Beste album COF
- HellcommandeR
Dat is dan ook hetgeen wat ik bedoel. Ze zouden dingen moeten coveren die ze kùnnen coveren. Op deze manier is het simpelweg verkrachting. Zeker op een Quorthon-tribute zou je moeten zorgen dat het prima in elkaar zit. Dani maakt er ongetwijfeld een hele grote puinhoop van met z'n vocals. Quorthon's vocalen waren uniek, vals doch sfeervol, melodisch doch strak. Het gaf gewoon een heel eigen geluid aan het al zo originele Bathory.Iscariah schreef: Hmm, COF roots liggen nog altijd in de black metal, Darkthrone,Burzum, Mayhem, Bathory, Venom, ..... waren en zijn nog altijd grote inspiratiebronnen voor COF, dat Dani Primordial een platendeal bezorgde bij Cacaphonous zegt toch dat zijn Black Metal hart toch op de juiste plaats is, het probleem is dat COF nummers covert die niet echt bij hun stijl passen, een Slayer cover bijvoorbeeld zal niet goed uitdraaien omdat het gewoon niet bij Cradle past, daarom mislukken hun covers, het past gewoon niet bij hun eigen stijl
Bedankt voor het compliment. Verder is enige onderbouwing natuurlijk uit den boze. Op een post die ik zojuist plaatste, waar een paar argumenten in te vinden zijn, kun je toch wel iets meer dan dit zeggen? Op deze manier is het ongegrond en stupide. Buiten dat denk of insinueer ik helemaal niet 'tha man' te zijn, happen doe ik echter wel.Draz schreef: kvin robgoroth maar een zielig mannetje ,zoween die denkt dattie tha dude is
Ik heb geen zin om te twisten over het feit of Cradle wel of niet geniaal is, feit blijft dat Bathory een compleet ander iets is. Bathory is geenszins te vergelijken met Cradle Of Filth, waardoor een cover gedoemd is te mislukken. Mij best hoor, maar op die manier roep je een boycot over jezelf uit. Ik betwijfel of Dani zelf niet weet waar hij mee bezig is, spelen met vuur ja!Samoht Slegov schreef: Op zich heb je wel gelijk, maar ik vind cradle ook wel geniaal. Die muziek zit echt wel goed in elkaar het is alleen net wat iscariah zegt, die covers passen niet bij hun stijl. Ik snap ook echt niet waarom ze Venom, Bathory, Iron Maiden en Slayer coveren. Je weet van tevoren dat bijna iedereen het kut zal vinden aangezien het bij cradle vaak zo is: je houd van ze of je haat ze.
Even op de nieuwe pagina, geen zin het voor niets getypt te hebben.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Omina Mortis
- Hieronimus
Pff, iedere band kan van iedere andere band covers spelen. Ze voegen dan hun eigen stijl toe, en daar gaat het om. Maar je kunt het ook té perfect hetzelfde spelen, zoals Emperor A Fine Day to Die coverde hehe.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Samoht Slegov
Ja idd.Amibor schreef:Waarom moet een bands covers spelen? Wat is dat voor onzin?
Op zich is met covers spelen niet zoveel mis, maar waarom brengt cradle of filth ook ALLES uit? Ze hebben naar mijn mening een aantal zeer sterke albums uitgebracht maar waarom brengen ze ook allemaal troep uit? Techno remixen, kloterige covers en rehearsels die kut klinken. Alsof iemand die troep wil horen...
- ruben somewhere online
Geld hè...Samoht Slegov schreef:[..]
Ja idd.
Op zich is met covers spelen niet zoveel mis, maar waarom brengt cradle of filth ook ALLES uit? Ze hebben naar mijn mening een aantal zeer sterke albums uitgebracht maar waarom brengen ze ook allemaal troep uit? Techno remixen, kloterige covers en rehearsels die kut klinken. Alsof iemand die troep wil horen...
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- Samoht Slegov
- ruben somewhere online
Lijkt me stug dat ze nog tot inkeer komen en de muziek weer de hoogste perioriteit krijgt.Samoht Slegov schreef:[..]
Ja inderdaad, maar het is niet echt goed voor je band lijkt me.
Maar ja ze hebben nu toch al bijna een rocksterstatus...
- Samoht Slegov
- ruben somewhere online
Dus beter gezegd krijgen we nooit een cd die Vempire zal kunnen overtreffen.ruben somewhere online schreef:[..]
Lijkt me stug dat ze nog tot inkeer komen en de muziek weer de hoogste perioriteit krijgt.

