Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
AmnesJAn
Lult over cdtjes

Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?

Bericht door AmnesJAn » vr nov 14, 2025 8:55 am

Lennert schreef: wo nov 12, 2025 8:44 am Amenra in Tivoli.

Het is niet mijn band, daarvoor vind ik het allemaal niet plezierig genoeg om naar te luisteren, maar live is het fenomenaal overweldigend en goed uitgewerkt. 75 minuten: de band kwam op, speelde een nagenoeg perfecte set en ging weg zonder toegift of uitleg. Top, zo zouden meer mensen het moeten doen, iedere vorm van introductie had de sfeer ook kapot gemaakt.
Gister in Doornroosje, zoals altijd weer fenomenaal. De vriendin kende het nog niet, maar die was ook zeer onder de indruk.

Marissa Nadler was kwalitatief goed, maar ik vind het toch meer muziek om bij in slaap te vallen.
לֹא אעבוד

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » wo nov 19, 2025 8:39 pm

Gisteren was ik in Tivoli voor Life of Agony, met in het voorprogramma Ugly Kid Joe.

Van die laatste wist ik het bestaan, maar ik kende geen nummers, dacht ik, maar ze blijken toch 2 bekende nummers te hebben.

Ik was daar met vrienden van vroeger, omdat we destijds vaak naar Life of Agony luisterden.

Er was nog een band in het voorprogramma, maar die hebben we overgeslagen, dus daar kan ik verder niet veel over zeggen.

Ugly Kid Joe heb ik aanschouwd, maar is niet echt mijn ding. Vrienden vonden het wel ok volgens mij. Ik hou niet zo van dat het publiek de hele tijd moet klappen, springen, schreeuwen etc. Het deed me een beetje denken aan workout in een sportschool. Ze leken er verder wel lol in te hebben, dus het zal vast vermakelijk geweest zijn.

Daarna was het aan LoA. Jarengeleden had ik ze nog eens gezien in Eindhoven en toen was ik niet erg onder de indruk.
De huidige tour is het gevolg van 30 jaar Ugly, dus alle nummers werden achter elkaar gespeeld. Het eerste nummer was prima, daarna zakte het wat in en vanaf Ugly werd het weer beter. Daarachteraan kwamen nog wat nummers van de eerste plaat en bij 1 nummer kwam die kerel van Ugly Kid Joe nog even meedoen.

Keith is sympathiek en doet lekker waar hij zin in heeft. Dat is meestal best prima, maar niet altijd. Ik vond dat hij ook teveel aan het lullen was tussendoor. Wat mij betreft zouden de nummers gewoon achterelkaar gespeeld kunnen worden, zonder al te veel gelul. Ik begrijp dat de emotie er wel een beetje uit is na 30 jaar. Om de emotionele rollercoaster van je 22-jarige ik als 52 jarige geloofwaardig over te brengen lijkt mij ook wat lastig. En als je stem dan ook niet meer zo krachtig is als toen, dan moet je hier en daar wat concessies doen, die ervoor zorgen dat ik misschien toch liever de cd nog eens op zet. De liefde ging ook weer alle kanten het podium over, en dat vind ik ook heel erg niet boeiend. Die kerel van Ugly Kid Joe moest heel erg lang vastgehouden worden omdat de tour zo leuk en gezellig is, zijn neef moest vertellen dat Keith de 'strongest' persoon is die hij kent en zo bleven ze maar hugggen en loven. Toen er ook nog verteld moest worden dat we sterk moesten zijn en weet ik veel allemaal, dan heb ik het wel een beetje gehad.
Maar goed, dit hoort wellicht allemaal wat bij het genre.
Het was leuk om weer eens wat jeugdherinneringen op te halen.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ Let the Devil's blood raining over me ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
dako schreef: vr nov 14, 2025 8:17 am Krijst heb gelijk.

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » ma nov 24, 2025 11:04 am

Vrijdag naar For I Am King, Sugar Spine en Swanslaughter geweest in Doornroosje.

Het Nijmeegse Swanslaughter opende de avond, en gezien Frank Boeijen die avond in de grote zaal stond begonnen ze met Kronenburg Park op tape. Daarna volgde een set lang deathcore, niet helemaal mijn genre. Constant werd de aandacht van het publiek gevraagd, wat niet helemaal overkwam bij een langzaam voldruppelende zaal. Een wall of death met aan twee kanten vijf mensen werkt toch niet echt. Veel praatjes tussendoor ook over hoe dankbaar ze zijn, oproepen om te dansen, allemaal wat veel van het goeie. Ze probeerden het hard maar ik kwam er niet helemaal in.

