De nieuwe cd luisteren, wurm!arnibes schreef:[..]
Zal ik Severe Torture dan nog maar een herkansing geven? Ik heb ze samen met Obituary gezien. En het geluid stond toen veels te hard. Dus ik kon er weinig van maken.
Death Metal V
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Je doet maar wat je wil. Niemand ligt er wakker van.arnibes schreef:[..]
Zal ik Severe Torture dan nog maar een herkansing geven? Ik heb ze samen met Obituary gezien. En het geluid stond toen veels te hard. Dus ik kon er weinig van maken.
Maar zaken als 'herkansingen' zijn natuurlijk idioot, als het gaat om incidenteel schoonheidsfoutje als geluid dat te hard staat tijdens een optreden.
Reken maar dat een band als Severe Torture live je broek naar beneden kan krijgen, zonder handen.
Op cd vond ik het tot nu toe niet bijzonder, maar ik moet toegeven dat de nieuwe echt niet beroerd is.
Toch maar onder de loep nemen, dat ding.
Maar, nogmaals, wat jij ermee doet, ach..
Kop dicht, Thorko
- arnibes
- Contacteer:
Nou ja. Ik ben morgen toch in de stad. En als ik dan 1 of 2 cd's minder beluister maakt ook niet meer uit.Plaag schreef:[..]
Je doet maar wat je wil. Niemand ligt er wakker van.
Maar zaken als 'herkansingen' zijn natuurlijk idioot, als het gaat om incidenteel schoonheidsfoutje als geluid dat te hard staat tijdens een optreden.
Reken maar dat een band als Severe Torture live je broek naar beneden kan krijgen, zonder handen.
Op cd vond ik het tot nu toe niet bijzonder, maar ik moet toegeven dat de nieuwe echt niet beroerd is.
Toch maar onder de loep nemen, dat ding.
Maar, nogmaals, wat jij ermee doet, ach..
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
De nieuwe Severe Torture komt pas de 7de in de schappenarnibes schreef:[..]
Nou ja. Ik ben morgen toch in de stad. En als ik dan 1 of 2 cd's minder beluister maakt ook niet meer uit.

Neem maar van mij aan dat één keer luisteren niet genoeg is. En zeker niet in de stad, terwijl je de zenuwen krijgt omdat je het gevoel hebt dat iedereen hoort dat je naar barbarenmuziek luistert. Je voelt je dan kut, je krijgt gutsende zweetpoten van onzekerheid en Severe Torture krijgt dan niet je onverdeelde aandacht.arnibes schreef:[..]
Dat is kut.......
Nou ja. Ik kom toch vaak genoeg in de stad dus ik zal hem luisteren. Ik ben benieuwd.
Fout dus.
Kopen dat ding en thuis op je gemak met een koptelefoon op alles tot je nemen. Is ie kut, ruillijst.
Kop dicht, Thorko
NP: DVC - Descendant Upheaval lp, die ik vandaag tegenkwam in een aardig zaakje waar goed tweedehands spul wordt verkocht.
En dit rost hard!
Deze plaat komt uit 1989. DVC staat voor 'Darth Vader's Church' en je moet bij die naam iets verder denken dan alleen maar aan Star Wars.
Elke DM liefhebber wil dit. Zo simpel liggen de zaken. Dit is bruut. Eén keer even luisteren en je denkt JA! Ros, ros, ros,ros,ros, ros.
Ik meen het.
De cd is vrij makkelijk verkrijgbaar her en der, dus schaf aan.
En dit rost hard!
Deze plaat komt uit 1989. DVC staat voor 'Darth Vader's Church' en je moet bij die naam iets verder denken dan alleen maar aan Star Wars.
Elke DM liefhebber wil dit. Zo simpel liggen de zaken. Dit is bruut. Eén keer even luisteren en je denkt JA! Ros, ros, ros,ros,ros, ros.
Ik meen het.
De cd is vrij makkelijk verkrijgbaar her en der, dus schaf aan.
