Het grote US Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr mar 30, 2007 3:27 pm

Liege Lord is gaaf ja, heerlijke US power metal. Die andere twee ken ik niet.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » vr mar 30, 2007 3:28 pm

Hexx - Under The Spell heb ik op LP en is een erg lekker album met alleen maar aanstekelijke nummers met erg originele, sensationele zang. Schijnt overigens nooit op cd te zijn uitgebracht, jammer.

Van Liege Lord ken ik eigenlijk alleen maar Master Control, dat ik een fantastisch album vind.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr mar 30, 2007 3:38 pm

Wat vinden jullie van deze 2 redelijk nieuwe bands:

Seventh Calling:
http://myspace.com/seventhcalling

Beyond Fallen:
http://www.myspace.com/beyondfallen
Laatst gewijzigd door Orklord op vr mar 30, 2007 3:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr mar 30, 2007 3:38 pm

HEXX: Hele goeie plaat die het beste te vergelijken is met de Shrapnel-bands, goeie zang en veel solowerk. Is alleen op plaat te krijgen helaas, maar die plaat is wel makkelijk te vinden op beurzen (10 euro ongeveer). Is wel geboot op reborn-classics dacht ik.

CULPRIT: een favouriet van mij; een vroege plaat uit 1983 en een regelrechte knaller, eveneens een Shrapnelband. Zeker de moeite waard. Ik weet niet zeker of dit officieel op cd te krijgen is, volgens mij wel via Hellion records.

LIEGE LORD: US-metal monster. Master control is te gek en dit debuut is eveneens goed te pruimen, regelrechte rauwe US-metal die door merg en been gaat, de rauwheid is te vergelijken met platen als Ample Destruction van Jag Panzer.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr mar 30, 2007 3:41 pm

Mensen hier bekend met Satan's Host? Idioot gave occulte US metal, met die dude van Jag Panzer op zang. Het is alleen jammer dat ze na 1 LP uit elkaar zijn gegaan, en dat ze in 2000 weer bij elkaar kwamen, maar dan als black/death bandje...

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr mar 30, 2007 4:08 pm

Satan's Host: Metal from Hell is een regelrechte kraker. Heeft wel de slechste productie die je je kunt voorstellen. Kan me wel voorstellen dat mensen er geen reet aan vinden, maar voor mij is die plaat perfect. Ik heb lang naar een orgineel moeten zoeken maar gelukkig wel gevonden. En hier zingt de Tyrant echt de ballen uit zijn broek, deze plaat is DUISTER
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Metalheank

Bericht door Metalheank » vr mar 30, 2007 4:23 pm

Hij red ook de hele plaat.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo apr 04, 2007 10:57 am

Wat vinden jullie van Heir Apparent uit Seatlle?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » wo apr 04, 2007 4:35 pm

Heir Apparent vind ik een zeer goeie band die schitterende melodieuze muziek maakte. Hun debuut 'Graceful Inheritance' is erg sterk en ligt wel een beetje in het straatje als Lethals 'Programmed'. Queenryche's 'The Warning', Jag Panzers 'Chain Of Command' en Screamers 'Target: Earth'.

Het valt me toch op dat bands als Seattle een erg sterk, eigen geluid hebben - Queensryche, Metal Church, Fifth Angel, Heir Apparent, Sanctuary-Nevermore - erg sentimenteel, vaak nog depressief (net als later Nirvana), niet echt optimistisch, maar wel erg majesteus, met een subtiele schoonheid die je vaak naar meerdere luisterbeurten - van de albums van bovenstaande bands- pas ontdekt. Waarschijnlijk heeft het te maken met de aparte, nogal geisoleerde ligging van Seattle in de VS, in ook een nogal bosrijke omgeving (de staat Washington - hier speelt de serie 'Twin Peaks' van Davind Lynch zich ook af). Ik zie toch een bepaalde connectie tussen dit alles.

jeffrey

Bericht door jeffrey » wo apr 04, 2007 5:48 pm

Sentinel schreef:Ik wist wel dat er ergens zo'n topic moest zijn over US-metal; geweldige bands worden genoemd. Die Apollo Ra is een wereldplaat, gaaf dat OPM dat gereleasd heeft anders was die voor eeuwig onbekend gebleven, trouwens de hele catalogus van dat label is meer dan de moeite waard.

Wat vinden jullie van deze US-platen:

HEXX: Under the spell
CULPRIT: Guilty as charged
LIEGE LORD: Freedom's Rise
Freedom's Rise is perfect. Lekker Epic Power Metal.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 05, 2007 12:22 am

een naam die hier ook vrij weinig valt is toch wel Crimson Glory.

