hoe moet ik me dit voorstellen, metal is toch een soort rocktoffe_ellende schreef:Jane's Addiction was de eerste band die metal en rock met elkaar versmold.
Favo genre
- Daisycutter
-
Van Ministry heb ik House of the Mole. Dit vind ik een erg sterk album. Verder ben ik totaal niet bekend met Ministry. Welke andere albums zijn aan te raden?toffe_ellende schreef:Industrial metal - Ministry uiteraard. Een band die een genre kan dragen. Met dank aan Trent Reznor natuurlijk. Fear Factory wil ik er eigenlijk niet bij betrekken. Alleen de remixen zijn echt industrial te noemen. Tegenwoordig speelt iedereen zo strak als Fear Factory.
- toffe_ellende
Als je meer van metal houdt dan Animositisoma en Psalm 69!verwoesting schreef:[..]
Van Ministry heb ik House of the Mole. Dit vind ik een erg sterk album. Verder ben ik totaal niet bekend met Ministry. Welke andere albums zijn aan te raden?
Als je meer into industrial bent dan The Land of Rape and Honey.
Wil je een goede balans: dan the mind is a terrible thing to taste
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- toffe_ellende
Ja, maar ik bedoel met rock hier de muziek van bijvoorbeeld Led Zeppelin en the Beatles. Dat kun je vermengen met typische hard-rock en metalriffs riffs. Nu weet ik ook dat Zeppelin ook hard-rock is, maar Zeppelin was ook veel blues.Daisycutter schreef:[..]
hoe moet ik me dit voorstellen, metal is toch een soort rock
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- Sandr
- Contacteer:
Power Metal: hoewel er weinig echt vernieuwends meer uitkomt, vind ik het gewoon echt gave muziek. rollende bass-drums, veel gitaarsolo's, lekker meejengelen met de zanger
Heavy Metal: geldt eigenlijk hetzelfde voor als Power Metal, gewoon lekker meezingen, airguitar spelen
Death Metal: is niet echt mijn smaak, maar af en toe zet ik wel op om mijn oren eens door te smeren. en live doet het het altijd goed, mits men de sokken er een beetje inhoudt
Black Metal: vroeger m'n favo genre, al heb ik nooit het nut ingezien van bereslechte produkties. op het moment volg ik het amper nog en hou het bij de cd's die ik al heb
Thrash Metal: een genre dat is pas recent echt aan het ontdekken ben, ik hoor het liefst old-school thrash a la Dark Angel, Kreator, oude Slayer
Doom Metal: niet mijn ding
Gothic Metal: bij vlagen vind ik het wel leuk om te luisteren, alleen de combinatie grunts-vrouwenzang is inmiddels wel uitgemolken
Prog Metal: zitten aardige bands tussen, een aantal bands vindt echter het aantal moeilijke gitaarsolo's interessanter dan een goede song
Folk Metal: ook een van m'n favoriete genres, bands als Finntroll en Cruachan kun je mij midden in de nacht voor wakker maken
Industrial: niet echt m'n ding
Nu Metal: zie industrial
Heavy Metal: geldt eigenlijk hetzelfde voor als Power Metal, gewoon lekker meezingen, airguitar spelen
Death Metal: is niet echt mijn smaak, maar af en toe zet ik wel op om mijn oren eens door te smeren. en live doet het het altijd goed, mits men de sokken er een beetje inhoudt
Black Metal: vroeger m'n favo genre, al heb ik nooit het nut ingezien van bereslechte produkties. op het moment volg ik het amper nog en hou het bij de cd's die ik al heb
Thrash Metal: een genre dat is pas recent echt aan het ontdekken ben, ik hoor het liefst old-school thrash a la Dark Angel, Kreator, oude Slayer
Gothic Metal: bij vlagen vind ik het wel leuk om te luisteren, alleen de combinatie grunts-vrouwenzang is inmiddels wel uitgemolken
Prog Metal: zitten aardige bands tussen, een aantal bands vindt echter het aantal moeilijke gitaarsolo's interessanter dan een goede song
Folk Metal: ook een van m'n favoriete genres, bands als Finntroll en Cruachan kun je mij midden in de nacht voor wakker maken
Industrial: niet echt m'n ding
Nu Metal: zie industrial
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
-
ik heb waardering voor alle genres. zolang het maar met gevoel gespeelt word
. bands waarvan je kunt zien dat ze genieten van hun eigen muziek en met de nodige variatie van de nummers. ik heb van elk genre wel een cd behalve nu-metal en viking metal. dat komt waarschijnlijk omdat in deze genres weing bands zijn met veel variatie en inhoud.
