Album van het Jaar 2005 [Tussenstand]
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
ach, meneer Verhuysen heeft nog wel eens moeite met het objectief blijven.
Vaak zegt ie aan het begin al, ik vind dit een rukband.
laat hem nou maar zorgen dat Dynamo weer een fatsoenlijk festival word en zo nu en dan een interview doen kan ook geen kwaad, maar qua reviews. Nah
Vaak zegt ie aan het begin al, ik vind dit een rukband.
laat hem nou maar zorgen dat Dynamo weer een fatsoenlijk festival word en zo nu en dan een interview doen kan ook geen kwaad, maar qua reviews. Nah
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Rene schreef:[..]
Hey, misschien bedoelde Djaser daarom wel dat ie niet thuis hoort in een top 100 van 2005![]()
No shit Sherlock

Nee 'The last Supper' vind ik zelf ook erg gaaf. Die staat zeker ook in mijn lijstje.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
Op zich ook wel. Maar dan zou ik dat alleen doen vanwege het geweldige gitaarspel. Want op een paar uitzonderingen (Judas Rising, Hellrider) na staan er nou niet echt hoogstaande nummers op.IROn schreef:De nieuwe Priestplaat, kan niet missen voor mij.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Goed muziekjaar tot nu toe, maar weinig échte verrassingen.
01. Jaga Jazzist – What We Must
02. AsvA – Futurist’s Against the Ocean
03. Reverend Bizarre – II: Crush the Insects
04. A Hawk and a Hacksaw – Darkness at Noon
05. The Mars Volta – Frances the Mute
06. El Caco – The Search
07. Ulver – Blood Inside
08. Akron/Family – Akron/Family
09. Gorillaz – Demon Days
10. Hanne Hukkelberg – Little Things
Tot nu toe qua metal nog niet echt geweldig. Mogelijke top tien plaatsen voor de nieuwe Opeth en Arcturus.
01. Jaga Jazzist – What We Must
02. AsvA – Futurist’s Against the Ocean
03. Reverend Bizarre – II: Crush the Insects
04. A Hawk and a Hacksaw – Darkness at Noon
05. The Mars Volta – Frances the Mute
06. El Caco – The Search
07. Ulver – Blood Inside
08. Akron/Family – Akron/Family
09. Gorillaz – Demon Days
10. Hanne Hukkelberg – Little Things
Tot nu toe qua metal nog niet echt geweldig. Mogelijke top tien plaatsen voor de nieuwe Opeth en Arcturus.
-
Beste albums zover zijn:
The Provenance: How Would You Like To Be Spat At
Tristania: Ashes
Judas Priest: Angel Of Retribution
Ram-Zet: Intra
Paradise Lost: Paradise Lost
Bruce Dickinson: Tyranny Of Souls
Ik kijk uit naar nieuwe cd's van Arcturus, Hypocrisy, Die Happy, Opeth en After Forever. Hopelijk brengt The Kovenant dit jaar ook nog een album uit.
Ik kijk uit naar nieuwe cd's van Arcturus, Hypocrisy, Die Happy, Opeth en After Forever. Hopelijk brengt The Kovenant dit jaar ook nog een album uit.
- RegnumIrae
Ja die!Fusion schreef:[..]
Meen je dat nou?!Zoals in die toffe white/thrash metal band van vroegah?!?!
Van Blabbermouth namelijk:
"BELIEVER Begin Writing New Material - June 2, 2005
Kurt Bachman, former guitarist/vocalist of the much-missed late '80s/early '90s technical-thrash BELIEVER, got together with ex-BELIEVER drummer Joey Daub recently and "finished up our first new BELIEVER tune!" according to Daub. "And there are two other tunes in process. We are both enjoying writing and we like the direction the material is going," Joey added. "Due to all that is going on with our schedules, it is difficult to get together a lot. However, we will continue to put time aside for this project.
"One last thing, if anyone has or knows anyone who has any bootlegged BELIEVER concerts or footage of the band please get in touch with me. We are trying to gather this for a possible DVD.""
Het gitaarspel is voor mij sowieso hetgene waar het me bij Judas Priest om te doen is, dus wat dat betreft zit ik gebakken.Rene schreef:[..]
Op zich ook wel. Maar dan zou ik dat alleen doen vanwege het geweldige gitaarspel. Want op een paar uitzonderingen (Judas Rising, Hellrider) na staan er nou niet echt hoogstaande nummers op.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
Die happy schreef:Beste albums zover zijn:
De nieuwe Tristania was voor mij echt de teleurstellling van het jaar. Die plaat heeft de weloude tristaniaanse sfeer totaal verloren. Op World Of Glass hoorde ik nog wel het een en ander.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Hij is anders maar wel goed. Maar ik kan begrijpen als iemand de eerdere albums beter vind.Amibor schreef:[..]
De nieuwe Tristania was voor mij echt de teleurstellling van het jaar. Die plaat heeft de weloude tristaniaanse sfeer totaal verloren. Op World Of Glass hoorde ik nog wel het een en ander.
Bands hoeven niet steeds hetzelfde te klinken, maar kunnen daarom nog wel dezelfde kwaliteit als vroeger hebben.Die happy schreef:[..]
Welke bands klinken na een paar albums nog hetzelfde als vroeger? (Behalve AC/DC, Motorhead)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Sandr
- Contacteer:
kwaliteit is een subjectief begrip, omdat je het niet los kunt zien van smaak (als je het hebt over de kwaliteit van de nummers)Rene schreef:[..]
Bands hoeven niet steeds hetzelfde te klinken, maar kunnen daarom nog wel dezelfde kwaliteit als vroeger hebben.
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
Dat is ook waar. En daarom is het voor bands ook moeilijk om een 5e, 6e etc. cd te maken die net zo in de smaak zal vallen als de eersten.Sandr schreef:[..]
kwaliteit is een subjectief begrip, omdat je het niet los kunt zien van smaak (als je het hebt over de kwaliteit van de nummers)
Ik luister verder niet naar Sirenia, maar ik voegde me gewoon in deze discussie

