Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za jan 08, 2005 2:25 pm

Ik las laatst een review van iemand die zich kapot ergerde aan de vele samples op de cd. Ook iets waar de meningen over verdeeld zijn, want ik vind ze totaal niet storend.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za jan 08, 2005 2:46 pm

Ja, die plaat moet ik ook nog eens aanschaffen. Een nederlandse mailorder die hem heeft toevallig? Of moet het weer overgevlogen uit Duitsland?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za jan 08, 2005 2:47 pm

Bestel hem bij Northern Heritage. Heb je hem een weekje later.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za jan 08, 2005 3:11 pm

Kent iemand hier trouwens Pakana Distribution? Ervaringen ermee?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » zo jan 09, 2005 3:41 pm

Black Circle - Behold my Visions and Wisdom

Afbeelding

Tracklist:

The Path to Eternal Wisdom
Eternal is the Journey of the Wanderer
The Cold Depths Below
A Cold Wind Blew Upon the Lonely One
Eternal Black Flame
The Fall of an Empire
The Black Winds of Hatred

Dit is het debuutalbum van de Zweedse black metalband Black Circle, verschenen via Total Holocaust Records. Dan weet de black metalliefhebber al dat het gebodene hoogstwaarschijnlijk van een goede of zelfs uitstekende kwaliteit is. Black Circle is geen uitzondering en laat veertig minuten lang sterke, voornamelijk door Judas Iscariot geïnspireerde black metal horen. De band (of, beter gezegd, het eenmansproject, aangezien Black Circle een project is van de heer Strijd, die ook actief is in Svartr Strijd en Pagan Winds) trapt meestal het gaspedaal stevig in, zoals bij de sterke nummers The Path to Eternal Wisdom en Eternal is the Journey of the Wanderer, maar laat ook ruimte voor trage, slepende nummers. Bij The Cold Depths Below werkt dat nog niet optimaal (het nummer is wat eentonig en daardoor saai), maar bij A Cold Wind Blew Upon the Lonely One weet Black Circle wél de juiste snaar te raken. Al met al is Behold my Visions and Wisdom een gevarieerd en overtuigend debuut geworden, dat vooral interessant zal zijn voor liefhebbers van Judas Iscariot.

Blodulv / Aske - The Purest Cold Precision

Afbeelding

Tracklist:

Blodulv
Crusher Ov Covens
Amanita
Grimness
Dreadnought
Menacing Dark Relentless
Aska
Stank
Tortyr
Abort
C9H13N

Het Zweedse Blodulv mag gerust tot een van de meest productieve black metalbands van de laatste jaren gerekend worden. Pas in 2002 opgericht, heeft de band inmiddels al twee full lengths (de derde is op komst) en vier split tapes uitgebracht. Wat nog beter is: tot nu toe is ook alles van deze band van een kwalitatief hoogstaand niveau. Ook het materiaal op The Purest Cold Precision is weer ijzersterk. Hoewel Blodulv totaal geen poging tot vernieuwing doet, maakt de band wel progressie door met betere songstructuren op de proppen te komen. Bovendien is de afwisseling tussen agressieve, krachtige nummers (Amanita) en slepende, dreigende nummers (het geweldige Crusher ov Covens) ditmaal beter. Muzikaal gezien lijken nog steeds Gorgoroth en Darkthrone de voornaamste stempel te hebben gedrukt op de sound van Blodulv. De kenmerkende zang met flink wat distortion erover heen maakt het geheel af. Erg sterk materiaal van Blodulv dus op deze tape.

De tweede band op deze split, Aska, komt eveneens uit Zweden en heeft al eerder de demotape Förintelsehymner uitgebracht. Het tempo ligt beduidend lager dan bij Blodulv, en de band valt zeker te vergelijken
met de tragere nummers van Xasthur en in mindere mate met bands als Shining. Hoewel de nummers van Aska zeker niet uitblinken in technisch vernunft, weet de band door de krachtige riffs genoeg sfeer op te roepen om te overtuigen. Bovendien hakken de sporadische snelle passages er ook echt goed in. Luistertip: de trage, uitermate sfeervolle opener Stank. Niet zo goed als het gedeelte van Blodulv, maar zeker de moeite waard, dit Aska.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8435
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo jan 09, 2005 3:42 pm

KVLT :lol:
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » zo jan 09, 2005 3:46 pm

Blodulv! Gave schijt, ben benieuwd naar dat Aska eigenlijk.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » zo jan 09, 2005 4:08 pm

Black Circle heeft ook echt Judas Iscariot -achtige titels, klinkt ook erg interessant wat daar geschreven wordt; goede reviews!

