Death metal III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Death metal III

Bericht door XnegativeX » za jan 29, 2005 2:02 pm

Ik wou mijn gal even spuwen over mijn 2 nieuwste death metal aanwinsten (en in dit topic is dat natuurlijk alleen maar positief).

Exmortem - Nihilistic contentment
Met hun cd Bezerker legions uit 2001 wisten deze heren al een goede indruk op mij te maken met hun snelle death metal. Het vervolg op dat album genaamd Pestilence empire vond ik zelf een beetje een tegenvallen. Qua techniek en extreemheid was deze cd een stapje voorwaards vanaf Bezerker legions maar ik vond het allemaal nogal kil en stilistisch aandoen. De muziek bleef op geen enkele manier hangen bij mij. Daarom was ik nogal sceptisch over Nihilistic contentment. Maar al mijn twijfels worden bij het eerste nummer direkt al het raam uit geblazen. Bijna letterlijk. Deze cd ramt als een gek maar laat ook ruimte over voor nuances. En het geluid doet ook al een stuk warmer aan.

Lost soul - Chaostream
Om maar direkt met de deur in huis te vallen... Dit is een van de beste death metal cd's die ik de laatste tijd heb gehoord. Op hun debuut uit 2000, Scream of the Mourning Star speelde deze band nog een redelijk originele vorm van death metal met een black metal randje. Dit kwam vooral door het gebruik van keyboards om de sound wat extra sfeer te geven. Hier en daar deden ze zelfs een beetje denken aan Agiel (bestaan die nog?). Ubermensch (death of god) uit 2002 was jammer genoeg een teleurstelling. Hun sound was opgeschoven naar behoorlijk standaard Poolse death metal. Chaostream ligt nogsteeds in die lijn maar is wel stukken bruter en beter uitgewerkt. Het nummer Godstate vind ik bijvoorbeeld echt geniaal. Super snelle blastbeats, rollen bassdrums, dissonante riffs en vooral de korte, stuwende, beukende stukken, die Decapitated op Nihility ook veelvuldig gebruikt, doen het bij mij erg goed. Wat mij betreft overtreft Lost soul met deze cd hun "grote broers" Vader en Decapitated op hun laatste werkjes.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Elio
Berichten: 2387
Lid geworden op: za okt 11, 2003 9:26 pm
Locatie: Geleen

Bericht door Elio » za jan 29, 2005 2:03 pm

Weet iemand trouwens wanneer de nieuwe Severe Torture eens uit gaat komen?
Last call for faith or progress.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 29, 2005 2:04 pm

Plaag schreef:
Als je komt met mededelingen als Vader wordt overtroffen, wordt het interessant, want als er één band imo overrated is, is het Vader. Niet slecht, maar een tikie overschat.
Van Vader vind ik eigenlijk alleen Litany erg goed.
Maar zelfs dat is geen plaat waar je echt stijl van achterover slaat.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » za jan 29, 2005 2:29 pm

Ja, die twee die Nega noemt heb ik ook gehoord. Lost Soul verraste me behoorlijk, hoewel ik em nou ook weer niet zo goed vond als Neg. Nee, dan Exmortem, da's pas echt een knaller. Ik vond de band sowieso al wel goed, maar met Nihilistic Content hebben ze me geheel van mn stoel geramd. Hulde!
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za jan 29, 2005 2:52 pm

Vader is enkel live nog de moeite waard.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » za jan 29, 2005 3:08 pm

True. Er komt nu weer een nieuw album aan, ik hoop dat het nog wat gaat worden, maar ik vrees dat het bij hopen blijft.
Makkers staakt uw wild geraas

Sai
Berichten: 1468
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 5:39 am
Contacteer:

Bericht door Sai » za jan 29, 2005 3:53 pm

Beste vader cd blijft voor mij 'The darkest age' en da's idd een live cd.

En hun eerste voor zover ik weet.
Under The Banner Of Death

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za jan 29, 2005 3:55 pm

De Profundis vind ik nog wel prima te verdragen.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » za jan 29, 2005 6:29 pm

Laatste Exmorten is geniaal. Waarom? Omdat behalve dat die plaat de pan uit beukt het ook verschrikkelijk dreigende sferen uitbraakt. En het is de dreiging dat ik vaak een beetje mis bij heel veel bands. Net dat beetje extra waar je neusharen ( voor zover aanwezig) een stijve van krijgen. En bij het horen van Nihilist Contentment wist ik vrijwel direct dat Exmorten dit piepkleine dreigvogeltje met dit album alsnog wist te vangen. Tussen de harde rosstukken door hebben die sneaken namelijk ook een hoop kleine details verwerkt die je niet eens allemaal met het blote oor kan onderscheiden, maar die het geheel ( naast het geluid opzich) zoveel extra`s meegeven. Alleen de intro al!

