Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
iscariah

Bericht door iscariah » zo mar 27, 2005 8:49 pm

Meltdown schreef:[..]

Zeik toch op man.

Een term als "trendy" kán helemaal niet bestaan in een onbekende natie als BM-land, die grotendeels alleen bewoond wordt door liefhebbers die weten waar ze over praten. Dat probeer je alleen zo te laten lijken omdat je het zelf schijnbaar niet waardeert waar de rest het wel doet. Iets afdoen als trendy is dan wel een makkelijke oplossing.

Dit spul is over de gehele lengte genomen gewoon kwaliteit, en dat meer mensen dan een halve paardekop het daarom gaaf vinden (en dat aantal valt bij Leviathan reuze mee), maakt dat het nog niet direct overgewaardeerd. Eerder dat, zonder de eerste twee lettergrepen.
Fuck you zeg ik.
Zeik ik hier de band af? Nee.
Ik heb hier al meerdere malen gezegd dat ik Leviathan goed vind.
Met die "Trendy" bedoelde ik dat Leviathan (en de ander genoemde bands) momenteel zeer populair zijn in de BM scene en dat bijna iedere BM-liefhebber er wel naar luisterd.
Ik probeerde zo te verklaren waarom ik de conclusie nam dat het over de US Leviathan ging en niet over de Zweedse.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo mar 27, 2005 8:58 pm

Wie toe is aan wat bijzonders, moet Striborg - Spiritual Catharsis eens tot zich nemen! Zie mijn review voor meer info dus.

Striborg - Spiritual Catharsis

Afbeelding

Tracklist:

Grief and Trepidation
Within the Depths of Darkness and Sorrow
Beneath the Fields of Rapacious Blood
Glorification of Mother Nature
Spiritual Catharsis
The Haunted Gum Trees
Misanthropic Necroforest
Dicksonia Antarctica
The Radiance of Hate Emanating from Within
Black Metal is the Forest Calling...
Eternal Blackness Surrounds the Bushland

Ze zijn er nog: diepverborgen, ongepolijste black metal-parels! Dit Striborg is hier een perfect voorbeeld van. In de tien jaar dat deze band, een eenmansproject van Sin Nanna, bestaat, zagen in totaal maarliefst negen albums (al dan niet in de vorm van een demo) het levenslicht, maar zelfs in de underground lijken maar heel weinig mensen bekend met Striborg. Érg zonde, want samen met Leviathan (de Amerikaanse) en Paysage d'Hiver weet Striborg als een van de weinige bands de luisteraar mee te slepen en te doordrenken met haat en afkeer. Wie toegankelijke muziek zoekt, kan beter in een zo groot mogelijke bocht om Spiritual Catharsis heen lopen. Productioneel gezien lijkt Sin Nanna alleen van het absoluut noodzakelijke gebruik te willen maken. De sound is dan ook uiterst 'minimaal', maar is onontbeerlijk voor de sfeer die dit album uitstraalt. De combinatie tussen lange, slepende nummers, angstaanjagende keyboardpartijen (die echter zeker geen stempel op het geluid duwen en alleen gebruikt worden als ze ook echt iets toevoegen) en bizarre intermezzo's (denk ter vergelijking aan Tentacles of Whorror van Leviathan) werkt bijzonder effectief en in de juiste ambiance zal dit album dan ook menigmaal kippenvel weten te veroorzaken. Dit is pure misantropie, één brok haat, dat rechtstreeks uit de diepste geïsoleerde bossen van Tasmanië lijkt te komen. Een groeialbum wellicht, en zeker geen cd voor een warme zomermiddag, maar in de juiste setting een meesterwerk van koude emoties.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo mar 27, 2005 9:47 pm

Dat klinkt toch steeds weer interessant. Ik zal er opduiken!
Enne, toch maar weer..:
The Haunted Gum Trees
HiH1Hi lLollZZz!!
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo mar 27, 2005 9:51 pm

Ja die titel is gewoon kinderachtig :P

Maar laat je daar niet door weerhouden:The Radiance of Hate Emanating from Within klinkt alweer heel wat meer blekkie-verantwoord :P

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo mar 27, 2005 9:56 pm

Dat is het niet. Dingen met 'haunted' mag ik altijd wel.