Sugar Spine tapt uit hetzelfde vaatje, deze Australisch/Nederlandse band speelde hetzelfde soort deathcore, iets gevarieerder door wat meer variatie op de zang. De volledig cleane zang was trouwens niet zo best. Goede muzikanten, maar die constante breakdown half tempo deathcore trekt me gewoon niet zo, alhoewel ik het hier wel beter kon hebben. Ook nu weer bleef de frontman het publiek aansporen, dat werkte iets beter dan bij de vorige band maar van mij hoeft dat toch echt niet drie keer in een nummer.

Dan For I Am King, een-na-laatste show voordat ze er het bijltje bij neergooien. Eigenlijk vooral uit fomo een kaartje gekocht, ik had ze nog nooit gezien. Hele vette show, sowieso het soort death metal wat me wel ligt, stuk melodieuzer, meer de Zweedse stijl à la At The Gates. Veel speelplezier op het podium en frontdame Alma is heerlijk ontwapenend. Met een lieve stem om een circlepit vragen, die ook nog krijgen en vervolgens de strot opentrekken. Blij dat ik ze een keer live heb kunnen zien, top optreden.

Spawn999
Opperetterbak

Bericht door Spawn999 » ma nov 24, 2025 12:44 pm

Sacred Reich afgelopen zaterdag gezien in de Gebroeders Nobel. Heel kort gekeken naar het voorprogramma Martyr en gauw weer de zaal uitgerend...das niets voor mij.
Sacred Reich was erg tof! Ik kende natuurlijk vooral de nummers van Ignorance en Surf Nicaragua. De nieuwe nummers waren wel ok. En natuurlijk met z'n alle meebléren met War Pigs! Alleen Phil ouwehoert iets te veel tussen de nummers door...Over Trump en Covid enz enz enz...Waardoor je het gevoel krijgt dat er meer in had gezeten. Maar voor de rest was het top!
Cremeren kun je leren!

Jan1973

Bericht door Jan1973 » ma nov 24, 2025 1:10 pm

Zaterdag Revolution Calling in Klokgebouw Eindhoven.

Dit is een hardcore festival (met verdwaalde punkbands) opgericht door No Turning Back zanger Martijn Van Den Heuvel.

Klokgebouw blijft een kille fabriekshal (komt ook doordat door de relatief vele rokers in de scene de deuren van de rookruimte telkens open/dicht gaan), wat weer gecompenseerd werd doordat de lockers in de voorverkoop al uitverkocht waren waardoor we de hele dag met onze jas aan stonden (of die moesten meeslepen).

Oude hardcorebands, wat "jonge honden" (om ook maar eens een vreselijk cliché erin te sodemieteren), prima vermaakt op muzikaal gebied: Slapshot, Terror, Shutdown, Gorilla Biscuits, Booze & Glory en vele anderen.

Wel, ik ga hier op blijven terugkomen, de catering, als woonachtig in agrarisch gebied heb ik mij laten vertellen dat de boeren hier hun koelcel vol hebben liggen met aardappels die 50 euro opleveren.....per ton. Dus waarom kost klein kut-bakje "loaded fries" dan 11 Euro 25? Er zit dus ongeveer 10 cent (0,1 Euro) aan aardappels in. Beetje loaded kippen-meuk en lente-ui kost ook geen 10 euro.

En een vegan wrap (zonder het ingrediënt dat het duurst is...vlees) eveneens 11,25?

Personeel dat er achter staat zijn of vrijwilligers of als ze betaald krijgen, studenten. Die verdienen ook geen tonnen.

