Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door Jeroen » vr nov 07, 2025 2:13 pm

Wat een niet-sinistere naam voor een blackmetalband. Outlaw, dan moet ik denken aan een southern rockband of cowboys.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

dako

Bericht door dako » vr nov 07, 2025 2:15 pm

Klopt.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr nov 07, 2025 10:17 pm

Wat spul van dit jaar. Genoeg moois om je in te verliezen.

Als je behoefte hebt aan no-nonsense black van eigen bodem: Walg. Strak en helder geproduceerd.

A-typisch nummer van Abigail Williams, doet me erg denken aan A Looming Resonance van Wolves in the Throne Room. Sfeervol.

Het vorige album van Der Weg Einer Freiheit was wat tammer, nu gooien ze het nu en dan over een IJslandse boeg voor mijn gevoel.

Heretoir is met moeite nog echt black te noemen, maar de sporen zijn er nog steeds. Melancholisch.

Bijna meer doom dan black, maar qua sfeer in ieder geval iets unieks: Arkhaaik, die de sfeer van het bronzen tijdperk proberen na te bootsen.

Door het NRC uitgeroepen tot blackmetalalbum van het jaar, de nieuwe van Yellow Eyes. Ik moet het nog horen, maar het is wel intrigerend.
Front voor/der Matigheid
last.fm

bakvet

Bericht door bakvet » vr nov 07, 2025 10:44 pm

Hieronimus schreef: vr nov 07, 2025 10:17 pm Door het NRC uitgeroepen tot blackmetalalbum van het jaar, de nieuwe van Yellow Eyes. Ik moet het nog horen, maar het is wel intrigerend.
Cool, ga ik checken. Deze band helemaal vergeten. Sunrise Patriot Motion is een van de beste bands van de laatste jaren, hun plaat en Ep zijn fantastisch.

Crises

Bericht door Crises » za nov 08, 2025 4:36 pm

Die staat al een tijd klaar om op te zetten…
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

MadTinus

Bericht door MadTinus » di nov 11, 2025 1:38 pm

Jan-Willem schreef: vr nov 07, 2025 1:43 pm
MadTinus schreef: vr nov 07, 2025 9:17 am Het van oorsprong Braziliaanse, maar inmiddels vanuit Dresden, Duitsland opererende OUTLAW heeft een nieuw album uit getiteld "Opus Mortis". Melodieuze black van de bovenste plank!

Gehoord maar ik vond het nog niet zo heel bijzonder. Hun vorige plaat was beter had ik het gevoel.
Ik vind hem sterk, geef hem nog eens een kans zou ik zeggen. Die vorige ga ik ook eens wat beter beluisteren.
Jeroen schreef: vr nov 07, 2025 2:13 pm Wat een niet-sinistere naam voor een blackmetalband. Outlaw, dan moet ik denken aan een southern rockband of cowboys.
Haha, ik vind het wel kunnen 'vogelvrij', als in, ze laten zich door niets of niemand iets voorschrijven.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Amibor

Bericht door Amibor » za nov 22, 2025 1:25 pm

Valt me op dat er vrij veel metalfestivals aankomen die vrij hoog Old Man's Child op hun bill hebben staan. Dat is toch nooit zo'n boeiende band geweest of ligt dat aan mij?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » za nov 22, 2025 2:55 pm

Ja beetje het niet boeiende broertje van Dimmu...
Cremeren kun je leren!

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za nov 22, 2025 4:02 pm

Amibor schreef: za nov 22, 2025 1:25 pm Valt me op dat er vrij veel metalfestivals aankomen die vrij hoog Old Man's Child op hun bill hebben staan. Dat is toch nooit zo'n boeiende band geweest of ligt dat aan mij?
Niet luisteren naar Spawn. Band heeft vrijwel alleen maar goede platen uitgebracht. In hetzelfde straatje als Dimmu Borgir, maar over het algemeen wat harder en minder orkestraal. Traditionelere melodieuze black metal, zo je wil. Al heeft een plaat als Vermin ook flink wat invloeden uit death en thrash metal.

Wel vrij commercieel. Ofwel catchy en niet al te ingewikkeld.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » za nov 22, 2025 7:29 pm

Ok ik zal zoals altijd niet naar mezelf luisteren en de band checken 👍
Cremeren kun je leren!

bakvet

Bericht door bakvet » zo nov 23, 2025 12:52 am

In de zomer van 1999 ging ik naar een muziekwinkel in een studentenstad. Ik was met een vriend die er een studiegenoot trof. Zijn studiegenoot was metal gekleed en had een kale kop. Ik had '9' van Mercyful Fate in mijn handen, omdat ik die wilde kopen. Mijn vriend liet ons kennis maken met het idee dat we gelijken waren, instantmaten. Maar zijn studiegenoot keek met afkeuren naar de cd die ik in mijn handen had en naar mijn studentikoze kloffie. Ik vroeg hem wat hij dan luisterde, en het was: Old Man's Child! En hij keek er heel stoer bij. Achter de balie van de winkel hing een grote poster van Iced Earth's Alive in Athens. Wat hij en ik toen nog niet wisten was dat heavy metal met een wederkeer bezig was.
Laatst gewijzigd door bakvet op zo nov 23, 2025 10:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » zo nov 23, 2025 10:24 am

Old Man's Child had wel aardige nummers, maar ik heb ook precies wat Amibor zegt: niet zo heel erg boeiend. In de jaren '90 één van de bands in het kielzog van Dimmu, ja, maar destijds kregen ze ook weinig aandacht. Nu opeens wel, dat verbaast me dan ook.

Ik ben wel benieuwd naar het nieuwe ritueel van Fauna: Ochre & Ash. Crises, al geluisterd?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Crises

Bericht door Crises » zo nov 23, 2025 11:57 am

Nee, nog niet. Ik ben net begonnen met Yellow Eyes… gave plaat dat.

Edit; omdat ik toch weer ziek in bed lig, Fauna ook maar opgezet.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

MadTinus

Bericht door MadTinus » ma nov 24, 2025 9:00 pm

Old Man's Child is geweldig! Vooral het album "In Defiance of Existence" is super met een Nicholas Barker in topvorm achter de kit. Andere albums van ze die ik kan waarderen zijn "Ill-natured Spiritual Invasion" en "The Pagan Prosperity". Op "Revelation 666" staan ook een paar gave nummers (vooral de opener) maar heeft te lijden onder de Abyss productie. Wat OMC onderscheidt van Dimmu is het thrashy/groovy gitaarwerk van Galder en zijn chagrijnige, blaffende vocalen en dat bedoel ik louter positief. Hieronder wat prijsnummers.

Die laatste 2 albums (Vermin en Slaves of the World) kan ik persoonlijk dan weer hélemaal niks mee. Hopelijk leidt de heroprichting ook weer tot verse inspiratie en krijgen we in 2026 een nieuw album.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Shreds of Sanity

Bericht door Shreds of Sanity » di nov 25, 2025 6:13 pm

Over Dimmu gesproken, Worm gaat volledig symfonische black metal op hun nieuwe plaat:

Plaats reactie