Het is dat 'gum trees' gedeelte dat me dwarszit. Maakt toch weer duidelijk in welke regio meneer Nanna zich bevindt, en het klinkt gewoon niet. Net zoals "Eternal Blackness Surrounds the Bushland". Skippieeeee!

Hehe.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Nidhuggur
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » zo mar 27, 2005 10:08 pm

De meest geniale titel ooit is natuurlijk 'Teach Children to Worship Satan'.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » zo mar 27, 2005 10:08 pm

Nidhuggur schreef:De meest geniale titel ooit is natuurlijk 'Teach Children to Worship Satan'.

Laat ik nou net dat geniale shirt hebben. :lol:
Heerlijk provocerend die titel.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo mar 27, 2005 10:21 pm

Ik kom zojuist tot de conclusie dat ik Blödornsoffer van Allegiance de laatste paar dagen een beetje grijs aan `t draaien ben. Geen idee waar die drang opeens vandaan komt. `t Zullen de eieren wel wezen.

Heeft iemand toevallig nog een band/album ter promotie die qua `t sfeertje een beetje in dat straatje vaart?
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo mar 27, 2005 10:29 pm

Hmm, ken het niet. Omschrijf eens?

Plaag

Bericht door Plaag » zo mar 27, 2005 10:30 pm

Gr. Dracula schreef:Ik kom zojuist tot de conclusie dat ik Blödornsoffer van Allegiance de laatste paar dagen een beetje grijs aan `t draaien ben. Geen idee waar die drang opeens vandaan komt. `t Zullen de eieren wel wezen.

Heeft iemand toevallig nog een band/album ter promotie die qua `t sfeertje een beetje in dat straatje vaart?
Marduk.
Kop dicht, Thorko

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mar 27, 2005 10:31 pm

Marduk? Verder alles goed vriend?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » zo mar 27, 2005 10:33 pm

Ik ken dat Allegiance alleen van naam, maargoed als het op Marduk lijkt maar eens nader bekijken.
לֹא אעבוד

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo mar 27, 2005 10:47 pm

Sargatanas schreef:[..]

Laat ik nou net dat geniale shirt hebben. :lol:
Heerlijk provocerend die titel.
Provocerend? Ik denk dat nidhugger bedoelt dat dat de meest belachelijke titel ooit is.
En provocerend is het al helemaal niet, hooguit zet je jezelf voor lul.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo mar 27, 2005 10:49 pm

Draconian schreef:Hmm, ken het niet. Omschrijf eens?
Ja...

Blödornoffer klinkt voor mij behoorlijk puur ( is geen ruisblek voor de rest), doch gevarieerd. Het album kent zowiezo voldoende variatie in tempo, riffs en stemmingen. En dat is nou juist wat mij zo trekt, vermoed ik. Dan klinkt het in- en in slecht ( niet qua productie, deze is juist vrij behoorlijk), dan trots, dan sneaky en soms gewoon snoeihard. En al met al ontzettend grijs en mistig.

Echte schemermuziek.

Sorry, beetje lastig te omschrijven voor iemand die weinig naar black luistert en al 3 dagen op asperine leeft.

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » zo mar 27, 2005 10:51 pm

Griepje te pakken? Beterschap in dat geval.
לֹא אעבוד

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo mar 27, 2005 10:53 pm

Hmm misschien maar eens checken dan. Ik heb "Hymn till a hangagud" wel maar daar vind ik dan weer geen donder aan.
Speelt die oude drummer van Marduk (ik geloof dat ie fredrik andersson heet) er nog steeds bij?

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo mar 27, 2005 10:53 pm

Plaag schreef:[..]

Marduk.
Vanwege de muzikanten of de algehele muzikale benadering?
Ik heb voor alle zekerheid Panzer Division even opgezet ( tevens ook de enige Marduk die ik heb) maar daar krijg ik hele andere gevoelens bij. Pure choco-eieren ipv melkchoco met brandwijnvulling.