Voor mij toch wel één van de betere heavy metal/hard rock bands uit de VS.
Uiteraard doel ik dan op de door mij totaal grijs gedraaide eerste twee albums. Het wanproduct Strange and Beautiful rekenen we maar even niet mee.

Geweldige gitaarmelodieën en binnen de songstructuren een voor die tijd best progressieve draai.
Sterkste aan deze band blijven gewoon de melodielijnen. Daarnaast is ook de zang van Midnight van erg hoog niveau.

Overigens één van de eerste bands die met drumtriggers werkte en dat is dan helaas ook wat goed te horen, maar storend is het niet echt.
Prachtband en men is met Astronomica wel weer enigszins op het juiste pad belandt. Ben benieuwd wat men in de toekomst nog eens gaat maken.
Toch wel jammer dat Midnight er niet meer in zit, maar goed, Wade Black heeft bij Seven Witches toen wel bewezen een goede strot te hebben ( al gaan de nekharen nog altijd overeind staan bij de openingszin 'we're takin back the metal, gnegne' ) maar dat is weer een geheel andere band.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » do apr 05, 2007 1:36 am

laat maar, Midnight is alweer weg......
January 26, 2007: -- Crimson Glory Officially Part Ways with Vocalist Midnight --

Crimson Glory is saddened to announce, that we have been forced to officially part ways with our longtime friend and vocalist, Midnight. This was a difficult, but necessary decision for original band members who recently reunited for a rare performance at the Rockwave Festival, last year in Greece.

We are brokenhearted by Midnight's personal crisis, and pray that he seeks help for his problems. We love and care for him very much, and really wanted him to be part of the future of this band. Unfortunately, working with Midnight at this time would be difficult, as his current state of mind and his present physical condition would impede plans we have in place for future appearances, releases and recordings.

Crimson Glory is currently in the planning stages for additional shows in Florida beginning in March 2007, featuring former CG vocalist, Wade Black (Astronomica; Spitfire Records (USA) and Rising Sun Records (Europe) 1999).

Respectively,

The members of Crimson Glory
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do apr 05, 2007 9:30 pm

Jeroen, maak je niet ongerust: Crimson Glory is op dit forum redelijk vaak genoemd en redelijk bekend bij de mensen, dus dat zit wel goed.

'Astronomica' met Wade Black vind ik een erg goed, modern klinkend (US) powermetalalbum en ik kijk dan ook zeker uit naar een tweede - nieuw - album met Black op zang, die er ook vast gaat komen nu hij weer terug is bij de band.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 05, 2007 10:20 pm

het wisselt nogal , valt me op wat betreft die zanger.

Toch jammer.
Black is zeker wel een goede zanger, maar toch hoor ik persoonlijk liever Midnight.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr apr 06, 2007 12:26 pm

Orklord schreef:Wat vinden jullie van deze 2 redelijk nieuwe bands:

Seventh Calling:
http://myspace.com/seventhcalling

Beyond Fallen:
http://www.myspace.com/beyondfallen
Luisteren! :P

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » vr apr 06, 2007 6:57 pm

Jeroen schreef:het wisselt nogal , valt me op wat betreft die zanger.

Toch jammer.
Black is zeker wel een goede zanger, maar toch hoor ik persoonlijk liever Midnight.
De live nummers die ik met Midnight gehoord heb zijn niet zo veelbelovend (op de Astronomica bonus-cd).
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo mei 23, 2007 9:51 pm

Zo Liege Lord is gaaf! Ik beluister nu het debuut trouwens. Heerlijk.

jeffrey

Bericht door jeffrey » wo mei 23, 2007 9:56 pm

Idd ja, en gelijk ook het gaafste wat ze gemaakt hebben. ;)

Metal79

Bericht door Metal79 » wo mei 23, 2007 9:57 pm

Orklord schreef:Zo Liege Lord is gaaf! Ik beluister nu het debuut trouwens. Heerlijk.
Correct.
Ook Master control = kraker. Zanger was Joe Comeau (later o.a. bij Annihilator en zeer kaalhoofdig). Burn to my touch is wat (veel) minder.
LL-optreden Wacken 2000 gezien?

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo mei 23, 2007 10:08 pm

Hehe nee, was dat maar zo.

Die Annihilator albums zal ik eens opzoeken een luisteren hoe die dan klinkt.

Metal79

Bericht door Metal79 » wo mei 23, 2007 10:19 pm

Orklord schreef:Hehe nee, was dat maar zo.

