Frantic bleep
- XnegativeX
- Contacteer:
Frantic bleep
Achter deze vreemde naam gaat een al even vreemd Noors gezeldschap schuil. Frantic bleep is in 2001 opgericht maar komt deze maand pas met hun eerste full-length genaamd The Sense Apparatus.
Hoewel hun naam anders doet vermoeden straalt Frantic bleep een melancholische rust uit.
Veel kan ik nog niet over ze vertellen omdat ik nog maar 1 nummer van ze ken. Ik weet alleen wel dat dit erg speciaal is. Hun muziek kent donkere atmosferen, progressieve ritmes, krachtige melodieen en bloedstollende vocalen en varieert ergens tussen death, gothic, doom en prog.
Referenties volgens de band zelf: Opeth, Voivod, Madder Mortem, Spiral Architect, Cynic, Arcturus, Death, Borknagar.
http://www.franticbleep.com
http://www.elitistrecords.co.uk
Hoewel hun naam anders doet vermoeden straalt Frantic bleep een melancholische rust uit.
Veel kan ik nog niet over ze vertellen omdat ik nog maar 1 nummer van ze ken. Ik weet alleen wel dat dit erg speciaal is. Hun muziek kent donkere atmosferen, progressieve ritmes, krachtige melodieen en bloedstollende vocalen en varieert ergens tussen death, gothic, doom en prog.
Referenties volgens de band zelf: Opeth, Voivod, Madder Mortem, Spiral Architect, Cynic, Arcturus, Death, Borknagar.
http://www.franticbleep.com
http://www.elitistrecords.co.uk
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- Hieronimus
Errug gaaf, voor zover ik 't al geluisterd heb, zal 't nu eens beter onder de loep nemen, thanks for the reminder 

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik heb de mp3tjes van de site geplukt en moet sinds een lange tijd weer eens de constareing doen dat dit muziek is die ik niet prettig vind.
In de muziek die Frantic Bleep maakt ontbreekt voor mij namelijk elke vorm van samenhang. Het ritme is constant anders, continu onverwachtse wendingen, dan sleept de muziek zich voort, dan schiet het opeens de hoek om in een sneltreinvaart, je kan er geen touw aan vastknopen. Voor de vocalen geldt hetzelfde.
Nu ben ik wel zover dat ik altijd wel een samenhang kan vinden in bijna elke onsamenhangende noot. Mijn grootste probleem met Frantic Bleep is nog wel dat er een soort van "waas" over de muziek hangt. Alsof je in een troebele sloot kijkt ipv een heldere poel. En die troebelheid in combinatie met de onsamenhang geeft mij op 1 of andere vreemde manier de indruk dat ik in een straatbezopen toestand naar normale muziek aan het luisteren ben, die door mijn afgenomen waarnemingsvermogen vervormd wordt.
Dat zie je ook wel eens in films. Soms wordt het beeld van een beschonken iemand zodanig vervormd dat ìe ( en wij dus ook) alleen maar troebele, onsamenhangende, slepende en schietende beelden ziet. Deze muziek roept bij mij exact zo`n beeld op, alleen geluidswijs in m`n oren.
Hier kan ik echt niet relaxed naar luisteren.
In de muziek die Frantic Bleep maakt ontbreekt voor mij namelijk elke vorm van samenhang. Het ritme is constant anders, continu onverwachtse wendingen, dan sleept de muziek zich voort, dan schiet het opeens de hoek om in een sneltreinvaart, je kan er geen touw aan vastknopen. Voor de vocalen geldt hetzelfde.
Nu ben ik wel zover dat ik altijd wel een samenhang kan vinden in bijna elke onsamenhangende noot. Mijn grootste probleem met Frantic Bleep is nog wel dat er een soort van "waas" over de muziek hangt. Alsof je in een troebele sloot kijkt ipv een heldere poel. En die troebelheid in combinatie met de onsamenhang geeft mij op 1 of andere vreemde manier de indruk dat ik in een straatbezopen toestand naar normale muziek aan het luisteren ben, die door mijn afgenomen waarnemingsvermogen vervormd wordt.
Dat zie je ook wel eens in films. Soms wordt het beeld van een beschonken iemand zodanig vervormd dat ìe ( en wij dus ook) alleen maar troebele, onsamenhangende, slepende en schietende beelden ziet. Deze muziek roept bij mij exact zo`n beeld op, alleen geluidswijs in m`n oren.
Hier kan ik echt niet relaxed naar luisteren.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
De naam vind ik juist wel toepasselijk, er zijn twee nummers die te luisteren zijn en ik moet zeggen dat ik 'but a memory' een heel erg mooi nummer vind. Het is inderdaad wel een beetje een tegendraads tempo, maar dat blijft zich constant herhalen dus na een paar maten valt daar naar te luisteren en is het nummer goed te doen. Het heeft een mooie opbouw, verder een beetje eentonig, mooie cleane zang, voor de verandering.
'Fluctuadmission' kan me daarentegen niet echt boeien, dat nummer doet me niets.
Maar ik zou hier zeker meer van willen horen!
Edit: nevermind, heb het album al!
'Fluctuadmission' kan me daarentegen niet echt boeien, dat nummer doet me niets.
Maar ik zou hier zeker meer van willen horen!
Edit: nevermind, heb het album al!
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.
^LOL pwned.
- XnegativeX
- Contacteer:
Fluctuadmission is ook hun debuut EP. Hun nieuwe album klinkt veel strakker en steekt een stuk beter in elkaar.
En die opmerking over het ontbreken van samenhang vat ik niet helemaal. Just a memory vind ik juist een redelijk rustig nummer. En helemaal niet zo gefreakt als de bandnaam doet vermoeden. Ik heb de rest van de cd nog niet gehoord en die schijnt (volgens de reviews) nog wel eens wat technischer willen uithalen dan op Just a memory. Maar een beetje tegendraadse ritmes en technisch vertoon zouden dit Frantic bleep juist des te interessanter maken.
En die opmerking over het ontbreken van samenhang vat ik niet helemaal. Just a memory vind ik juist een redelijk rustig nummer. En helemaal niet zo gefreakt als de bandnaam doet vermoeden. Ik heb de rest van de cd nog niet gehoord en die schijnt (volgens de reviews) nog wel eens wat technischer willen uithalen dan op Just a memory. Maar een beetje tegendraadse ritmes en technisch vertoon zouden dit Frantic bleep juist des te interessanter maken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik heb de cd pas 1 keer geluisterd nu, maar ik moet zeggen dat er inderdaad technischere dingen dan but a memory inzitten, maar het is absoluut niet zo dat het constant alleen maar onmogelijke verschuivingen en overmatig technisch onmogelijk geneuzel bevat. Zeer sterk album die waar ik zeker nog vaak van ga genieten
Bedankt weer, xnegax!

