Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za nov 06, 2004 11:17 am

Svenson schreef:[..]


Jij hebt geen principe? Helemaal niets?

Ik ben benieuwd naar die nieuwe Craft overigens, voor wanneer staat ie geplanned? Laten we hopen dat ze niet de progressiekant opgaan van bijvoorbeeld DSO, want dat vond ik minder.
Ik heb het misschien wat verkeerd geintrepeteerd, ik had beter kunnen zeggen "mensen die niet van deze politieke ideologie houden hadden dit beter links kunnen laten liggen"
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Forseti's Justice
Berichten: 1710
Lid geworden op: za jul 19, 2003 11:42 pm

Bericht door Forseti's Justice » za nov 06, 2004 11:22 am

Sturmblast schreef:[..]




dat vraag ik me nou ook welles af.

wordt dat ding voor de 3de keer afgemixt ofzo??? :? :shock:
naar mijn weten staat ie gepland voor eind dit jaar/begin volgend jaar.

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 2423
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:12 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Aeolus » za nov 06, 2004 12:24 pm

XnegativeX schreef:[..]


Excusez moi? Nou ja, geniaal is misschien iets te overdreven maar ik krijg elke keer weer kippenvel als ik dat album op zet. D'r spreekt zoveel apocalyptische duisternis uit die muziek. En er staat geen zwak nummer op de hele cd. Elk nummer weer weet het me bij de strot te grijpen. En dat is iets waar veel BM bands wat van kunnen leren. Maar weinigen kunnen echte nummers schrijven zoals Bloodline dat kan.
Vind het ook erg goed, een van de voorbeelden dat er toch wel echt veel kwaliteit van selbstmord komt. Jammer delen maar weinige mensen hier deze mening.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]


[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » za nov 06, 2004 1:03 pm

karnivoor schreef:[..]


er zit wat in je oog
heb ik iets niet goed gelezen dan?
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » za nov 06, 2004 1:05 pm

KROHM's nieuwste ga ik dit weekend ff halen bij Soulseller denk ik....is vlakbij. Crown of the Ancients vind ik iig behoorlijk goed voor een MLP. Lekker duister sfeertje, past wel een beetje bij Leviathan en Xasthur, alleen is KROHM een stuk melancholischer.
En de man zal heersen.

karnivoor
Berichten: 138
Lid geworden op: zo sep 22, 2002 2:49 pm
Locatie: zwolle

Bericht door karnivoor » za nov 06, 2004 2:06 pm

nuberus schreef:[..]


heb ik iets niet goed gelezen dan?
geen idee, jij komt hier met een domme reply
"This unholy place is where the black sacrifices are performed... Here is where He kills..."

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 2423
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:12 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Aeolus » za nov 06, 2004 2:19 pm

Van: Mausoleum
Aan: Aeolus
Geplaatst: Vr Nov 05, 2004 5:09 pm
Onderwerp: Gast...

Wil je effe een keertje ophouden? Ik weet dat je me niet mag, maar hou gewoon is op met me elke keer af te kraken.
kereltje natuurlijk, het is dat je me het zo lief vraagt....

:roll:
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]


[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Gebruikersavatar
Mausoleum
Berichten: 684
Lid geworden op: za aug 14, 2004 10:03 pm

Bericht door Mausoleum » za nov 06, 2004 2:23 pm

Aeolus schreef:
Van: Mausoleum
Aan: Aeolus
Geplaatst: Vr Nov 05, 2004 5:09 pm
Onderwerp: Gast...

Wil je effe een keertje ophouden? Ik weet dat je me niet mag, maar hou gewoon is op met me elke keer af te kraken.
kereltje natuurlijk, het is dat je me het zo lief vraagt....

:roll:
Het word fucking irritant na een tijdje.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za nov 06, 2004 2:26 pm

Beetje kinderachtige bedoening hier...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Mausoleum
Berichten: 684
Lid geworden op: za aug 14, 2004 10:03 pm

Bericht door Mausoleum » za nov 06, 2004 2:27 pm

Ik begon er strontziek van te worden.

Goed, nu terug on-topic.

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 2423
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:12 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Aeolus » za nov 06, 2004 2:28 pm

Mausoleum schreef:[..]