Niet geheel uit de richting dus maar toch ook weer niet wat ik zocht.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo mar 27, 2005 10:56 pm

Overigens is Panzer Division wel heel erg anders dan Marduk's oude werk, wat weer wel erg goed is.
Panzer Division is voor kinderen.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » zo mar 27, 2005 10:58 pm

Plague Angel rost ongeveer de hele Marduk discografie weg in mijn optiek.
לֹא אעבוד

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo mar 27, 2005 11:03 pm

Die ken ik niet maar dat kan ik me eigenlijk maar heel moeilijk voorstellen. Vroeger wist Marduk een episch randje aan veel nummers te geven, HSB en Opus Nocturne zijn dan ook klassiekers.
Als ze bij gewone, snelle black metal zijn gebleven (wat ik verwacht) zijn ze hooguit "wel bruut".

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » zo mar 27, 2005 11:05 pm

zwarte krijser schreef:Die ken ik niet maar dat kan ik me eigenlijk maar heel moeilijk voorstellen. Vroeger wist Marduk een episch randje aan veel nummers te geven, HSB en Opus Nocturne zijn dan ook klassiekers.
Als ze bij gewone, snelle black metal zijn gebleven (wat ik verwacht) zijn ze hooguit "wel bruut".
Er worden inderdaad nog steeds belachelijke snelheden gehaald, maar ook voor rusitge nummers is plaats.
Waar Marduk de laatste jaren een parodie op zichzelf geworden leek te zijn is Marduk hier weer een serieuze en kwade band. Plague Angel klinkt veel smeriger en ongepolijster dan eerst. Ook qua lay-out van het boekje is deze sfeer in stand gehouden, een mooi totaalplaatje.
לֹא אעבוד

K.

Bericht door K. » zo mar 27, 2005 11:14 pm

Fans van Marduk moeten Triumphator eens proberen. Dat is een band met leden van Marduk en Funeral Mist, en klinkt als een prima combinatie van beide bands. Niks mis mee.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » zo mar 27, 2005 11:14 pm

K. schreef:Fans van Marduk moeten Triumphator eens proberen. Dat is een band met leden van Marduk en Funeral Mist, en klinkt als een prima combinatie van beide bands. Niks mis mee.
Wat je me ervan gestuurd had klonk inderdaad zeer aangenaam, Funeral Mist ben ik ook wel benieuwd naar.
לֹא אעבוד

iscariah

Bericht door iscariah » zo mar 27, 2005 11:38 pm

Wings Of Antichrist van Triumphator is een gave CD, typisch Zweedse BM zeg maar.

Plague Angel rost inderdaad, La Grande Danse Macabre viel nog mee en World Funeral, die wel wat te clean klonk, was ook nog goed te doen maar de vocalen van Legion vond ik niet zo overtuigend meer klinken.
Met Mortuus hebben ze weer een vocalist die voor flink wat ziekelijkheid zorgt, muzikaal rost alles weer wat meer dus ze zijn uit hun dipje geraakt.

The Legion, de andere band Emil Dragutinovic is ook gaaf.
Unseen to Creation is een zeer gave CD.

Nidhuggur
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » ma mar 28, 2005 12:42 am

Als ik ergens de pest aan heb, is het wel aan Zweedse Black Metal. Ik kan bands als Leviathan zeker waarderen, maar is mijns inziens van een totaal ander kaliber.
Marduk, Dark Funeral, etc. Ik moet er niets van hebben. Ik vind het complete bagger. Ik heb niet alles gehoord uiteraard, maar het heeft voor mij een te standaard geluid met teveel zware, bijna Death Metal-achtige, invloeden. [Hiermee vlak ik overigens een aantal wel goede Zweedse bands, als eerdergenoemde, niet uit.]
Misschien zit de muziek wel goed in elkaar, dat kan ook wel, maar voor mij gaat het niet werken. Ik heb ooit de MCD Glorification van Marduk gehad, het enige wat ik grappig vond is de overdreven Satanische tekst van het...3e nummer geloof ik. De titel is me reeds ontschoten, al weet ik nog dat hij belachelijk was.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » ma mar 28, 2005 1:02 am

