Smashing pumpkins

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Smashing pumpkins

Bericht door Kriestof » ma dec 01, 2003 5:20 pm

zo de dubbelaar 'mellon collie and the infinite sadness' nog eens uit de kast gehaald, dat plaatje al twee jaar niet meer gedraaid

en godverdomme, het is nog steeds goed

voor een rockbandje waren ze ook best heftig

ik weet nog toen deze plaat uitkwam dat ik die kocht als 12 jarig mannetje dat iets heftigs wou horen

nog mensen die deze plaat in de kast hebben staan?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » ma dec 01, 2003 5:27 pm

ik heb het in de kast staan vond dat ene nummer altijd leuk, hoe heet die ook alweer?

nu luister ik het nooit meer eigenlijk
www.last.fm/user/robenroll

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma dec 01, 2003 5:36 pm

die bandnaam heeft me nooit aangestaan.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ktulu
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo nov 13, 2002 9:07 pm
Locatie: Philippine & Gent
Contacteer:

Bericht door Ktulu » ma dec 01, 2003 5:39 pm

Jij hebt ook echt een Helloween-manie he jij, alles moet je daarmee in verband leggen...

Ik heb m niet, maar dat nummertje dat je bedoelt is waarschijnlijk 1979.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]

[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]

[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9297
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » ma dec 01, 2003 5:50 pm

Ik vind het een nare band, muziek heeft me ook nooit echt aangesproken.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » ma dec 01, 2003 6:08 pm

Ik zet nu voor het eerst de cd Dawn To Dusk op, zitten best wel rockende nummertjes op.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma dec 01, 2003 6:09 pm

CoenV schreef:Ik zet nu voor het eerst de cd Dawn To Dusk op, zitten best wel rockende nummertjes op.
begin van twilight tot starlight ook hoor

best hard
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » ma dec 01, 2003 6:10 pm

Svenson schreef:Ik vind het een nare band, muziek heeft me ook nooit echt aangesproken.
:lolup:

dat plaatje
www.last.fm/user/robenroll

TheWill2
Berichten: 669
Lid geworden op: zo apr 20, 2003 11:45 pm
Locatie: Drachten

Bericht door TheWill2 » ma dec 01, 2003 6:11 pm

Was laatst bij een vriend van me, warhammer battle, zette hij een cd op van de Smashing Pumpkins, wel leuke muziek om zo eens te horen, maar zou er zelf niets van kopen oid

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » ma dec 01, 2003 6:21 pm

ken ze niet zo, weet wel dat hun afscheidsconcert zwaar klote was...dat kun je toch niet maken!?!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma dec 01, 2003 6:22 pm

Lone Starr schreef:ken ze niet zo, weet wel dat hun afscheidsconcert zwaar klote was...dat kun je toch niet maken!?!
op het eindeging het idd wat mis, en die nieuwe band van billy corgan (ook gestopt inmiddels) genaam swan was ook zwaar bagger

maar ja deze plaat blijft echt zo geweldig
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » ma dec 01, 2003 6:22 pm

Ktulu schreef:Jij hebt ook echt een Helloween-manie he jij, alles moet je daarmee in verband leggen...

Ik heb m niet, maar dat nummertje dat je bedoelt is waarschijnlijk 1979.
nee deze:

Bullet With Butterfly Wings
www.last.fm/user/robenroll

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » ma dec 01, 2003 6:48 pm

Kristof schreef:[..]


begin van twilight tot starlight ook hoor

best hard
Die heb ik ook nog op mp3, Greatest Hits ook. Toch wel grappig eigenlijk die muziek.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17929
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma dec 01, 2003 7:33 pm

het heeft mij nooit echt kunnen boeien
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Thaumaturgy
Berichten: 3676
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 2:22 pm

Bericht door Thaumaturgy » ma dec 01, 2003 7:55 pm

Zolang krijsknulletje maar niet gaat zingen is het best ok.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di dec 02, 2003 12:22 am

Nee niks voor mij

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di dec 02, 2003 12:24 am

tot en met Mellon Collie waren ze wel leuk, maar daarna vond ik het snel bergafwaards gaan.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Old Motorheadbanger
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 2:30 am
Locatie: Lokeren Belgie

Bericht door Old Motorheadbanger » di dec 02, 2003 2:23 am

ik vind siamese dreams wel een lekker schyfje
Iedereen noemt me een varken en toch heb ik geen krulletje in mijn staart.