Gebruikersavatar
NecroNoud
Berichten: 1047
Lid geworden op: wo nov 19, 2003 7:36 pm

Bericht door NecroNoud » zo jan 09, 2005 6:21 pm

Tering ja, dat Black Circle moet ik nog altijd eens beluisteren.

Iemand trouwens al de nieuwste van Diaboli (Finland) al gehoord? Ben erg benieuwd hoe dat weer klinkt.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 6:24 pm

Kan iemand mij toevallig wat info geven over The Order of the Ebon Hand? Ik weet alleen dat ze binnenkort (deze maand nog) hun nieuwe cd XV : The Devil op Season of mist uitbrengen. Ik weet alleen niet wat ik me bij hun muziek moet voorstellen. Maar Griekse BM (Thou art lord, Septic flesh, Necromantia) spreekt mij altijd wel aan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » zo jan 09, 2005 6:36 pm

De info die ik kan geven is dat ze een wel zeer gejatte naam hebben:
Afbeelding

Gebruikersavatar
NecroNoud
Berichten: 1047
Lid geworden op: wo nov 19, 2003 7:36 pm

Bericht door NecroNoud » zo jan 09, 2005 6:39 pm

Ach welke bandnaam wordt niet ergens anders van gejat.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » zo jan 09, 2005 6:40 pm

Ja daar zeg je zo wat. Meestal uit Tolkien. Ik geloof dat de Fallen Empires (waar deze magic kaart uit komt) ook volledig geinspireerd was op eoa boek genaamd "Sarpadian Empires". Eigenlijk was het dus al gejat.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 09, 2005 6:43 pm

Die kaart ken ik ja. Daarom sprong de bandnaam in de eerste instantie ook in het oog.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » zo jan 09, 2005 6:56 pm

NecroNoud schreef:Tering ja, dat Black Circle moet ik nog altijd eens beluisteren.

Iemand trouwens al de nieuwste van Diaboli (Finland) al gehoord? Ben erg benieuwd hoe dat weer klinkt.
Als je het vorige werk van Diaboli bevalt dan kan je deze blindelings aanschaffen. Kirous is hun beste werk tot nu toe.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » zo jan 09, 2005 9:01 pm

Draconian schreef: Black Circle - Behold my Visions and Wisdom

Afbeelding

Tracklist:

The Path to Eternal Wisdom
Eternal is the Journey of the Wanderer
The Cold Depths Below
A Cold Wind Blew Upon the Lonely One
Eternal Black Flame
The Fall of an Empire
The Black Winds of Hatred

Dit is het debuutalbum van de Zweedse black metalband Black Circle, verschenen via Total Holocaust Records. Dan weet de black metalliefhebber al dat het gebodene hoogstwaarschijnlijk van een goede of zelfs uitstekende kwaliteit is. Black Circle is geen uitzondering en laat veertig minuten lang sterke, voornamelijk door Judas Iscariot geïnspireerde black metal horen. De band (of, beter gezegd, het eenmansproject, aangezien Black Circle een project is van de heer Strijd, die ook actief is in Svartr Strijd en Pagan Winds) trapt meestal het gaspedaal stevig in, zoals bij de sterke nummers The Path to Eternal Wisdom en Eternal is the Journey of the Wanderer, maar laat ook ruimte voor trage, slepende nummers. Bij The Cold Depths Below werkt dat nog niet optimaal (het nummer is wat eentonig en daardoor saai), maar bij A Cold Wind Blew Upon the Lonely One weet Black Circle wél de juiste snaar te raken. Al met al is Behold my Visions and Wisdom een gevarieerd en overtuigend debuut geworden, dat vooral interessant zal zijn voor liefhebbers van Judas Iscariot.
Ik heb het inmiddels geluisterd en ik moet zeggen dat sommige stukken wel heel erg lijken op Judas Iscariot nummers en volgens mij heeft ie ook wel een paar riffs geript (de eerste riff van A Cold Wind Blew Upon the Lonely One bijvoorbeeld). Toch moet ik zeggen dat het best goed is voor een debuut. Met die variatie kan ik niet echt met je meegaan. Het kost me moeite 'm helemaal af te luisteren omdat ie me toch gaat vervelen. Het geluid klinkt dan wel best lekker en er staan wel een paar memorabele nummers op. Het is (zoals al zo vaak gezegd is) absoluut een aanrader voor Judas Iscariot fans.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » zo jan 09, 2005 9:03 pm