. bands waarvan je kunt zien dat ze genieten van hun eigen muziek en met de nodige variatie van de nummers. ik heb van elk genre wel een cd behalve nu-metal en viking metal. dat komt waarschijnlijk omdat in deze genres weing bands zijn met veel variatie en inhoud.
- toffe_ellende
Dat er nog altijd bands zijn die de muziek maken wil niet zeggen dat het genre niet dood zou zijn. De hoogtijdagen van de Thrash liggen jaren achter ons. Nieuwe bands kunnen weinig toevoegen aan wat Slayer en andere bands destijds bereikt hebben.Dominion schreef:[..]
Thrash is alles behalve dood op dit moment.
Noem eens een nieuwe Thrashband die het niveau van de oude Slayer kan benaderen, qua muziek, waardering, toegevoegde waarde en verkoopcijfers?
Moeten er per se bands die pas twee albums hebben in een scene zitten om die scene levend te houden?
Met de nieuwe albums van Exodus en Death Angel, en het optreden van deze bands en Destruction, Slayer en Testament op vrijwel alle festivals is de thrashscene alles behalve dood.
Met de nieuwe albums van Exodus en Death Angel, en het optreden van deze bands en Destruction, Slayer en Testament op vrijwel alle festivals is de thrashscene alles behalve dood.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
- toffe_ellende
Dat zijn allemaal bands die al twintig jaar meegaan en gewoon hetzelfde kunstje van toen live herhalen. Ik denk toch dat je, als je een scene springlevend wil noemen, minstens een paar nieuwe beloftes van hoog niveau in je scene hebben moeten zitten. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de door jou genoemde bands, nu helemaal niks meer voorstellen. Maar ik zie het als pure armoede en daar heeft niet alleen Thrash mee van doen. Kijkend naar de line-up van de metalfestivals van dit jaar, word ik niet vrolijk.dako schreef:Moeten er per se bands die pas twee albums hebben in een scene zitten om die scene levend te houden?
Re: Favo genre
CoenV schreef:Thrashmetal! Gaaf! BESTE genre geen homo gezang, geen conry melodietjes, pure agressie en vette groovende riffs.
Heavymetal! Leuk af en toe in de oervorm zelfs heel gaaf.
Blackmetal: inferieur gerammel van elkaar uitmoordende zwakzinnigen. eehh een enkele uitzondering daargelaten een dikke +1
Doommetal: nee, echt vet Solitrude Aeturnus en Trouble b ijv. hebben echt ballen na thrahs denk ik mijn favo genre.
Folk/Vikingmetal: true gezooi, niks aan, alleen de ideologie is geinig. zoalng er geen black metal invoeden inziitten kan het te pruimen zijn.
Nu-metal: voor het laagbegaafde gedeelte van de bevolking, wil ik eigenelijk niet eens wat op zeggen.
Gothicmetal: voor het volk met zelfmoordneigingen. IETSJE beter dan Nu Metal maar nog steeds behoorlijk triest!
Deathmetal: minder intelligent toch wel gaaf vooral beukend metaal. Mmwwaaah de Old schoiol variant hiervan kan me erg bekoren voor de modernere variant zie Black Metal.
Powermetal: voor de jongens met de ballen klem. grootendeels homomuziek een enkele uitzondering daargelaten (Primal Fear/oude Iced Earth/Oude Nevermore etc etc)
Progressivemetal: Voor de priegel en frutselfreaks. niet mijn ding. techniek gaat vaak ten koste van de muziek.
