Mamma Mia - Abba The Musical
Mamma Mia - Abba The Musical
Yup, gisteren geheel onverwacht heen geweest, m'n ma had kaartjes gewonnen maar besloot ineens ziek te worden, zodat ik met broertjelief naar het Beatrix Theater in Utrecht af kon taaien.
Het begon al leuk met een MacDonalds die afgesloten was. Uiteraard was de Burger King ver beneden onze stand, en gingen we maar op Mac-jacht in de stad.
Deze beslissing had veel tot gevolg. Niet alleen lekker eten, zo bleek. Toen we eenmaal terug waren in het station om van daaruit onze weg richting Jaarbeursplein te vervolgen, werd ik door mijn broeder op een vreemde brandgeur ge-attendeerd, die uit de richting van de BK leek te komen. Tevreden over onze dubbele Big Mac van nog geen kwartier geleden liepen we het station wederom uit, om tezien hoe een hele bende Blauwen bezig was een cafe afte zetten met rood/wit lint. Er stonden hordes ziekenauto's, politiemotoren en ME-busjes omheen, dit samen met de rook in het station deed de link naar Al Quaida natuurlijk al gauw leggen, en in afwachting van spektakel bleven we de ramptoerist uithangen.
Er bleek echter niks meer te gebeuren, dus we gingen het theater maar in, waar we welkom werden geheten door een heuze rode lopen en dito geklede portier.
We waren fiks op tijd, dus dronken nog wat pintjes voordat we ons de zaal in begaven om daar drie uur lang totaal omver geblazen te worden door de vrolijke klanken van Abba. Het verhaal an sich was niet veel beter dan de gemiddelde dinsdagavond-film, maar de muziek en de acteurs maakten dat ik me betrapte op de gedachte 'goh, dit rost menig metalconcert finaal de tyfus in'. Met deze zin wil ik dan ook graag besluiten, ik heb nog een musical-cd te beluisteren, immers.
Het begon al leuk met een MacDonalds die afgesloten was. Uiteraard was de Burger King ver beneden onze stand, en gingen we maar op Mac-jacht in de stad.
Deze beslissing had veel tot gevolg. Niet alleen lekker eten, zo bleek. Toen we eenmaal terug waren in het station om van daaruit onze weg richting Jaarbeursplein te vervolgen, werd ik door mijn broeder op een vreemde brandgeur ge-attendeerd, die uit de richting van de BK leek te komen. Tevreden over onze dubbele Big Mac van nog geen kwartier geleden liepen we het station wederom uit, om tezien hoe een hele bende Blauwen bezig was een cafe afte zetten met rood/wit lint. Er stonden hordes ziekenauto's, politiemotoren en ME-busjes omheen, dit samen met de rook in het station deed de link naar Al Quaida natuurlijk al gauw leggen, en in afwachting van spektakel bleven we de ramptoerist uithangen.
Er bleek echter niks meer te gebeuren, dus we gingen het theater maar in, waar we welkom werden geheten door een heuze rode lopen en dito geklede portier.
We waren fiks op tijd, dus dronken nog wat pintjes voordat we ons de zaal in begaven om daar drie uur lang totaal omver geblazen te worden door de vrolijke klanken van Abba. Het verhaal an sich was niet veel beter dan de gemiddelde dinsdagavond-film, maar de muziek en de acteurs maakten dat ik me betrapte op de gedachte 'goh, dit rost menig metalconcert finaal de tyfus in'. Met deze zin wil ik dan ook graag besluiten, ik heb nog een musical-cd te beluisteren, immers.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
Sommige nummers van ABBA zijn echt geniaal (echt de perfecte poprock song, met soms zelfs een progressieve tint), andere nummers zijn weer echt BARF. Over het algemeen vind ik ze wel goed ja. Waren de vocalen ook zo goed als die van de echte?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
Uiteraard niet. Goed gezongen werd er zeker, voral door de hoofdrolspeelster, maar veruit de meeste acteur hadden de gewoont af en toe aan het eind van een zin wat te gaan mompelen, de boel in te slikken.
Overigens vond ik de nederlandse vertalingen van de nummers soms ook wat vergezocht en duidelijk gedreven door rijmdrang. Maar ik moet niet zeiken, het koste me geen drol (al had ik wel moeten betalen, had ik de 55 piek entree er ook nog wel voor over gehad).
Overigens vond ik de nederlandse vertalingen van de nummers soms ook wat vergezocht en duidelijk gedreven door rijmdrang. Maar ik moet niet zeiken, het koste me geen drol (al had ik wel moeten betalen, had ik de 55 piek entree er ook nog wel voor over gehad).
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
Neen, ik kijk op niets neer. Is gewoon een mooi showspel en interessant.Fusion schreef:Om vanuit eenzame hoogte het gepeupel te observeren?
Ben voor alles in.
En kijk, ik vond helmut lotti een idioot, ben naar een groots concert van hem geweest, en heb best respect voor hem gekregen, ook al vind ik muziek bagger.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- metal-willem
In Londen heb ik vier jaar geleden de Notre Dame gezien (de musical, voordat we bijdehand gaan doen), en vergeleken bij die kwaliteit verbleekte die van de musical die ik zondag zag. Die engelsen kunnen erecht wat van, das niet normaal meer.metal-willem schreef:musicals zijn gay.
Ik heb gezien cats (in londen zelfs), en nog 3 anderen.... Weet de naan ff niet meer.
- yesferro
- Contacteer:
Abba is gewoon perfect slimme pop, ik heb toevallig verleden week wat abba gedownload, omdat clint zei dat hij de groep niet kendeFusion schreef:Sommige nummers van ABBA zijn echt geniaal (echt de perfecte poprock song, met soms zelfs een progressieve tint), andere nummers zijn weer echt BARF. Over het algemeen vind ik ze wel goed ja. Waren de vocalen ook zo goed als die van de echte?

-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion
- yesferro
- Contacteer:
yep, ik ging vroeger vaak naar brassband en harmonie concerten, waarom? omdat het godverdomme geweldige muziek is, kan me geen reet schelen of het nie stoer is.Kristof schreef:[..]
Neen, ik kijk op niets neer. Is gewoon een mooi showspel en interessant.
Ben voor alles in.
En kijk, ik vond helmut lotti een idioot, ben naar een groots concert van hem geweest, en heb best respect voor hem gekregen, ook al vind ik muziek bagger.
Ik heb ooit marco borsato gezien, die kerel is een geweldige showman, die ook nog es kan zingen, tis gewoon niet my kinda music. Shit toen ik als babysit met mn zusje naar get ready ging, moest ik ook toegeven dat ik best wel een heel deel andere zangers zo wil zien rondspringen EN live zingen. Nog maar eens kutmuziek, maar toch niet iets wat iedere zanger kan doen .
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion
- fetuskiller
- Contacteer:
Ik heb daar vorig jaar We Will Rock You gezien. Wat een fantastische show was dat zeg. Hier heb ik ooit eens Saturday Night Fever gezien. Er zit inderdaad nogal een verschil tussen de produkties in Londen en hier.dako schreef:[..]
In Londen heb ik vier jaar geleden de Notre Dame gezien (de musical, voordat we bijdehand gaan doen), en vergeleken bij die kwaliteit verbleekte die van de musical die ik zondag zag. Die engelsen kunnen erecht wat van, das niet normaal meer.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- fetuskiller
- Contacteer:
Je zegt 2 dingen, waarvan er 1 waar is (showman) en de ander echt belachelijk (zingen). Marco Castrato kan helemaal niet zo goed zingen, hij heeft een ondergemiddelde stembeheersing! Hoor je dat niet:?:yesferro schreef:Ik heb ooit marco borsato gezien, die kerel is een geweldige showman, die ook nog es kan zingen, tis gewoon niet my kinda music.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
- Tony Montana