Hopelijk komen ze wel tot inkeer.

Maar dat Dani's screams het Vempire niveau aankunnen zit er niet in.
Hun huidige cd's zijn wel nog gaaf.
- HellcommandeR
- ruben somewhere online
Dat hoeft niets eens, als het maar qua stijl en kwaliteit in de buurt komt ben ik al dik tevreden. Een meesterwerk valt niet te overtreffen.iscariah schreef:[..]
Dus beter gezegd krijgen we nooit een cd die Vempire zal kunnen overtreffen.![]()
- HellcommandeR
- Samoht Slegov
Ja of ten tijde van The Principle of Evil Made Flesh en Vempire. Ik heb een oude concert van ze gedownload uit 1994 en daar zagen ze er echt uit als een black metal band. Met echt corpsepaint en geen verwijfde make up etciscariah schreef:[..]
Met die kut-dreads in zijn haar, dan nog wel paarse ook, en hun imago, geef mij maar ten tijde van From The Cradle To Enslave, dat was hun beste imago.
- Samoht Slegov
Ja maar ik luister het sowieso zelden.ruben somewhere online schreef:[..]
Jij wel, maar ik ben inmiddels erop uitgekeken. Bij CoF draait het tegenwoordig meer om de randsverschijnselen, vind ik.
Maar als ik het luister vind ik ze zeker weer gaaf.
In mijn ogen hebben ze nog nooit een slecht album afgeleverd.
(ik tel al die troep en live albums en zo niet mee)
- Samoht Slegov
Samoht Slegov schreef:[..]
Ja of ten tijde van The Principle of Evil Made Flesh en Vempire. Ik heb een oude concert van ze gedownload uit 1994 en daar zagen ze er echt uit als een black metal band. Met echt corpsepaint en geen verwijfde make up etc

