Golden dawn
- XnegativeX
- Contacteer:
Golden dawn
Met toestemming van Sandra open ik even een topic over deze band.
Dit jaar heeft deze band hun album Masquerade uitgebracht op Napalm records. Persoonlijk was ik niet zo onder de indruk van dit gothic achtige album. Wat wel interessant was was de heruitgave van hun debuut The art of dreaming. Dit, officieel in 1996/97 verschenen, album is wat mij betreft een van de beste symphonische black metal cd's die ik ken. Het klinkt allemaal erg rauw en ontoegankelijk maar als je daar eenmaal doorheen gebeten hebt is het een waar juweeltje.
http://www.goldendawn.at
http://www.napalmrecords.com
Dit jaar heeft deze band hun album Masquerade uitgebracht op Napalm records. Persoonlijk was ik niet zo onder de indruk van dit gothic achtige album. Wat wel interessant was was de heruitgave van hun debuut The art of dreaming. Dit, officieel in 1996/97 verschenen, album is wat mij betreft een van de beste symphonische black metal cd's die ik ken. Het klinkt allemaal erg rauw en ontoegankelijk maar als je daar eenmaal doorheen gebeten hebt is het een waar juweeltje.
http://www.goldendawn.at
http://www.napalmrecords.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
a) Wie de hel is Sandra?
b) The art of dreaming is een prima album, zeer innovatief en met net die oostenrijkse slag die bands als Abigor of Summoning ook zo geniaal maakt.
c) Masquerade heb ik nog niet gehoord en ik heb ook nog nergens een postitieve recensie erover gelezen, dus dat zal wel zo blijven.
b) The art of dreaming is een prima album, zeer innovatief en met net die oostenrijkse slag die bands als Abigor of Summoning ook zo geniaal maakt.
c) Masquerade heb ik nog niet gehoord en ik heb ook nog nergens een postitieve recensie erover gelezen, dus dat zal wel zo blijven.
The True North, Strong and Free
- XnegativeX
- Contacteer:
Op Masquerade is er maar weinig black metal over. Het drijft allemaal erg naar gothic. En daar komt nog eens bij dat de cleane zang van die gast echt erbarmelijk slecht is. Dat verneukt een cd behoorlijk. Eigenlijk is alles wat The art of dreaming zo geniaal maakt uit de muziek gehaald. Jammer want er had zoveel meer in gezeten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Mmm, dat klinkt naar Raventhrone. Ook zo'n band die het allemaal net iets te simpel en gepolijst brengt en waar de cleane zang ook om te huilen is. Naar ik meen heeft die Ray Wells van Raventhrone (alias Pazuzu van de gelijknamige band) ook iets met Golden Dawn te maken, dus dat kan wel kloppen.
The True North, Strong and Free
- XnegativeX
- Contacteer:
Ray Wells verzorgt inderdaad de backing vocals op The art of dreaming.Othrys schreef:Mmm, dat klinkt naar Raventhrone. Ook zo'n band die het allemaal net iets te simpel en gepolijst brengt en waar de cleane zang ook om te huilen is. Naar ik meen heeft die Ray Wells van Raventhrone (alias Pazuzu van de gelijknamige band) ook iets met Golden Dawn te maken, dus dat kan wel kloppen.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Forseti's Justice
- XnegativeX
- Contacteer:
@Sandr: Dat heb je te danken aan die waanzinnig domme opmerking van je in het Klachten topic.
@Forseti's Justice: Dan moet je toch The art of dreaming maar eens gaan luisteren. Dat is namelijk wel een schitterend album.
@Forseti's Justice: Dan moet je toch The art of dreaming maar eens gaan luisteren. Dat is namelijk wel een schitterend album.
- XnegativeX
- Contacteer:
Verdomte jammer is dat toch. Op dit moment zit ik met het kippenvel op mijn armen te luisteren naar The Art of dreaming wat echt een symphonisch black metal album van hoog niveau is. Maar die lijn zetten ze op Masquerade gewoon niet door. Dood zonde.
- toffe_ellende
- the true Thorko