Het word fucking irritant na een tijdje.
hou dan op mij pm's te sturen.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]


[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za nov 06, 2004 2:37 pm

Als we ontopic moeten copy-paste ik wel even een post uit die andere blekctopic.
Als de topicopener trouwens nog bands met het oude gevoel zoekt, laat 'm dan Angantyr's Kampen Forsaetter eens proberen.
Daaaamn, dat is me even een partij kankergave rauwe christenhaat! En dat afgewisseld met prachtig sfeervolle en koude ambient. Verder is het afsluitnummer "Sidste Kapitel I En Endeløs Fortælling" één van de mooiste instrumentalen die ik ooit gehoord heb. Ongelovelijk hoeveel sfeer je eigenlijk kunt creëeren met één riff en wat drumwerk. Die ene riff zal nog jarenlang door je hoofd blijven spoken. Je ziet Ynleborgaz gewoon op je netvlies geprojecteerd, na een grote zware reis (de voorafgaande nummers) z'n eindbestemming bereiken en een enorme kathedraal platbranden. Serieus, dat beeld krijg ik onmiddelijk hierbij zonder ook maar enige moeite te hoeven doen, en dat is zeldzaam. Schitterende plaat waar die grote boze second wave nog iets van kan leren!
Kablaat. Dit verhaal heb ik al twintig keer in verkapte vorm hier gepost, maar goed.
Nu heb ik meteen even een vraagje; 't schijnt dat bij de LP release van het nieuwe album Sejr een 7" zit. Iemand die weet wat daar op staat?
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za nov 06, 2004 2:40 pm

Ik ken Angantyr alleen van het laatste album Sejr. Zeker geen slechte plaat, maar om nu van een topper te spreken, gaat me wat ver. Ik vind de productie niet geweldig, niet dat het onsamenhangend klinkt, maar het geheel had wat krachtiger uit de speakers mogen komen knallen. Nu krijg ik eigenlijk zo'n net niet gevoel, er had veel meer ingezeten dan er uit komt.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » za nov 06, 2004 2:41 pm

Weet niet meer wie erover begon, maar die nieuwe Bal-Sagoth laat onderhand wel erg lang op zich wachten. Het is eigenlijk al vrij lang stil in het Sagoth-kamp, ook de maillist van hun website is helaas nagenoeg dood. Laatst meldde drummer Dave zich nog even maar het nieuws is al tijden 'opnames zijn begonnen, artwork bijna klaar, release date nog onbekend'.

Krohm... A world through dead eyes IS gaaf, maar toch kan ik me niet onttrekken aan de gedachten dat er meer in had gezeten. Crown of the Ancients was toch een grote belofte maar ik vind dat die niet helemaal is ingelost met dit album. Toch staan er absoluut pareltjes op, zoals het titelnummer en de afsluiter My Hearse.

Ik zit nu de nieuwe Angantyr te luisteren, en die klinkt zeer sterk. Minpuntje is het gitaargeluid; dat had veel meer op de voorgrond gemogen van mij. De drums komen wel lekker sterk uit de mix. Vergeleken met "Kampen fortsaetter" valt vooral op dat de nummers harder en sneller geworden zijn, en er staan geen lange ambient stukken meer op het album. Daardoor was de voorganger wat sfeervoller, maar "Sejr" heeft meer power.

Tot slot kan ik iedereen hier adviseren om per direct "Majestatik eines kalten Elements" van Frostkrieg aan te schaffen. Ik heb dit album op de gok gekocht, eigenlijk afgaande op de reputatie van het Nykta label en de verscheidene recenties, maar het overtreft al mijn verwachtingen. Dit album ademt de sfeer van vroege jaren 90 BM zoals weinig bands dat tegenwoordig nog kunnen (Angantyr is er een van imo). Het is ook lekker afwisselend, van zeer koude duistere BM a la Setherial's "Nord" in het openingsnummer tot thrashy oude BM in bijv. 'Their screams you'll hear'. 'The night, the light and the flame" is wellicht het beste nummer in oude Scandinavische stijl dat ik in jaren gehoord heb. En dat van een stel Duitsers. Er zijn ook wel raakvlakken met hun landgenoten Vargsang, Wigrid en een beetje Lunar Aurora hier en daar, en een enkel nummer lijkt zo van Following the voice of blood van Graveland te komen. Klasse!
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Mausoleum
Berichten: 684
Lid geworden op: za aug 14, 2004 10:03 pm

Bericht door Mausoleum » za nov 06, 2004 2:44 pm

Nog iets anders: mr. Vikernes zei in een recent interview dat ie toch weer bezig was met muziek maken, alleen wou hij nog niet zeggen wat (of het was gewoon onduidelijk). Wat denken jullie dat het zal worden?

