Naar welk concert ben je gisteren geweest?
Re: Naar welk concert ben je gisteren geweest?
Was ook mijn gevoel afgelopen zomer, bij Iron Maiden en Kreator, op een X-moment kwamen er steeds zwaardere kerels over (100 kilo plus), alleen maar omdat ze op maandag dan op kantoor/de buro kunnen vertellen dat ze gecrowdsurft hebben (bij een 60-plussers band als Maiden). Zielig volk.
Laten vallen en een dwarslaesie wil je ze ook weer niet aandoen, of, bij de derde keer?????
Laten vallen en een dwarslaesie wil je ze ook weer niet aandoen, of, bij de derde keer?????
Ik word ook wel de "Jan1973" van het Metalfan forum genoemd.
Hehe ja, Asomvel is wel echt het randje tussen gewoon niet-origineel en schaamteloos jatwerk. Ik geef ze het voordeel van de twijfel.
Airbourne barst ook niet van de eigen ideeen natuurlijk, maar is al wel wat minder jatwerk.
Airbourne barst ook niet van de eigen ideeen natuurlijk, maar is al wel wat minder jatwerk.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
Pas geleden bij een vriend in de auto draaide die de eerste "telg/schijf" van Airbourne, dat was wel grotendeels AC/DC tribute, ja.
Ik word ook wel de "Jan1973" van het Metalfan forum genoemd.
-
Shreds of Sanity
Gisteravond naar Zwangere Guy geweest in Paradiso. Uitstekende show. Geen voorprogramma, geen toegift, gewoon anderhalf uur Guy die alles geeft. De afwisseling tussen introspectieve nummers en agressievere bangers werkt erg goed. Een van de meest volledige shows die ik in lange tijd heb gezien. De man is gestopt met drinken, 40 kilo afgevallen en lijkt oprecht gelukkig en gefocust. Mooi om te zien.
Opvallend veel live instrumentatie met slechts drie man op het podium. Shoutout naar de multiinstrumentalist die zowel keys, bas als gitaar verzorgde tijdens verschillende nummers. (Niet tegelijkertijd)
Opvallend veel live instrumentatie met slechts drie man op het podium. Shoutout naar de multiinstrumentalist die zowel keys, bas als gitaar verzorgde tijdens verschillende nummers. (Niet tegelijkertijd)
- Hieronimus
Gisteren In Mourning gezien met het grootste gedeelte van Fallujahs set er achteraan. Geluid was matig bij het eerste nummer, werd daarna een stuk beter. Dat de drie gitaristen van In Mourning al bijna 20 jaar op elkaar ingespeeld zijn is te merken, zowel op plaat als live. Plezier spatte er vooral bij één van hen vanaf. En dat ze alle drie ook nog zingen in wisselende samenstelling maakt het geheel des te toffer. Colossus als afsluiter was een erg prettige finale. Fallujah was aardig, al was het maar vanwege de enorm droge gitarist die zonder duiding van sentiment vanalles uit z'n gitaar tevoorschijn toverde. Ergens voor het einde van hun set haakte ik af, Omnium Gatherum niet gezien. Metropool Almelo is een prima klein zaaltje voor 300 mensen en was goed gevuld.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Dit weekend twee avonden op rij bandjes wezen kijken. Vrijdag eerst naar Fleddy Melculy + Rotzak in Doornroosje. Ik kende Rotzak niet, maar was positief verrast door een sympathieke band. Met die bandnaam verwachtte ik wat punk-achtigs, maar ik kreeg een soort van Victim's Family-achtige jazz metal met genoeg variatie door maatwisselingen en afwisselend cleane zang en grunts.
Daarna Fleddy Melculy, tienjarig jubileum van de eerste plaat dus die werd ook helemaal gespeeld, aangevuld met nog wat nummers van de andere platen. Eerste keer dat ik ze zag, maar een fijn feestje! Genoeg tijd voor flauwe humor tussendoor, maar muzikaal zit het toch erg lekker in elkaar en kwam het live ook perfect uit de verf. Prima vermaakt!
Zaterdag naar Astrant Ede voor een nieuwe Geldersch Hel, dit keer in tribal thema met Ch'ahom en Invunche. Het Duitse Ch'ahom opende met een furieuze set death/black metal, afgetopt met een paar fijne gitaarsolo's en wat dubbele grunts bij sommige nummers (hadden ze van mij vaker mogen doen). Geen ruimte voor publieksinteractie (behalve af en toe een onversterkte Come On! de zaal in), de tijd tussen de nummers werd meestal opgevuld met samples. Gave band.
Dan Invunche, een poos geleden gezien in Arnhem maar daar werd hun set een stuk ingekort. Nu dus een volle set van deze Nederlands/Chileense formatie. Op plaat rauw, maar live in volle bandbezetting komt het zelfs een stuk beter uit de verf. Dan ook aangevuld met toetsen en af en toe vrouwelijke zang. Hele gave live-ervaring, muzikaal staat het als een huis en de tribal black metal kwam goed binnen. Sowieso ook een interessante band om naar te kijken, elk bandlid heeft zijn/haar eigen stijltje qua kleding en paint, maar het vormt toch een geheel. Zeker eens gaan kijken als je de kans krijgt!
Daarna Fleddy Melculy, tienjarig jubileum van de eerste plaat dus die werd ook helemaal gespeeld, aangevuld met nog wat nummers van de andere platen. Eerste keer dat ik ze zag, maar een fijn feestje! Genoeg tijd voor flauwe humor tussendoor, maar muzikaal zit het toch erg lekker in elkaar en kwam het live ook perfect uit de verf. Prima vermaakt!
Zaterdag naar Astrant Ede voor een nieuwe Geldersch Hel, dit keer in tribal thema met Ch'ahom en Invunche. Het Duitse Ch'ahom opende met een furieuze set death/black metal, afgetopt met een paar fijne gitaarsolo's en wat dubbele grunts bij sommige nummers (hadden ze van mij vaker mogen doen). Geen ruimte voor publieksinteractie (behalve af en toe een onversterkte Come On! de zaal in), de tijd tussen de nummers werd meestal opgevuld met samples. Gave band.
Dan Invunche, een poos geleden gezien in Arnhem maar daar werd hun set een stuk ingekort. Nu dus een volle set van deze Nederlands/Chileense formatie. Op plaat rauw, maar live in volle bandbezetting komt het zelfs een stuk beter uit de verf. Dan ook aangevuld met toetsen en af en toe vrouwelijke zang. Hele gave live-ervaring, muzikaal staat het als een huis en de tribal black metal kwam goed binnen. Sowieso ook een interessante band om naar te kijken, elk bandlid heeft zijn/haar eigen stijltje qua kleding en paint, maar het vormt toch een geheel. Zeker eens gaan kijken als je de kans krijgt!
-
Procrustus
Simon & Garfunkel story. Twee nieuwe zangers die de numers zingen, maar wel precies hetzelfde concept als de vorige keer enkele jaren terug. Erg goed gecast