Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Crises

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door Crises » zo jan 19, 2025 5:07 pm

Zo, Unholy Sabbath was ook wel een dingetje.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

MadTinus

Bericht door MadTinus » di jan 21, 2025 3:46 pm

Afgelopen zaterdag naar Thulcandra/Sacramentum/Nephylim in de Willem II in Den Bosch geweest. Was leuk! Ik kwam hoofdzakelijk voor Sacramentum, maar met de andere bands heb ik me ook goed vermaakt.

Geopend werd er door het Bosche Nephylim, zij speelden een thuiswedstrijd. Er waren duidelijk veel bekenden in de zaal, dus met de sfeer zat het wel goed. Ook muzikaal zat het allemaal prima in elkaar. Melodieuze death metal a la Insomnium. Paste prima in de package.

Toen Sacramentum. In december is de remix van hun tweede album "The Coming of Chaos" uitgekomen. Waar het debuut van deze band doorgaans veruit de meeste aandacht en waardering krijgt, is dat m.i. onterecht. "The Coming of Chaos" laat het debuut op alle vlakken ver achter zich en de remix onderstreept dat nog eens extra. Vanavond werden gelukkig dan ook genoeg nummers van het album gespeeld. Geopend werd met Dreamdeath, de geweldige opener van het album. De sfeer zat er direct goed in. Waar je tegen moet kunnen, is de podiumpresentatie van zanger Nisse Karlén. Gedurende instrumentale stukken loopt hij constant als een soort bezopen dirigent over het podium. Enigszins kolderiek en grappig is het wel. Zijn vocalen lijden er niet onder, dus we nemen het maar voor lief :) Ook is hij duidelijk een ambassadeur van body-positivity want ondanks het feit dat zijn sixpack netjes verstopt zit onder een indrukwekkend welvaartsgezwel, schroomde hij er niet voor om met ontbloot (bezweet) bovenlijf over het podium te paraderen :') Het spel van de band was verder prima. Stefan Kummerer van headliner Thulcrandra draait tijdens de tour blijkbaar double duty, want bij Sacramentum neemt hij de baspartijen voor zijn rekening. Na een uur was het voorbij en had ik er een heerlijk nostalgisch uurtje melodieuze Zweedse death/black metal op zitten.

Thulcandra is opgericht als een onverbloemde ode aan Dissection. Ondanks mijn liefde voor hun grootste inspiratiebron, is de Thulcandra vonk nooit op mij overgeslagen. Echter, live musiceren de heren met verve en als je eindigt met de Dissection klassieker "Night's Blood", kan er weinig meer fout gaan.

Toffe avond gehad!
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo feb 16, 2025 8:55 am

Gisteravond naar Kavka Zappa in Antwerpen voor Satan's Satyrs, Unto Others en Green Lung.

Parkeren op nog geen 100 meter van de venue, ideaal! Niet uitverkocht, naar schatting zaal 3/4 gevuld. Zelf ook pas een dag voordien op Ticketswap gekocht.

We kwamen binnen tijdens Satan's Satyrs. Veel ideeën en invloeden, maar het gaat niet echt ergens heen: 60's/70's psychedelica, Everytime I Die riffs, protometal, maar dan harder. Kon de aandacht niet voldoende vasthouden.

Unto Others de band waarvoor we kwamen. Een uur lang hit na hit. De mix van heavy metal en goth rock a la The Cure nodigt uit tot meezingen en het is moeilijk om stil te blijven staan. Zanger goed bij stem en de leadgitarist overtuigde niet alleen met zijn spel; zijn podiumpresentatie was met zijn lange leren jas, zwarte make-up, hairflicks en rondjes draaien met gitaar een soort van gothic Bon Jovi clip. Topshow!

Green Lung tuigde het podium op met Efteling parafernalia. Ik verwachtte een stoner show met al die rook en sjamaan achtige toestanden, maar het bleek gewoon 2 delen Black Sabbath en 1 deel Iron Maiden. Typisch Britse heavy metal. Best aardig en hier en daar een catchy refrein, maar was het snel beu. Voortijdig afgetaaid.

Nog een roze tourshirt gekocht van Unto Others.

Drink een maand overigens geen alcohol. De alcoholvrij was zeer matig; gemiste kans want er is vandaag echt wel goed spul.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

arjans

Bericht door arjans » zo feb 16, 2025 2:54 pm

Ik was ook bij dit concert tijdens een weekend Antwerpen.