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za nov 06, 2004 2:45 pm

Draconian schreef:Ik ken Angantyr alleen van het laatste album Sejr. Zeker geen slechte plaat, maar om nu van een topper te spreken, gaat me wat ver. Ik vind de productie niet geweldig, niet dat het onsamenhangend klinkt, maar het geheel had wat krachtiger uit de speakers mogen komen knallen. Nu krijg ik eigenlijk zo'n net niet gevoel, er had veel meer ingezeten dan er uit komt.
Kampen Forsaetter is nog rauwer, mocht het je interesseren. :)
Die plaat bevalt me echter beter dan Sejr. Dat is een album met enkel oerdegelijke mid-tempo Black nummers, maar KF heeft een ontzettende majestueuze Viking achtige sfeer in de riffs zitten (luister Landeplagen Skal Bort, dat moet je meteen opvallen) en is veel afwisselender door de toevoeging van ambient en pianostukken. Sejr mist die elementen, en dat doet het geheel IMO lichte schade. Desondanks nog steeds een sterk album.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za nov 06, 2004 2:50 pm

Othrys schreef:
Ik zit nu de nieuwe Angantyr te luisteren, en die klinkt zeer sterk. Minpuntje is het gitaargeluid; dat had veel meer op de voorgrond gemogen van mij. De drums komen wel lekker sterk uit de mix. Vergeleken met "Kampen fortsaetter" valt vooral op dat de nummers harder en sneller geworden zijn, en er staan geen lange ambient stukken meer op het album. Daardoor was de voorganger wat sfeervoller, maar "Sejr" heeft meer power.
Je slaat de spijker op z'n kop: dat was precies wat ik bedoelde. Daardoor klinkt het album lang niet zo krachtig als het had kunnen klinken.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za nov 06, 2004 2:54 pm

Tot slot kan ik iedereen hier adviseren om per direct "Majestatik eines kalten Elements" van Frostkrieg aan te schaffen. Ik heb dit album op de gok gekocht, eigenlijk afgaande op de reputatie van het Nykta label en de verscheidene recenties, maar het overtreft al mijn verwachtingen. Dit album ademt de sfeer van vroege jaren 90 BM zoals weinig bands dat tegenwoordig nog kunnen (Angantyr is er een van imo). Het is ook lekker afwisselend, van zeer koude duistere BM a la Setherial's "Nord" in het openingsnummer tot thrashy oude BM in bijv. 'Their screams you'll hear'. 'The night, the light and the flame" is wellicht het beste nummer in oude Scandinavische stijl dat ik in jaren gehoord heb. En dat van een stel Duitsers. Er zijn ook wel raakvlakken met hun landgenoten Vargsang, Wigrid en een beetje Lunar Aurora hier en daar, en een enkel nummer lijkt zo van Following the voice of blood van Graveland te komen. Klasse!
Dat klinkt erg interessant. Jouw mening kan ik sowieso wel vertrouwen, aangezien jij volgens mij degene was die ooit eens die eerste Angantyr aan me aanraadde, en daar heb ik absoluut geen spijt van gekregen. Ik zal er eens achteraan gaan.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » za nov 06, 2004 2:55 pm

Draconian schreef:[..]


Je slaat de spijker op z'n kop: dat was precies wat ik bedoelde. Daardoor klinkt het album lang niet zo krachtig als het had kunnen klinken.
Check toch Kampen Fortsaetter eens, daar zijn de gitaren beter te horen en de drums wat minder. Een geweldig album, met name Stormen fra nord en Landeplagen skal bort vind ik werkelijk fantastische nummers, die horen qua grootsheid zo tussen klassieke BM anthems als In the shadow of the horns of Blashyrkh mighty ravendark.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » za nov 06, 2004 2:58 pm

