Galgeras!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: ik ben blij
Raefke, wel eens over nagedacht om filosofische kluizenaar te worden?ik stamp je kapot schreef:ik ben echt blij dat de mensen die ook maar beweerden heerschap Sagelinge te kennen nu eindelijk hun smoel dicht houden...
ze doen net of dat ze hem en Kazzmann kennen, terwijl ze:
1. ze kazzmann nog NOOIT hebben ontmoet
2. Sagelinge misshcien 1 keer hebben gesproken
3. net doen of ze iemand kennen als ze 4 keer met hem hebben gepraat via msn...
\gatverdamme..
Mag ik er wel over opscheppen dat ik jou ken?
whahaha!
Hoegaarden or die!
- impaled succubus
Ik moet zeggen dat ik dit niet altijd aan kan horen.
Ik heb Magdestein hier liggen, en ik moet zeggen dat het op zich best gaaf is.
Echter is het af en toe wel overdreven chaotisch. De vocalen zijn wel zeker om over naar huis te schrijven, lekker smerig ende gaaf.
Ik heb Magdestein hier liggen, en ik moet zeggen dat het op zich best gaaf is.
Echter is het af en toe wel overdreven chaotisch. De vocalen zijn wel zeker om over naar huis te schrijven, lekker smerig ende gaaf.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
GIER was gaaf,
> "HAHAHAHAHAHAHA, NOCTURNO DE ZANGER VAN DARKTHRONE, HAHAHAHAHA, JIJ HEBT ZEKER MAAR EEN DARKTHRONE MP3 HAHAHA ANDERS ZOU JE WETEN DAT FENRIZ DE ZANGER IS HAHAHAHA"
< "Nee GIER, bladiebla..."
> "HAHAHAHA POSER, IK VINDT DAT JIJ ECHT JE BEK MOET HOUDEN HAHAHAHAHAHA, STAAT GEWOON IN DE BOEKJES MAAR NIET IN DE MP3'S NEE, HET WAS FENRIZ HAHAHAHA."
< "Nee, kijk het nog maar eens goed na, bladiebladiebla..."
> "Hahahahaha....hahaha...haha..ha...ja, eh, ik dachd dat gewoon..."
> "HAHAHAHAHAHAHA, NOCTURNO DE ZANGER VAN DARKTHRONE, HAHAHAHAHA, JIJ HEBT ZEKER MAAR EEN DARKTHRONE MP3 HAHAHA ANDERS ZOU JE WETEN DAT FENRIZ DE ZANGER IS HAHAHAHA"
< "Nee GIER, bladiebla..."
> "HAHAHAHA POSER, IK VINDT DAT JIJ ECHT JE BEK MOET HOUDEN HAHAHAHAHAHA, STAAT GEWOON IN DE BOEKJES MAAR NIET IN DE MP3'S NEE, HET WAS FENRIZ HAHAHAHA."
< "Nee, kijk het nog maar eens goed na, bladiebladiebla..."
> "Hahahahaha....hahaha...haha..ha...ja, eh, ik dachd dat gewoon..."
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Ik heb Uwer Ter Ere in mp3-formaat en vraag me af wat ik ermee zal doen, weggooien omdat het eindeloos KUT is of bewaren omdat het zo eindeloos KUT is dat het weer bijzonder is (Altijd handig als je aan iemand wilt uitleggen waarom black metal flut is (ik denk dat de reeks Goatpenis-Sucrop Cinatas, Mayhem-Ghoul, Galgeras-Somberling wel overtuigend is)).
Volgens mij is Somberling een waar dieptepunt in de geschiedenis van muziek.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]
Nee, laten we popi jopi rap gaan luisteren, da's een hele verbetering.Emmaneul schreef:Ik heb Uwer Ter Ere in mp3-formaat en vraag me af wat ik ermee zal doen, weggooien omdat het eindeloos KUT is of bewaren omdat het zo eindeloos KUT is dat het weer bijzonder is (Altijd handig als je aan iemand wilt uitleggen waarom black metal flut is (ik denk dat de reeks Goatpenis-Sucrop Cinatas, Mayhem-Ghoul, Galgeras-Somberling wel overtuigend is)).
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Geloof het of niet maar rappen is net zo moeilijk als gitaarspelen. En het produceren en bedenken van een "popi jopi" hit is moeilijker dan het maken van een doorsnee grim ende necro blackmetalnummer.Nidhuggur schreef:[..]Nee, laten we popi jopi rap gaan luisteren, da's een hele verbetering.
