Black Metal Topic
- ruben somewhere online
Het gave aan The Mine zijn vooral de overgangen die naadloos op elkaar aansluiten. Ik vind eigenlijk sowieso dat black metal niet echt super geschikt is als live muziek, omdat bij black metal voornamelijk om de sfeer draait.Meltdown schreef:[..]
Ja, al was ik dat al.
The Mine is ook weer een geweldig nummer, met die kippenvel bezorgende koorzang in het laatste kwart van het nummer als hoogtepunt. Spookachtig.
De chaos-structuur-chaos indeling van Summer Decapitation Ritual blijft eveneens erg gaaf, net als de ontzettend slepende en neerslachtige eerste noten van Between Bronze Walls. Geweldige riff. Al blijf ik twijfelen of 'ie nou met gitaar danwel synths gespeeld wordt. Het loopt allemaal iets teveel door elkaar om het goed te kunnen horen.
Ik hoop trouwens niet dat (zo goed als) alle BM over een tijdje zo gaat klinken. Je weet wel, het zou 'de toekomst van Black Metal' zijn. Dit is zo gecompliceerd dat het absoluut niet meer na te spelen valt, live.
Niet dat ik het verwacht ofzo, de klassieke stijl zal waarschijnlijk altijd wel door een goed aantal bands gespeelt blijven worden.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
Dat hangt puur van het geluid van de band zelf af, denk ik.
Burzum, bijvoorbeeld, had een erg goede reden om nooit op te treden. Nummers van wat meer thrashy/swingende bands als Carpathian Forest daarentegen (of je het wat vindt doet er even niet toe) zijn toch prima geschikt om live te spelen.
Maar voor zat bands gaat de vlieger niet op, dat ben ik met je eens.
Burzum, bijvoorbeeld, had een erg goede reden om nooit op te treden. Nummers van wat meer thrashy/swingende bands als Carpathian Forest daarentegen (of je het wat vindt doet er even niet toe) zijn toch prima geschikt om live te spelen.
Maar voor zat bands gaat de vlieger niet op, dat ben ik met je eens.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ja absoluut!iscariah schreef:Kent iemand de USBM band Averse Sefira, is dat goed?
Ik ken Homecoming's march (1998) en Battle's clarion (2001). En vooral die laatste is erg goed. Homecoming's march is meer pure black metal en Battle's clarion heeft ook wat death metal invloeden. Beide cd's zijn niet bepaald super rauw maar toch smerig genoeg. Vooral door de dissonante riffs. Ze hebben echt een eigen stijl dus je zult het gewoon eens moeten luisteren om echt te weten hoe het klinkt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Tering, af en toe trek ik weer eens een klassieker uit m'n collectie die ik al maanden, zo niet jaren niet meer gehoord heb. Zoals vanavond bijvoorbeeld, en dan denk ik, waarom luisteren zoveel mensen naar ruizige rommel-met-fluit uit bepaalde oostelijke contreien, als je Beyond the Wandering Moon van Aeternus kunt opzetten.
Eeuwig zonde dat deze band het niveau van dit album daarna nooit meer heeft weten te evenaren.
Eeuwig zonde dat deze band het niveau van dit album daarna nooit meer heeft weten te evenaren.
The True North, Strong and Free
- the true Thorko
Hahaha... over toeval gesproken!Othrys schreef:Tering, af en toe trek ik weer eens een klassieker uit m'n collectie die ik al maanden, zo niet jaren niet meer gehoord heb. Zoals vanavond bijvoorbeeld, en dan denk ik, waarom luisteren zoveel mensen naar ruizige rommel-met-fluit uit bepaalde oostelijke contreien, als je Beyond the Wandering Moon van Aeternus kunt opzetten.
Gisteravond weer de '...And so the Night became' 2CD in m'n CD-speler gehad - 'Dark Rage' is nog immer een prachtnummer!
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- HellcommandeR
- Draconian
- Lult over cdtjes
Godverdegodver, wat is het toch irritant als mailorders geen ruk van zich laten horen. Bestel je twee tapes, stuur je tien euro op, hoor je dr niks meer van, ga je ervan uit dat het geld weg is, bestel je die twee tapes nog eens bij een fatsoenlijke mailorder (N.H.), vind je ineens twee keer dezelfde twee tapes in je brievenbus 
Dus, bij deze:
Iemand interesse in
Misanthropic Art - Burden of Timeless
Misanthropic Art / SS-18 - Split tape
Voor een eurootje of 7 incl. verzendkosten?

Dus, bij deze:
Iemand interesse in
Misanthropic Art - Burden of Timeless
Misanthropic Art / SS-18 - Split tape
Voor een eurootje of 7 incl. verzendkosten?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Om ook maar weer eens een onbekende band onder de aandacht te brengen.
Ditmaal de Poolse band Venedae.
Ik heb zelf twee demo tapes van deze band en ook het laatste volledige album Siedem Kamiennych Oblicz.
Wat op de demo's al opvalt is het vreemde stemgeluid van de zanger. Het loopt niet synchroon aan de folky black metal en dat is toch even wennen.
Muzikaal is het gaaf, vooral omdat de gitaristen bovengemiddeld goed zijn. De productie van beide demo's is niet al te best, maar toch komen de muzikale kwaliteiten redelijk uit de verf.
De nieuwe full length cd kent een uitstekende productie en dus sluit de zang wat beter op de muziek aan. Het gitaarwerk is alleen maar beter geworden en doormiddel van enkele aparte instrumenten (geen fluit
) word een authentieke pagan sfeer neergezet.
