Alcatraz Open Air '25 - waar te beginnen?
Naast bezoeker dit jaar ook als artiest, op zaterdag met Primal Creation als opener van het La Morgue podium.
In meer dan 25 jaar metal waarschijnlijk mijn mooiste beleving tot nu toe. Een volle tent op het middaguur, waarbij enorm veel energie naar ons terugkeerde. Een show waarbij alles verliep zoals we het op voorhand hadden gewenst. Hoe goed je als band door het festival verzorgd wordt is bijzonder. Casual praatjes maken met bands waar je al 20 jaar fan van bent. Interviews doen met zeer capabele mensen die de juiste vragen op het juiste moment stellen. Aangesproken worden door fans die me o.a. complimenteren met mijn teksten en begrijpen wat ik ermee wil zeggen. Deze momenten zijn waar ik / wij het als band voor doen. Fantastisch en zeer dankbaar!
Maar ook als bezoeker was het de drie andere dagen weer geweldig. ALCATRAZ MUSIC voelt als een tweede thuis. De passie voor metal die gedeeld wordt, voel ik op geen enkel evenement méér dan daar. De aankleding, de logistiek, de programmering. Je wordt niet zomaar het beste festival.
Meest memorabele shows - naast die van onszelf natuurlijk, wát een herinnering - Messa, Mastodon, Obituary, Forbidden, DOOL, Cult of Luna, Vader, GAEREA, Thy Catafalque, VOLA, Evergrey, King Buffalo, Helmet, DVNE, Leprous.
Tot volgend jaar!