Meltdown schreef:
Dat klinkt erg interessant. Jouw mening kan ik sowieso wel vertrouwen, aangezien jij volgens mij degene was die ooit eens die eerste Angantyr aan me aanraadde, en daar heb ik absoluut geen spijt van gekregen. Ik zal er eens achteraan gaan.
Ik denk niet dat het je tegen kan vallen. Check ook Bilskirnir "Atavismus des Glaubens" eens als je dat nog niet gedaan hebt; dat was wat mij betreft een van de betere albums van 2003.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za nov 06, 2004 3:01 pm

met name Stormen fra nord en Landeplagen skal bort vind ik werkelijk fantastische nummers, die horen qua grootsheid zo tussen klassieke BM anthems als In the shadow of the horns of Blashyrkh mighty ravendark.
Stormen Fra Nord is vooral fantastisch als je 'm direct na Portene Abnes luistert, aangezien de akoestische riffs van die opener zich in Stormen.. voortzetten in een heerlijk emotionele Black Metal stijl. Met andere woorden; gewoon het hele album in één ruk afluisteren. Dan komt de sfeer sowieso het beste tot zijn recht. :)

Bilskirnir, genoteerd. Ödelegger ook meteen maar eens uitproberen als ik toch met de bands van die kerel bezig ben?
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » za nov 06, 2004 3:08 pm

Odelegger moet ik zelf nog horen, dus ik kan je er niets zinnigs over zeggen. Staat wel op mijn lijstje van nog te beluisteren bands ja.

Van Angra Mainyu ben ik trouwens nog wel redelijk gecharmeerd, althans het materiaal op de split met Xasthur bevalt me goed. Het begint met een stel erg simpele nummers die ik zelf ook nog wel in elkaar had kunnen zetten, naarmate de nummers vorderen wordt het eigenlijk steeds beter.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za nov 06, 2004 3:11 pm

Hehe, ik kom er net achter dat het nummer "Korset ud af Danmark!" op mijn LP niet op de cd staat. Doet verder niet onder voor de originele bezetting nummers. Blaagh, waar zou ik aan twijfelen? Alles op die plaat klopt gewoon. Ik heb gezegd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » za nov 06, 2004 3:22 pm

Meltdown schreef: 't schijnt dat bij de LP release van het nieuwe album Sejr een 7" zit. Iemand die weet wat daar op staat?
Daar staan de volgende nummers op

Hadets Sorte Flamme
Tag Dig I Agt

Ik heb de cd zelf niet dus ik weet niet of het bonustracks zijn. Ik neem aan dat het gewoon tracks zijn die niet meer op de 12" pasten
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za nov 06, 2004 3:24 pm

Vaag, dat zou met een totaal van 50 minuten toch best op die LP moeten passen.
Tenminste, 25 minuten per kant is toch mogelijk?
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » za nov 06, 2004 3:25 pm

Die nummers staan gewoon op de CD.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 2423
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:12 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Aeolus » za nov 06, 2004 4:23 pm

Net weer Weltmacht geluisterd, heerlijke band is dat toch. Iemand enig idee of er nog een keer iets nieuws uit gaat komen?
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]


[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Gebruikersavatar
Mausoleum
Berichten: 684
Lid geworden op: za aug 14, 2004 10:03 pm

Bericht door Mausoleum » za nov 06, 2004 4:24 pm

Aeolus schreef:Net weer Weltmacht geluisterd, heerlijke band is dat toch. Iemand enig idee of er nog een keer iets nieuws uit gaat komen?
Deze band bestaat niet meer.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » za nov 06, 2004 4:25 pm

Aeolus schreef:Net weer Weltmacht geluisterd, heerlijke band is dat toch. Iemand enig idee of er nog een keer iets nieuws uit gaat komen?
Supergave band inderdaad. Ze zijn er helaas me genokt.

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 2423
Lid geworden op: za sep 20, 2003 6:12 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Aeolus » za nov 06, 2004 4:27 pm

Mausoleum schreef:[..]


Deze band bestaat niet meer.
Kut, enig idee waarom?
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]


[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Gebruikersavatar
Mausoleum
Berichten: 684
Lid geworden op: za aug 14, 2004 10:03 pm

Bericht door Mausoleum » za nov 06, 2004 4:28 pm

Ik heb geen idee.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » za nov 06, 2004 4:34 pm

Aeolus schreef:[..]


Kut, enig idee waarom?
Ik denk omdat Akhenaten het wel genoeg vond net als bij Judas Iscariot. Of hij had van tevoren al bedacht maar 2 full lenghts te maken. Het is was immers een zijproject.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za nov 06, 2004 6:24 pm

Besteld bij Total Holocaust Records:

Mordgrund - Gottlose Dunkelheit 7"
Tagefolket - Lad Asketid Begynde 7"
Mordaehoth - Bloedwraak (Verdoem Al 't Christelijk Leven) CD
Krohm - Crown Of The Ancients MCD
Temnozor - Horizons CD
Furze - Necromanzee Cogent CD

Grootste deel is een blinde aanschaf, ik denk dat die Krohm me wel gaat bevallen.
Tagefolket is trouwens een andere band van Angantyr's Ynleborgaz. Ben benieuwd of hij hiervan ook iets moois heeft weten te maken.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » za nov 06, 2004 6:55 pm

Van die Krohm krijg je zeker geen spijt!
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za nov 06, 2004 6:57 pm

moet ik me steeds nog eens in verdiepen
evenals Draugar trouwens
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » za nov 06, 2004 6:59 pm

Het rost die NSBM negertroep finaal het graf in.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za nov 06, 2004 7:00 pm

haha, ongetwijfeld zal het beter zijn als 88 procent van de nsbm

maar ik ben vanavond in een 'vrolijke jaren 80 synthpop' bui ..dus Völlig Losgelost, Forever Young en Big in Japan draaien hier voornamelijk
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » za nov 06, 2004 7:04 pm

Frostkrieg is zeker een aanrader. Wat een gave CD is dat. Kille militante black.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za nov 06, 2004 7:05 pm

"Völlig Losgelöst! von der Erde!!"

geweldig dit..jammer dat de trance versie zo gay is
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo nov 07, 2004 1:58 pm

Even een tip: Iemand op ZM doet zijn Kvist cd van de hand voor 8 euro. Aangezien je die cd geloof ik niet vaak tegenkomt en het een beregaaf BM-album is, bij deze. In het CD verkoop topic koekeloeren.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 1:58 pm

Tering, wat is Horna toch eigenlijk een gave band.

Ik ben bekend met Kohti Yhdeksän Nousua en Sudentaival, en duidelijk moge zijn welk album de sterkere is van de twee. Daar waar Kohti Yhdeksän Nousua een redelijk standaard geluid heeft en te vergelijken is met Pest, klinkt Sudentaival een stuk voller, nieuwer, dieper en beter.
Sudentaival heeft een behoorlijk zwaar geluid, niet alleen qua gitaar, maar ook qua geheel. Je vindt dan wel op beide albums het zieke gekrijs terug, maar bij Sudentaival komt dat veel beter uit de verf. Dat komt vooral door de manier van het gebruiken van de instrumenten. Sudentaivals riffs zijn wat meeslepender, wat 'langer' en geven een meer duister geluid aan een nummer, dan je dat ziet op het andere album. Op Kohti...is vrijwel alles standaard, maar niet slecht. Sudentaival maakt meer gebruik van interessante passages, wat ook een groot pluspunt vormt.
Ik ken de andere twee full-lengths niet helaas, iemand die me daar wat over kan vertellen?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
NecroNoud
Berichten: 1047
Lid geworden op: wo nov 19, 2003 7:36 pm

Bericht door NecroNoud » zo nov 07, 2004 2:03 pm

Meltdown schreef:Besteld bij Total Holocaust Records:

Mordgrund - Gottlose Dunkelheit 7"
Tagefolket - Lad Asketid Begynde 7"
Mordaehoth - Bloedwraak (Verdoem Al 't Christelijk Leven) CD
Krohm - Crown Of The Ancients MCD
Temnozor - Horizons CD
Furze - Necromanzee Cogent CD

Grootste deel is een blinde aanschaf, ik denk dat die Krohm me wel gaat bevallen.
Tagefolket is trouwens een andere band van Angantyr's Ynleborgaz. Ben benieuwd of hij hiervan ook iets moois heeft weten te maken.
FURZE!!! Heb die LP afgelopen vrijdag nog eens gedraaid na lange tijd. Geweldig man. In het begin komt al dat wazige gepiel in het begin van de nummers misschien een beetje raar over, maar als de muziek eenmaal begint. Heerlijke productie. Af en toe doen het geluid van de gitaren en de drums me aan "A Blaze in the Norhten Sky" denken. En die Woe J. Reaper is volgensmij behoorlijk gestoord, en dat hoor al helemaal terug in de muziek.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo nov 07, 2004 2:04 pm

Gave cd is dat ja, van Furze.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 2:04 pm

Amibor schreef:Even een tip: Iemand op ZM doet zijn Kvist cd van de hand voor 8 euro. Aangezien je die cd geloof ik niet vaak tegenkomt en het een beregaaf BM-album is, bij deze. In het CD verkoop topic koekeloeren.
Check, bedankt, mail is de deur uit.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo nov 07, 2004 2:10 pm

Hehe, mooi, toch iemand een plezier mee gedaan.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » zo nov 07, 2004 2:15 pm

Robgoroth schreef:Tering, wat is Horna toch eigenlijk een gave band.