Winterface
Berichten: 124
Lid geworden op: za mar 29, 2003 5:00 pm
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Winterface » wo dec 24, 2003 1:32 pm

Siamese Dreams en Mellon Collie... vind ik echt superrrrrrrr!
The Night Dies In A Tragic Serenade

Gebruikersavatar
Forseti's Justice
Berichten: 1710
Lid geworden op: za jul 19, 2003 11:42 pm

Bericht door Forseti's Justice » do dec 25, 2003 11:25 pm

melon collie staat hier ook nog in de kast. hoewel veel mensen dit soort muziek als opstapje naar metal hebben gebruitk, heb ik om een of andere vage reden dit geval eens gekocht toen mijn smaak al zeer lang de hardere richting opgeslagen was. geen idee meer hoe het klinkt eigenlijk..

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » zo dec 24, 2006 3:45 pm

Rotschop.

Gisteren dus 2cd's gekregen van deze band: Adore en Mellon collie and the infinite Sadness. Ik kijk even op hun website die behoorlijk dood is maar waar wel op vermeld word dat ze een nieuw album aan het maken zijn. Wie heeft hier meer over gehoord?
Ik wist namelik niet beter dan dat ze nog steeds uit elkaar waren.
Laatst gewijzigd door Ernst-Jan op zo dec 24, 2006 3:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Deadhead
Berichten: 990
Lid geworden op: za apr 08, 2006 6:22 pm
Locatie: Het hol van flutol

Bericht door Deadhead » zo dec 24, 2006 3:49 pm

Een dag moest je nog wachten, en je had een topic omhooggeschopt dat al 3 jaar dood was. Geen taart nu
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Roza
Berichten: 2432
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:18 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Roza » zo dec 24, 2006 3:49 pm

Ik heb ook gehoord dat ze weer bezig waren aan een nieuw album, maar daar strandt mijn kennis ook. Je hebt wel de twee beste albums in je bezit gekregen zeg 8)
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » zo dec 24, 2006 9:34 pm

Ze zijn bezig met opnemen, dat is alles wat ik weet.

Ik ben altijd groot fan geweest en heb dan ook alles van ze. Ik denk dat als je MC&TIS leuk vindt dat je Siamese Dream moet proberen. Ik vind Gish (het debuut) ook erg goed, die rockt de pannen van het dak.

Adore is juist een rustig album dat helemaal niet rockt (die ik overgens wel leuk vind). Hun drummer was toen weg en die voegt toch wat extra's toe aan de band (luister The Jimmy Chamberlin Complex, dan hoor je goed hoe oneindig goed ie kan drummen)

Zwan vond ik ook leuk. Leuker dan de laatste cd's van SP. Die hebben het helaas niet lang volgehouden.

Ik verwacht niet veel van SP's nieuwe cd. Als Billy Corgan zijn oude succes wil evenaren zal het een slappe MC&TIS rip-off worden. Misschien ook niet.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » ma dec 25, 2006 1:50 am

De eerste 3 albums van de Pumpkins moet iedereen die van alternative 90's rock houdt in zijn kast hebben staan. Daarna ging het snel bergafwaarts met Billy Corgan, waarschijnlijk door het veranderende popklimaat. De vraag is of de wind weer goed draait om van een eventuele nieuwe plaat een artistiek succes te maken. Ik denk persoonlijk dat hij zijn beste tijd al gehad heeft.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » ma dec 25, 2006 2:08 am

ik denk het ook, hopelijk bewijst het nieuwe album het tegendeel.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » do jan 04, 2007 1:51 pm

Precies 10 jaar geleden waren de SP de band van het moment.
Toen die dubbelaar uitkwam schreef geloof ik OOR al dat ze beter konden stoppen, want "Mellon Collie" is toch niet meer te evenaren.

Ik draai het vrijwel nooit meer, maar het blijft een geweldige CD.

Goede nummers en 2 topmuzikanten, die drummer en (solo) gitarist.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » do jan 04, 2007 4:17 pm

MC&TIS: geweldige cd
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Gotrek
Berichten: 31
Lid geworden op: di jan 23, 2007 3:16 pm
Locatie: Nijmegen/Enschede
Contacteer:

Bericht door Gotrek » di jan 23, 2007 6:22 pm

Hoeveel ik ook naar Black Label luister of naar welke andere band eigenlijk ook, The Smashing Pumpkins zullen altijd mijn favoriet blijven. Ik ben er mee opgegroeid en het eerste (grote) concert waar ik ooit naartoe ben gegaan was hun afscheidsconcert. Billy heeft een stem die je prachtig of verschrikkelijk vind en ik vind hem prachtig.
[url=http://www.BlackLabelSociety.nl][img]http://www.blacklabelsociety.nl/News_images/600x60.jpg[/img][/url]

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » di mar 20, 2007 2:17 pm

A year and a half after announcing their reunion via full-page newspaper ads, Billy Corgan and his merry band of alt-rockers have revealed that Zeitgeist, their first studio album since 2000's Machina: The Machines of God, will drop in July, reports E! Online.