Kop dicht, Thorko
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Zo zeker als dat ik zeker weet dat mijn rugbewoners vannacht een bachannaal hebben gehouden. Of dat mijn 12-vingerige darm 12 vingers telt.
Hier kunnen en mogen geen misverstanden over bestaan. Er is maar 1 Gr.
!!!
Hier kunnen en mogen geen misverstanden over bestaan. Er is maar 1 Gr.
!!!
-
Darth Vader schreef:Over de nieuwe Severe Torture.. Zijn er mensen die hem (stiekem) toch al gehoord hebben?
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2188
- fetuskiller
- Contacteer:
-
Ik vind het een erg goede plaat, maar ik moest wel heel even wennen. Ik las eens in een interview dat Fall of the Despised een andere stijl zou hebben. Omdat Severe Torture een van m'n favoriete bands is, schrok ik me natuurlijk de tering. Ik was bang dat ze minder bruut zouden gaan spelen, en wachtte in zenuwen af op het eerste te beluisteren nummer.. Maar toen ik eenmaal een nummer via de website heb geluisterd, was ik meteen opgelucht.Gr. Dracula schreef:[..]
Kom op, lieve mensen, zo moeilijk kan dit toch niet wezen.
Want verdomme, Severe Torture pakt grandioos uit. Ruim al uw vooroordelen jegens brute death maar even richting zolder en luister deze plaat. En voor liefhebbers van brute death is dit helemaal al een lust voor het oor.
Nog altijd knuppelend maar deze keer uitgebreid en gedeteailleerd. Dit mag u niet missen dus ik hoop eerdaags toch eens wat weloverwogen meningen hier aan te treffen.
Nog steeds de brute sound, de erg lekkere catchy riffs, de heerlijke grunts.. En dan nog wat extra'tjes zoals gitaarsolo's! Dit zou wel eens hun beste album tot nu toe kunnen zijn

- fetuskiller
- Contacteer:
Dat was ook mijn reactie ja... Ik hoorde vorig jaar al van Dennis dat het 'anders' zou gaan klinken en las op verschillende site's het zelfde. Toen ik ze eenmaal live aan het werk zag in 013 speelde ze een verdomd mid-tempo nummer waarna ik dacht ''het zal toch niet waar zijn' vervolgens speelde ze nog een paar nieuwe nummers, zag ik ze nog een keer in Alkmaar en heb ik dat mp3tje gehoord en nu ben ik dus positief benieuwd naar dat schijfje.Darth Vader schreef:[..]
Ik vind het een erg goede plaat, maar ik moest wel heel even wennen. Ik las eens in een interview dat Fall of the Despised een andere stijl zou hebben. Omdat Severe Torture een van m'n favoriete bands is, schrok ik me natuurlijk de tering. Ik was bang dat ze minder bruut zouden gaan spelen, en wachtte in zenuwen af op het eerste te beluisteren nummer.. Maar toen ik eenmaal een nummer via de website heb geluisterd, was ik meteen opgelucht.
Nog steeds de brute sound, de erg lekkere catchy riffs, de heerlijke grunts.. En dan nog wat extra'tjes zoals gitaarsolo's! Dit zou wel eens hun beste album tot nu toe kunnen zijn
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- fetuskiller
- Contacteer:
Ik schoot ook niet echt in de stress.Gr. Dracula schreef:Ik snap niet dat mensen aanvankelijk meteen in de stress schieten als een band over veranderingen praat.
Niet iedere band heet Metallica.
Ik heb em nu helemaal gehoord en moet zeggen dat het regelrechte knaller is geworden. Hij verschilt alleen wel van de vorige twee vind ik. Feasting on Blood en Misantropic Carnage liggen erg in elkaars verlengde en op Fall of the Dispised laten ze meer hun technische en catchy kant horen, Niet dat ik daar problemen mee heb maar ik vind het gewoon anders. Ik denk ook wel dat ze hier een groter publiek mee aan gaan spreken want ook de grunt vind ik iets minder bruut dan op de voorgangers. Verder is alles gewoon perfect, goede afwisseling in de nummers en een modder vette productie.