Ik zou gek zijn als ik zou zeggen dat metal niet hoogwaardige en complexe muziek kan zijn, sterker nog, ik zie mijzelf als metalfan, ander was ik hier immers niet. Maar ik heb het idee dat menig Metalfan (op dit forum en daarbuiten) de neiging heeft zichzelf, zijn eigen muzieksmaak en vooral metal te overschatten (en zo veel andere muziek te onderschatten). Dit verbaast mij eigenlijk want ik ken veel blackmetalnummers waaruit blijkt dat de bandleden een uitermate slechte instrumentbeheersing hebben. En ik ken nog veel meer blackmetalnummers die qua compositie en opbouw vreselijk simpel zijn.
Je moet nu niet denken dat ik vind dat muziek complex moet zijn, dat denk ik helemaal niet. Iedereen moet lekker luisteren waar diegene zich fijn bij voelt. Als je hip hop stom vindt, prima, maar je (men) moet niet uit de hoogte gaan doen en zeker niet denken dat (populaire) hip hop ronduit troep is. Als ik een paar jaar geleden had geweten dat ik nu hip hopfan zou zijn zou ik mezelf hebben uitgelachen. Maar gelukkig heb ik (als rocker) ontdekt dat er in hip hop wel degelijk talentvolle muziekanten zijn (en het vreemde is dat bij hip hop veel talenten niet underground-artiesten zijn (wellicht omdat hip hop beter in het gehoor ligt))
nu ontopic:
Als ik Galgeras hoor krijg ik het idee dat de personen in deze band een gebrek hebben aan talent. Ik hoor van alles uit de maat gaan en het lijkt alsof dat gebrek aan talent wordt gecompenseerd met een grimme raw necro peat black metal art productie die true en cult is. In andere woorden: je hoort amper dat ze niet kunnen spelen omdat alles kut klinkt. (verbeter me als ik het bij het verkeerde eind heb)
Dan heb ik liever een talentvolle en popijopi rapper met een popijopi top-productie.
- arnibes
- Contacteer:
Ik trek hier toch wel heel veel van in twijfel.Emmaneul schreef:[..]
Geloof het of niet maar rappen is net zo moeilijk als gitaarspelen. En het produceren en bedenken van een "popi jopi" hit is moeilijker dan het maken van een doorsnee grim ende necro blackmetalnummer.
Ik zou gek zijn als ik zou zeggen dat metal niet hoogwaardige en complexe muziek kan zijn, sterker nog, ik zie mijzelf als metalfan, ander was ik hier immers niet. Maar ik heb het idee dat menig Metalfan (op dit forum en daarbuiten) de neiging heeft zichzelf, zijn eigen muzieksmaak en vooral metal te overschatten (en zo veel andere muziek te onderschatten). Dit verbaast mij eigenlijk want ik ken veel blackmetalnummers waaruit blijkt dat de bandleden een uitermate slechte instrumentbeheersing hebben. En ik ken nog veel meer blackmetalnummers die qua compositie en opbouw vreselijk simpel zijn.
Dan heb ik liever een talentvolle en popijopi rapper met een popijopi top-productie.
Maar 1 conclusie kan ik wel trekken, NIGGER
hhhmmmmmm, zo'n reactie
zonde
zonde
Laatst gewijzigd door Emmaneul op zo mar 27, 2005 7:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Luister, BM is duidelijk niet jouw muziek, dus is het logisch dat je een rauwe band als Galgeras niet op waarde weet te schatten en je het derhalve dus kut vind. Maar als ik in een hip-hop topic post "kankernikkers kunnen ook écht niks, hun muziek klinkt ook allemaal hetzelfde" komt dat toch op hetzelfde neer als wat jij hier nu post? We posten dan beide negatief commentaar in een topic die handelt over een muzieksoort die ons niet bevalt.Emmaneul schreef:[..]
HAHAHAHA HAHA LOL! HAHAHA HA ahah ha ha
ha
mmm
Het is blijkbaar totaal niet jouw muziek. Oké, dat kan. Maar het zou verstandig zijn om dan gewoon niks in het topic te posten in plaats van commentaar wat bij voorbaat toch al negatief is, aangezien het toch wel duidelijk is dat het niet jouw muziek is.
- HellcommandeR
- arnibes
- Contacteer:
jij bent lekkerK. schreef:'t Niveau hier loopt écht de spuigaten uit wat betreft idiotie. Allemaal betweterige jongetjes zoals Arnibes die in de voetsporen van Metallica4ever treden en er een sport in zien om ieder topic om te toveren tot een 'nee, jij!' discussie..