Industrialmetal: voor de wannabegothics, geen mening cq. niet waard om wat over te zeggen
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
zorg is voor een eigen mening enforcer. Je zal echt wel niet overal dezelfde mening over hebben als CoenV.enforcer schreef:[..]
- TELEPETHERION
- Contacteer:
death metal minder intelligent ? ga je schamen teringlijerCoenV schreef:Thrashmetal! Gaaf!
Heavymetal! Zo mogelijk nog gaver!
Blackmetal: inferieur gerammel van elkaar uitmoordende zwakzinnigen.
Doommetal: slaapverwekkend gezanik
Folk/Vikingmetal: true gezooi, niks aan, alleen de ideologie is geinig
Nu-metal: voor het laagbegaafde gedeelte van de bevolking
Gothicmetal: voor het volk met zelfmoordneigingen
Deathmetal: minder intelligent toch wel gaaf vooral beukend metaal
Powermetal: voor de jongens met de ballen klem
Progressivemetal: Voor de priegel en frutselfreaks
Industrialmetal: voor de wannabegothics
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
- Daisycutter
Thrashmetal! Gaaf! mits catchy
Heavymetal! Zo mogelijk nog gaver! mits catchy
Blackmetal: gay en overrated, verzameling clichés
Doommetal: saai, traag, voor mannen die stiekem op andere mannen vallen
Folk/Vikingmetal: voor verveelde mensen die toch true willen blijven aan metal maar eigenlijk naar muziek luisteren dat geeneens metal meer genoemt moet worden
Gothicmetal: voor meelopende depri huppelkutjes
Deathmetal: voor domme mensen die willen pronken met de stoere muziek die ze wel niet luisteren
Powermetal: voor de nerds die lotr helemaal tegek vinden
Progressivemetal: een niet bestaand genre
Industrialmetal: eentonig en gay
Folk/Vikingmetal: voor verveelde mensen die toch true willen blijven aan metal maar eigenlijk naar muziek luisteren dat geeneens metal meer genoemt moet worden
Deathmetal: voor domme mensen die willen pronken met de stoere muziek die ze wel niet luisteren
Sir Cliff Richard Front!
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Daisycutter: gay en door hemzelf overratedDaisycutter schreef:Thrashmetal! Gaaf! mits catchy
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
- Daisycutter
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
toffe_ellende schreef:[..]
Dat er nog altijd bands zijn die de muziek maken wil niet zeggen dat het genre niet dood zou zijn.
Thrash komt steeds meer in na jaren van afwezigheid. De nieuwe albums van Death Angel,Exodus,Heathen worden stuk voor stuk prima beoordeeld. Men is weer enthousiast voor het genre.
De hoogtijdagen van de Thrash liggen jaren achter ons. Nieuwe bands kunnen weinig toevoegen aan wat Slayer en andere bands destijds bereikt hebben.
Thrash heeft het altijd al moeten hebben van een riff die gaaf moet klinken,niet van de enorme variatie in de nummers wat zoveel bands in de jaren 90 geprobeerd hebben en uiteindelijk niet goed is afgelopen. Is de riff gaaf, klinkt het gelijk prima,maakt niet uit of dat 20 jaar geleden of tegenwoordig is. Voorbeeld: The Art Of Dying van Death Angel vind ik na The Ultra-Violence verreweg het beste album van ze.
Noem eens een nieuwe Thrashband die het niveau van de oude Slayer kan benaderen, qua muziek, waardering, toegevoegde waarde en verkoopcijfers?
Waardering,toegevoegde waarde en verkoopcijfers van een band die nog maar enkele jaren bestaat kan je natuurlijk niet gaan vergelijken met een band die de beginselen gelegd heeft voor een nieuw genre(Slayer)
nu-metal dan weer nietDaisycutter schreef:Thrashmetal! Gaaf! mits catchy
en dat moet ook 'catchy' zijn, wil het succes hebben
Death Metal: Mijn favoriet, door de snelheid en brutaliteit. Ingewikkelde, technische riffs, drums die het maximum toerental reeds lang gepasseerd zijn en een bronstige zeug op zang, perfecto!