Ik had iets anders verwacht laat ik het zo zeggen.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Als een band zegt anders te gaan klinken kun je natuurlijk geen remake van de voorgaande albums verwachten.fetuskiller schreef:[..]
Ik schoot ook niet echt in de stress.
Ik heb em nu helemaal gehoord en moet zeggen dat het regelrechte knaller is geworden. Hij verschilt alleen wel van de vorige twee vind ik. Feasting on Blood en Misantropic Carnage liggen erg in elkaars verlengde en op Fall of the Dispised laten ze meer hun technische en catchy kant horen, Niet dat ik daar problemen mee heb maar ik vind het gewoon anders. Ik denk ook wel dat ze hier een groter publiek mee aan gaan spreken want ook de grunt vind ik iets minder bruut dan op de voorgangers. Verder is alles gewoon perfect, goede afwisseling in de nummers en een modder vette productie.
Ik had iets anders verwacht laat ik het zo zeggen.
"Fall of The Despised" verschilt idd best flink van de voorgaande albums. Ten positieve, vind ik. Want er komt al genoeg USDM-ramdeath uit en hoewel Severe Torture altijd uitstekend werk leverde vond ik de band degelijk identiteitsloos. Het was een leuke pot herrie, waar ik ongeveer 3 rijen van in mijn kasten heb staan.
Met "Fall Of The Despised" ontplooit de band zich op alle vlakten wat het album alleen maar ten goede komt. Persoonlijk vind ik dit hun onbetwiste meesterwerk.
Overigens denk ik niet dat Severe Torture nu breder publiek aan gaat spreken. Daar is het genre niet voor geschikt.
- fetuskiller
- Contacteer:
Dit ben ik allemaal volkomen met je eens. Wat ik bedoel is alleen dat ik toch wel even moest wennen aan Fall of the dispised ten op zichte van de twee voorgangers.Gr. Dracula schreef:[..]
Als een band zegt anders te gaan klinken kun je natuurlijk geen remake van de voorgaande albums verwachten.
"Fall of The Despised" verschilt idd best flink van de voorgaande albums. Ten positieve, vind ik. Want er komt al genoeg USDM-ramdeath uit en hoewel Severe Torture altijd uitstekend werk leverde vond ik de band degelijk identiteitsloos. Het was een leuke pot herrie, waar ik ongeveer 3 rijen van in mijn kasten heb staan.
Met "Fall Of The Despised" ontplooit de band zich op alle vlakten wat het album alleen maar ten goede komt. Persoonlijk vind ik dit hun onbetwiste meesterwerk.
Overigens denk ik niet dat Severe Torture nu breder publiek aan gaat spreken. Daar is het genre niet voor geschikt.
En wat dat grotere publiek betreft denk ik wel dat wereld weide liefhebber van bijv. Cannibal Corps en Dying Fetus hier wat mee kunnen, Ik zeg niet het er op lijkt, maar het ligt best wel in die stijl.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Nou, als je het mij vraagt lag de "oude" Severe Torture" meer in het verlengde van Cannibal Corpse dan het nieuwe.fetuskiller schreef:[..]
En wat dat grotere publiek betreft denk ik wel dat wereldwijde liefhebber van bijv. Cannibal Corps en Dying Fetus hier wat mee kunnen, Ik zeg niet het er op lijkt, maar het ligt best wel in die stijl.
Dying Fetus is weer een heel ander straatje.
- fetuskiller
- Contacteer:
Lul niet.fetuskiller schreef:Ik weet dat jij het nooit ergens mee eens bent en altijd wel wat commenaar hebt, dus ik ga hier niet verder op in.
Het is een feit dat er wel degelijk Cannibal Corpse invloeden te horen zijn op de nieuwe, maar gelukkig zijn die een stuk minder prominent aanwezig dan voorheen. Eindelijk een creatievere schijf van Severe Torture.