-
De nieuwe Subway to Sally is erg goed. Hij's officieel nog niet uit, maar ja, het lekt nogal snel op het internet hè. Ravenstorm's debuut (demo) - The campaign of Esmee is ernstig goed. En behalve de nieuwe graveworm (Wel zeer okay, maar niet echt briljant) heb ik verder nog geen cds van dit jaar gehoord.
-
-
Re: Album van het Jaar 2005 [Tussenstand]
Dat klinkt erg positief. K heb alleen The Sham Mirrors en die Dubbel-CD (Aspera hiems symfonia Constellation My Angel) van Arcturus en vooral the sham mirrors spreekt me enorm aan. Moet me eens meer verdiepen in hun andere werk denk ik...Hieronimus schreef: Arcturus - Sideshow Symphonies » Eén live-nummer van gehoord (bedankt Mark!) en dat viel al zeker in de smaak. Ligt in het verlengde van The Sham Mirrors.
- Hieronimus
Nou, veel ander werk valt er niet te bespeuren, ze hebben maar 3 albums. La Masquerade Infernale is dan de enige die je nog niet geluisterd hebt, hehe. Maar die is ook érg apart, mede dankzij de toevoegingen van wat strijkers hier en daar.
Wel is het zo dat ze tussen LMI en TSM nog een schijfje hebben uitgebracht, Disguised Masters, welke één nieuw nummer bevatte en voor de rest remixes. Maar wel geniale remixes, dat wel, hehe.
Ah, nog minder dan 2 maandjes en ik zit hier te genieten van Side Symphonies, daar smacht ik naar!!
Wel is het zo dat ze tussen LMI en TSM nog een schijfje hebben uitgebracht, Disguised Masters, welke één nieuw nummer bevatte en voor de rest remixes. Maar wel geniale remixes, dat wel, hehe.
Ah, nog minder dan 2 maandjes en ik zit hier te genieten van Side Symphonies, daar smacht ik naar!!

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- XnegativeX
- Contacteer:
wat me zo snel binnenschiet:
Hammerfall, Chapter v
Dream Theater, Octavarium
Kamelot, the black halo
Hammerfall, Chapter v
Dream Theater, Octavarium
Kamelot, the black halo
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
- Hieronimus
Pff, conservatieveling, ga met de tijd mee, verdomme!XnegativeX schreef:Ik wil de tijd van Aspera hiems symfonia terug!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
In een willekeurige volgorde:
Gorerotted - A New Dawn For The Dead
Madball - Legacy
Today Is The Day - Kiss The Pig
Nokturnal Mortum - Weltanschauung
Prostitute Disfigurement - Left In Grishly Fashion
Heidevolk - De Strijdlust Is Geboren
Moonsorrow - Verisäkeet
Teräsbetoni - Metallitotuus
(Gorillaz - Demon Days)
(Daft Punk - Human After All)
Gorerotted - A New Dawn For The Dead
Madball - Legacy
Today Is The Day - Kiss The Pig
Nokturnal Mortum - Weltanschauung
Prostitute Disfigurement - Left In Grishly Fashion
Heidevolk - De Strijdlust Is Geboren
Moonsorrow - Verisäkeet
Teräsbetoni - Metallitotuus
(Gorillaz - Demon Days)
(Daft Punk - Human After All)
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]
- Fat Bastard
- Contacteer:
Ik heb sirenia gezien op graspop,dat was dé slechtste act die ik gezien had!Die happy schreef:[..]
Ik vind ze nog steeds erg goed. Wat vind je eigenlijk van Sirenia?
Maar op cd vind ik ze wel goed!
Ik vond het gewoon belachelijk,die keyboard speler was er niet,en toch hoorde je hem!Die basgitarist was er niet,maar je hoorde hem ook!

Endan da wijf,die heeft geen 5zinnetjes gezonge! die stond altijd maar stoer te doen met dat paaltje en de micro in haar hand!

Maar de gitarist en zanger was op zen eige het beste

- Audiophile