Frank Zappa

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kaztor
Berichten: 10
Lid geworden op: za dec 20, 2003 2:22 am
Locatie: volendam

Frank Zappa

Bericht door kaztor » za dec 20, 2003 3:27 am

Hier zullen waarschynlyk niet veel reacties op komen maar wat vinden jullie van het muzikale genie Frank Zappa? Ik heb zo'n 40 cd's van hem en kan er geen genoeg van krygen! Hy heeft van allerlei soorten muziek gespeeld en alles klinkt geweldig, overal klinkt toch zyn stempel in door, of het nou klassiek of jazzy getint is.

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9710
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » za dec 20, 2003 9:10 am

ik ken die gats alleen van naam, want zo werd ik op mn werk genoemd, heet zelf frenk, snappie.

maar ja ik heb zn muziek nooit gehoord,.
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
Mr_No_Good
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 11:12 am
Locatie: stinkende polder
Contacteer:

Bericht door Mr_No_Good » za dec 20, 2003 11:43 am

Ik heb er weleens wat van gedownload. Het is echt wel moeilijke muziek af en toe, om te luisteren, zelf voor een muzikant. Soms gaat ie een beetje teveel de jazzkant op voor mijn smaak, maar feit is dat die gast een briljante componist is. Jammer dat ie zo vroeg is gestorven.
[b]Wat doet een hippie op een metalforum?[/b]

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » ma dec 22, 2003 4:43 pm

I need my Chrissy, and I need my beer
So you just barf it back up, now Devil... do you hear?

He thought he was a man but he really was a muffin...

Geniale teksten, geniale muziek. Vooral Hot Rats heeft prachtnummers.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9297
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » ma dec 22, 2003 4:51 pm

Ik luister vaak naar de Zappa cd's van mijn vader.

Er zit goed, en minder werk tussen, maar is wel lachen om te luisteren.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » ma dec 22, 2003 11:14 pm

Waarlijk, een zeer divers muzikaal genie.......idd zonde dat ie al dood is...
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma dec 22, 2003 11:42 pm

te divers om fatsoenlijk in een hokje te douwen, maar zeker een genie.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » di dec 23, 2003 1:20 pm

Geniaal, echt geniaal. Met name de Joe's Garage serie.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Knaart
Berichten: 50
Lid geworden op: di jan 22, 2002 10:03 pm
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Knaart » za jan 10, 2004 2:44 pm

Voor de echte fans, de band van Frank Zappa is weer op tour, misschien ook wel leuk om naar te kijken (ik heb al kaarten :D )


The Grand Mothers

De stadsschouwburg in Sint-Niklaas mag weer een stel muzikale legenden verwelkomen. Op 28 januari 2004 concerteren The Grand Mothers er éénmalig voor Vlaanderen, tijdens hun Europese tournee die hen een maand lang langs Italië, Denemarken, Duitsland, Sint-Niklaas en Groot-Brittannië voert. Frank Zappa overleed 10 jaar geleden, maar een aantal leden van de vroegere Mothers of Invention treden nog steeds samen op. Don Preston, Napoleon Murphy Brock, Bunk Gardner en Roy Estrada brachten in mei 2003 nog een felgesmaakt ‘tribute’ aan hun vroegere voorman. Een korte blik op de setlist van ‘A Grandmothers night at the Gewandhaus’ leert ons al dat Zappa’s werk alle eer werd aangedaan (Hungry Freaks, Daddy, Lonely Little Girl, Take Your Clothes Off (When You Dance), What`s The Ugliest Part Of Your Body ? Trouble Coming every Day, Mother People…) De Zappafreaks weten al waar ze heen moeten. "Music is the best!"

Sint-Niklaas, Stadsschouwburg
woensdag 28 januari 2004 - 20u
tickets: 17 - 15.50 - 14 EUR
reservaties: 03-766 39 39
Wiiiihiiiihii

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Re: Frank Zappa

Bericht door Fusion » za jan 10, 2004 9:08 pm

kaztor schreef:Hier zullen waarschynlyk niet veel reacties op komen maar wat vinden jullie van het muzikale genie Frank Zappa? Ik heb zo'n 40 cd's van hem en kan er geen genoeg van krygen! Hy heeft van allerlei soorten muziek gespeeld en alles klinkt geweldig, overal klinkt toch zyn stempel in door, of het nou klassiek of jazzy getint is.
Frank Zappa = geniaal. Simpeldepimpel. Ken te weinig van hem (zo'n 8 CDs en heb een keer een uitvoering door een orkest met band van 200 Motels gezien, en ken nog wat orchestrale werken van m), maar t is altijd van bijzonder hoog niveau. Alle muzikanten die ooit voor hem hebben gespeeld in de band zijn top-niveau (Terry Bozzio, Chad Wackerman, Vinnie Colaiuta, Steve Vai, Adrian Belew, George Duke etc etc)...
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Heer Petomaan
Berichten: 19761
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 11:53 am
Locatie: Schiedamn You

Bericht door Heer Petomaan » zo jan 11, 2004 3:51 pm

Broken Hearts Are For Assholes :lol:

Geniale muzikant!