Het duurde even voor ik het doorhad, maar men begint eindelijk meer een eigen smoel te ontwikkelen. Eindelijk een Severe Torture waar ik me niet kapot aan erger.
Ik zou er nog maar eens goed naar luisteren als ik jou was.
En anders vertel ik dat je voor de lol kikkers en padjes doodrijdt op je fiets.
Kop dicht, Thorko
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Ik ga die nieuwe Severe Torture nog eens iets meer op mijn gemak luisteren, vanmiddag in de winkel eens opgezet en overwogen te kopen (toch eerst even voor de laatste Exodus gegaan uiteindelijk). Maar het klonk zeker niet verkeerd.
Echter moest ik net als Fetuskiller wel even wennen toen ik hem opzette, het klonk heel wat opener en de grunts een stuk anders. Dat was ook wat me op het eerste horen even wat minder beviel. Ik vond juist bij Severe Torture die extreem diepe grunt perfect passen.
Echter moest ik net als Fetuskiller wel even wennen toen ik hem opzette, het klonk heel wat opener en de grunts een stuk anders. Dat was ook wat me op het eerste horen even wat minder beviel. Ik vond juist bij Severe Torture die extreem diepe grunt perfect passen.
לֹא אעבוד
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Uitgekotst stuk halfverteerd vreten, ik praat en discussieer nou eenmaal liever over muziek dan dat ik slechts roep dat iets waanzinnig gaaf is of dat a op b lijkt.fetuskiller schreef:Ik weet dat jij het nooit ergens mee eens bent en altijd wel wat commenaar hebt, dus ik ga hier niet verder op in.
Voor de rest: Pentacle!
Ben toch wel erg blij dat de laatste Pentacle weer terug naar mijn stulpje is gekeerd. Aanvankelijk kon ik er niet erg veel mee dus had ik `m geruild maar alle relevante cd marcheren uiteindelijk toch weer richting drzelfde kast en zo komt het dat "Under The Black Cross" hier weer volume maakt.
Ja, uitgekookte, smerige old school death. Dat is na een lekkere maaltijd een beste keuze geweest.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ah ja, dat ken ik. Ik moet zeggen dat Fallen ook nooit een van mijn absolute favorieten gaat worden maar ik vind het zeker een erg lekker agressief album dat ik graag opzet.Plaag schreef:[..]
Nou... Daarom.
Na een paar nummers weet ik het wel weer. Zo'n cd is het. Niet slecht, maar niet bijzonder.
Ik moet erbij zeggen dat ik dat vaak heb: na drie nummers iets anders opzetten.
Of het moet verdomme de laatste Pentacle zijn.
Ik moet trouwens zeggen dat Conjuration Of The Spectral Empire van The Chasm me al stukken meer weet te grijpen dan The Spell of Retribution. Maar daar wijk ik straks wel over uit in het The Chasm topic.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
En, wanneer weid je er nou over uit?XnegativeX schreef:[..]
Ik moet trouwens zeggen dat Conjuration Of The Spectral Empire van The Chasm me al stukken meer weet te grijpen dan The Spell of Retribution. Maar daar wijk ik straks wel over uit in het The Chasm topic.
Bij de weg, liefhebbers van eerlijk roswerk, timmerende death metal, old school geweld, zware haast thrashende en nekontwrichtende riffs: besteed nou toch even aandacht aan DVC - Descendant Upheaval.
Ik roep dat soort dingen niet voor niets.
Stel kippendieven en -dievegges dat jullie me er zijn.
Kop dicht, Thorko
-
Zodra ik vandaag uit ben zal ik meteen even op Soulseek zoekenPlaag schreef:[..]
En, wanneer weid je er nou over uit?
Bij de weg, liefhebbers van eerlijk roswerk, timmerende death metal, old school geweld, zware haast thrashende en nekontwrichtende riffs: besteed nou toch even aandacht aan DVC - Descendant Upheaval.
Ik roep dat soort dingen niet voor niets.
Stel kippendieven en -dievegges dat jullie me er zijn.