Ook per definitie een afrader voor niet Judas Iscariot-fans?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » zo jan 09, 2005 9:09 pm

Robgoroth schreef:Ook per definitie een afrader voor niet Judas Iscariot-fans?
Uhm, ik weet niet precies waar jij van houd. Het is op zich wel de moeite waard om te checken als je toch een beetje van die stijl houd. Maar met de tegenwoordige overvloed aan black metal bands...
Het is niet echt vernieuwend of zo

Gebruikersavatar
NecroNoud
Berichten: 1047
Lid geworden op: wo nov 19, 2003 7:36 pm

Bericht door NecroNoud » zo jan 09, 2005 10:10 pm

puist schreef:[..]
Als je het vorige werk van Diaboli bevalt dan kan je deze blindelings aanschaffen. Kirous is hun beste werk tot nu toe.
Ok dan doe ik m'n jas alvast aan, m'n sjaal om en m'n must op. :wink:

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » ma jan 10, 2005 12:04 am

Oh oh, black metal die op JI lijkt, nou, mij niet gezien!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma jan 10, 2005 12:09 am

Hehe, precies.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » ma jan 10, 2005 12:18 am

Toch knap van die Akhenaten dat hij met 13 riffjes zes full-lengths en een zooi nietzeggende releases heeft uitgebracht en tóch mensen heeft weten te boeien.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma jan 10, 2005 12:19 am

JI is VET

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » ma jan 10, 2005 12:20 am

Geeft al aan wat voor wansmaak mensen tegenwoordig hebben.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma jan 10, 2005 12:25 am

Svenson schreef:Toch knap van die Akhenaten dat hij met 13 riffjes zes full-lengths en een zooi nietzeggende releases heeft uitgebracht en tóch mensen heeft weten te boeien.
Klopt.
Eerst vond ik het nog 'wel leuk', maar ik ben er op een gegeven moment totaal op afgeknapt. Ik kon albums als Thy Dying Light op zich wel waarderen, overigens lijk ik de enige te zijn die het wel eens over dit album heeft, maar ook deze vind ik nu kut. Zijn zang vond ik op zich wel gaaf altijd, maar dat is juist het punt waarop ik ben afgeknapt. Dan niet zozeer zijn stemgeluid zelf, maar vooral de volume ten opzichte van de rest. Verder kunnen we bij Judas Iscariot nou niet echt spreken van progressie, als je Thy Dying Light en Midnight Frost met elkaar vergelijkt. Kanker, wat rammelt dat laatste album, ongelooflijk. Dat is dan je laatste of een van je laatste release, stofzuiger Black Metal van de onderste plank terwijl je oude rotzooi nog wel aan te horen is...pff.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » ma jan 10, 2005 12:29 am

Ik heb het vanaf minuut 1 nooit gemogen, maar het steeds maar weer opnieuw een luisterbeurt gegeven omdat zogenaamde blekkies er maar niet over uitgepraat raakten, maar elke keer was het een enorme teleurstelling. De slaapverwekkende, vééél te lang uitgerekte kankerriffjes met die nooit veranderende klote stem van die nep-Duitser, jugh! Dat dat door sommigen tot de top of the bill gerekend word snap ik dus echt niet, daar kan ik gewoon niet bij.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma jan 10, 2005 12:31 am

Is dat zo ja? Ik heb alleen Heaven in Flames, en heb TETCB een paar keer gedraaid. Eerstgenoemde CD vind ik erg goed, de tweede wel aardig. Of great eternity is trouwens ook wel aardig, beetje vergelijkbaar met Heaven in flames meen ik me te herinneren. Ooit had ik alles op MP3 maar ik ben de JI map op ludieke wijze verloren.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » ma jan 10, 2005 12:32 am

Alles van die band klinkt vergelijkbaar.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma jan 10, 2005 12:36 am

Nee, of great eternity en heaven in flames hebben meer keyboard ondersteuning, of het valt me gewoon meer op.
Overigens zie ik net dat die midnight frost gewoon nummers bevat van de eerste cd, the cold earth slept below.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma jan 10, 2005 12:36 am

Dat is dan wel weer onzin.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma jan 10, 2005 12:40 am

Wat is onzin?