Unto Others was erg leuk. Green Lung kon mij minder boeien dus we zijn tijdens de show terug naar ons hotel gegaan.

Altijd leuk om in een andere stad een concert te bezoeken.

Shreds of Sanity

Bericht door Shreds of Sanity » zo feb 16, 2025 6:45 pm

Daar ga ik volgende week zondag heen. Ik kan Green Lung op plaat goed hebben dus hoop ze live ook goed te vinden. Wel een band waarvan ik de eerste EP en plaat het gaafste vind. Aan de hand van het commentaar hierboven vermoed ik vooral veel van de laatste plaat te horen... We zullen zien. Fijn dat Unto Others in elk geval goed wordt.

Zelf gisteren naar Tribulation geweest. Gave show!

Voorprogramma was Livgone. Franse band die wel wat aan Messa doet denken. Zangeres, doomachtige muziek met andere invloeden. Intrigerend, typisch zo'n thuis maar eens beter naar luisteren band.

Tribulation gaf een goede professionele show met goed geluid, waar de eerste 75% de nadruk lag op het materiaal vanaf The Children of The Night tot Where the Gloom Becomes Sound en op het eind het nieuwe album het meeste aan bod kwam. Ik was zelf niet helemaal 100% dus ben na de show meteen naar huis gegaan om in bed te duiken, maar naarmate de show vorderde zat ik steeds meer in de muziek en kon ik er van genieten. Saturn Coming Down is live duidelijk een nummer dat het publiek mee heeft Ik ben benieuwd hoeveel mensen er nieuwe aanwas waren door Sub Rosa In Aeturnum en hoeveel ze al eerder kenden. Ik had het idee dat er een duidelijke respons van het publiek was toen de nieuwe nummers ingezet werden. Fijn dat er werd afgelsoten met Strange Gateways Beckon.

arjans

Bericht door arjans » di feb 18, 2025 8:22 am

Opvallend trouwens dat tijdens het concert geen (of in ieder geval nauwelijks) mobieltjes werden gebruikt voor foto s en filmpjes.

Dat is in Nederland wel anders.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di feb 18, 2025 8:24 am

Ik heb maar 30 seconden opgenomen. :'-)
Facebook band

Last.fm profiel

arjans

Bericht door arjans » di feb 18, 2025 9:06 am

Ja precies :-)

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di feb 18, 2025 7:42 pm

Dat opnemen/filmen zie ik zelfs al als een "tribute" band de hits speelt, dat onvergetelijke moment als de Nep Herman Brood Saturday Night inzet...."moet" worden vastgelegd voor Facebook.

MadTinus

Bericht door MadTinus » do feb 20, 2025 8:01 pm

Ook naar Tribulation geweest zaterdag, ik volg de band vanaf het begin maar niet alle albums kunnen me bekoren. Het was een prima optreden, maar er kwam helaas veel nummers voorbij die ik niet (goed) kende. En ik miste 'Hour of the Wolf'! Daar had ik wel echt op gerekend, jammer. En dan hadden ze bij de merch alle cd's te koop, BEHALVE DE NIEUWE :roll: :x :x
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Last.fm

Shreds of Sanity

Bericht door Shreds of Sanity » vr feb 21, 2025 10:49 am

Dat van die cd's viel mij ook op ja.

bakvet

Bericht door bakvet » vr feb 28, 2025 4:10 pm

Marduk [headbang]

Rene

Bericht door Rene » zo mar 02, 2025 9:21 am

Ook Marduk, in Hengelo. De set stond in het teken van Plague Angel, Rom:512 en Memento Mori. Wel jammer dat het nieuwe album met drie nummers er wat bekaaid vanaf kwam, maar desondanks goede show. Ook stoer dat de band niet terugkwam voor een encore. Het publiek vroeg er immers niet om, de toeschouwers waren vooral met elkaar bezig,
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Dkarn

Bericht door Dkarn » ma mar 03, 2025 3:27 pm

Inderdaad ja, standaard terugkomen ongeacht publieksreactie is een beetje sneu, blijf dan gewoon staan. Zaterdag in Waregem kwamen ze overigens nog wel terug en toen speelden ze The Blond Beast als toegift. Ook gelijk één van de hoogtepunten van de set, ook al ben ik Plague Angel en Rom 5:12 wel meer gaan waarderen dan toen ze uitkwamen in aanloop naar dit concert. Verder waren Deus Mortem en Bloedmaan erg gaaf.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di mar 04, 2025 4:59 am

Dat valt mij op, laatste paar weken vooral in Antwerpen geweest, met crowdsurfers, dat die dat vooral doen om gezien te worden dat ze dat doen.