De in het vorige topic genoemde Solstice heb ik per reinste toeval wel eens gehoord omdat hun drummer in het verleden ook bij oa Malevolent Creation en Divine Empire heeft gespeeld. En daar ik beide bands goed kan waarderen en dit feitje toevallig eens op het spoor kwam, ben ik rond gaan vragen wie er een cd van had, ( ik ben wel eens van die overenthousiaste buien) en heb ik op een goede avond Pray mee naar huis gekregen.
Ik kan me alleen wel herinneren dat het niet de indruk op mij heeft gemaakt die ik verwachtte te incasseren. Voor zover ik het nog goed heb heb ik Pray slechts een paar keer gedraaid om `m vervolgens wieder terug te geven aan de wettige eigenaar, tot de conclusie komend dat ik op dat moment veel betere deathmetal in de wachtrij had liggen.
Misschien heb ik deze band wel onrechtvaardig behandeld? Nu het weer ter sprake is gekomen zal ik het in ieder geval een tweede kans geven.

Wordt dus vervolgd.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » za jan 29, 2005 6:40 pm

Exmortem klinkt zoals de hoes van Pestilence Empire. Zwaar, dreigend en duister, maar wel op een in je gezicht geramde, vierkant beukende manier. Weinig bands die ze dat nadoen.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » za jan 29, 2005 6:44 pm

Nieuwe Defleshed! Zwaarder, harder, meer naar de DM-roots. Hoewel ze van mij best hun typische thrash hadden mogen blijven maken heerscht dit ook. Cheers

http://www.defleshed.de/neu/index24.htm
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za jan 29, 2005 6:56 pm

Gr. Dracula schreef:Laatste Exmorten is geniaal. Waarom? Omdat behalve dat die plaat de pan uit beukt het ook verschrikkelijk dreigende sferen uitbraakt. En het is de dreiging dat ik vaak een beetje mis bij heel veel bands. Net dat beetje extra waar je neusharen ( voor zover aanwezig) een stijve van krijgen. En bij het horen van Nihilist Contentment wist ik vrijwel direct dat Exmorten dit piepkleine dreigvogeltje met dit album alsnog wist te vangen. Tussen de harde rosstukken door hebben die sneaken namelijk ook een hoop kleine details verwerkt die je niet eens allemaal met het blote oor kan onderscheiden, maar die het geheel ( naast het geluid opzich) zoveel extra`s meegeven. Alleen de intro al!

De in het vorige topic genoemde Solstice heb ik per reinste toeval wel eens gehoord omdat hun drummer in het verleden ook bij oa Malevolent Creation en Divine Empire heeft gespeeld. En daar ik beide bands goed kan waarderen en dit feitje toevallig eens op het spoor kwam, ben ik rond gaan vragen wie er een cd van had, ( ik ben wel eens van die overenthousiaste buien) en heb ik op een goede avond Pray mee naar huis gekregen.
Ik kan me alleen wel herinneren dat het niet de indruk op mij heeft gemaakt die ik verwachtte te incasseren. Voor zover ik het nog goed heb heb ik Pray slechts een paar keer gedraaid om `m vervolgens wieder terug te geven aan de wettige eigenaar, tot de conclusie komend dat ik op dat moment veel betere deathmetal in de wachtrij had liggen.
Misschien heb ik deze band wel onrechtvaardig behandeld? Nu het weer ter sprake is gekomen zal ik het in ieder geval een tweede kans geven.

Wordt dus vervolgd.
Wat weet je het toch ook weer mooi te brengen.



Ik zal beide cd's vanavond nog eens beluisteren. Ik dacht dat ik de eerste van Solstice ook de beste van de twee vond.

Wordt dus ook vervolgd.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo jan 30, 2005 10:48 am

Nieuwe Defleshed ja...klopt, die was ook in aantocht, op `t gemakje.
Maar nu moet ik zeggen dat ik na het beluisteren van de vrijgegeven samples/nummer op hun site nou niet bepaald een gat in de lucht spring.

Het is gewoon Defleshed, dat hoor je gelukkig nog wel maar het lijkt wel of de band een beetje is ontkleed van alle pit waar ze de voorgaande platen werkelijk mee door vlees en bot wisten te raggen. Met de "meer deahmetal-aanpak" hebben ze wat mij betreft toch de nodige agressie ingeleverd, als ik dit zo hoor. En het klinkt beslist niet slecht, maar er zijn gewoonweg zo veel deathmetal bands die dit kunstje beter kunnen dat ik bang ben dat als de gehele plaat ( want met samples is het natuurlijk altijd even afwachten) op deze voet wordt voortgezet, ik de voorgaande platen een extra draaironde ga geven.