Laatst gewijzigd door arnibes op zo mar 27, 2005 7:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Idioterie bedoel je, idioot.K. schreef:'t Niveau hier loopt écht de spuigaten uit wat betreft idiotie. Allemaal betweterige jongetjes zoals Arnibes die in de voetsporen van Metallica4ever treden en er een sport in zien om ieder topic om te toveren tot een 'nee, jij!' discussie..
Maar inderdaad, een kleine terreurgroep waaronder Metallica4ever en arnibes, die continu een reeks van totaal onlogische onzinreplies toevoegen in enigszins nuttige topics, zonder enige vorm van beargumentie.
Deze kleine betweters delen schaamteloos hun stupiditeit met de beschaafde forumleden, en alhoewel deze eikels continu door meerdere mensen ontzettend humoristisch geflamed of uitgeluld worden, is er nog steeds geen resultaat zichtbaar.
Als het een sport zou zijn, zou arnibes hoogstwaarschijnlijk met de gouden medaille weggaan (wel bij de paralympics natuurlijk).
Deze nicht die pretendeert powermetalkenner te zijn, zet zich onbewust continu voor lul, wat ooit leuk was, maar ondertussen strontvervelend geworden is.
Jup, de ouders van deze kids hebben duidelijk gefaald. Het wordt tijd dat kindermishandeling uit het wetboek van strafrecht gestraft wordt zodat die ouders het falen uit het verleden snel, hard, genadeloos en effectief goed kunnen maken, en dat alles onder het motto: 'Stop het zinloze gekeuvel, mep een mongool als arnibes volledig kreupel'.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Juist.K. schreef:[..]
Luister, BM is duidelijk niet jouw muziek, dus is het logisch dat je een rauwe band als Galgeras niet op waarde weet te schatten en je het derhalve dus kut vind. Maar als ik in een hip-hop topic post "kankernikkers kunnen ook écht niks, hun muziek klinkt ook allemaal hetzelfde" komt dat toch op hetzelfde neer als wat jij hier nu post? We posten dan beide negatief commentaar in een topic die handelt over een muzieksoort die ons niet bevalt.
Het is blijkbaar totaal niet jouw muziek. Oké, dat kan. Maar het zou verstandig zijn om dan gewoon niks in het topic te posten in plaats van commentaar wat bij voorbaat toch al negatief is, aangezien het toch wel duidelijk is dat het niet jouw muziek is.
Hier wil ik nog even aan toevoegen dat ik ook nog geen steekhoudende argumenten heb kunnen oppikken uit de uiterst oninteressante post. Het feit alleen al dat je, Emmanuel, Galgeras en Black Metal - schijnbaar - onder dezelfde noemer plaatst getuigt al van weinig kennis omtrent dit onderwerp. Ik ben namelijk terecht van mening dat elke band apart beschouwd moet worden, genre-aanduiding dient louter als hulpmiddel voor buitenstaanders. Treed je binnen in het 'Black Metal'-spectrum, moet je het niet meer zien als 'gewoon Black Metal'.
Black Metal in haar algemeenheid kun je niet onderbouwd kut vinden zonder een lijst van 7 pagina's aan argumenten, gezien de veelzijdigheid van deze stijl. Galgeras zelf mag je van mij, met alle plezier, de grond intrappen. Zo doe ik dat zelf ook met talloze bands.
Echter; ik vind hierbij de redenen ontbreken. Dat het uit de maat zou zijn vind ik geen argument, die chaos is ook betrekkelijk. Ik ken bands die chaotisch (Azaghal) zijn, doch tamelijk sterke composities weten te produceren. Ik vraag me dan ook af of het niet op smaak berust, en je reactie niet erg overtrokken was.
Ik vind het prima als je bands kut vindt, je mag mijn favoriete bands volledig afkankeren, maar doe dit wel met onderbouwing en eventueel nuance.
@ Blashyrk:
Inderdaad, maar zelf ben je de Nederlandse taal ook nog niet meester, dus een verbetering is hier niet echt op de plaats.
@ Arnibes:
Jou wens ik alle ziektes toe die Coen hier ooit in zijn mond heeft weten te nemen. Ontzettend onnozel gedrocht, na duizenden posts nog geen enkel nuttig bericht geplaatst. Als er iemand is die hersenloos is en "alleen een hoofd heeft om zijn oren uit elkaar te houden" (© Ruben), ben jij het wel. Opsodemieteren, ongelooflijke nietsnut.
@ Coen:
Mag ik je even corrigeren? Ja? Dank je. 'Idiotie' en 'idioterie' zijn allebei correcte Nederlandse woorden.
Over Galgeras: Ik heb zelf de Magdesteijn Rehearsal Tape (overigens overgekocht van GIER), wat een destijds een ferme aanschaf was. Ik draai hem niet vaak - ik luister tapes überhaupt weinig. Toch geniet ik elke draaibeurt weer van de gepaste rauwheid, typische vocalen, smerige riffs en simplistische muzikale vertonen van deze heren.
Niet mijn favoriete Nederlandse band, desalniettemin leuk 'voor af en toe'.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Als je dieper in een band zit dan heb je meer de neiging om deze band anders te beschouwen en de band niet in een hokje te plaatsen. Maar je kan het toch onmogelijk met mij oneens zijn over het feit dat Galgeras behoort tot het black metal genre? Ze vinden immers zelf dat ze daartoe behoren. Ik heb ook nergens gezegd dat black metal per definitie kut is, er zijn black metalbands die ik erg kan waarderen en er zijn een hoop uitstekende black metalmuziekanten. Ik vind het alleen zo vreemd dat er bij black metal zoveel (mijns inziens) incompetente muziekanten aanbeden worden. Ik ben het met je eens wat betreft het "black metal-spectrum". Black Metal is een breed genre. Maar, zoals ik eerder zei, ik kom bij (rauwe) bm regelmatig tegen dat je amper hoort dat ze niet kunnen spelen omdat alles kut klinkt, oftewel, je hoort dat wat ze spelen te hoog gegrepen is en het klinkt zo kut dat het lijkt alsof ze hun gebreken met een flut-productie proberen te verdoezelen. Dit idee heb ik ook bij Galgeras.
Nog over het 'uit de maat zijn'. Ik denk dat ik het niet goed heb uitgelegd. Wat ik bedoel met uit de maat is dat de muziekanten het niet lukt de juiste noot op het juiste moment te doen (dit is altijd het mooiste voorbeeld: Werwolf Division - War (Burzum)). Hier heeft Azaghal geen last van (althans, voor zover ik het gehoord heb). Azaghal lijkt strak te spelen. Galgeras lijkt niet strak te spelen, dit kan een gewenst effect hebben en expres zijn gedaan, maar toch heb ik het idee dat het onbedoeld fout gaat.
Je kan dergelijke bands natuurlijk puur luisteren omdat je de sfeer van de nummers heel mooi vindt, daar kan ik nog wel in komen, maar als ik hoor dat de bandleden niet kunnen spelen haak ik snel af.
Misschien heb ik het wel helemaal fout wat betreft Galgeras, dan moet je maar zeggen hoe het wel zit.
Nog over het 'uit de maat zijn'. Ik denk dat ik het niet goed heb uitgelegd. Wat ik bedoel met uit de maat is dat de muziekanten het niet lukt de juiste noot op het juiste moment te doen (dit is altijd het mooiste voorbeeld: Werwolf Division - War (Burzum)). Hier heeft Azaghal geen last van (althans, voor zover ik het gehoord heb). Azaghal lijkt strak te spelen. Galgeras lijkt niet strak te spelen, dit kan een gewenst effect hebben en expres zijn gedaan, maar toch heb ik het idee dat het onbedoeld fout gaat.
Je kan dergelijke bands natuurlijk puur luisteren omdat je de sfeer van de nummers heel mooi vindt, daar kan ik nog wel in komen, maar als ik hoor dat de bandleden niet kunnen spelen haak ik snel af.
Misschien heb ik het wel helemaal fout wat betreft Galgeras, dan moet je maar zeggen hoe het wel zit.