Black Metal: Leuk op zn tijd, maar niet altijd. Satyricon, Mayhem, Dark Funeral, 1349 en Immortal kan ik erg waarderen, maar al die weklinkenalsineengarageomdatdattrueis baggerblek mag wat mij betreft afgeschaft worden
Thrash Metal: Ook leuk op zn tijd, hoewel ik meer van de latere jaren '90 thrash ben dan van de obscure 80's herrie. The Haunted, nieuwe Exodus, Slayer enz enz enz
Heavy Metal: Op Iron Maiden na kan dat genre me echt geen spleet boeien. Zeker niet die zogenaamd stoere manowar imitaties en truehailsteel bands
Power Metal: zie Heavy Metal, maar dan nog veel erger. Gladde bagger.
Industrial: Skinny Puppy, Ministry, Foetus, veel meer ken ik niet in het genre, maar dat vindt ik dan ook erg gave bands. Ook de meer gottik industrial bands als MZ 412, Haus Arafna, Thee Maldoror Kollektive en Wumpscut kunnen me (soms) boeien
Nu Metal: Een nummertje Snotlip en af en toe wat Korn, meer kan ik hier niet van verdragen.
Gothic Metal: Luister ik niet en dat ga ik ook nooit doen. Bagger, echt.
Progressive Metal: Afgezien van Opeth en Devin Townsend ken ik weinig progressive, maar die bands heerschen hard.
Folkmetal: FINTROLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Doom Metal: Cathedral is gaaf, Candlemass heerscht en Saint Vitus rost. Verder vind ik doom weinig aan. Te traag, te saai, te zwaar op de maag
Black Metal: Leuk op zn tijd, maar niet altijd. Satyricon, Mayhem, Dark Funeral, 1349 en Immortal kan ik erg waarderen, maar al die weklinkenalsineengarageomdatdattrueis baggerblek mag wat mij betreft afgeschaft worden
Thrash Metal: Ook leuk op zn tijd, hoewel ik meer van de latere jaren '90 thrash ben dan van de obscure 80's herrie. The Haunted, nieuwe Exodus, Slayer enz enz enz
Heavy Metal: Op Iron Maiden na kan dat genre me echt geen spleet boeien. Zeker niet die zogenaamd stoere manowar imitaties en truehailsteel bands
Power Metal: zie Heavy Metal, maar dan nog veel erger. Gladde bagger.
Industrial: Skinny Puppy, Ministry, Foetus, veel meer ken ik niet in het genre, maar dat vindt ik dan ook erg gave bands. Ook de meer gottik industrial bands als MZ 412, Haus Arafna, Thee Maldoror Kollektive en Wumpscut kunnen me (soms) boeien
Nu Metal: Een nummertje Snotlip en af en toe wat Korn, meer kan ik hier niet van verdragen.
Gothic Metal: Luister ik niet en dat ga ik ook nooit doen. Bagger, echt.
Progressive Metal: Afgezien van Opeth en Devin Townsend ken ik weinig progressive, maar die bands heerschen hard.
Folkmetal: FINTROLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Doom Metal: Cathedral is gaaf, Candlemass heerscht en Saint Vitus rost. Verder vind ik doom weinig aan. Te traag, te saai, te zwaar op de maag
Makkers staakt uw wild geraas
- Daisycutter
het is wel duidelijk dat jij cd's reviewt, 13 in een dozijn opmerkingen over metal cd'sRascul schreef:Death Metal: Mijn favoriet, door de snelheid en brutaliteit. Ingewikkelde, technische riffs, drums die het maximum toerental reeds lang gepasseerd zijn en een bronstige zeug op zang, perfecto!
Sir Cliff Richard Front!
Ik ben geen kenner van het genre maar Soilwork en In Flames bijvoorbeeld zijn toch niet zo oud?toffe_ellende schreef:[..]