Bedankt weer, xnegax!
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.
^LOL pwned.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Gisteren heb ik The Sense apparatus eindelijk gevonden!
Wat een vreselijk vage cd is dat zeg. De muziek is doordrenkt van een kalme, doch dreigende sfeer. Maar ze blijven toch altijd heftig spelen. En als je door dat kalme sfeertje heen prikt dan is het instrumentale spel inderdaad hier en daar behoorlijk nerveus en technisch.
Vaag maar erg lekker.
Wat een vreselijk vage cd is dat zeg. De muziek is doordrenkt van een kalme, doch dreigende sfeer. Maar ze blijven toch altijd heftig spelen. En als je door dat kalme sfeertje heen prikt dan is het instrumentale spel inderdaad hier en daar behoorlijk nerveus en technisch.
Vaag maar erg lekker.
-
- Soulcollector
- Contacteer:
Waterput dus.Arjan schreef:Ik kwam hun laatste album tegen voor een paar euro in de promo-bak. Ik vind het zeker een prettige band, en je merkt idd. dat ze goed naar opeth hebben geluisterd.
Maar de (technisch) hoge kwaliteit van het eerste nummer houden ze jammergenoeg niet het hele album vol.

It is my job as a human being to let my ignorance take control
- XnegativeX
- Contacteer:
Verdomme wat brilliant is dit toch.
Hoe vaker ik deze cd beluister hoe meer ik er verslaafd aan raak.
Het is zo gaaf om te horen hoe deze band gebruik maakt van verschillende soorten vocalen en verschillende klank-palletten om telkens te wisselen tussen emoties en sferen.
Hoe vaker ik deze cd beluister hoe meer ik er verslaafd aan raak.
Het is zo gaaf om te horen hoe deze band gebruik maakt van verschillende soorten vocalen en verschillende klank-palletten om telkens te wisselen tussen emoties en sferen.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Zo, een aantal jaren later heb ik het album weer eens uit de kast getrokken. En wat denk je...? Nog steeds briljant!
En nu las ik dit op hun myspace:
Update November 2008
All the instrumental tracks for the album have been completed, and B.P is currently working on vocals. We hope to get everything done around new-year. I have contacted the label in order to get an idea about when the record can be released, but they will not give any straight answers. It looks like the album could be released this spring at the earliest. I'm currently thinking about methods to let the fans hear the album before it's released.
More info coming up.
Eywin.
En nu las ik dit op hun myspace:
Update November 2008
All the instrumental tracks for the album have been completed, and B.P is currently working on vocals. We hope to get everything done around new-year. I have contacted the label in order to get an idea about when the record can be released, but they will not give any straight answers. It looks like the album could be released this spring at the earliest. I'm currently thinking about methods to let the fans hear the album before it's released.
More info coming up.
Eywin.