Nidhuggur schreef:Als ik ergens de pest aan heb, is het wel aan Zweedse Black Metal. Ik kan bands als Leviathan zeker waarderen, maar is mijns inziens van een totaal ander kaliber.
Marduk, Dark Funeral, etc. Ik moet er niets van hebben. Ik vind het complete bagger. Ik heb niet alles gehoord uiteraard, maar het heeft voor mij een te standaard geluid met teveel zware, bijna Death Metal-achtige, invloeden. [Hiermee vlak ik overigens een aantal wel goede Zweedse bands, als eerdergenoemde, niet uit.]
Precies. Met name die death metal invloeden verpesten het. De (typisch) zweedse black metal is naar mijn bescheiden mening veel te veel op agressie en snelheid gericht in plaats van bijvoorbeeld sfeer. En dat al dan niet overdreven satanisme spreekt mij totaal niet aan.

Amibor

Bericht door Amibor » ma mar 28, 2005 1:04 am

Dissection, Craft, Watain, Naglfar en Setherial vind ik behoorlijk gaaf. Marduk ook van tijd tot tijd. Dark Funeral gaat daarentegen meestal wel snel vervelen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » ma mar 28, 2005 1:06 am

Draconian schreef: Striborg - Spiritual Catharsis
Ik heb hier drie dagen geleden een sample en wat mp3'tjes van gedownload, ik vond het niet echt veel soeps maar ik zal het nog een paar keer luisteren. Ik ben immers weleens vaker na meerdere luisterbeurten door een album gegrepen terwijl ik er eerst niets aan vond :P .

Nidhuggur
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » ma mar 28, 2005 1:08 am

Amibor schreef:Dissection, Craft, Watain, Naglfar en Setherial vind ik behoorlijk gaaf. Marduk ook van tijd tot tijd. Dark Funeral gaat daarentegen meestal wel snel vervelen.
Om Dissection kan ik niet heen, Craft ken ik niet, Watain rost wel, Naglfar is totaal niet mijn band en Setherial al helemaal niet.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Obiit

Bericht door Obiit » ma mar 28, 2005 1:13 am

Craft en Watain vind ik de beste bands uit Zweden. De rest kan mij niet echt bekoren.

Nidhuggur
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » ma mar 28, 2005 1:13 am

Dan ken jij Leviathan niet!
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

K.

Bericht door K. » ma mar 28, 2005 1:14 am

@ Kreupelhout: Welke CD's heb je ervan gedownload? Hoe is het met Pesta, en Trollenwoud?
Laatst gewijzigd door K. op ma mar 28, 2005 1:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Obiit

Bericht door Obiit » ma mar 28, 2005 1:14 am

Oh ja, die was ik vergeten. Leviathan ken ik nog niet zo goed, moet ik nog maar is de tijd voor nemen of zo.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » ma mar 28, 2005 1:17 am

Amibor schreef:Dissection, Craft, Watain, Naglfar en Setherial vind ik behoorlijk gaaf. Marduk ook van tijd tot tijd. Dark Funeral gaat daarentegen meestal wel snel vervelen.
Dissection ken ik niet :oops: , Craft is wel gaaf inderdaad, Watain aardig en de rest vind ik niks aan.

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » ma mar 28, 2005 1:21 am

Dissection, Leviathan en watain, zijn de beste bands uit zweden.
Naglfar en setherial trekken me niet echt, kankertroep dus.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Amibor

Bericht door Amibor » ma mar 28, 2005 1:22 am

Nidhuggur schreef:[..]

Om Dissection kan ik niet heen, Craft ken ik niet, Watain rost wel, Naglfar is totaal niet mijn band en Setherial al helemaal niet.
Verdomme Rob, wil je zeggen dat klassiekers als Setherial's Nord en Naglfar's Vittra je koud laten. Hoe is het mogelijk!
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Nidhuggur
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » ma mar 28, 2005 1:25 am

@Samoth Vlegel: Wat een gemis...

@Amibor: Juist, een rasechte cultuurbarbaar!
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » ma mar 28, 2005 1:27 am

Judas Iscariot schreef:[..]

Dissection ken ik niet :oops: , Craft is wel gaaf inderdaad, Watain aardig en de rest vind ik niks aan.
Dat je die niet kent, en nu opsodemieteren.