En zo lang mogelijk wachtend voor de band staan voor je begint, het is immers "jouw" show natuurlijk.

Jan1973

Bericht door Jan1973 » ma mar 10, 2025 12:21 pm

Lylyc, Life of Agony & Biohazard, La Madeleine, Bruxelles.

Een muzikaal, anthroplogisch en verkeerstechnisch interessant bezoek aan Brussel.

Deel 1: er naar toe rijden. Mijn maat zegt nog: plek bij Paleis, daar neer zetten? Jan Eigenwijs natuurlijk niet, dus een half uur gereden over de kilometer erna. Maar, na iedere wild overstekende voetganger in leven gehouden te hebben, we zijn er.

Deel 2: Muzikaal: band 1, Lylac, of iets dergelijks. Rapper/schreeuwer, bas/drums/gitaar, gecombineerd met Songfestival zangeres. Gauw vergeten.

Deel 3: Life of Agony. Keith Caputo is zijn mannelijke zelf weer en wordt als zondanig aangekondigd door zijn neef, gitarist Joey Z. LOA als ik het altijd gezien heb. Waanzinnig. Biohazard, sinds hereniging met Evan Seinfeld weer Ouderwetsch, zonder drank/drugs/stoned gemauw. Steengoed, in your face.

Deel 4, de stad Brussel uit, gaat met Google Maps goed, totdat een individu zich bijna letterlijk voor de auto werpt. Raam open: wat wilt u, meneer, hij zegt: zet hem effe aan de kant. Mijn maat zegt: je bent gek als je stopt, GAS en gaan, maar ik denk even spreken met die meneer, hij zegt: nieuwkomers in "onze" buurt stellen zin netjes voor, zeker Ollanders, wat doe je hier? Ik zeg: sorry daarvoor, aangenaam (ook voor zijn 5 "neven" die inmiddels opgedoken waren), wij willen alleen maar naar huis. Toen was het goed, de "restcept" Test overleefd.

Dus, Life of Agony & Biohazard, graag, nog een keer, graag maar in b.v. 013 zou ook goed zijn.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mar 10, 2025 1:03 pm

Ik vind Brussel oprecht een van de grootste kankersteden uit de Benelux, dit klinkt zodoende heel herkenbaar en bevestigend van mijn mening.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

dako

Bericht door dako » ma mar 10, 2025 1:07 pm

Ik heb Brussel hier ooit nog wel eens verdedigd, maar ben er intussen achter dat het een heel leuk, maar erg klein centrum heeft en verder een grote teringzooi is.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mar 10, 2025 1:14 pm

dako schreef: ma mar 10, 2025 1:07 pm Ik heb Brussel hier ooit nog wel eens verdedigd, maar ben er intussen achter dat het een heel leuk, maar erg klein centrum heeft en verder een grote teringzooi is.
Ik vind dat kleine centrum nogal mager afsteken ten opzichte van de algehele achterstand, criminele tyfusinwoners, slagveldwegen en uitzichtloosheid van het bestaan. Hier hoef ik echt nooit meer te komen.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

bakvet

Bericht door bakvet » ma mar 10, 2025 8:16 pm

dako schreef: ma mar 10, 2025 1:07 pm Ik heb Brussel hier ooit nog wel eens verdedigd, maar ben er intussen achter dat het een heel leuk, maar erg klein centrum heeft en verder een grote teringzooi is.
Ik ben één keer met een bachelor in Brussel geweest. Blijkbaar alleen dat kleine, leuke centrum gezien.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » di mar 11, 2025 9:42 am

Jan1973 schreef: di feb 18, 2025 7:42 pm Dat opnemen/filmen zie ik zelfs al als een "tribute" band de hits speelt, dat onvergetelijke moment als de Nep Herman Brood Saturday Night inzet...."moet" worden vastgelegd voor Facebook.
:mrgreen:
Bij mij doetie het wel, Moredhel!

Last.fm

Jan1973

Bericht door Jan1973 » do mar 13, 2025 6:07 pm

Blijkbaar, als je in Brussel in een zilverkleurige Ford Focus (lekkere P.I.M.P.-bak ook, een Focus station??!) met Hollands kenteken rijdt, met 2 gasten van tegen/net boven de 50 erin, denkt de "buurtregisseur" dat je handel komt drijven/kalashnikovs komt kopen.

Er moet op Google Maps (voorzover dat werkt gezien het slechte bereik in de Hoofdstad van Europa) een "Vermijd Kansenwijken" button komen, eigenlijk.