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma jan 10, 2005 12:41 am

Bovenstaande reactie door ondergetekende was voor Sven.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma jan 10, 2005 7:32 am

XnegativeX schreef:Kan iemand mij toevallig wat info geven over The Order of the Ebon Hand? Ik weet alleen dat ze binnenkort (deze maand nog) hun nieuwe cd XV : The Devil op Season of mist uitbrengen. Ik weet alleen niet wat ik me bij hun muziek moet voorstellen. Maar Griekse BM (Thou art lord, Septic flesh, Necromantia) spreekt mij altijd wel aan.
Ik heb Mystic Path to the Netherworld hier nog liggen, maar al zeker een jaar niet meer geluisterd. Wat ik me ervan herinner is dat het onopvallende, matig geproduceerde melodieuze black metal was, met hier en daar een leuk idee, maar een redelijke uitwerking.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Speedpiano
Berichten: 654
Lid geworden op: di sep 28, 2004 7:00 pm

Bericht door Speedpiano » ma jan 10, 2005 8:06 am

Kan iemand mij vertellen wat er zo boeiend is aan burzum?
Heb het eens beluisterd omdat een vriend van me steeds vertelt hoe gaaf die band wel niet is... Ik vind het echter 3x niks.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma jan 10, 2005 8:11 am

Burzum ís gewoon niet echt boeiend vind ik.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » ma jan 10, 2005 9:14 am

Speedpiano schreef:Kan iemand mij vertellen wat er zo boeiend is aan burzum?
Heb het eens beluisterd omdat een vriend van me steeds vertelt hoe gaaf die band wel niet is... Ik vind het echter 3x niks.
luister Filosofem en je hebt antwoord op je vraag.

catheter
Berichten: 238
Lid geworden op: di okt 26, 2004 7:35 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door catheter » ma jan 10, 2005 12:26 pm

aske staan ook goede dingen op
Ibanez RG1550BK, totally shred-compatible

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 10, 2005 12:47 pm

Speedpiano schreef:Kan iemand mij vertellen wat er zo boeiend is aan burzum?
Heb het eens beluisterd omdat een vriend van me steeds vertelt hoe gaaf die band wel niet is... Ik vind het echter 3x niks.
Dat wil ik je met alle plezier even uitleggen. Al vrees ik dat je er weinig aan hebt.
Burzum weet gewoon een geweldig kille, boosaardige sfeer neer te zetten. En door de constant herhalende riffjes krijg je een beetje een hallicunerend effect. Op het eerste gehoor klinkt het uiteraard als een lading saaie bagger, dat had ik in het begin ook. Maar als het sfeertje je eenmaal weet te pakken dan snap je pas hoe knap het in elkaar zit.

Burzum is trouwens de enige "godfather" van de Black metal die ik kan waarderen. Het oude werk van Darkthrone, Mayhem, Beherit etc. etc. doet mij echt totaal niks. Maar Burzum (en dan vooral de eerste 3 albums) doen het altijd nog erg goed bij mij.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma jan 10, 2005 12:49 pm

Master's hammer HEEEEERSCHT!!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma jan 10, 2005 4:04 pm

fetuskiller schreef: Master's hammer HEEEEERSCHT!!
Nou en, smerige idioot.
XnegativeX schreef: Dat wil ik je met alle plezier even uitleggen. Al vrees ik dat je er weinig aan hebt.
Burzum weet gewoon een geweldig kille, boosaardige sfeer neer te zetten. En door de constant herhalende riffjes krijg je een beetje een hallicunerend effect. Op het eerste gehoor klinkt het uiteraard als een lading saaie bagger, dat had ik in het begin ook. Maar als het sfeertje je eenmaal weet te pakken dan snap je pas hoe knap het in elkaar zit.