Trouwens, dat doe ik zowiezo wel.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo jan 30, 2005 11:16 am

Rascul schreef:Nieuwe Defleshed! Zwaarder, harder, meer naar de DM-roots. Hoewel ze van mij best hun typische thrash hadden mogen blijven maken heerscht dit ook. Cheers

http://www.defleshed.de/neu/index24.htm
Erg jammer dan. Ik zou veel liever gezien hebben dat ze de thrash kantjes verder hadden uitgewerkt.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » zo jan 30, 2005 1:21 pm

Nja misschien gaat het volleidge album wel weer wat anders klinken.

Verder valt er te melden dat Nile ism Neil Kernon met hun nieuwe album bezig is! Daar krijg ik dus wel knopen in mn balhaar van, Nile (waarvan de voorgaande albums mij productioneel altijd wat tegenvielen) met Neil Kernon (mijns inziens de beste DM-producer van nu). Yessssss
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo jan 30, 2005 1:21 pm

Plaag schreef:[..]
Wat weet je het toch ook weer mooi te brengen.



Ik zal beide cd's vanavond nog eens beluisteren. Ik dacht dat ik de eerste van Solstice ook de beste van de twee vond.

Wordt dus ook vervolgd.
Voor wie het boeit, van deze band is sowieso wat van de eerste cd hier te beluisteren: http://www.musicline.de/de/product/Sols ... 1617765623

De kwaliteit is alleen een beetje kut, maar je hoort wel waar ik het over heb en dat scheelt.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » zo jan 30, 2005 1:24 pm

Oh, en voor het geval het nog niet bekend was:

BLOODBATH SPEELT OP WACKEN!
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo jan 30, 2005 1:25 pm

Rascul schreef:Oh, en voor het geval het nog niet bekend was:

BLOODBATH SPEELT OP WACKEN!
Het enige wat mij nog boeit is wanneer The Chasm naar Holland komt.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » zo jan 30, 2005 2:00 pm

Plaag schreef:Het enige wat mij nog boeit is wanneer The Chasm naar Holland komt.
Goh, wat een verrassing Plaagmans.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo jan 30, 2005 2:13 pm

ruben somewhere online schreef:[..]


Goh, wat een verrassing Plaagmans.
Zeker.



En wat mij ook boeit is hoe de nieuwe NILE gaat klinken. Ik las dat er 65 minuten muziek is opgenomen en dat de nieuwe schijf een verwoestender karakter mee gaat krijgen dan ooit tevoren. Natuurlijk roept Nile dat, het zou wat zijn als ze van tevoren roepen dat ze als band totaal inkakken.

Maar wat mij betreft laten ze deze keer de vele samples en andere bijgeluiden achterwege. Ijdele hoop natuurlijk, maar het zou wel mooi zijn om eens te horen hoe ze klinken met alleen gitaren, bas, drums, putrochel.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 30, 2005 2:17 pm

Nile mag van mij, op hun volgende plaat, wel een iets opener geluid hebben. Hun vorige klonk zo enorm massaal dat je er bijna moe van werd als je de hele cd af luisterde.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo jan 30, 2005 2:28 pm

XnegativeX schreef:Nile mag van mij, op hun volgende plaat, wel een iets opener geluid hebben. Hun vorige klonk zo enorm massaal dat je er bijna moe van werd als je de hele cd af luisterde.
Precies. Ik heb de dlp. Na kant 1 en soms kant 2 hou ik het vaak alweer voor gezien. Soms draai ik bewust alleen de kanten 3 en 4, om te voorkomen dat ik vergeet hoe die klinken.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » zo jan 30, 2005 2:47 pm

Hmm ik had vooral moeite met het geheel ontbreken van laag, midlaag en helderheid in hun geluid. Daardoor miste je gewoon de essentie van de meeste riffs en da's precies het punt waarop Nile behoort te scoren (bij mij althans). Met Neil Kernon gaat dat hopelijk wel goed komen, daarom ben ik ook zo heppie dat hij de plaat gaat doen.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 30, 2005 2:55 pm

Dat is precies wat ik bedoel. Alles komt gewoon als 1 solide blok beton op je af. Opzich is dat natuurlijk wel indrukwekkend maar de cd duurt te lang om dat nog interessant te houden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Freakin' freak
Berichten: 87
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 12:23 am
Locatie: Dongen
Contacteer:

Bericht door Freakin' freak » zo jan 30, 2005 3:02 pm

Nile bijna klaar met nieuw plaatje? Jottum, hoezee! Ik hoop echter ook dat de productie deze keer niet godsgruwelijk kut en troebel is, maar ietsje beter. Zodat je de riffs in een keer hoort en niet na driekwart jaar nog wat riedeltjes her en der verspreid ontdekt. Poe hee, da's toch niet tof...
lekker hoor !

