Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma dec 06, 2004 11:10 am

Othrys schreef:Iemand de split van Arckanum en Svartsyn al gehoord? Nuberus wellicht?
ik heb zelf enkel de mlp van Svartsyn gekocht en dat ding heerscht de pan uit. Het is nog een stuk aggressiever dan op Destruction of Man, erg goed, lekker duister en zieke sfeer. Zo moet dat klinken.

Arckanum heb ik maar laten zitten, want ik heb er een paar nummer van gehoord en vond het nogal tegenvallen. Lang niet meer zo rauw als op Kampen en Kosthoger en een stuk simpeler.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma dec 06, 2004 11:14 am

Kevin schreef:Xasthur/Nortt split?

Komt er ook nog een Kerstliedjes Verzamelhits CD uit van Xasthur dit jaar?
:lolup:

Xasthur's gedeelte van de split met Leviathan is weer van zeer hoge kwaliteit. Telepathic is dan idd wat minder als je het vergelijkt met de rest, maar zeker niet kut of zo.

@Kevin, weet je al hoe laat de trein retour gaat vrijdag a.s? Ik lees steeds twee verschillende tijden....De ene keer 11.21 de andere keer 11.51, ligt er ook aan wat voor vertrektijd je inklopt bij de NS.....Schijn je licht ns op deze zaak Sherlock!
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » ma dec 06, 2004 1:50 pm

Relaxed! Ik zie net dat je om 1.22 uur vrijdagnacht nog een trein vanaf Lombardijen via R'dam Centraal naar Den Haag kan pakken. Daar nachtbusje naar Scheveningen vinden zal ook nog wel lukken. In de randstad wonen heeft toch zo z'n voordelen, terug naar Hilversum zal wel lastiger zijn vrees ik voor je.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma dec 06, 2004 2:28 pm

Othrys schreef:Relaxed! Ik zie net dat je om 1.22 uur vrijdagnacht nog een trein vanaf Lombardijen via R'dam Centraal naar Den Haag kan pakken. Daar nachtbusje naar Scheveningen vinden zal ook nog wel lukken. In de randstad wonen heeft toch zo z'n voordelen, terug naar Hilversum zal wel lastiger zijn vrees ik voor je.
Idd dat wordt iets lastiger ja...en gezien ik wel vaker gestrand ben op een station wil ik er dit keer toch zeker van zijn.

fuck ns, klopt geen hout van op die site....
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma dec 06, 2004 2:42 pm

XnegativeX schreef:Gisteren op de metalmarket in Arnhem A world through dead eyes van Krohm aangeschaft. Lekker cd'tje maar niet zo geniaal als ik had verwacht. De gehele sfeer van het album doet me denken aan Dunkelheit van Burzum. Wat natuurlijk een goed ding is. Ik mis alleen de zieke agressie en haat. Ik kan dit soort depressieve black metal best waarderen (ook in het geval van, bijvoorbeeld, Xasthur en concorten) maar vaak had het van mij wel net iets meer pit mogen hebben.
Ik moet zeggen dat, als je die cd van Krohm vaker luistert, hij toch wel erg gaaf wordt. Ik heb hem gisteren gewoon in alle rust, zonder iets anders aan de kop, nog eens intensief geluisterd en dat leverde een aantal stevige kippenvel momenten op. Je krijgt er echt zo'n "bodemloze put van pijlloze duisternis, depressie en toch serene rust" bij.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » ma dec 06, 2004 3:04 pm

Hij heeft wel een paar luisterbeurten nodig om tot z'n recht te komen ja. Toch had ik na Crown of the ancients iets meer verwacht.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma dec 06, 2004 4:15 pm

Wie niet? Ik vind het overigens niet heel erg tegenvallen hoor.
Ik moet nog steeds die eerste hebben, Slayer of Martyr (of iets dergelijks), weet IEMAND waar je die kunt kopen?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » ma dec 06, 2004 4:17 pm

Othrys schreef:Iemand de split van Arckanum en Svartsyn al gehoord? Nuberus wellicht?
ik heb hem in mijn bezit; zowel de cd versie en de vinyl versie van het Arckanum gedeelte.

hiero de review ervan: http://www.vampire-magazine.com/reviews.asp?id=3030

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » ma dec 06, 2004 4:34 pm

Wie is hier bekend met Azazel? had er wat van gedownt op slsk, en 't klonk wel zeer gaaf.
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » ma dec 06, 2004 5:47 pm

AltarOfSacrifice schreef:Wie is hier bekend met Azazel? had er wat van gedownt op slsk, en 't klonk wel zeer gaaf.
Welke van de 100?