Er zijn veel van dit soort bands, maar in mijn optiek is dit toch best wel een redelijke topper. Black metal met melodie dus, maar vooral dankzij de zang behoorlijk origineel.
Check overigens ook de prima cover van Graveland's "For Pagan and Heretic's Blood" op de full length.
Ditmaal de Poolse band Venedae.
Ik heb zelf twee demo tapes van deze band en ook het laatste volledige album Siedem Kamiennych Oblicz.
Wat op de demo's al opvalt is het vreemde stemgeluid van de zanger. Het loopt niet synchroon aan de folky black metal en dat is toch even wennen.
Muzikaal is het gaaf, vooral omdat de gitaristen bovengemiddeld goed zijn. De productie van beide demo's is niet al te best, maar toch komen de muzikale kwaliteiten redelijk uit de verf.
De nieuwe full length cd kent een uitstekende productie en dus sluit de zang wat beter op de muziek aan. Het gitaarwerk is alleen maar beter geworden en doormiddel van enkele aparte instrumenten (geen fluit

Er zijn veel van dit soort bands, maar in mijn optiek is dit toch best wel een redelijke topper. Black metal met melodie dus, maar vooral dankzij de zang behoorlijk origineel.
Check overigens ook de prima cover van Graveland's "For Pagan and Heretic's Blood" op de full length.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Hey Jeroen, hoeveel 'redelijke toppers binnen Pagan Black Metal' ken je eigenlijk? Je hebt elke Pagan Black Metal-band nu wel besproken hier, maar allemaal horen ze tot de top om hun, al dan niet onhoorbare, muzikale kwaliteiten.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
- the true Thorko
Zoals jij het stelt kent hij ze dus allemaal...Nidhuggur schreef:Hey Jeroen, hoeveel 'redelijke toppers binnen Pagan Black Metal' ken je eigenlijk? Je hebt elke Pagan Black Metal-band nu wel besproken hier, maar allemaal horen ze tot de top om hun, al dan niet onhoorbare, muzikale kwaliteiten.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
ik belicht graag mijn favoriete stijlen..
Jij ook dus lijkt me die opmerking niet relevant.
Jij (Rob dus) komt ook regelmatig met allerlei onbekende bands aan.
Boeien, daar is het topic voor
ik hou van de muziek en als iets er eens uitspringt, dan post ik er eens wat over.
Jij ook dus lijkt me die opmerking niet relevant.
Jij (Rob dus) komt ook regelmatig met allerlei onbekende bands aan.
Boeien, daar is het topic voor
ik hou van de muziek en als iets er eens uitspringt, dan post ik er eens wat over.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
- zwarte krijser
- the true Thorko
Die andere Helheim is anders ook niet te versmaden...zwarte krijser schreef:Helheim is cool, maar dat zal hier wel geen onbekende band zijn. Leuke partij black met wat viking (of andersom) invloeden, overgoten met hysterisch gekrijs, topband.
- zwarte krijser
- the true Thorko
-
- the true Thorko
Ik heb hier nog niet zoveel gelezen over Nehemah.
Verbaasd me een beetje, het is echt een super band. De 3 cd's die ik van ze heb, zijn stuk voor stuk fantastisch.
Verbaasd me een beetje, het is echt een super band. De 3 cd's die ik van ze heb, zijn stuk voor stuk fantastisch.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
Af en toe wordt Nehëmah wel genoemd om dan vrij snel op het idee te komen om over andere Franse black te lullen.Krijst schreef:Ik heb hier nog niet zoveel gelezen over Nehemah.
Hirilorn bijvoorbeeld. Heeft iemand de onlangs verschenen live-lp in huis/gehoord?
Kop dicht, Thorko
ik vind And So the Night Became toch wat beter dan Beyond the Wandering Moon. De laatstgenoemde heeft erg goede nummers, maar op den duur hebben de nummer wat minder identiteit.Othrys schreef:Dat album heeft nog wel de stijl van het debuut, maar was toch al wat minder naar mijn mening. Daarna begon de death-metal ellende. Liever hoor ik nog de Dark Sorcery mini.
En de man zal heersen.
... and a loser...nuberus schreef:[..]
We have a winner.
hmmm... maar aeternus zal niet zeggen dat ze black metal spelen. dus toch maar weer terug naar nehemah?Plaag schreef:Koppen dicht of over black lullen.
Raven and Blood is inderdaad geweldig.Plaag schreef:Aeternus speelde wel degelijk black. Genoeg om nu nog over te lullen. Bijvoorbeeld alleen al het nummer Raven and Blood. Magistraal. Een van hun beste nummers. En nee, zo maken ze ze niet meer.
De andere nummers zijn van die mini zijn ook erg goed (moet je dat ene pingel stukkie niet meerekenen als nummer)
Eerste nummer van And so the night became is ook extreem goed
Dat pingelstukkie reken ik ook mee. Sluit mooi af.Krijst schreef:[..]
Raven and Blood is inderdaad geweldig.
De andere nummers zijn van die mini zijn ook erg goed (moet je dat ene pingel stukkie niet meerekenen als nummer)
Eerste nummer van And so the night became is ook extreem goed
Kop dicht, Thorko
Jawel, maar begrijp jij niet dat ik het een vreemde/verwarrrende uitdrukking vindt?nuberus schreef:[..]
Begrijp je nou echt niet wat ik met de identiteit van een nummer bedoel?
Nee he?
Oh ja?nuberus schreef:overigens komt er wel betere black uit Frankrijk dan Nehemah.