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jan 11, 2004 4:01 pm

Heer Petomaan schreef:Broken Hearts Are For Assholes :lol:
An' that means a-you-ou-ouuuuuuu! ;)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Heer Petomaan
Berichten: 19761
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 11:53 am
Locatie: Schiedamn You

Bericht door Heer Petomaan » zo jan 11, 2004 4:02 pm

Das eigenlijk het enige nummer dak van hem ken, maar dat zegt wel genoeg om te zeggen dat ie geniaal is!

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jan 11, 2004 4:06 pm

Hij heeft veel meesterwerken gemaakt, en is imho een van de weinige muzikanten die succesvol muziek van heel hoog niveau met humor weet te combineren. Normaliter gaat dat meestal mis...

"I'm gonna ram it, ram it, ram it, ram it up your poop-chute... WRISTWATCH"
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Heer Petomaan
Berichten: 19761
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 11:53 am
Locatie: Schiedamn You

Bericht door Heer Petomaan » zo jan 11, 2004 4:09 pm

Die gast wilde zich ook kandidaat stellen voor het presidentsschap in de USA :lol:

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jan 11, 2004 4:10 pm

Heer Petomaan schreef:Die gast wilde zich ook kandidaat stellen voor het presidentsschap in de USA :lol:
Ik dnek dat de wereld een stuk beter op was geworden! Iig vrolijker!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Heer Petomaan
Berichten: 19761
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 11:53 am
Locatie: Schiedamn You

Bericht door Heer Petomaan » zo jan 11, 2004 4:12 pm

Mijn oom (rip) was een enorme fan van hem, wat wel frapant was, is dat Zappa precies een week na hem overleed!

Gebruikersavatar
Violent God
Berichten: 1303
Lid geworden op: do sep 25, 2003 10:52 am
Contacteer:

Bericht door Violent God » ma jan 12, 2004 3:16 pm

Zappa was inderdaad een genie.
Ik heb een paar delen van de 'You Can't Do That On Stage Anymore'-serie en een paar andere albums. Dat geouwehoer tussen de nummers door op sommige cd's vindt ik ook wel grappig, zoals 'German Lunch' van deel 5 van YCDTOSA, waarin ze een sketch doen over een Duitse douanebeambte die lastig doet als ze in Duitsland willen optreden. Hilarisch.
[url=http://www.theoryinpractice.cjb.net][img]http://img.photobucket.com/albums/v204/SoulGrinder/Fun%20Stuff/TheorieBanner.jpg[/img][/url]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » ma jan 12, 2004 10:43 pm

In het jaar 2009 zal ook zijn werk kennen.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jan 12, 2004 10:44 pm

vrij complex maar interessant persoon

niet alles wat hij deed boeit me maar bij vlagen geniaal
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Frank Zappa

Bericht door yowannuzz » wo mar 20, 2013 8:37 pm

Schopperdeschop.

Ik heb wat van de beste man gedownload, en ben zwaar onder de indruk van "We're only in it for the money".
Kan iemand vertellen welke albums daar qua stijl (enigszins) bij aansluiten ?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Frank Zappa

Bericht door Mollusk » wo mar 20, 2013 8:44 pm

"I will love the police as they kick the shit out of me on the street " ;-)

Zappa-albums zijn naast talrijk ook zeer verschillend. Er zitten er een paar bij die ik niet kan uitstaan en een paar die ik fantastisch vind.
"We're only in it for the Money" is één van mijn favorieten, maar mijn absolute favoriet is "One Size Fits All" maar die is wel wat experimenteler.
"Sheik Yerbouti" heb ik altijd wel een goed startalbum gevonden voor Zappa-beginners.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Frank Zappa

Bericht door Heidewolf » wo mar 20, 2013 10:27 pm

'Sheik Yerbouti' is zeker een goed album om mee te starten. 'Over-nite sensation' is ook wel een goede voor de rockliefhebber. 'Joe's Garage' is natuurlijk ook een klassieker. Als je avant-jazz kan waarderen dan zijn 'Hot Rats' en 'The Grand Wazoo' natuurlijk ook fantastisch. Dan houdt het bij mij ook wel op qua kennis van Zappa. Van Zappa moet je dingen niet blind aanschaffen, want hij heeft heel veel uitgebracht en er zitten ook hele rare albums bij zoals 'weasels ripped my flesh' en dan is echt een heel raar album.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Frank Zappa

Bericht door Lone Starr » vr mar 22, 2013 9:54 am

Ik zou beginners ook zeker Chunga's Revenge aanraden. Ik denk dat het rauwe van dit album zeker gewaardeerd zal worden door metalliefhebbers. Op dit album hoor je af en toe ook waar Mastodon zijn riedels vandaan haalt....
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Frank Zappa

Bericht door yowannuzz » di apr 02, 2013 11:52 pm

Sheik yerbouti is tof inderdaad, evenals Chunga's revenge, ook al hoor ik de Mastodon-link nog niet direct.
One size fits all moet ik nog meer luisterbeurten geven , Freak out vind ik vooralsnog iets te recht-toe rechtaan.
En Weasels Ripped my flesh ben ik nu aan het beluisteren, en ondanks (of dankzij?) de gekte kan ik die goed hebben.