Dat er nog altijd bands zijn die de muziek maken wil niet zeggen dat het genre niet dood zou zijn. De hoogtijdagen van de Thrash liggen jaren achter ons. Nieuwe bands kunnen weinig toevoegen aan wat Slayer en andere bands destijds bereikt hebben.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
-
- Lone Starr
sodom relatief nieuw met albums uit 1983? ze zijn bijna ouder dan het genre!The Clansman schreef:[..]
Jup...en nieuwe Thrashbands die het niveau van Slayer halen? Denk het niet...of je moet iets relatief nieuws nemen, zoals Sodom.
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
- The Horseman
-
Ja carcariass ja. Dikke heersch!telluriet schreef:@ Ali: Carcariass?
Metallica4ever is ook een idioot.
http://www.carcariass.com/
[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]
!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!
!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!
- The Horseman
Heavy Metal: Gaaf
Thrash Metal: mijn favoriet, 80's style: Metallica, Megadeth, Exodus, Sepultura en ik wil nog meer Bay Area spul aanschaffen.
Death Metal: om even alle agressie het lichaam uit te werken. krijg steeds meer belangstelling voor dit genre.
Power Metal: voor berusting, maar ik vind niet alle band even geslaagd.
Black Metal: leuk mits een goede sfeer.
Prog-Metal: Dream Theater !!! en Symphony X ben ik aan het ontdekken.
Folk/Viking Metal: te weinig kennis van zaken.
Gothic Metal: aardig, Nightwish weet me te bekoren
NU Metal: en nu snel wegwezen !
Indus. Metal: als ik SYL en Ministry daaronder mag rekenen.
Wordt dit nog verder uitgepluist.
Thrash Metal: mijn favoriet, 80's style: Metallica, Megadeth, Exodus, Sepultura en ik wil nog meer Bay Area spul aanschaffen.
Death Metal: om even alle agressie het lichaam uit te werken. krijg steeds meer belangstelling voor dit genre.
Power Metal: voor berusting, maar ik vind niet alle band even geslaagd.
Black Metal: leuk mits een goede sfeer.
Prog-Metal: Dream Theater !!! en Symphony X ben ik aan het ontdekken.
Folk/Viking Metal: te weinig kennis van zaken.
Gothic Metal: aardig, Nightwish weet me te bekoren
NU Metal: en nu snel wegwezen !
Indus. Metal: als ik SYL en Ministry daaronder mag rekenen.
Wordt dit nog verder uitgepluist.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
- Hieronimus
Lone Starr schreef:sodom relatief nieuw met albums uit 1983? ze zijn bijna ouder dan het genre!

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
LOL SODOM is al opgericht in 1980 misschien wel eerder dan Slayer!
Denk dat de laatste echt goede lichting thrahs van eind jaren 80 is misschine nog wat naweeen begin 90...maar vandaag de dag....niet echt.
Alleen de laatste Ritual Carnage "The Birth Of Tragedy" deed me echt overeindspringen an enthousiasme al was de drumcomputer we FUKKING irritant maar dat is teminste "echte" thrash zoals het bedoeld is en nioet van die wannabe Zweedse shit!
Denk dat de laatste echt goede lichting thrahs van eind jaren 80 is misschine nog wat naweeen begin 90...maar vandaag de dag....niet echt.
Alleen de laatste Ritual Carnage "The Birth Of Tragedy" deed me echt overeindspringen an enthousiasme al was de drumcomputer we FUKKING irritant maar dat is teminste "echte" thrash zoals het bedoeld is en nioet van die wannabe Zweedse shit!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
ik vind die The Birth Of Tragedy wel leuk heb hem 2 jaar terug wel gekocht draai hem alleen nooit .
grote indruk heeft die plaat niet gemaakt op mij
grote indruk heeft die plaat niet gemaakt op mij
ll the bands I used to like are going down the drain
What the hell has happened here, have they gone insane?
I used to think that heavy bands ignored the current trends!!!
What the hell has happened here, have they gone insane?
I used to think that heavy bands ignored the current trends!!!
- The Horseman
- Sturmblast
- The Horseman
- toffe_ellende