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » zo jan 30, 2005 3:17 pm

XnegativeX schreef:Dat is precies wat ik bedoel. Alles komt gewoon als 1 solide blok beton op je af. Opzich is dat natuurlijk wel indrukwekkend maar de cd duurt te lang om dat nog interessant te houden.
Op zich is het als 1 blok beton op je af komen van een cd nog niet zo'n ramp, maar vooral bij In Their Darkened Shrines klonk dat blok gewoon niet goed. De drums waren echt heel erg kut, veel te licht en je kon geen tom onderscheiden van een bassdrum. Dan komen de eigenlijk geweldige songs van Nile er gewoon niet uit.
Makkers staakt uw wild geraas

FrisianFreedom
Berichten: 311
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:18 am
Contacteer:

Bericht door FrisianFreedom » zo jan 30, 2005 5:38 pm

Goede originele death metal:

Demilich(!!!!!):

Demilich.doesntexist.com
[img]http://www.corrupt.org/transcendence/forum/yabbfiles/Templates/Forum/default/transcendence.jpg[/img]
[b][url=http://WWW.CORRUPT.ORG]CORRUPT.ORG[/url][/b]

[b][url=http://www.anus.com]AMERICAN NIHILIST UNDERGROUND SOCIETY[/url][/b]

FrisianFreedom
Berichten: 311
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:18 am
Contacteer:

Bericht door FrisianFreedom » zo jan 30, 2005 5:39 pm

http://Demilich.doesntexist.com

That's what I meant... :P
[img]http://www.corrupt.org/transcendence/forum/yabbfiles/Templates/Forum/default/transcendence.jpg[/img]
[b][url=http://WWW.CORRUPT.ORG]CORRUPT.ORG[/url][/b]

[b][url=http://www.anus.com]AMERICAN NIHILIST UNDERGROUND SOCIETY[/url][/b]

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » zo jan 30, 2005 6:39 pm

FrisianFreedom schreef:http://Demilich.doesntexist.com

That's what I meant... :P
Je kan je post ook editten, gekke Fries.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Sai
Berichten: 1468
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 5:39 am
Contacteer:

Bericht door Sai » ma jan 31, 2005 9:49 am

FrisianFreedom schreef:http://Demilich.doesntexist.com

That's what I meant... :P
Ik werd even heeeeeeel moe van die site, 4 min naar gekeken maar ik trok het niet om daadwerkelijk iets te downloaden. zal het vanmiddag nog wel eens proberen ofzo
Under The Banner Of Death

Gebruikersavatar
BALZAK
Berichten: 163
Lid geworden op: do okt 21, 2004 1:01 am
Contacteer:

Bericht door BALZAK » ma jan 31, 2005 10:17 am

ya'know Necrotic Disgorgement??

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Death metal III

Bericht door Soulcollector » ma jan 31, 2005 12:40 pm

XnegativeX schreef:Exmortem - Nihilistic contentment
Lost soul - Chaostream
die cd van Lost Soul vind ik niks aan. gewoon saai, klaar. de nieuwe Exmortem daarentegen rost de billen uit m'n string. pakt je meteen op en slingerd je in de rondte.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 31, 2005 12:50 pm

Even 2 dingen krullebol:
1) Ik zou die Lost soul nog eens luisteren. Erg origineel mag ie dan wel niet zijn maar saai is hij ook allerminst.
2) Als jij je billen in je string had dan was het waarschijnlijk een gewone onderbroek.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma jan 31, 2005 12:55 pm

je zal wel weer gelijk hebben negga, hoewel ik je favoriete nummer Godstate echt totaal geen kracht vond hebben. het idee was leuk, maar het komt niet uit de verf.

verder heb ik de string van m'n oma van 150kg aan, aangezien die van mij in de was zitten. komt eigenlijk op hetzelfde neer dus.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 31, 2005 1:06 pm

Luister je misschien een MP3 van slechte kwaliteit ofzo? Want Godstate hakt als een idioot. En dan vooral die korte, stuwende, beukende riffs met daaroverheen die ratelende blastbeats. Geweldig gewoon.