Was overigens een heel aardige kerel en toen ik uitgelegd had dat ik geen handelscontacten daar had en verder niemand ken, mochten we weer gaan.

Maar ja, als je naar Biohazard geweest bent en daar Tales from the Hardside/5 Blocks to the Subway/Wrong side of the tracks (een favoriet) hebt aangehoord, moet je je niet bang tonen, dat moet je nooit, heb ik geleerd, lang geleden .

Maar Brussel is wel klaar qua concerten voor mij.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr mar 14, 2025 11:51 am

Ik ben toen ten tijde van een beurs nog wel eens in Little North-Africa terecht gekomen omdat de baas toen per se kebab wilde eten. Bleek extra voor mij dat ik een fan ben van multicultureel, niet monocultureel, want daar was niets anders te vinden dan Noord-Afirikaanse bewoners die vrij agressief naar ons waren. Scheelt dat we Dave - een flink getatoeerde biker van 2.10 meter - mee hadden en dat ik genoeg Frans spreek om het ook 'vriendelijk' te houden.

Oprecht: kankerstad.

Persistence

Bericht door Persistence » vr mar 14, 2025 12:27 pm

Bizar hoe hard ze die mooie stad hebben laten verloederen.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr mar 14, 2025 12:54 pm

Heeft het wegdek er daar dan ooit niet uitgezien als Warschau rond 1939?

Persistence

Bericht door Persistence » vr mar 14, 2025 1:08 pm

Waarschijnlijk toen het pas werd aangelegd, daarna nooit meer naar omgekeken :’).

De architectuur daarentegen is iets waar we in Eindhoven nog wat van kunnen leren, met al die functionele vierkante blokkendozen die gebouwen moeten voorstellen.

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » vr mar 14, 2025 4:45 pm

Persistence schreef: vr mar 14, 2025 1:08 pm Waarschijnlijk toen het pas werd aangelegd, daarna nooit meer naar omgekeken :’).

De architectuur daarentegen daar kunnen we in Eindhoven nog wat van leren, met al die functionele vierkante blokkendozen die gebouwen moeten voorstellen.
‘Iets waar/wat’ afschaffen in het taalgebruik aub. Bij voorbaat dank.
Bij mij doetie het wel, Moredhel!

Last.fm

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » do mar 20, 2025 10:23 am

Dirty Loops strak, swingend, complex, catchy, mooi.

🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

dako

Bericht door dako » do mar 27, 2025 7:46 am

Avantasia. Goud.
Een van de bands die al 20 jaar op de lijst staat, maar die ik altijd heb gemist. Moet eerlijk zeggen dat ik desondanks een beetje twijfelde of ik uberhaupt zou gaan. Ik vind Avantasia op plaat soms al te erg 'we gaan gezellig samen liedjes zingen' en ik was bang dat dat live alleen maar erger zou zijn, gezien de bups bekenden die Sammet altijd meezeult.
En ja, dat was live alleen maar erger. Maar ik vond het erg leuk. De gastzangers waren allemaal erg goed, de sfeer zat er goed in. Tobias Sammet deed echt z'n best er een totaal-show van te maken, hij liet veel ruimte aan de gasten en bleef zelf soms ook een paar nummers buiten beeld.
De krappe drie uur speeltijd was wel wat aan de lange kant, maar we stonden op een goede plek dus af en toe even bier halen kon lekker op het gemak.
Al met al veel leuker dan verwacht. Mooie avond. Leuk ook om Johan nog even tegen te komen in de Little Devil!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do mar 27, 2025 9:33 am

Ja, ook Avantasia hier, en ik heb het vrij intens beleefd. Fan vanaf het eerste album en na de begrafenis van een goeie vriend van me - waar ook een Avantasia lied gedraaid werd - is die passie alleen maar groter geworden. Hoogtepunt na hoogtepunt, meerdere malen kippenvel - tranen zelfs tijdens het intro van Lucifer - en de show was fenomenaal. Adrienne Cowan, Herbie Langhans (ik dacht echt even dat hij Jorn Lande was toen hij begon te zingen), Tommy Karevik en Sammet zelfs als beste zangers van de avond. Ik weet dat Sammet wat haters heeft, maar voor mij is het een van de beste frontmannen en componisten in deze scene. Een perfect optreden.