In a message on its website, the Chicago-based band said it will forgo the typical Tuesday release date for a relatively rare Saturday release, making the album available exactly at 7:07 a.m. on July 7, aka 07-07-07.

To build a buzz about the disc and their highly anticipated return, the Pumpkins will take to the road with a series of festival gigs in Europe, starting with the Pinkpop Festival in the Netherlands on May 28 and continuing with stops in Germany, Portugal, and Italy before wrapping up June 17 at Interlaken, Switzerland.

The band also confirmed that their only scheduled North American concert appearance this year will be headlining the second night of Toronto's inaugural Virgin Music Festival, sponsored by billionaire mogul Richard Branson's Virgin Music Group, on Sept. 9. Other acts on the bill include Björk, who's slated to headline the Sept. 8 show, Interpol, the Killers, Paolo Nutini and Amy Winehouse, among others.

While Pumpkinheads will be glad to see the band's guitarist/frontmant/leader Corgan rejoined by drummer Jimmy Chamberlin, there's no word on the rest of the lineup. Guitarist James Iha and bassist D'Arcy Wretzky remain MIA from the reunion, as does Wretzky's replacement, former Hole bassist Melissa Auf der Maur, who joined the quartet for some post-Machina gigs.

One possible fill-in is former Jane's Addiction bassist Eric Avery, who confirmed to MTV News last year that he was rehearsing with the group in the studio.
ben erg benieuwd!
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 25
Lid geworden op: za mar 03, 2007 9:02 am

Bericht door Alex » za mar 31, 2007 11:40 am

Roza schreef:Ik heb ook gehoord dat ze weer bezig waren aan een nieuw album, maar daar strandt mijn kennis ook. Je hebt wel de twee beste albums in je bezit gekregen zeg 8)
Adore beter dan Siamese Dream??
Ik vond Adore echt een zware tegenvaller, net als Machina. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet zo veel van het nieuwe album, maar blijf stiekem de hoop houden positief verrast te worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za mar 31, 2007 5:01 pm

Het is geen echte reünie van de Smashing Pumpkins. De helft van de klassieke line-up is er niet bij, ook al is Billy Corgan natuurlijk het centrale bandlid. Ik zie niet in waarom de nieuwe CD ineens anders of beter zou moeten zijn dan het laatste werk van de Pumpkins of wat ze onder de naam Zwan hebben uitgebracht. Al hoop ik natuurlijk dat de tijden van Siamese Dream en Mellon Collie And The Infinite Sadness herleven, de kans lijkt me miniem.

Pluspunt is wel dat ze nu live weer de oude klassiekers gaan spelen, wat ze als Zwan naar het schijnt niet deden. Ik zou de Pumpkins best eens live willen zien. Maar ik ga er niet voor naar Pinkpop.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di jun 05, 2007 3:03 pm

Zo, ik heb ook even een stukje jaren negentig historie binnengehaald: Mellon Collie & the infinite sadness. Wat een album! Van pure poprock ala Tonight en 1979 via de heavy rock van bullet with butterfly wings tot metal aan toe (XYU, tales of a scorched earth). Twee afwisselende platen die alles van ontroering tot complete waanzin bevatten. Dus iedereen die net als ik in 1995 dit album compleet gemist heeft: aanschaffen die hap!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » wo jun 06, 2007 4:39 pm

echt wel!
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » wo jun 06, 2007 6:45 pm

Goedzo !!