Ik snap je punten, maar het lijkt of je het sfeeraspect wat binnen Black Metal zo belangrijk is buiten beschouwing laat. Ik praat kutmuziek niet goed door een goede sfeer, maar: Het is, voor mij althans, wel zo dat 'goede' Black Metal met een miserabele sfeer kut is, en 'slechte' Black Metal met een magistrale sfeer al een stuk beter kan zijn...misschien is dat bij Galgeras ook wel het geval.Emmaneul schreef:Als je dieper in een band zit dan heb je meer de neiging om deze band anders te beschouwen en de band niet in een hokje te plaatsen. Maar je kan het toch onmogelijk met mij oneens zijn over het feit dat Galgeras behoort tot het black metal genre? Ze vinden immers zelf dat ze daartoe behoren. Ik heb ook nergens gezegd dat black metal per definitie kut is, er zijn black metalbands die ik erg kan waarderen en er zijn een hoop uitstekende black metalmuziekanten. Ik vind het alleen zo vreemd dat er bij black metal zoveel (mijns inziens) incompetente muziekanten aanbeden worden. Ik ben het met je eens wat betreft het "black metal-spectrum". Black Metal is een breed genre. Maar, zoals ik eerder zei, ik kom bij (rauwe) bm regelmatig tegen dat je amper hoort dat ze niet kunnen spelen omdat alles kut klinkt, oftewel, je hoort dat wat ze spelen te hoog gegrepen is en het klinkt zo kut dat het lijkt alsof ze hun gebreken met een flut-productie proberen te verdoezelen. Dit idee heb ik ook bij Galgeras.
Overigens is het nummer 'War' niet van Burzum, maar van Root.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Het is natuurlijk heel leuk om anderen op spel-, grammatica- en stijlfouten te wijzen, maar dan is het wel zo handig zelf geen fouten te maken. Nou ja, dat ben ik in ieder geval terecht van mening.Nidhuggur schreef:[..]
Ik ben namelijk terecht van mening dat elke band apart beschouwd moet worden, genre-aanduiding dient louter als hulpmiddel voor buitenstaanders.

The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]
Nou, dan begrijp ik het stuk beter waarom je Galgeras leuk zou kunnen vinden. Noem eens een bm-band met een magistrale sfeer, dan zal ik daar naar luisteren.Nidhuggur schreef:[..]
Ik snap je punten, maar het lijkt of je het sfeeraspect wat binnen Black Metal zo belangrijk is buiten beschouwing laat. Ik praat kutmuziek niet goed door een goede sfeer, maar: Het is, voor mij althans, wel zo dat 'goede' Black Metal met een miserabele sfeer kut is, en 'slechte' Black Metal met een magistrale sfeer al een stuk beter kan zijn...misschien is dat bij Galgeras ook wel het geval.
Overigens is het nummer 'War' niet van Burzum, maar van Root.
even offtopic:
Ik heb de titel van die cover niet zelf verzonnen. Ik moet wel zeggen dat die gitaarriff niet echt bijzonder is, ik vind het zo'n 13 in een dozijn riff waar je 86 van verzint per dag, wellicht heeft Varg 'm per ongeluk opnieuw verzonnen. Misschien heb je gelijk en is het gejat van Root. (Was er ook niet iets met Necromansy van Bathory?)
Blut Aus Nord - The Mystical Beast of Rebellion en The Work Which Transforms God.Emmaneul schreef:[..]
Nou, dan begrijp ik het stuk beter waarom je Galgeras leuk zou kunnen vinden. Noem eens een bm-band met een magistrale sfeer, dan zal ik daar naar luisteren.
even offtopic:
Ik heb de titel van die cover niet zelf verzonnen. Ik moet wel zeggen dat die gitaarriff niet echt bijzonder is, ik vind het zo'n 13 in een dozijn riff waar je 86 van verzint per dag, wellicht heeft Varg 'm per ongeluk opnieuw verzonnen. Misschien heb je gelijk en is het gejat van Root. (Was er ook niet iets met Necromansy van Bathory?)
Nee, dat nummer heeft hij gewoon gejat.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
- ik stamp je kapot
- Contacteer:
was toch vroeger een stuk leuker, beetje bier drinken, jointje hier en daar. Face to face lullen als er wat was, beetje op los meppen indien nodig,
maar dit..
kansloos internetheldengelul.
ontopic, Galgeras klinkt zo origineel als een drol, maar wel moddervet en weet deze ziekelijke underground sfeer perfect uit te voeren.
maar dit..
ontopic, Galgeras klinkt zo origineel als een drol, maar wel moddervet en weet deze ziekelijke underground sfeer perfect uit te voeren.
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com
Hahaha, das nog uit de tijd dat ik flyers bewaarde cq. verzamelde.... podver... eigenlijk had dat toch wel z'n charmes...sammath schreef:was toch vroeger een stuk leuker, beetje bier drinken, jointje hier en daar. Face to face lullen als er wat was, beetje op los meppen indien nodig,
maar dit..
Blij toe dat de metal zich meester van mij maakte alvorens internet op de grote schaal zijn intrede deed.
Hoegaarden or die!