Burzum is trouwens de enige "godfather" van de Black metal die ik kan waarderen. Het oude werk van Darkthrone, Mayhem, Beherit etc. etc. doet mij echt totaal niks. Maar Burzum (en dan vooral de eerste 3 albums) doen het altijd nog erg goed bij mij.
Voor een groot gedeelte mee eens. Ik deel de mening dat Burzum destijds al geniaal was, dat je de sfeer pas later te pakken krijgt etc. Echter, het oude werk van Darkthrone, Mayhem en Beherit doet mij dan weer wel een hoop. Ik denk dat het er aan ligt met welke intentie je een plaat opzet. Darkthrone rost gewoon enorm, Mayhem doet haar naam eer aan en Beherit heeft een perfecte, grimmige, vreemde sfeer om de muziek. Vooral Beherit heeft me altijd al aangetrokken, hoe simplistische troep toch zo gaaf kan zijn. Vooral die gorgelende strot van Holocausto heeft het bij mij altijd goed gedaan, de overtuiging die in zijn stem ligt en de rechttoe rechtaan teksten daarmee in combinatie. Topband mijns inziens.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma jan 10, 2005 4:05 pm

Robgoroth schreef:[..]

Voor een groot gedeelte mee eens. Ik deel de mening dat Burzum destijds al geniaal was, dat je de sfeer pas later te pakken krijgt etc. Echter, het oude werk van Darkthrone, Mayhem en Beherit doet mij dan weer wel een hoop. Ik denk dat het er aan ligt met welke intentie je een plaat opzet. Darkthrone rost gewoon enorm, Mayhem doet haar naam eer aan en Beherit heeft een perfecte, grimmige, vreemde sfeer om de muziek. Vooral Beherit heeft me altijd al aangetrokken, hoe simplistische troep toch zo gaaf kan zijn. Vooral die gorgelende strot van Holocausto heeft het bij mij altijd goed gedaan, de overtuiging die in zijn stem ligt en de rechttoe rechtaan teksten daarmee in combinatie. Topband mijns inziens.
Waarom dan gelijk weer een smerige idioot??
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » ma jan 10, 2005 4:05 pm

Vanmiddag zag ik de nieuwste Unleashed liggen, is dat goeie blekkie?
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma jan 10, 2005 4:07 pm

The Reckoning schreef:Vanmiddag zag ik de nieuwste Unleashed liggen, is dat goeie blekkie?
Ik jij het over de Unleashed heb die ik denk dan moet je meer denken aan uber vette old school death metal uit zweden
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » ma jan 10, 2005 4:07 pm

dat is old school death fucking metal!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » ma jan 10, 2005 4:07 pm

Kanker-NB. Hun geven 't aan als blackmetal.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » ma jan 10, 2005 4:08 pm

hehe de titels alleen al.

DEATH METAL VICTORY!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
The Reckoning
Berichten: 6804
Lid geworden op: di feb 10, 2004 10:57 am
Locatie: Deneramp

Bericht door The Reckoning » ma jan 10, 2005 4:12 pm

nightwing schreef:hehe de titels alleen al.

DEATH METAL VICTORY!
Goeie death in ieder geval wel dus?
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » ma jan 10, 2005 4:13 pm

ja hoor, goed te doen.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » ma jan 10, 2005 4:42 pm

fetuskiller schreef:[..]


Waarom dan gelijk weer een smerige idioot??
Omdat je opmerking helemaal niks toevoegt, zoals altijd.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » ma jan 10, 2005 5:00 pm

Wat ik dan persoonlijk goed vind aan Judas Iscariot is de simpelheid en effectiviteit van de muziek. Bovendien spreken zijn riffs me ook erg aan. De zang vind ik ook erg typerend voor JI en ook erg gaaf. Akhenaten heeft in ieder geval een heel eigen geluid gegeven aan JI en dat is tegenwoordig ook wel belangrijk denk ik. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het simplistische kutzooi vinden maar is bij de oude Darkthrone (het TH album bijv.) dat ook niet?

@Rob: Volgens mij is Midnight Frost de opnieuw uitgebrachte demo uit '92 en dat kan je dus niet echt als zijn laatste volwaardige release beschouwen.

Gesloten