ik dacht dat hellhamer sneller was dan frost. of was hij dat nog niet in de begintijd?:Evil-dicE: schreef:wel grappig als je de tijd van "buried by time and dust" van mayhem vergelijkt met die van 1349... scheelt een halve minuut hahahaha! frost is toch wel erg snel
geen slecht woord over mayhem verder, maar 't is wel grappig...
Mayhem 12 mei Kade Zaandam
- Soulcollector
- Contacteer:
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
-
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
Of je bent dom, of je bent een mongool.Soulcollector schreef:frost ramt als een mongool op zijn kit, zonder souplesse. hellhammer drumt waarschijnlijk zoals de meeste snelle drummers: alleen de polsen bewegen
Frost is een van de soepelere black metal drummers man. Noem jij het werk op de latere satyricon albums rammen als een mongool?
Kom op zeg, wat een onzin.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
-
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
Kan dat ja? Dat kan dan toch nooit gelijkmatig klinken of wel?:Evil-dicE: schreef:[..]
hellhammer haalt uit 1 beweging 2 tikken... oftewel stuiteren....
Die Hellhammer is trouwens lomp gespierd, volgens mij gaat dat sowieso ten koste van je souplesse en snelheid. Maar met triggers kun je ook een hoop goedmaken natuurlijk. Van Frost weet ik dat ie het echt kan, want ik heb em The Scorn Torrent op volle snelheid weg zien rossen.
The True North, Strong and Free
Een snelle les drumtechniek:Othrys schreef:[..]
Kan dat ja? Dat kan dan toch nooit gelijkmatig klinken of wel?
Die Hellhammer is trouwens lomp gespierd, volgens mij gaat dat sowieso ten koste van je souplesse en snelheid. Maar met triggers kun je ook een hoop goedmaken natuurlijk. Van Frost weet ik dat ie het echt kan, want ik heb em The Scorn Torrent op volle snelheid weg zien rossen.
Men hoeft niet altijd het vel een keer te raken wanneer men een keer slaat. Door de techniek die je met je hand hebt ontwikkeld laat je het stokje na een keer slaan, twee keer stuiteren. Hierdoor krijg je snelle fills, het rtrrrrrrrrrrrrrrrrrrr geluidje dus.
Wat triggers ermee te maken hebben? Doordat je minder lange aanslagen krijgt ivm de snelheid is het geluid dat voort wordt gebracht ook zachter en minder. De triggers versterken dit geluid enkel.
- Soulcollector
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
als je versterkt speelt is dat geen probleemSvenson schreef:Wat triggers ermee te maken hebben? Doordat je minder lange aanslagen krijgt ivm de snelheid is het geluid dat voort wordt gebracht ook zachter en minder. De triggers versterken dit geluid enkel.
ik heb hier nu een snare staan. ga vanavond de rest ophalen. mijn stiefbroer had blijkbaar nog een oud drumstel staan
Laatst gewijzigd door Soulcollector op di feb 10, 2004 2:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
Maar je kunt triggers ook gebruiken om bijv. bij 1 aanslag 2 aanslagen te laten horen heb ik begrepen.Svenson schreef:[..]
Een snelle les drumtechniek:
Men hoeft niet altijd het vel een keer te raken wanneer men een keer slaat. Door de techniek die je met je hand hebt ontwikkeld laat je het stokje na een keer slaan, twee keer stuiteren. Hierdoor krijg je snelle fills, het rtrrrrrrrrrrrrrrrrrrr geluidje dus.
Wat triggers ermee te maken hebben? Doordat je minder lange aanslagen krijgt ivm de snelheid is het geluid dat voort wordt gebracht ook zachter en minder. De triggers versterken dit geluid enkel.
-
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
- Hieronimus
Hellhammer heeft de accuraciteit wat drummen betreft en kan bovendien ook best snel, luister maar ns naar Thorns, en dan die basdrum! Frost zal dan wel sneller kunnen, Hellhammer is origineler en gebruikt meer "strakheid" zal ik maar zeggenSoulcollector schreef:hellhammer drumt waarschijnlijk zoals de meeste snelle drummers: alleen de polsen bewegen
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Het is een onbegonnen strijd. Als jij denkt dat Frost niet origineel drumt dan ken je blijkbaar satyricon niet.Hieronimus schreef:[..]
Hellhammer heeft de accuraciteit wat drummen betreft en kan bovendien ook best snel, luister maar ns naar Thorns, en dan die basdrum! Frost zal dan wel sneller kunnen, Hellhammer is origineler en gebruikt meer "strakheid" zal ik maar zeggen
Frost is gewoon een hele goede allround drummer, evenals Hellhammer.
@ Othrys: Dat zal wel bij een band als the Berzerker gedaan worden, verder niet, dat kan je live niet waarmaken.
Het schijnt wel te gebeuren, maar ja, geen drummer die dat natuurlijk zal bekennen (als ie het doet) omdat je dan nogal door de mand valt he. En The Berzerker trouwens, hebben die een drummer dan? Ik ken een paar nummers van hun debuut en van Dissimulate, maar dat zijn allemaal geprogrammeerde (gabber)beats.Svenson schreef:[..]
@ Othrys: Dat zal wel bij een band als the Berzerker gedaan worden, verder niet, dat kan je live niet waarmaken.
Voor zover ik weet heeft The Berzerker een drummer en een drumcomputer.Othrys schreef:[..]
Het schijnt wel te gebeuren, maar ja, geen drummer die dat natuurlijk zal bekennen (als ie het doet) omdat je dan nogal door de mand valt he. En The Berzerker trouwens, hebben die een drummer dan? Ik ken een paar nummers van hun debuut en van Dissimulate, maar dat zijn allemaal geprogrammeerde (gabber)beats.
Heus.
Ik kom hier nog even op terug: als een drummer zijn vingers en techniek niet gebruikt is hij authomatisch binnen 2 minuten stuk. Je polsen zijn zowat het laatste wat je excessief moet belasten.Soulcollector schreef:frost ramt als een mongool op zijn kit, zonder souplesse. hellhammer drumt waarschijnlijk zoals de meeste snelle drummers: alleen de polsen bewegen
Makkers staakt uw wild geraas
- CALIBANaan
- Contacteer:
Ja, sluit dit topic maar. Delete desnoods het hele forum want Calibanaan heeft de man gesproken die bij De Kade de WC's poetst.CALIBANaan schreef:hou maar op.
Sluit de thread maar....
er is geen mayhem in De Kade en de andere bands ook niet.
Ik heb vandaag een man gesproken die bij de kade werkt...en die wist helemaal van niks.
too bad.
- Heer Petomaan
- Heer Petomaan
- Heer Petomaan
- Soulcollector
- Contacteer:
- Heer Petomaan
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Sephistum Infernis
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
op 1 van de concertagenda`s die ik zo nu en dan es check. Ze zijn pas bevestigd dus nog vers nieuws, zeg maar.
Hoewel er op de sites van de beide bands nog weinig wordt losgelaten over deze eventuele tour. Beschouw mijn bericht dus als "onder voorbehoud" en we zullen zien wat de toekomst brengt.
Hoewel er op de sites van de beide bands nog weinig wordt losgelaten over deze eventuele tour. Beschouw mijn bericht dus als "onder voorbehoud" en we zullen zien wat de toekomst brengt.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Sephistum Infernis
MAYHEM'S NEW FULL LENGTH STUDIO RECORDING “CHIMERA”! Out 29 March 2004. Soon European tourdates
www.season-of-mist.com
www.season-of-mist.com
- Sephistum Infernis