Amibor

Bericht door Amibor » ma mar 28, 2005 1:27 am

Nidhuggur schreef:@Samoth Vlegel: Wat een gemis...

@Amibor: Juist, een rasechte cultuurbarbaar!

Och, ik heb ook de schijt aan mensen die alleen de klassiekers volgen omdat het de klassiekers zijn. Maar jouw smaak is voor een blekkie natuurlijk buitengewoon eigenzinnig.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Nidhuggur
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » ma mar 28, 2005 1:28 am

Waarom dat?
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Obiit

Bericht door Obiit » ma mar 28, 2005 1:29 am

Nidhuggur schreef:Waarom dat?
Daarom, he.
Wanneer?

Amibor

Bericht door Amibor » ma mar 28, 2005 1:30 am

Nidhuggur schreef:Waarom dat?

Nou, ik hoor je nimmer over de BM bands die het meest bekend zijn en vaak over onbekendere bands. Maar dat kan aan mij liggen.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » ma mar 28, 2005 1:31 am

Dat komt omdat hij er over typt.

Hecatomb

Bericht door Hecatomb » ma mar 28, 2005 1:32 am

Sargatanas schreef:Dat komt omdat hij er over typt.
Zucht. Heb je weer lopen zuipen ofzo? Mongool.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]

Nidhuggur
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » ma mar 28, 2005 1:32 am

Opsodemieteren, Kvlt Kiddie Kobold.

@ Amibor. Klopt misschien ook wel inderdaad. Qua grote bands staat er weinig in m'n kast, maar toch ben ik uiterst selectief met het kopen van onbekende rommel. Er staat bij mij niets in de kast wat door anderen als goed bestempeld is, maar mij niet kan boeien.
Komt misschien door m'n lage budget.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » ma mar 28, 2005 1:34 am

Necrophagist schreef:[..]

Zucht. Heb je weer lopen zuipen ofzo? Mongool.
Ik heb al wat op ja.

Amibor

Bericht door Amibor » ma mar 28, 2005 1:35 am

Nidhuggur schreef:Opsodemieteren, Kvlt Kiddie Kobold.

@ Amibor. Klopt misschien ook wel inderdaad. Qua grote bands staat er weinig in m'n kast, maar toch ben ik uiterst selectief met het kopen van onbekende rommel. Er staat bij mij niets in de kast wat door anderen als goed bestempeld is, maar mij niet kan boeien.
Komt misschien door m'n lage budget.

Idd. Daar is uiteraard niets mis mee. Ach, ik heb ook een wat bredere smaak denk ik. Jij zal bands als Dillinger Escape Plan, Tool, Iced Earth en Opeth ook wel niets vinden.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Nidhuggur
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » ma mar 28, 2005 1:42 am

Opeth trek ik een X aantal minuten als achtergrondmuziek wel, van de rest moet ik niets hebben.

Ik heb qua niet-Metal weer een hele brede smaak, dat wel.
Maar goed; over BM. Ik weet het nog steeds niet: is de MCD Crown Of The Ancients of de full-length A World Through Dead Eyes beter? Ik vind iets als Veneria's Call fenomenaal, een der betere Black Metal-nummers ooit. Wat een climax in het begin, geweldig.
AWTDE heeft een wat geslotener geluid, veel pakkender en qua sfeer enigszins richting Leviathan neigend, al is dat enkel de beklemming. Numinas' krijs lijkt wat minder intens, maar dat kan komen door de dichte gitaarmuur die zijn zang omcirkelt.
Ik vond ook op haar voorganger de akoestische intermezzo's wel erg mooi, dat is er hier ook niet meer bij. Ik zou het misschien gaver vinden als er op AWTDE ook contrasten zaten, door passages te gebruiken als prima afwisseling.
Maar helaas...
Toch een magistrale plaat, dat wel. Op een andere manier alleen...ik ben er nog steeds niet over uit welke stijl ik beter vind.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Amibor

Bericht door Amibor » ma mar 28, 2005 1:52 am

Krohm staat nog op m'n 'to do list', dus ik kan je niet verder helpen.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Nidhuggur
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » ma mar 28, 2005 1:53 am

Te geniaal project.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw