Porcupine Tree + Anathema maandag 11 april, 013 Tilburg.
- Soulcollector
- Contacteer:
- Soulcollector
- Contacteer:
Flinke opmerking! Ik moet zeggen, PT was zowaar nog overtuigender dan het Spock's Beard concert van een paar weken terug... terwijl ik dat al een enorm goed concert vond!Soulcollector schreef:[..]
uiteraard! ik denk dat dit het damnation concert van opeth overtroffen heeft.
It is my job as a human being to let my ignorance take control
- Soulcollector
- Contacteer:
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Ik heb zo mijn open-minded buien.MK schreef:[..]
Hej gozer, jij vond het allemaal niet echt zo geweldig he?
Niet echt jouw smaak had ik begrepen, maar wel gaaf dat je toch bent gaan kijken om daar achter te komen.

Maar ik wilde vooral gewoon Anathema nog eens zien, aangezien ik op graspop vorig jaar toch niet alles ervan had meegekregen.
לֹא אעבוד
Ach zo, nu ja. Het was ook wel een gezellige sfeer gisteren, je hebt vast een leuke avond gehad.AmnesJAn schreef:[..]
Ik heb zo mijn open-minded buien.
Maar ik wilde vooral gewoon Anathema nog eens zien, aangezien ik op graspop vorig jaar toch niet alles ervan had meegekregen.

Zozo, echt een topavond weer.
Alles is eigenlijk al gezegd, jezus wat is dit topic volgespammed
@madtinus: ik had bij anathema idd vrij snel door (stond nu helemaal vooraan namelijk) dat het dus idd wel John was met langer haar en een andere kit.
Ik heb er niet veel van kunnen horen, het drumwerk dan, ik hoorde de hi hat meer keihard.
Verder echt super kunnen genieten van anathema, mij maakt het echt niet uit of hij nu zijn nummertjes onstrak afragt of niet, ik kan er toch wel van genieten.
Het is mij nog steeds een raadsel hoe hij inderdaad live dingen zoveel sneller speelt, dat maakte het inderdaad wel wat flodderig, en het op de cd vervolgens perfect kan.
Maar verder kan ik daar prima omheen luisteren en heb echt super genoten, helemaal tof dat ze nog comfortably numb spelen, daar had ik echt op gehoopt.
Verder was de setlist praktisch hetzelfde als in paradiso, alleen ze speelden nog een stuk van judgement wat ze dan net in de break over lieten gaan in panic. Wel heel erg gaaf was dat.
Al met al geweldig genoten dus.
Porcupine tree was natuurlijk uitermate geweldig, en ze hebben even less weer gespeeld dus dat maakte het natuurlijk helemaal compleet, als het dat nog niet was dan.
Echt een retestrak optreden, gaaf geluid, 1 van de beste optredens tot nu toe.
Echt knap om zo een show neer te zetten, en ik kon maar 1 nadeel ontdekken, er zat een einde aan.

Alles is eigenlijk al gezegd, jezus wat is dit topic volgespammed

@madtinus: ik had bij anathema idd vrij snel door (stond nu helemaal vooraan namelijk) dat het dus idd wel John was met langer haar en een andere kit.
Ik heb er niet veel van kunnen horen, het drumwerk dan, ik hoorde de hi hat meer keihard.
Verder echt super kunnen genieten van anathema, mij maakt het echt niet uit of hij nu zijn nummertjes onstrak afragt of niet, ik kan er toch wel van genieten.
Het is mij nog steeds een raadsel hoe hij inderdaad live dingen zoveel sneller speelt, dat maakte het inderdaad wel wat flodderig, en het op de cd vervolgens perfect kan.
Maar verder kan ik daar prima omheen luisteren en heb echt super genoten, helemaal tof dat ze nog comfortably numb spelen, daar had ik echt op gehoopt.
Verder was de setlist praktisch hetzelfde als in paradiso, alleen ze speelden nog een stuk van judgement wat ze dan net in de break over lieten gaan in panic. Wel heel erg gaaf was dat.
Al met al geweldig genoten dus.
Porcupine tree was natuurlijk uitermate geweldig, en ze hebben even less weer gespeeld dus dat maakte het natuurlijk helemaal compleet, als het dat nog niet was dan.
Echt een retestrak optreden, gaaf geluid, 1 van de beste optredens tot nu toe.
Echt knap om zo een show neer te zetten, en ik kon maar 1 nadeel ontdekken, er zat een einde aan.

[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.
^LOL pwned.
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Ik zag er ook zaken als potkaarten, laserpennen etc liggen.MK schreef:Heb een Deadwing t-shirt gekocht, van te voren al trouwens.
Maar het meest belachelijke wat ik ooit qua merchandise heb gezien waren de Hate Eternal condooms. ik vrees dat er ook nog de titel van hun laatste cd opstond...
לֹא אעבוד
Serieus?! HahahaAmnesJAn schreef:[..]
Ik zag er ook zaken als potkaarten, laserpennen etc liggen.
Maar het meest belachelijke wat ik ooit qua merchandise heb gezien waren de Hate Eternal condooms. ik vrees dat er ook nog de titel van hun laatste cd opstond...

- Soulcollector
- Contacteer:
Trains!! 

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
Beetje laat maar beter dan nooit, de officiële setlist van gisteravond:
1* Deadwing
2* Sound Of Musac
3* Lazarus
4* Halo
5* Smart Kid
6* Hatesong
7* Arriving Somewhere But Not Here
8* Fadeaway
9* Burning Sky
10* Mellotron Scratch
11* Blackest Eyes
12* Even Less
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Shesmovedon
Trains
Futile
Strip The Soul
Verder wil ik nog even toevoegen dat het gisteren zo mogelijk nog beter klonk dan in Paradiso.
En ook Anathema had hun geluid nu goed voor elkaar.
Eergisteren hadden ze een nieuwe soundengineer die meteen in het diepe werd gegooid. Dat ging dus niet helemaal goed.
Gisteravond was het stukken beter en niet in de laatste plaats doordat ze, tot 5 minuten voor de zaal openging, nog met hun soundcheck bezig waren. Dat mag ik wel als ze zich op die manier voor hun fans inzetten!
Uiteraard heb ik een hele lading foto's gemaakt die ik aan Anathema en PT ga leveren en dus niet allemaal online kan zetten.
Maar ik kom later vandaag wel met een paar highlights.
Voor de aanwezige metalfanners die ik heb gesproken: Leuk jullie ook eens in real life te hebben gezien voorzover dat nog niet eerder gebeurd was.
1* Deadwing
2* Sound Of Musac
3* Lazarus
4* Halo
5* Smart Kid
6* Hatesong
7* Arriving Somewhere But Not Here
8* Fadeaway
9* Burning Sky
10* Mellotron Scratch
11* Blackest Eyes
12* Even Less
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Shesmovedon
Trains
Futile
Strip The Soul
Verder wil ik nog even toevoegen dat het gisteren zo mogelijk nog beter klonk dan in Paradiso.

En ook Anathema had hun geluid nu goed voor elkaar.

Eergisteren hadden ze een nieuwe soundengineer die meteen in het diepe werd gegooid. Dat ging dus niet helemaal goed.
Gisteravond was het stukken beter en niet in de laatste plaats doordat ze, tot 5 minuten voor de zaal openging, nog met hun soundcheck bezig waren. Dat mag ik wel als ze zich op die manier voor hun fans inzetten!
Uiteraard heb ik een hele lading foto's gemaakt die ik aan Anathema en PT ga leveren en dus niet allemaal online kan zetten.
Maar ik kom later vandaag wel met een paar highlights.

Voor de aanwezige metalfanners die ik heb gesproken: Leuk jullie ook eens in real life te hebben gezien voorzover dat nog niet eerder gebeurd was.

"Ehieh Asher Ehieh"
Oh, ze zijn dus nóg een keer terug gekomen, da'wist ik niet, moest ook weg om laatste trein naar Utrecht te halen. Maar gelukkig, Futile ken ik niet en Strip The Soul vind ik 1 der mindere nummers van IA, dus ik heb niks gemist
.
@ Erased, gaaaaaaf dat drumvel! Hadden ze dat speciaal voor je meegenomen? Ik bedoel, je neemt toch geen drumvellen uit de studio mee op tour?

@ Erased, gaaaaaaf dat drumvel! Hadden ze dat speciaal voor je meegenomen? Ik bedoel, je neemt toch geen drumvellen uit de studio mee op tour?
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
Jawel, die was al gesigneerd en gewoon voor de verkoop, en kreeg ik nog als een laat (of heel vroeg) extra verjaardagscadeautje.MadTinus schreef:Oh, ze zijn dus nóg een keer terug gekomen, da'wist ik niet, moest ook weg om laatste trein naar Utrecht te halen. Maar gelukkig, Futile ken ik niet en Strip The Soul vind ik 1 der mindere nummers van IA, dus ik heb niks gemist.

[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.
^LOL pwned.
- Soulcollector
- Contacteer:
- toffe_ellende
Gelukkig, niks gemist dus.toffe_ellende schreef:Hahahaha dat is onmogelijk! Trains was echt het laatste nummer hoor!
Last.fm
Last.fm
- toffe_ellende
Ja, tenminste... ik kreeg toch ook het idee dat ze begonnen met opruimen. De setlisten werden uitgedeeld... enzo..Vlammy schreef:[..]
Ik vond het ook al vreemd. Ik zag toch echt dat alles afgebroken en opgeruimd werd. Gelukkig maar, niets gemist.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- toffe_ellende
Kut, ik kan eigenlijk niet wachtenVlammy schreef:[..]
Precies! Maar Arawn zal er meer van weten, even wachten tot ie weer online is. Naar zijn foto's ben ik ook wel benieuwd!

[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
De laatste twee nummers zijn inderdaad niet gespeeld.
Anathema heeft wat meer tijd gekregen om te spelen....Vinnie zei dat hun set klaar was en na hun laatste nummer hadden ze ineens toch nog weer 5 minuten.
PT begon ook zeker een 20 minuten te laat en dat krijg je dan.
Dan laten ze gewoon wat vallen of ze kiezen er 2 van de 4 voor de toegift.
Foto's van Anathema en PT komen straks online.....
Eerst even eten enzo....
Anathema heeft wat meer tijd gekregen om te spelen....Vinnie zei dat hun set klaar was en na hun laatste nummer hadden ze ineens toch nog weer 5 minuten.
PT begon ook zeker een 20 minuten te laat en dat krijg je dan.
Dan laten ze gewoon wat vallen of ze kiezen er 2 van de 4 voor de toegift.
Foto's van Anathema en PT komen straks online.....

Eerst even eten enzo....
"Ehieh Asher Ehieh"