Op Pinkpop was het ook genieten met de grote G trouwens. Was geweldig om die band weer met zoveel enthousiasme al die klassiekers te zien spelen !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » vr jun 15, 2007 4:30 pm

na het verkrachten van Radiohead's Karma Police vonden de mannen(?) van Panic! At The Disco het niet genoeg en hebben ze ook nog eens één van de mooiste nummers van de Smashing Pumpkins verkracht :( Ik raad jullie niet aan om het te luisteren maar als jullie het dan echt willen horen..

http://www.myspace.com/panicatthedisco
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di jul 17, 2007 8:25 pm

En wat vinden we van de nieuwe cd ?
Ik vind hem alvast helemaal geweldig; vele malen beter dan Adore en Machina. Het is geen klassieker a la Siamese Dream of Melon Collie, maar wel een erg goede rockplaat met een eigen sfeer, sterke nummers en zeker geen krampachtige poging het verleden te doen herleven. En het nummer "United states" hoort simpelweg bij de beste nummers die de band ooit gemaakt heeft.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » do jul 19, 2007 12:03 am

Ik ben ook erg blij met de nieuwe cd. Typisch SP en toch weer helemaal anders, de 9762 lagen gitaar, de scheurende melodische solo's van Corgan, de typische energieke drum van Chamberlin... maar deze keer komen ze met wat zwaardere nummers. Je kunt in sommige nummers duidelijk Adore, Machina en Zwan terughoren (respectievelijk For God And Country, That's The Way (My Love Is) en (Come On) Let's Go!). Veel verder terug gaan de invloeden niet; geen grote hits zoals op Mellon Collie of Siamese Dream... Maar wel beukende gitaren! Wat me meteen opviel is het vele gebruik van overgedubde zang. Af en toe hoor je een koor vol Corgan's; een experiment waar ik even aan moest wennen.

Sommige nummers hebben wat mindere stukken maar de meeste nummers liggen goed in het gehoor en blijven lang boeien (ik heb de cd zes/zeven keer gedraaid).

Veel reviews die ik gelezen heb zijn niet helemaal lovend. Onterecht vind ik. Corgan heeft de verwachtingen wel hoog gemaakt door groots met een SP reünie op de proppen te komen maar een 2e Mellon Collie heeft er natuurlijk nooit in gezeten.

Kortom, ik ben blij met de reünie, mensen moeten niet zeuren en ik hoop dat Corgan nog een tijdje doorgaat.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Smashing pumpkins

Bericht door KoenM » zo jul 24, 2022 8:58 am

Schop omdat het kan.

Ze touren nog steeds blijkbaar, ook met James Iha op gitaar. Zat laatst een liveshow van ze te kijken op YouTube. Niet meer wat het was, maar desalniettemin niet onverdienstelijk. Die klassieke platen en nummers komen hier nog met regelmaat voorbij. Voor mij 1 vd leukste jaren 90 bands qua alternatieve rock / grunge / wat dan ook. Supergoede liedjes / songwriting.

Vandaag de dag nog MFers die de muziek van Corgan / Iha en co appreciëren / een warm hart toedragen?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Smashing pumpkins

Bericht door Spawn999 » di jul 26, 2022 12:34 pm

Jazeker, een band die ik later heb ontdekt. Adore en Machina ligt nog op de te luisteren stapel....
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Smashing pumpkins

Bericht door Bleek No. 1 » di jul 26, 2022 12:38 pm

Jazeker. Ik wil niet zeggen dat ik een kenner ben, maar mijn favoriete nummer is Today. Ik weet nog de eerste keer dat ik die clip zag, en ik was verkocht, maar ben nooit echt een megafan geworden.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Aviatrix
Berichten: 1151
Lid geworden op: di mei 17, 2022 9:09 pm
Locatie: Hier

Re: Smashing pumpkins

Bericht door Aviatrix » di jul 26, 2022 5:11 pm

Mellon Collie and the Infinite Sadness heb ik vroeger veel geluisterd en zet ik nog steeds weleens aan. Verder niet echt veel kennis over/van de band of andere albums.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Smashing pumpkins

Bericht door Bleek No. 1 » vr jul 29, 2022 11:20 am

I AM ONE [headbang]
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Smashing pumpkins

Bericht door MadTinus » zo jul 31, 2022 9:37 pm

Bleek No. 1 schreef: di jul 26, 2022 12:38 pm Jazeker. Ik wil niet zeggen dat ik een kenner ben, maar mijn favoriete nummer is Today. Ik weet nog de eerste keer dat ik die clip zag, en ik was verkocht, maar ben nooit echt een megafan geworden.
Geldt ook een beetje voor mij, ik draai eens in de paar jaar enkele nummers, maar nooit een heel album.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Smashing pumpkins

Bericht door Spawn999 » ma sep 05, 2022 7:41 am

Adore zonet opgezet, wat een relaxed album. Mooie liedjes met soms electronische bliepjes/samples een zwart gothic laagje. Mooi!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Plaats reactie