edit: heb je dat concert nog? Is het avi. of Mpg. of ..... ?
- Samoht Slegov
- Samoht Slegov
- Samoht Slegov
Zeker weten.iscariah schreef:Ah, dat is wel rare materiaal die video, er bestaat niet zoveel beelden van die periode, wel veel bootlegs (waarvan ik er meerdere in mijn bezit heb).
Wat heerscht het toch om een nummer zoals 'To Eve The Art Of Witchcraft' live te horen.
Ze spelen ook dusk an her embrace en haunted shores!! Dus die nummers zijn nog van voor de V empire periode.
- Samoht Slegov
- Samoht Slegov
- Samoht Slegov
- Ktulu
- Contacteer:
De eerste vier albums ben ik nog nergens een happy stukje tegengekomen m'n beste utter true necro grim kvlt black metal warrior.
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Cthulhu]Goede muziek![/url]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
[img]http://www.denness.net/rpi/username/Cthulhu.jpg[/img]
[quote="Zorya over My dying bride"]sorry maar ik vond het gewoon gothics
[/quote]
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
ach, er is een markt voor dus waarom zou je het niet doen.Samoht Slegov schreef:[..]
Ja inderdaad, maar het is niet echt goed voor je band lijkt me.
Maar ja ze hebben nu toch al bijna een rocksterstatus...
geld = eten
geen geld = naar werk zoeken
werk hebben = minder tijd voor de band.
riant meer geld verdienen dan alleen de noodzakelijke hoeveelheid = heerschend
heerschend = goed
Nee, jij!!
Hmm, daar heb ik een fragment van, zou hem graag compleet willen hebben. Share je 'em ergens?Samoht Slegov schreef:630 MB
die andere die ik eerst had was ergens in de 400MB
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- zwarte krijser
Vempire en Dusk and her Embrace zijn zonder twijfel de beste 2 cds.
Toch kies ik van die 2 cd's dusk and her embrace omdat bij Vempire nog net iets teveel van de hak op de tak wordt gesprongen en het hier en daar net iets te cheesy is. Zo is de intro van Queen of winter, throned gewoon tenenkrommend cheesy.
Wel heeft Vempire iets leukere keyboard stukjes.
Valt me overigens mee dat er niet massaal voor The Principle gekozen is uit trueheidsoverwegingen.
Toch kies ik van die 2 cd's dusk and her embrace omdat bij Vempire nog net iets teveel van de hak op de tak wordt gesprongen en het hier en daar net iets te cheesy is. Zo is de intro van Queen of winter, throned gewoon tenenkrommend cheesy.
Valt me overigens mee dat er niet massaal voor The Principle gekozen is uit trueheidsoverwegingen.
- Samoht Slegov
Ja, maar ik denk dat iedereen wel moet toegeven dat de latere platen muzikaal van veel hoger niveau zijn.zwarte krijser schreef:Vempire en Dusk and her Embrace zijn zonder twijfel de beste 2 cds.
- Samoht Slegov
- Yokozuna
- Contacteer:
Lijkt me erg saai, telkens uit teksten te moeten opmaken of een album je niet bevalt. Dan luister ik toch liever zelf, daardoor kan ik tenminste zeggen dat IK het album kut vind.Als ik uit meerdere reviews kan opmaken dat de muziek niets voor mij is
Dat vind ik niet, die nummers zijn gewoon superpakkend, moet het dan meteen cheesy zijn? Ik vind het gewoon meesterwerken, alles met mate. En van de hak op de tak, daar is me nooit opgevallen bij V Empire, juist prachtige spanningsbogen en de drums zijn ook zo goed ingespeeld, alles weer met mate. Alleen bijv. blastbeats bij de climax momenten etc. Nah, welke beter is weet ik niet, maar het zijn 2 meesterwerkjes!Zo is de intro van Queen of winter, throned gewoon tenenkrommend cheesy.
Laatst gewijzigd door Yokozuna op wo sep 08, 2004 5:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mp3's: http://members.home.nl/yoko
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Had ik nog niet gereageerd? mmm, nou ja: ik vind Midian een vrij goeie plaat, maar ik zet ze sinds de grote misstap op Waldrock absoluut niet snel meer op. De eerste albums kunnen me op geen enkele mogelijkheid boeien
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
De eerste albums niet goed vinden?Lennert from hell schreef:Had ik nog niet gereageerd? mmm, nou ja: ik vind Midian een vrij goeie plaat, maar ik zet ze sinds de grote misstap op Waldrock absoluut niet snel meer op. De eerste albums kunnen me op geen enkele mogelijkheid boeien
Euh, jij bent de eerste die ik dat hoor zeggen.

- Yokozuna
- Contacteer:
Als iemand Midian de beste plaat vind, dan zal dat waarschijnlijk ook een eerste album zijn dat hij van CoF heeft gehoord, anders zou hij wel een andere mening hebbeniscariah schreef:[..]
De eerste albums niet goed vinden?
Euh, jij bent de eerste die ik dat hoor zeggen.

mp3's: http://members.home.nl/yoko
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
dat zal dan wel, maar ik ben op blackmetal gebied niet zo true aangelegd 

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Hieronimus
Kwestie van smaak. Als je de latere Ulver cd's gaaf vindt, is er een tamelijke kans dat je aan de eerdere niks vindt.
Wat een kutvergelijking trouwens.
Wat een kutvergelijking trouwens.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Hmz, ik probeerde Yokozuna eigenlijk tegen te spreken. Maar ach, ik ben nog niet zo in m'n element.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
- Contacteer:
- Samoht Slegov