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » ma dec 06, 2004 5:48 pm

Z'n moeder.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » di dec 07, 2004 1:15 pm

Toen begin vorig jaar de Noorse BM band Svartahrid in de belangstelling kwam wegens het onthoofden van een dode bejaarde had ik aanvankelijk weinig zin om de band eens te checken, weer zo'n waardeloze band die even zwaar controversieel gaat doen om in de belangstelling te komen, was toen mijn oordeel.
Gisteren toch maar eens gedownload toen ik op iemand met een 10Mbit verbinding stuitte die deze band toevallig ook had. Ik moet zeggen: best wel okee eigenlijk, niet de belachelijk rauwe stofzuigerblackmetal die ik aanvankelijk verwacht had, maar een BM band met redelijke compositie en produktie, die me om 1 of andere onnavolgbare reden af en toe aan Gehenna doet denken, waarschijnlijk door de keyboards. Maar tegenvallen doet deze band zeker niet, ondanks hun leipe acties.

Kevin
Berichten: 9351
Lid geworden op: za jul 19, 2003 5:01 pm
Locatie: nee
Contacteer:

Bericht door Kevin » di dec 07, 2004 2:06 pm

Heb de CD Forthcoming Storm van Svartahrid nog gehad, ik vond het niet al te bijzonder in elk geval.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di dec 07, 2004 3:02 pm

Best lekker. Met name de zanger bevalt me wel met z'n schuurpapieren klep.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Kevin
Berichten: 9351
Lid geworden op: za jul 19, 2003 5:01 pm
Locatie: nee
Contacteer:

Bericht door Kevin » di dec 07, 2004 3:30 pm

nuberus schreef:[..]
:lolup:

Xasthur's gedeelte van de split met Leviathan is weer van zeer hoge kwaliteit. Telepathic is dan idd wat minder als je het vergelijkt met de rest, maar zeker niet kut of zo.

@Kevin, weet je al hoe laat de trein retour gaat vrijdag a.s? Ik lees steeds twee verschillende tijden....De ene keer 11.21 de andere keer 11.51, ligt er ook aan wat voor vertrektijd je inklopt bij de NS.....Schijn je licht ns op deze zaak Sherlock!
Geen 23:21, geen 23:51. De zaak wordt nog erger, namelijk 22:51. Zit er dus niet in. Nu moet ik die avond sowieso werken.. maarja.

Ik ga de 12e dan liever naar Arnhem.

verwoesting
Berichten: 13535
Lid geworden op: vr okt 04, 2002 4:19 pm

Bericht door verwoesting » di dec 07, 2004 3:42 pm

even een aardige site tussendoor: http://www.blackmetal.nu/~ubc/

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » di dec 07, 2004 3:55 pm

Kevin schreef:[..]


Geen 23:21, geen 23:51. De zaak wordt nog erger, namelijk 22:51. Zit er dus niet in. Nu moet ik die avond sowieso werken.. maarja.

Ik ga de 12e dan liever naar Arnhem.
Dit is wat ik heb gevonden op zowel de ns site als op de site van 9292ov

vertrek 23:51 treinstation lombardijen
aankomst 1:13 treinstation hilversum
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » di dec 07, 2004 4:18 pm

puist schreef:[..]
Dit is wat ik heb gevonden op zowel de ns site als op de site van 9292ov

vertrek 23:51 treinstation lombardijen
aankomst 1:13 treinstation hilversum

we zien het wel, ik verstop wel wat proviand in het park voor onderweg....
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di dec 07, 2004 4:54 pm

verwoesting schreef:even een aardige site tussendoor: http://www.blackmetal.nu/~ubc/
Da's een mooi stukje archief!
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Kevin
Berichten: 9351
Lid geworden op: za jul 19, 2003 5:01 pm
Locatie: nee
Contacteer:

Bericht door Kevin » di dec 07, 2004 4:57 pm

puist schreef:[..]
Dit is wat ik heb gevonden op zowel de ns site als op de site van 9292ov

vertrek 23:51 treinstation lombardijen
aankomst 1:13 treinstation hilversum
Ik moet één stationnetje verder dan Hilversum, ik moet naar Naarden-Bussum. Dat is de fout die ik heb gemaakt met controleren denk ik.

Nouja zoals ik al zei, ik moet die avond toch werken.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 07, 2004 7:56 pm

Ik heb even een vraagje aan jullie fanatieke black metal fans.

Al jaren lang is het debuut van Borknagar een van mijn absolute favoriete black metal cd's. Hun rauwe, extreme black metal vol van melodie en sfeer en duidelijk geinspireerd door het ijzige noorse landschap geeft mij telkens weer kippenvel.

Er zijn maar een paar cd's die sindsdien datzelfde, of een gelijkend gevoel bij me op hebben weten te roepen. Zijnde:
1349 - Beyond the apocalypse
Frozen shadows - Hantises
Xasthur - Nocturnal poisoning

Ik ben me er van bewust dat die cd totaal niet op elkaar lijken maar toch hebben ze allemaal dat ijzige, melancholieke (dus niet depressieve) geluid en zijn ze toch allemaal ongelovelijk rauw en extreem.

Kunnen jullie me misschien meer van dit soort muziek aanraden?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » di dec 07, 2004 8:04 pm

Immortal - Pure Holocaust
Setherial - Nord
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » di dec 07, 2004 8:06 pm

XnegativeX schreef:Ik heb even een vraagje aan jullie fanatieke black metal fans.

Al jaren lang is het debuut van Borknagar een van mijn absolute favoriete black metal cd's. Hun rauwe, extreme black metal vol van melodie en sfeer en duidelijk geinspireerd door het ijzige noorse landschap geeft mij telkens weer kippenvel.

Er zijn maar een paar cd's die sindsdien datzelfde, of een gelijkend gevoel bij me op hebben weten te roepen. Zijnde:
1349 - Beyond the apocalypse
Frozen shadows - Hantises
Xasthur - Nocturnal poisoning

Ik ben me er van bewust dat die cd totaal niet op elkaar lijken maar toch hebben ze allemaal dat ijzige, melancholieke (dus niet depressieve) geluid en zijn ze toch allemaal ongelovelijk rauw en extreem.

Kunnen jullie me misschien meer van dit soort muziek aanraden?
The Ruins of Beverast
Svartsyn
Arckanum
Kampfar

4 totaal verschillende bands, maar ze zijn ijzig, rauw en extreem. Melancholiek is hier en daar plaats voor.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 07, 2004 8:06 pm

Dat is inderdaad een goed begin. Die Pure holocaust heb ik al in de kast liggen maar die Setherial moet ik wel eens aanschaffen. Jaren geleden had ik dat ding al op een bandje maar ik ben nooit tot aanschaf over gegaan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 07, 2004 8:13 pm

nuberus schreef:[..]


The Ruins of Beverast
Svartsyn
Arckanum
Kampfar

4 totaal verschillende bands, maar ze zijn ijzig, rauw en extreem. Melancholiek is hier en daar plaats voor.
The Ruins of beverast ken ik niet.
Van Svartsyn heb ik ...his majesty gehad. Dat album deed me niet zo heel veel.
Van Arckanum ken ik alleen die dubbel cd. Die kende leuke momenten die inderdaad in het straatje zaten van wat ik zoek maar over de gehele linie vond ik hem dodelijk saai.
Kampfar was vooral op hun debuut erg gaaf. Maar toch niet helemaal wat ik zoek.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » di dec 07, 2004 8:18 pm

Setherial's Nord! Die is goed ja, en meteen ook de enige noemenswaardige van de band.

Heb je al het e.a. van Abigor in huis?
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 07, 2004 9:08 pm

Hey, je kent me toch :wink:

Nachthymnen, Opus IV, Supreme immortal art en Channeling the quintessence of satan.

Mis ik dan nog wat?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » di dec 07, 2004 9:18 pm

XnegativeX schreef:Ik heb even een vraagje aan jullie fanatieke black metal fans.

Al jaren lang is het debuut van Borknagar een van mijn absolute favoriete black metal cd's. Hun rauwe, extreme black metal vol van melodie en sfeer en duidelijk geinspireerd door het ijzige noorse landschap geeft mij telkens weer kippenvel.

Er zijn maar een paar cd's die sindsdien datzelfde, of een gelijkend gevoel bij me op hebben weten te roepen. Zijnde:
1349 - Beyond the apocalypse
Frozen shadows - Hantises
Xasthur - Nocturnal poisoning

Ik ben me er van bewust dat die cd totaal niet op elkaar lijken maar toch hebben ze allemaal dat ijzige, melancholieke (dus niet depressieve) geluid en zijn ze toch allemaal ongelovelijk rauw en extreem.

Kunnen jullie me misschien meer van dit soort muziek aanraden?
misschien:
Nortt
Leviathan (USA)
Krohm
Weltmacht
Elite

Gebruikersavatar
Omina Mortis
Berichten: 678
Lid geworden op: di dec 09, 2003 1:59 pm
Locatie: Het mortuarium

Bericht door Omina Mortis » di dec 07, 2004 9:29 pm

Afgelopen zondag bij het optreden van 1349 was tijdens de intro een stukje tekst te horen. Dit ging zoiets als: "The Suffering... The Sweet Suffering...". Het opvallende hieraan is dat ik dit al eens eerder had gehoord, namelijk bij het nummer "Children of the Vortex" van Necrophagia. Kan iemand die weet waar ik het over heb mij vertellen waar dit stuk tekst oorspronkelijk vandaan komt?? Of heeft 1349 het gewoon uit dat nummer van Necrophagia gehaald, wat mij onwaarschijnlijker lijkt?
Verder wil ik nog kort vermelden dat het een ontzettend gaaf optreden was, ook de voorprogramma's waren erg goed. Houd vooral Infinty in de gaten, deze band maakt erg gave black, ik hoorde er vooral invloeden in van Dark Funeral en Immortal (er werd dan ook een cover gespeeld van "A Sign for the Norse Hordes to Ride"). Darkened Nocturn Slaughtercult viel mij op door hun show, aangezien ik vrij vooraan stond heb ik nogal wat bloedspetters over me heen gekregen. Omdat ik geen topic in het festivals&concerten forum hierover kon vinden, plaats ik het maar hier, het gaat tenslotte over black.

Gebruikersavatar
Mortus
Berichten: 831
Lid geworden op: vr okt 15, 2004 4:17 pm
Locatie: Westerhaar

Bericht door Mortus » di dec 07, 2004 9:31 pm

Ik kan het mis hebben maar kwam in cannibal holocaust 2 niet zoiets voor?
www.opelcluboost.nl

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » di dec 07, 2004 9:36 pm

Omina Mortis schreef:Afgelopen zondag bij het optreden van 1349 was tijdens de intro een stukje tekst te horen. Dit ging zoiets als: "The Suffering... The Sweet Suffering...". Het opvallende hieraan is dat ik dit al eens eerder had gehoord, namelijk bij het nummer "Children of the Vortex" van Necrophagia. Kan iemand die weet waar ik het over heb mij vertellen waar dit stuk tekst oorspronkelijk vandaan komt?? Of heeft 1349 het gewoon uit dat nummer van Necrophagia gehaald, wat mij onwaarschijnlijker lijkt?
Verder wil ik nog kort vermelden dat het een ontzettend gaaf optreden was, ook de voorprogramma's waren erg goed. Houd vooral Infinty in de gaten, deze band maakt erg gave black, ik hoorde er vooral invloeden in van Dark Funeral en Immortal (er werd dan ook een cover gespeeld van "A Sign for the Norse Hordes to Ride"). Darkened Nocturn Slaughtercult viel mij op door hun show, aangezien ik vrij vooraan stond heb ik nogal wat bloedspetters over me heen gekregen. Omdat ik geen topic in het festivals&concerten forum hierover kon vinden, plaats ik het maar hier, het gaat tenslotte over black.

Komt uit de film.....Hellraiser dacht ik. Is dat niet een stuk tekst van die gast met al die spikes in zijn hoofd?
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » di dec 07, 2004 9:45 pm

XnegativeX schreef:Hey, je kent me toch :wink:

Nachthymnen, Opus IV, Supreme immortal art en Channeling the quintessence of satan.

Mis ik dan nog wat?
Orkblut en Verwustung natuurlijk! Satanized kun je links laten liggen.
Vreemd trouwens, ik heb het debuut van Borknagar pas recentelijk leren kennen maar het weet mij niet echt te raken. The olden domain heb ik daarentegen al jaren en dat album bevalt me stukken beter; meer afwisseling en sterkere songwriting. Gezien de bands die jij noemde (Borknagar, 1349 en Xasthur) begrijp ik ook niet helemaal wat je precies zoekt, aangezien deze qua stijl zeer verschillend zijn. Maar als ik op koud en melancholiek afga dan kan ik Sear Bliss ten zeerste aanbevelen, met name Phantoms en Forsaken symphony. Misschien dat Empyrium je ook wel bevalt, en de band waar ik momenteel naar luister.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » di dec 07, 2004 9:47 pm

XnegativeX schreef:Hey, je kent me toch :wink:

Nachthymnen, Opus IV, Supreme immortal art en Channeling the quintessence of satan.

Mis ik dan nog wat?
Orkblut kun je er nog bij aanschaffen, dan heb je de beste wel te pakken van Abigor.

volgens mij moet je toch echt The Ruins of Beverast ns beluisteren, Unlock the Shrine heet het album. Hij noemt zichzelf oppressive black metal...en wederom een eenmansband, maar dit keer uit Duitsland:

http://www.wod-van.de/UNTER/Ruins%20of% ... bsFell.mp3

Laat 't ff inzinken zou ik zeggen.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di dec 07, 2004 9:53 pm

Omina Mortis schreef:Afgelopen zondag bij het optreden van 1349 was tijdens de intro een stukje tekst te horen. Dit ging zoiets als: "The Suffering... The Sweet Suffering...". Het opvallende hieraan is dat ik dit al eens eerder had gehoord, namelijk bij het nummer "Children of the Vortex" van Necrophagia. Kan iemand die weet waar ik het over heb mij vertellen waar dit stuk tekst oorspronkelijk vandaan komt?? Of heeft 1349 het gewoon uit dat nummer van Necrophagia gehaald, wat mij onwaarschijnlijker lijkt?
.
Hellraiser natuurlijk!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » di dec 07, 2004 10:04 pm

Vanmiddag had ik Nightshade Forests van Summoning weer eens tevoorschijn gehaald, nou ben ik sinds Dol Guldur uitkwam altijd een groot fan van ze geweest maar wat een geniale mini-CD is dit toch! Vooral qua keyboardsound neigt dit materiaal het meest naar wat Richard Lederer alias Protector met zijn andere project Ice Ages doet; hoewel nog steeds hymnisch en bombastisch zit er toch een koude scherpe rand aan. Met de geluliden van een veldslag die de laatste drie minuten van het nummer Flesh and Blood opsieren waan je je helemaal op de heuvels van Rohan en als bij de afsluiter de gesproken tekst "If I am dead and gone... would you remain?" inzet bekruipt me iedere keer weer dat melancholieke gevoel dat ze op Minas Morgul en Dol Guldur ook al zo meesterlijk op wisten te roepen.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Knevelaer
Berichten: 1776
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 1:46 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Knevelaer » wo dec 08, 2004 5:33 pm

Afbeelding

Eens vragen of de kerstman ook bestelt bij THR
Terug van weg geweest

Gebruikersavatar
xeper
Berichten: 5683
Lid geworden op: do dec 18, 2003 2:24 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door xeper » wo dec 08, 2004 5:38 pm

vast wel
[img]http://home.wanadoo.nl/federicogs/manowar/manowar.gif[/img]
Pitten op Priest is gay.

BESTAAT NIET MEER.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » wo dec 08, 2004 5:39 pm

Malefic blijft cd's schijten hè?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo dec 08, 2004 6:50 pm

En Nortt gooit weer eens oud materiaal op een split. Grappig cliché voor beide bands.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo dec 08, 2004 7:00 pm

Het wordt trouwens steeds geiniger met Xasthur.
Ik heb nog nooit eerder een muzikant zoveel spul per jaar uit zien brengen, haha!
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo dec 08, 2004 7:12 pm

Ik vind het toch jammer. Xasthur's muziek leent er zich voor om begraven te blijven in obscuurheid. En de muziek zal er ook niet beter op worden. Ik bedoel, als je zo enorm veel uitbrengt zal er op een gegeven moment gewoon troep tussen gaan zitten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » wo dec 08, 2004 7:13 pm

je maakt je druk omniks.

't is goede muziek.
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » wo dec 08, 2004 7:20 pm

Wat heeft Skinning the Lambs van Svartsyn toch een heerlijke smerige
en rauwe productie en geweldige schuurpapier vocalen, een aanrader.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo dec 08, 2004 7:22 pm

Ik zie zijn punt. Een belangrijk onderdeel van het al dan niet gaaf zijn van muziek blijft het gevoel en daarmee de sfeer. Met zo'n overkill aan materiaal verdwijnt het gevoel eruit.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo dec 08, 2004 7:29 pm

CALIBANaan schreef:je maakt je druk omniks.

't is goede muziek.
Nou, dat is het hem nou juist. Het is NOG wel goede muziek. Maar op Telepathic with the deceased hoor je al dat die cd een stuk minder is als Nocturnal poisoning en The Funeral of being. En dat niveau zou zo maar eens verder kunnen dalen als je alles zomaar op de markt smijt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Mausoleum
Berichten: 684
Lid geworden op: za aug 14, 2004 10:03 pm

Bericht door Mausoleum » wo dec 08, 2004 7:32 pm

Othrys schreef:Vanmiddag had ik Nightshade Forests van Summoning weer eens tevoorschijn gehaald, nou ben ik sinds Dol Guldur uitkwam altijd een groot fan van ze geweest maar wat een geniale mini-CD is dit toch! Vooral qua keyboardsound neigt dit materiaal het meest naar wat Richard Lederer alias Protector met zijn andere project Ice Ages doet; hoewel nog steeds hymnisch en bombastisch zit er toch een koude scherpe rand aan. Met de geluliden van een veldslag die de laatste drie minuten van het nummer Flesh and Blood opsieren waan je je helemaal op de heuvels van Rohan en als bij de afsluiter de gesproken tekst "If I am dead and gone... would you remain?" inzet bekruipt me iedere keer weer dat melancholieke gevoel dat ze op Minas Morgul en Dol Guldur ook al zo meesterlijk op wisten te roepen.
Toch is 'If Mortal Heroes Sing Your Fame' hun beste werk, vind ik.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo dec 08, 2004 8:02 pm

Ik heb laatst van Enthroned "Towards the Skullthrone of Satan"gedwonload en nu wil ik die kopen. Nu is het zo dat ik die bijna nergens kan vinden voor minder dan 16 euro, maar nu zag ik bij Nuclear Blast een box staan met die cd en nog drie andere. Nu is mijn vraag zijn die andere twee cd's ongeveer zoals Towards the Skullthrone of Satan of is het een heel anders.

Het gaat om de volgende cd's:
The Apocalypse Manifesto
Armoured Bestial Hell
Prophecies Of Pagan Fire

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo dec 08, 2004 9:33 pm

Orklord schreef:Ik heb laatst van Enthroned "Towards the Skullthrone of Satan"gedwonload en nu wil ik die kopen. Nu is het zo dat ik die bijna nergens kan vinden voor minder dan 16 euro, maar nu zag ik bij Nuclear Blast een box staan met die cd en nog drie andere. Nu is mijn vraag zijn die andere twee cd's ongeveer zoals Towards the Skullthrone of Satan of is het een heel anders.

Het gaat om de volgende cd's:
The Apocalypse Manifesto
Armoured Bestial Hell
Prophecies Of Pagan Fire
De Enthroned cd's verschillen niet veel van elkaar hoor, en Armoured Bestial Hell is hun slechtste werk. Maar voor die drie andere cd's is hij het meer dan de moeite waard.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » wo dec 08, 2004 9:53 pm

XnegativeX schreef:[..]


Nou, dat is het hem nou juist. Het is NOG wel goede muziek. Maar op Telepathic with the deceased hoor je al dat die cd een stuk minder is als Nocturnal poisoning en The Funeral of being. En dat niveau zou zo maar eens verder kunnen dalen als je alles zomaar op de markt smijt.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ook al ken ik niet alle muziek, maar alleen het debuutalbum en de tweede, de rest kan ik simpelweg wegens geldgebrek niet kopen. Hij gaat inderdaad veel te snel, ik kan me dan ook zeer goed voorstellen dat het snel bergafwaarts gaat met zo'n band.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Knevelaer
Berichten: 1776
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 1:46 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Knevelaer » wo dec 08, 2004 10:06 pm

Volgens mij had Malefic gewoon al een groot gedeelte van de muziek op de plank liggen, en brengt hij dat nu allemaal uit. Waarschijnlijk stopt Xasthur er over een paar jaar ook mee omdat Malefic geen inspiratie meer heeft.
Terug van weg geweest

Gesloten