Blijvend, chronisch minpunt, zeker in de zo diverse, solidaire, voornamelijk anti-kapitalistische hardcore scene.
Ik word ook wel de "Jan1973" van het Metalfan forum genoemd.

bakvet

Bericht door bakvet » ma nov 24, 2025 1:40 pm

Ondanks dat een deel van de hoge prijs te verklaren is, is het toch echt veel geld. Wat zijn 'loaded fries'?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma nov 24, 2025 1:42 pm

Blij dat je dat van die aardappelen aanhaalt, want dat is om te janken momenteel. Hatebreed gezien?
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Jan1973

Bericht door Jan1973 » ma nov 24, 2025 2:26 pm

Nee, Hatebreed niet. Die had ik afgelopen zomer zelf nog op Graspop gezien en mijn maat had ze zo mogelijk nog meer keer gezien, en we moeten vanuit Eindhoven nog 2 uur rijden om hem thuis te krijgen (bij mogelijke gladheid, ben niet iemand die gelijk panikeert bij beetje vorst, maar beetje voorzichtigheid moet je altijd wel inbouwen). Dus na Booze & Glory afgetaaid.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma nov 24, 2025 4:18 pm

Afgelopen donderdag naar Leprous in Trix geweest. Beide supports overgeslagen wegens onhaalbaar vroeg en ik voelde ook weinig aandrang na het luisteren van een paar songs. Het was duidelijk niet uitverkocht, wellicht omdat men al een tijd tourt met dit album, wellicht omdat het op een donderdag was. Want de afwezigen hadden overschot van ongelijk.

Wat we kregen van Leprous was een masterclass in performance. Dit was helemaal af. Hun innovatieve composities, gelikte stijl, doordachte podium-act en fantastische lichtshow droegen allemaal bij aan een geweldig optreden. Eurovisie-metal / rock in de meest positieve zin van het woord. Zuiver en strak.

De merchandiseprijzen waren dan wel weer afgestemd op de Scandinavische levensstandaard. 40€ voor een t-shirt en €50 voor een gekleurde LP vond ik lichtjes overdreven. Dan maar naar huis gegaan met de "gewone" zwarte 2LP van hun laatste album voor €40.
Facebook band

Last.fm profiel

Jan1973

Bericht door Jan1973 » di nov 25, 2025 9:42 am

bakvet schreef: ma nov 24, 2025 1:40 pm Ondanks dat een deel van de hoge prijs te verklaren is, is het toch echt veel geld. Wat zijn 'loaded fries'?
Loaded fries zijn een klein bakje met voor 10 cent gefrituurde aardappels met er over heen tomatensaus/bruine drab en kippenbouillonpoeder (dat maakt het "kip") met een paar lente-uien erop. Ingrediëntenkosten inclusief stroom voor de friteuse per portie gok ik, 1,5 Euro?

Voor 11 euro 25 verkocht.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » do nov 27, 2025 10:50 am

Jan1973 schreef: di nov 25, 2025 9:42 am
bakvet schreef: ma nov 24, 2025 1:40 pm Ondanks dat een deel van de hoge prijs te verklaren is, is het toch echt veel geld. Wat zijn 'loaded fries'?
Loaded fries zijn een klein bakje met voor 10 cent gefrituurde aardappels met er over heen tomatensaus/bruine drab en kippenbouillonpoeder (dat maakt het "kip") met een paar lente-uien erop. Ingrediëntenkosten inclusief stroom voor de friteuse per portie gok ik, 1,5 Euro?

Denk je dat met het bier dat je gedronken hebt anders zit?
Is het niet ook een beetje waus om te denken dat je (voornamelijk) voor de ingredienten betaald?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ Let the Devil's blood raining over me ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸
dako schreef: vr nov 14, 2025 8:17 am Krijst heb gelijk.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do nov 27, 2025 11:21 am

Nee natuurlijk niet, maar de verhouding is hier wel volledig buiten proportie.
Facebook band

Last.fm profiel

Crises

Bericht door Crises » do nov 27, 2025 11:40 am

Twee woorden: ‘captive audience.’
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Jan1973

Bericht door Jan1973 » vr nov 28, 2025 12:57 pm

Heyoka schreef: do nov 27, 2025 10:50 am
Jan1973 schreef: di nov 25, 2025 9:42 am

Denk je dat met het bier dat je gedronken hebt anders zit?
Is het niet ook een beetje waus om te denken dat je (voornamelijk) voor de ingredienten betaald?
Nee, je betaalt ook de 3,75 bruto per uur van de pubers die er achter staan, als die al niet er als vrijwilliger staan.

dako

Bericht door dako » vr nov 28, 2025 1:22 pm

Ja, er is iemand die enorm tyfusrijk wordt van die festivalcatering en het zijn niet de bands/bediening/mensen die je op de festivals ziet.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Plaats reactie