Johan

Bericht door Johan » vr mar 28, 2025 11:29 am

Ja, mooie avond! De eerste helft van de show keek ik er toch een beetje naar van 'vind ik dit nog wel leuk of toch te cheesy'? Deel 2 van de setlist was echter dermate veel beter dat ik alsnog volop heb genoten! Wat is Let the storm descend upon you toch een gaaf nummer! En The Wicked Symphony live was ook een genot!

Overigens moet ik bekennen dat ik in de veronderstelling was dat Jorn Lande meedeed, maar dat bleek dus Herbie Langhans te zijn :oops:. We stonden wel behoorlijk achteraan op de trappen.

Ik vraag me wel af of de afwezigheid van Tobias halverwege de show wel gepland was, of dat hij even moest bijkomen? Hij had het er niet lang ervoor over dat hij wat verkouden was. En vervolgens werden er een aantal nummers gedaan zonder hem waarbij hij een prominente rol heeft normaal (zoals Twisted Mind).

Inderdaad ook nog even gezellig met Dako en cohorten in de Devil!

dako

Bericht door dako » vr mar 28, 2025 12:44 pm

Johan schreef: vr mar 28, 2025 11:29 am Ik vraag me wel af of de afwezigheid van Tobias halverwege de show wel gepland was, of dat hij even moest bijkomen? Hij had het er niet lang ervoor over dat hij wat verkouden was. En vervolgens werden er een aantal nummers gedaan zonder hem waarbij hij een prominente rol heeft normaal (zoals Twisted Mind).
Ik zie op setlist.fm dat dit vanaf de 21e aan de gang is, en de shows daarvoor niet. Lijkt niet echt gepland inderdaad. Kan me voorstellen dat een kleine drie uur spelen ook wel erg heftig is met een verkoudheid.

arjans

Bericht door arjans » ma mar 31, 2025 11:13 pm

Afgelopen zaterdag Biohazard en Life of Agony in de Melkweg.

We kwamen binnen voor LoA, support act niet gezien.
Life of Agony was vermakelijk maar Biohazard was wat mij betreft de band van de avond. Zeer energieke show in een stampvolle zaal.

Top avond gehad.

MadTinus

Bericht door MadTinus » di apr 01, 2025 1:38 pm

Gisteravond Slowdive in Utrecht. Mooie show, niet zo mooi als in Paradiso vorig jaar, maar nog steeds goed.

Last.fm

Mollusk
Lult over cdtjes

Bericht door Mollusk » vr apr 04, 2025 10:23 am

Gisteren naar Masters Of Reality geweest in Doornroosje. En dat viel eerlijk gezegd wat tegen. Chris Goss wordt natuurlijk een dagje ouder, maar hij kwam als een oude man het podium op strompelen, zat de hele show op een bureaustoel en moest geholpen worden met het om- en afdoen van de gitaren. Gelukkig kan hij teren op genoeg ervaring. Het begin was wat stroef met slecht geluid en matige zang. Dat trok later pas bij. Veel nummers kregen een extended versie met uitgebreide jams en lange gitaarsolo’s. De nieuwe nummers klonken goed. Ik was van plan om de nieuwe cd te kopen maar die kwamen pas morgen bij het concert in Gent. Alleen vinyl te koop. Het einde was sterk, maar op het moment dat ik mij opmaakte voor enkele mooie afsluiters, was het ineens afgelopen. Alleen nog een encore met She Got Me, maar in totaal 1 uur en 20 minuten speeltijd is veel te weinig voor een hoofdact. Oftewel: nogal een anticlimax. Setlist was oké, maar ik miste wel wat klassiekers en zoals gezegd veel te kort. Dus toch een beetje teleurgesteld naar huis gereden.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Jan1973

Bericht door Jan1973 » ma apr 07, 2025 12:56 am

Zojuist naar The Last Internationale in Tilburg geweest.

Alsof er nog niet genoeg concert venues waren in Tilburg, moest daar nog de Hall of Fame bij, op 600 meter van 013 (en gratis parkeren, nog wel, volgend 013 concert parkeer ik gewoon daar). Soort verbouwde voormalige rollend spoor-materieel werkplaats

The Last Internationale is een band rond zangeres Delila Paz en gitarist Edgey, met socialistische inslag en in deze moderne tijd vergane uitgangspunten als solidariteit en empathie. Voor vanavond aangevuld met drummer en bassist.

Maar, er zijn op deze zondag slechts (mijn maat heeft "koppen" geteld) slechts 60 kaarten verkocht.