- XnegativeX
- Contacteer:
Misschien is het al aangehaald maar Decapitated komt met een nieuw album genaamd Organic Hallucinosis.

http://www.empire-records.com.pl/mp3/de ... prison.mp3

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
Dat is geweldig nieuws!XnegativeX schreef:Misschien is het al aangehaald maar Decapitated komt met een nieuw album genaamd Organic Hallucinosis.

- No_Remorse
- Contacteer:
-
Goed nieuws, lekker nummer, al vind ik de zang wat tegenvallen. Geef mij maar diepe grunts als op Winds of Creation en Nihility, in plaats van deze Vader-achtige zang. Aan 't begin vind ik em ook iets te chaotisch.XnegativeX schreef:Misschien is het al aangehaald maar Decapitated komt met een nieuw album genaamd Organic Hallucinosis.
Hoe die riff er op 2:40 na de solo inbeukt is dan wel weer enorm fijn, die solo zelf ook trouwens.
Maargoed, het is Decapitated dus dit wordt sowieso in de gaten gehouden. Tot die tijd zet ik Blessed weer op.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
-
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen Vader gaaf vindt, maar ik vind dat gezeik over dat ze al jarenlang hetzelfde doen onzin. Als je geen verschil hoort tussen albums als De Profundis, Litany, Revelations, The Beast en dus ook The Art of War, dan klopt er volgens mij iets niet...nuberus schreef:Vader, een band zo saai, saai! Welk een eendimensionale Scheisse brengt deze Poolse band al járen. Deze band staat al jaren in de koelkast zonder het zelf te beseffen.
Welnu dat klopt wel, want ik heb er geen een. Vader komt er gewoon niet in, om genoemde redenen.Darth Vader schreef:[..]
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen Vader gaaf vindt, maar ik vind dat gezeik over dat ze al jarenlang hetzelfde doen onzin. Als je geen verschil hoort tussen albums als De Profundis, Litany, Revelations, The Beast en dus ook The Art of War, dan klopt er volgens mij iets niet...
En de man zal heersen.
Verschillen tussen de genoemde albums zijn er wel degelijk. Het enige is: het is je ding, of het is het niet. Zelfs ik hoor de veschillen, terwijl Vader mijn ding ook niet is, tot op zekere hoogte. Ik vind ze zelf weinig inventief, maar om nou te zeggen dat ze al jarenlang "in de koelkast staan", nee. Het feit alleen al dat ze een behoorlijke schare fans achter zich hebben, die elke keer weer reikhalzend uikijkt naar het volgende bezoek van Vader aan de podia is veelzeggend.nuberus schreef:[..]
Welnu dat klopt wel, want ik heb er geen een. Vader komt er gewoon niet in, om genoemde redenen.
Het blijft allemaal een duidelijke kwestie van smaak, maar objectiviteit is op haar plaats.
Ikzelf vind de laatste MCD ook niet echt geweldig, ik heb zo mijn bedenkingen over het in mijn oren overdreven drumgeros en de riffs en zang heb ik nou wel een keer gehad. Het is wel het meest brute ding dat ze tot nu toe hebben uitgekotst, volgens mij.
Mijn persoonlijke Vader favoriet is "De Profundis". Vraag me niet waarom, maar die schijf koester ik als zijnde fenomenaal.
Kop dicht, Thorko
nuberus schreef: Boeien dat er een hele schare fans is die die worst wel lekker vind keer op keer.
vindt
Nee, geen eenheidsworst, dat zeker niet. Vader heeft een zeer eigen geluid. Nu is het wel zo dat veel riffwerk op de laatste MCD mij te bekend in de oren klinkt. Op den duur hoor ik zelfs Sepultura voorbij komen. Ik kan me daar aan storen en jij al helemaal. Maar ook het woord 'eenheidsworst' is niet op zijn plaats, omdat, nogmaals, Vader onmiskenbaar Vader is, die zich dus duidelijk onderscheidt van andere bands.
Objectiviteit dus. Heel belangrijk, om niet al te harde trappen uit te delen.
Kop dicht, Thorko