Ik ga me er meer in verdiepen, de man heeft zo idioot veel gemaakt ....
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Frank Zappa

Bericht door Mollusk » di apr 02, 2013 11:57 pm

Dat heeft ie zeker, ik ken zelf ook nog maar 7 albums. Je zal vast ook nog genoeg albums tegenkomen waar je niets mee kunt.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Frank Zappa

Bericht door Elessar » wo nov 20, 2013 9:54 am

Mollusk schreef:Dat heeft ie zeker, ik ken zelf ook nog maar 7 albums. Je zal vast ook nog genoeg albums tegenkomen waar je niets mee kunt.
Je doet er een heel leven over om heel zijn discografie (goed) te leren kennen. Ik heb veel ontzag voor die-hard Zappa fans. Zelfs één album leren kennen kan al voor heel veel noodzakelijke luisterbeurten zorgen.

Tot omstreeks 1980 ken ik z'n discografie behoorlijk goed. Wat erna komt wat minder (met uitzondering van 'The Yellow Shark'). Het experimentele van bijvoorbeeld 'Jazz From Hell' heeft me een beetje van die periode weggeduwd.

Echte muzikale toppers vind ik 'One Size Fits All' en 'The Grand Wazoo'. Ongelooflijke composities, compleet mind blowing.
Albums als 'Over-Nite Sensation' en 'Sheik Yerbouti' zijn perfect om mee te beginnen omdat ze van alles wat hebben. De muzikale genialiteit, de humor, de attitude. En 30 luisterbeurten later zijn het nog steeds fantastische albums.

Ondergewaardeerde albums als 'Studio Tan' en 'Sleep Dirt' horen ook bij m'n favorieten. Vooral 'Sleep Dirt' is heerlijk voor het slapen gaan.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Frank Zappa

Bericht door Mollusk » wo nov 20, 2013 10:00 am

One Size Fits All is één van mijn favoriete albums aller tijden, alleen het nummer Inca Roads al.
The Grand Wazoo heb ik nog niet gehoord, komt ie een beetje in de buurt van OSFA?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Frank Zappa

Bericht door Elessar » wo nov 20, 2013 10:52 am

Mollusk schreef:One Size Fits All is één van mijn favoriete albums aller tijden, alleen het nummer Inca Roads al.
The Grand Wazoo heb ik nog niet gehoord, komt ie een beetje in de buurt van OSFA?
Qua diepgang wel maar het is een heel ander album. Voor m'n gevoel is Wazoo een meer orchestraal gericht album maar zeker net zo goed.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Frank Zappa

Bericht door Mollusk » do nov 21, 2013 9:21 pm

Ok maar eens uitproberen dan. Ik geloof dat de Zappa-familie nog genoeg op de plank heeft liggen om het nog jaren uit te melken. Ik richt me maar op de oude releases, daar heb je al zat aan.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

scarymonster05
Berichten: 98
Lid geworden op: vr okt 25, 2013 2:02 pm

Re: Frank Zappa

Bericht door scarymonster05 » do dec 05, 2013 3:57 pm

zonder meer een top genie.. geweldige muziek..!!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Frank Zappa

Bericht door Amibor » vr apr 16, 2021 9:24 am

Excuses voor het omhoogkicken van dit stokoude topic, maar ik wil mij ook wel eens gaan verdiepen in Zappa en zijn belachelijk grote discografie. Waar moet ik beginnen? Ik heb zoals bekend een voorkeur voor raar en duister spul, dat moet ongetwijfeld ergens tussen alle genres waar de beste man ingedoken is naar boven komen drijven. Welke Zappist kan mij helpen?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Frank Zappa

Bericht door dako » vr apr 16, 2021 9:31 am

Zappa is lastig.
Ik ken The Man From Utopia en dat vind ik al een jaar of vijftien (tyfus) een grandioos album, maar elke keer als ik dan de moeite neem om wat anders van de beste man te luisteren klik ik random een van z'n duizend albums aan, en heb ik net de verkeerde telg te pakken en doet het me niks.
Kan me herinneren dat ik ooit een live-album heb gehoord wat dikke proma was, maar geen idee meer welke.

Aan mij heb je dus gewoon niks.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Frank Zappa

Bericht door Amibor » vr apr 16, 2021 9:57 am

Er hing hier toch ooit zo'n progknakker rond met een voorliefde voor Zappa. Die kan mij vast verder helpen, als ik zijn naam kan herinneren..
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Frank Zappa

Bericht door Heidewolf » vr apr 16, 2021 10:41 am

Ik associeer Zappa sowieso niet echt met duister spul, maar genoeg ervan is raar. Iets als 'yellow shark' is raar om raar te zijn. Populaire albums als 'sheik yerbouti' en 'apostrophe' hebben ook genoeg rare elementen, maar zijn nog wel catchy liedjes soms. 'hot rats' is een fantastisch jazzy album. Broadway the hard way is mijn favo live album van 'm.

Ik ben geen echte Zappist hoor. Zijn echt rare werk kan ik niks mee.
Heerlijk Helder Taalloeder

Plaats reactie