Maakt een zeer intiem concert waarbij Delila Paz regelmatig zonder microfoon zingt omdat iedereen dat kan horen. Ook de droge opmerkingen tussen de nummers door van de gitarist zijn voor iedereen te horen.

Bijzonder concert al met al.

Staat vast wel ergens allemaal op Facebook en Youtube aangezien ongeveer de helft van de 60 aanwezigen alles gefilmd heeft.

Vind ik toch een diep tragisch gezicht, zo'n vroegbejaarde die boven zijn hoofd zijn mobiel scherp aan het focussen is, i.p.v., ik noem maar een volslagen idioot idee....van de muziek te genieten???

Eenmaal thuis gekomen heb ik twee whatsapps van vrienden/kennissen.....de Iron Maiden "tribute" band MOET ook gefilmd worden en men denkt dat ik dat filmpje nog ga kijken ook.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » zo apr 13, 2025 2:44 pm

Gister een dagje Acherontic Arts festival meegepakt in de Turbinenhalle in Oberhausen. Mooie festival, gezelligheid en Nagelfar een keer live te hebben mogen aanschouwen was ook wel een kippenvel moment, mooi dat ze openden met mijn favoriet “Meuterei”.

Straks eens richting Behemoth.
לֹא אעבוד

Jan1973

Bericht door Jan1973 » zo apr 13, 2025 9:01 pm

Leuke zaal, Turbinenhalle. Plaatselijke pils vond ik echter dermate smerig dat ik spontaan op het eveneens verkrijgbare Heineken ben overgestapt.

Crises

Bericht door Crises » zo apr 13, 2025 11:04 pm

Acherontic Arts was wel in Turbinenhalle 2. Ik ben alleen vrijdag gegaan. Ik was er om 21:00, dus ik heb wat gemist. Eindelijk een gaaf optreden van Ruins of Beverast gezien. Whoredom Rife was ook gaaf.
Morast was redelijk en ik vond Hadopelagyal echt niet de moeite.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma apr 14, 2025 8:37 am

Jan1973 schreef: zo apr 13, 2025 9:01 pm Leuke zaal, Turbinenhalle. Plaatselijke pils vond ik echter dermate smerig dat ik spontaan op het eveneens verkrijgbare Heineken ben overgestapt.
Aangezien ik met de auto was, heb ik me tegoed gedaan aan water, cola en energydrank.

Gister naar de 013 naar Behemoth geweest. Opener Rotting Christ vind ik nog steeds niet meer dan ‘alleraardigst’, de heren komen zeker sympathiek over en het is nergens echt slecht, maar het blijft voor mij een raadsel waarom tegenwoordig zoveel mensen met deze band weglopen.

Satyricon heerste. Ook al kan ik niks met het werk na Volcano, het is een goed geoliede machine en de ontzettend agressieve uitvoering van Fuel For Hatred was genieten. Mother North live horen is altijd fantastisch (ook al leek de keyboarder op dat moment een ander nummer te spelen).

Dan Behemoth. Op dit moment is er denk ik bijna geen band die zo’n show neerzet en daarbij zo strak is. Dat gezegd hebbende heeft het ook wel een flink ‘popcorn gehalte’ en lijkt het hele circus eromheen soms het belangrijkst te zijn. Desalniettemin altijd wel weer indrukwekkend, alleen mis je ook wel een hitje zoals een Mother North.

@jan1973: daar is de pils pas duur!
לֹא אעבוד

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma apr 14, 2025 10:03 am

Satyricon grotendeels zelfde setlist als op Alcatraz afgelopen zomer zag ik - was voor mij de band van het festival. Inderdaad, een hyperagressief Fuel for Hatred is een hoogtepuntje! De kracht die van die riffs en het venijn dat van die vocalen afdruipt is ongeëvenaard. Nog steeds na al die jaren. De 3 hits van Now, Diabolical gaan er bij mij ook steeds in als zoete koek. Door die show heb ik zelfs To Your Brethren in the Dark leren appreciëren.
Facebook band

Last.fm profiel

Johan

Bericht door Johan » ma apr 14, 2025 5:13 pm

Ik was er ook in de 013 gisteren. Ik heb een topavond gehad en 3 sterke bands gezien. Van headliner Behemoth ken ik verreweg het minst en ik kwam dan ook meer voor Satyricon en Rotting Christ die zeker niet slechts voorprogramma waren en de sfeer zat er vanaf het begin prima in. Wel bijzonder om van tevoren in zo'n megalange rij buiten te staan die eerst niet bewoog en vervolgens was je toch opeens verrassend snel binnen.

Plaats reactie