Cadaver (Inc)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Cadaver (Inc)

Bericht door XnegativeX » wo apr 21, 2004 8:10 pm

Jawel! Eindelijk heeft Cadaver Inc, die intussen de naam heeft ingekort tot Cadaver, een opvolger opgenomen van het, in 2001 verschenen, Disipline.
Omdat ik Disipline een geweldig album vond verwachte ik veel van het nieuwe album, Necrosis. Ik kan u vertellen dat alle verwachtingen zijn ingelost en meer. Het nieuwe album klinkt rauwer en duisterder (is dat een woord?) dan zijn voorganger. De nadruk ligt op dit album meer op black metal maar de death metal invloeden zijn nog overduidelijk aanwezig. Hier en daar heeft Cadaver iets aan snelheid moeten inboeten maar daar merk je maar weinig van.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Aeolus

Bericht door Aeolus » wo apr 21, 2004 9:58 pm

Ook toevallig! Ik zette zojuist vanavond Discipline eens op, behoorlijke brute cd. Heb je de nieuwe al gekocht?
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Othrys

Re: Cadaver (Inc)

Bericht door Othrys » wo apr 21, 2004 10:23 pm

XnegativeX schreef:Jawel! Eindelijk heeft Cadaver Inc, die intussen de naam heeft ingekort tot Cadaver,
Volgens mij zijn ze ooit begonnen als Cadaver, en was Discipline een soort come-back album met een all-star line-up en de toevoeging "Inc." (plus de hele 'Body disposal & murder scene cleanup'- gimmick) om wat extra publiciteit te krijgen (hetgeen duidelijk lukte).
Ik ben benieuwd naar dat nieuwe album, kijken of ik hem ergens kan beluisteren.
The True North, Strong and Free

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jun 09, 2004 9:35 pm

Dat klopt ja. Ze zijn idd begonnen als Cadaver en het Inc gedeelte werd er als een gimmick bij aan gezet. Het gimmick kreeg op een gegeven moment meer aandacht als de muziek (zelfs al aandacht van de politie) en daarom is de naam nu terug verandert in gewoon Cadaver.

Dit is hun discography:
Abnormal Deformity 1989 (demo)
Hallucinating Anxiety 1990
…In Pains 1992
Primal 1999 (demo/EP)
Discipline 2001
Live Inferno 2002
Necrosis 2004

De muziek is ook veranderd tenopzichte van Discipline. Waar Discipline nog een industrial tint had en enorm strak en snel was is Necrosis rauwer en meer old school gericht. Beide zijn enorm vette cd's en de aandacht meer dan waard.

Check:
http://www.cadaverinc.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 20, 2004 2:24 pm

Aeolus schreef:Ook toevallig! Ik zette zojuist vanavond Discipline eens op, behoorlijke brute cd. Heb je de nieuwe al gekocht?
Ik heb de nieuwe cd (nou ja, promo) gisteren op Waldrock gescoord. Ik vind het raar dat ze maar zo weinig aandacht krijgen want het is toch een zeer goede band.
Persoonlijk vind ik Necrosis een beetje klinken als een mix tussen oude death metal in de trant van Hellhammer of Usurper en de wat nieuwere/necro black metal bands als Carpathian forest. Het is in ieder geval behoorlijk ziek en rauw. Het ene moment lekker goor en mid-tempo en het andere moment blazen ze super snel alles omver.

Het enige nadeel zijn de teksten. Die zijn cliche en bij het infantiele af. Dit soort "anti-christenlijke" teksten zijn al duizenden keren eerder gedaan. En als ik dan ook nog in een interview lees dat ze dit soort teksten schrijven omdat het nou eenmaal goed valt bij het metal publiek zakt me de broek helemaal af.

Maar goed, muzikaal zit het in ieder geval goed in elkaar. (Anders zaten ze natuurlijk ook niet op Candlelight)

Svenson

Bericht door Svenson » zo jun 20, 2004 2:56 pm

Cadaver is echt een wereldband. Ik vind het fantastisch hoe ze gebruik maken van rare tempowisselingen en het toch nog duidelijk, helder en gaaf kunnen laten klinken. De muziek zit best ingewikkeld in elkaar, maar dat doet niet onder aan de kwaliteit, wat vaker wel gebeurt.
En die Apollyon (ofzo) zit ook in Aura Noir, wat ook zeker de moeite waard is om uit te checken, smerige blackthrash.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo jun 20, 2004 6:48 pm

Zeer goede band op cd (lees mp3's), maar vond hun tour met mayhem erg zwak.

Ben na drie nummers rond gaan wandelen en wat met die jap van defiled staan praten, saaie live band zeg!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jul 06, 2004 9:20 pm

UUUUURRRRRGG!!! TAKE YOUR CORPSE AWAY!!!
Dikke vette heersch zeg!

Wat een vreselijk wazig gitaarwerk zit er soms op deze plaat zeg. Dat rock 'n roll stukje in het nummer Odium bijvoorbeeld, of het solo achtige stukje in Awakening.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do sep 02, 2004 8:13 pm

Verdomme, ik lees net dat ze alweer uit elkaar zijn. Hoewel er nog niks op hun site staat.

De site is trouwens wel vernieuwd. Ziet er gaaf uit.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do sep 02, 2004 8:20 pm

Heb Discipline hier, dat is inderdaad een erg brute cd. De nieuwe cd heb ik alleen heel even bij Draconian thuis gehoord, daar kan ik dus weinig over zeggen. Wat ik alleen qua tekst hoorde klonk helaas vrij infantiel, maargoed.

Zanger Apollyon is trouwens best een aardige gast, heb ik in Oslo nog een tijdje mee geouwhoerd, hij was de barman in de Elms Street.
לֹא אעבוד

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do sep 02, 2004 8:24 pm

Klopt ja! Ik vind de teksten ook erg triest. Maar muzikaal is Necrosis nog weer superieur aan Disiplin. Veel meer variatie en ze gaan deze keer ook veel dieper, muzikaal gezien. Je moet de cd echt meer dan eens luisteren om alles op te vangen.

NecRobert
Contacteer:

Bericht door NecRobert » do sep 02, 2004 11:51 pm

https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » vr sep 03, 2004 12:26 am

Ik heb hun eerste cd, wel een lekkere ragband, maar ook niet meer dan dat.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr sep 03, 2004 9:16 am

de naam ken ik, maar de muziek niet... toch maar es luisteren dan he
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » vr sep 03, 2004 10:30 am

idd een bruut bandje dit ja
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr sep 03, 2004 1:20 pm

HellcommandeR schreef:Ik heb hun eerste cd, wel een lekkere ragband, maar ook niet meer dan dat.
Dan wordt het hoog tijd dat je Disiplin en zeker Necrosis even gaat luisteren. Dan merk je vast dat het ondertussen meer is dan een "lekkere ragband".

Svenson

Bericht door Svenson » vr sep 03, 2004 2:54 pm

AmnesJAn schreef:Heb Discipline hier, dat is inderdaad een erg brute cd. De nieuwe cd heb ik alleen heel even bij Draconian thuis gehoord, daar kan ik dus weinig over zeggen. Wat ik alleen qua tekst hoorde klonk helaas vrij infantiel, maargoed.

Zanger Apollyon is trouwens best een aardige gast, heb ik in Oslo nog een tijdje mee geouwhoerd, hij was de barman in de Elms Street.
Relaxed kroegje wel he! Ik heb ook fenris van darkthrone nog gezien in John Dee, maar dat was echt een mietje en hij was DJ.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Plaats reactie