Ik ben bekend met Kohti Yhdeksän Nousua en Sudentaival, en duidelijk moge zijn welk album de sterkere is van de twee. Daar waar Kohti Yhdeksän Nousua een redelijk standaard geluid heeft en te vergelijken is met Pest, klinkt Sudentaival een stuk voller, nieuwer, dieper en beter.
Sudentaival heeft een behoorlijk zwaar geluid, niet alleen qua gitaar, maar ook qua geheel. Je vindt dan wel op beide albums het zieke gekrijs terug, maar bij Sudentaival komt dat veel beter uit de verf. Dat komt vooral door de manier van het gebruiken van de instrumenten. Sudentaivals riffs zijn wat meeslepender, wat 'langer' en geven een meer duister geluid aan een nummer, dan je dat ziet op het andere album. Op Kohti...is vrijwel alles standaard, maar niet slecht. Sudentaival maakt meer gebruik van interessante passages, wat ook een groot pluspunt vormt.
Ik ken de andere twee full-lengths niet helaas, iemand die me daar wat over kan vertellen?
Gave band inderdaad...ik meen me te herinneren dat de zang op Sudentaival een beetje aan Impaled Nazarene deed denken. Lekker volle productie ook, waardoor de muziek echt krachtig overkomt.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » zo nov 07, 2004 2:19 pm

Robgoroth schreef:Tering, wat is Horna toch eigenlijk een gave band.

Ik ben bekend met Kohti Yhdeksän Nousua en Sudentaival, en duidelijk moge zijn welk album de sterkere is van de twee. Daar waar Kohti Yhdeksän Nousua een redelijk standaard geluid heeft en te vergelijken is met Pest, klinkt Sudentaival een stuk voller, nieuwer, dieper en beter.
Sudentaival heeft een behoorlijk zwaar geluid, niet alleen qua gitaar, maar ook qua geheel. Je vindt dan wel op beide albums het zieke gekrijs terug, maar bij Sudentaival komt dat veel beter uit de verf. Dat komt vooral door de manier van het gebruiken van de instrumenten. Sudentaivals riffs zijn wat meeslepender, wat 'langer' en geven een meer duister geluid aan een nummer, dan je dat ziet op het andere album. Op Kohti...is vrijwel alles standaard, maar niet slecht. Sudentaival maakt meer gebruik van interessante passages, wat ook een groot pluspunt vormt.
Ik ken de andere twee full-lengths niet helaas, iemand die me daar wat over kan vertellen?
Horna vind ik niet echt briljant. Heb de cd ooit verpatst aan Kevin, maar die vond het ook vrij simpel. De composities zijn redelijk open en standaard, productie vrij vlak en het geheel deed me denken aan een mindere variant van Marduk. Op zich geen slechte band, maar totaal niet origineel of bijzonder.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » zo nov 07, 2004 2:21 pm

nuberus schreef:[..]


Horna vind ik niet echt briljant. Heb de cd ooit verpatst aan Kevin, maar die vond het ook vrij simpel. De composities zijn redelijk open en standaard, productie vrij vlak en het geheel deed me denken aan een mindere variant van Marduk. Op zich geen slechte band, maar totaal niet origineel of bijzonder.
Over welke hebben we het dan? Sudentaival?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » zo nov 07, 2004 2:21 pm

Amibor schreef:Even een tip: Iemand op ZM doet zijn Kvist cd van de hand voor 8 euro. Aangezien je die cd geloof ik niet vaak tegenkomt en het een beregaaf BM-album is, bij deze. In het CD verkoop topic koekeloeren.
Kvist daarentegen, man dat ding dat Heerscht! Dat is originele en bijzondere black metal. Jammer dat de band er al na 1 release mee op is gehouden.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » zo nov 07, 2004 2:23 pm

Robgoroth schreef:[..]

Over welke hebben we het dan? Sudentaival?
jep die ja.
En de man zal heersen.

Gesloten