En stringmatig gezien hangen je billen altijd uit een string. Als jij een string hebt die je billen bedekt heb je gewoon een rare string.
Of een oma met een enorm hol. (en dus geen dikke reet)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma jan 31, 2005 1:08 pm

ik heb het album van DC++ afgehaald en het is niet van slechte kwaliteit. maargoed, ik zal het nog es een luisterbeurt geven. misschien heb ik gewoon een andere definitie van "hakken als een idioot". psycroptic - valley of winds breath and dragons fire. dat hakt als een idioot.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 31, 2005 1:11 pm

Volgens mij ben jij gewoon meer opzoek naar technische herrie.
Dan ben je bij Lost soul inderdaad aan het verkeerde adres. Dat is meer recht-toe-recht-aan ramwerk. Maar daarom niet minder genietbaar.
Ik vind er zelfs behoorlijk goede ideeen in zitten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma jan 31, 2005 1:14 pm

dat klopt. dat Pavor wat fusion aanraadde al geluisterd? dat klinkt ook erg goed.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » ma jan 31, 2005 4:28 pm

Sai schreef:[..]


Ik werd even heeeeeeel moe van die site, 4 min naar gekeken maar ik trok het niet om daadwerkelijk iets te downloaden. zal het vanmiddag nog wel eens proberen ofzo
Mwoa, ik vond 't wel aardig. Jammer dat de kwaliteit niet zo is...

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma jan 31, 2005 6:26 pm

FrisianFreedom schreef:Goede originele death metal:

Demilich(!!!!!):
Stimmt. Nespithe is zeker een plaatje om over naar huis te pennen, voor diegenen die van meer dan slechts beukwerk houden. Demilich houdt (grotendeels) de voetzolen ook behodzaam weg van de gaspedaal, maar juist dat geeft deze band een hele eigenaardige sfeer mee. Daar de vocalen heel diep en ronkend zijn en de muziek vrij gitaar-gebaseerd en inconstant is krijgen je oren een bijzonder aparte vertoning te verwerken.
Best de moeite waard ja!

Jammer dat het bij 1 cd is gebleven.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 31, 2005 7:09 pm

Soulcollector schreef:dat klopt. dat Pavor wat fusion aanraadde al geluisterd? dat klinkt ook erg goed.
Yup, klinkt wel geinig inderdaad.
Alleen mis ik wat. Ik kan niet precies zeggen wat maar het weet me gewoon niet echt te raken. Hoewel het muzikaal erg goed in elkaar zit mist het nog een "ziel".
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Ben
Berichten: 4769
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 12:58 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Ben » zo feb 06, 2005 1:35 pm

Ook een goeie band Impure uit Duitsland wel jammer dat ze al uit elkaar zijn.
http://www.phlebotomizedmetal.com/
Avant-garde Death/Doom Metal

http://www.facadedoom.com
Doom/Death Metal

deathgore
Berichten: 14
Lid geworden op: wo jan 26, 2005 8:59 pm

Bericht door deathgore » zo feb 06, 2005 1:36 pm

metalfreak_87 schreef:Ook een goeie band Impure uit Duitsland wel jammer dat ze al uit elkaar zijn.
idd ben :!:
[GGM]

Ben
Berichten: 4769
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 12:58 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Ben » zo feb 06, 2005 7:48 pm

En Deranged heercht ook heb van de week het album High On Blood gekocht. En de laatste cd heb ik ook al een tijd.
http://www.phlebotomizedmetal.com/
Avant-garde Death/Doom Metal

http://www.facadedoom.com
Doom/Death Metal

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » zo feb 06, 2005 7:53 pm

Deranged? Heersen? Heeeeell no!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 06, 2005 7:53 pm

High on blood is redelijk saai. Eigenlijk vind ik alleen III van Deranged de moeite waard.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » zo feb 06, 2005 7:55 pm

Voor mij Plainfield Cemetary. Instrumentaal behoorlijk strak, bruut als een haai on speed, een echt moordend DM-album. Je moet er alleen niet te veel naar luisteren.
Makkers staakt uw wild geraas

Misanthropos
Berichten: 71
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 3:37 pm

Bericht door Misanthropos » zo feb 06, 2005 9:29 pm

Dat Visceral Bleeding doet mij altijd wel deugd.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » ma feb 07, 2005 12:52 pm

Nieuwe live-cd Severe Torture!
Makkers staakt uw wild geraas

Sai
Berichten: 1468
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 5:39 am
Contacteer:

Bericht door Sai » ma feb 07, 2005 12:58 pm

Rascul schreef:Nieuwe live-cd Severe Torture!
Eind maart toch pas? ivm gedoe ofzo.

Wel pestilence :twisted: cover.
Dat vond ik in het gaslab ook al een aangename ontdekking.
Under The Banner Of Death

Gesloten