Die Annihilator albums zal ik eens opzoeken een luisteren hoe die dan klinkt.
Jammer! Was een beetje een rommeltje qua line-up (slechts twee van de originele leden als ik het me goed herinner), maar toch wel bijzonder.
Comeau was op z'n best bij Liege Lord, bij Annihilator is de veelzijdigheid van zijn zang, eh, weggethrasht. :wink:

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di mei 29, 2007 8:33 pm

Iemand heeft het hier eens over Hexx gehad. Ik heb er dus wat van opgezocht en vond het album Morbid Reality. Nu heeft dit eigenlijk niet zoveel met US metal te maken volgens mij het is meer een mixs van death en thrash metal. Nu las ik dat de oudere albums met cleane vocalen waren, is de stijl dan ook erg anders? want dan ga ik nog even op zoek hehe.

Sentinel

Bericht door Sentinel » di mei 29, 2007 11:11 pm

Orklord schreef:Iemand heeft het hier eens over Hexx gehad. Ik heb er dus wat van opgezocht en vond het album Morbid Reality. Nu heeft dit eigenlijk niet zoveel met US metal te maken volgens mij het is meer een mixs van death en thrash metal. Nu las ik dat de oudere albums met cleane vocalen waren, is de stijl dan ook erg anders? want dan ga ik nog even op zoek hehe.
Klopt, Hexx was in het begin rasechte US-metal en wat voor ene, typische "Shrapnel-metal" van het hoogste niveau. Latere werk is idd death/thrash, wilde natuurlijk met de hype mee, is geen slechte muziek, maar de begin platen zijn regelrechte krakers.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Metal79

Bericht door Metal79 » di mei 29, 2007 11:12 pm

Orklord schreef:Iemand heeft het hier eens over Hexx gehad. Ik heb er dus wat van opgezocht en vond het album Morbid Reality. Nu heeft dit eigenlijk niet zoveel met US metal te maken volgens mij het is meer een mixs van death en thrash metal. Nu las ik dat de oudere albums met cleane vocalen waren, is de stijl dan ook erg anders? want dan ga ik nog even op zoek hehe.
De stijl op de twee albums is totaal anders; 'Morbid reality' was een bar en boze teleurstelling na het meesterwerkje 'Under the spell'(die hier toevallig bij de draaitafel staat). Een nummer als 'Edge of death' gaat gewoon nooit meer uit je brein. Op cd is 'ie helaas alleen ooit als bootleg verschenen bij Reborn Rip-offs, pardon Classics.

Sentinel

Bericht door Sentinel » di mei 29, 2007 11:17 pm

@metal79 : Die avatar is een van mijn persoonlijke US-metal favouriten, Topband, ken alleen die allernieuwste cd niet, maar ik vrees het ergste, omdat ik geen hoge pet op heb van reunie cd's.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Metal79

Bericht door Metal79 » di mei 29, 2007 11:19 pm

Sentinel schreef:@metal79 : Die avatar is een van mijn persoonlijke US-metal favouriten, Topband, ken alleen die allernieuwste cd niet, maar ik vrees het ergste, omdat ik geen hoge pet op heb van reunie cd's.
Leatherwooooolf! Ja, die eerste is te geniaal voor woorden. De nieuwe kun je jezelf beter niet aandoen. Ben je er in november op KIT IX ook bij? Reünie in de line-up met Michael Olivieri én Carey Howe - dus Triple Axe Attack compleet!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di mei 29, 2007 11:21 pm

Dan ga ik op zoek naar het oudere werk van Hexx. Zijn die platen trouwens makkelijk te krijgen?

Metal79

Bericht door Metal79 » di mei 29, 2007 11:23 pm

Orklord schreef:Dan ga ik op zoek naar het oudere werk van Hexx. Zijn die platen trouwens makkelijk te krijgen?
Staan vast her en der op eBay; de eerste is lastiger, want kleinere oplage volgens mij. Als je van top US-metal houdt, kun je zeker met 'Under the spell' niet misgaan.

Sentinel

Bericht door Sentinel » di mei 29, 2007 11:27 pm

@ metal79: helaas is KIT 9 uitverkocht, had niet gedacht dat het zo snel ging anders had ik een kaartje op KIT 8 gekocht. Leatherwolf had ik zeker niet willen missen. Ik zet straks nog eens het debuut op, werkelijk topklasse die plaat.

@ Orklord: Die Hexx platen zijn redelijk makkelijk te krijgen. Op elke goeie metalbeurs hebben ze wel een exemplaar van de eerste 2 platen. Die bootlegs zijn idd rotzooi, vermijden als de pest.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di mei 29, 2007 11:29 pm

bedankt! Dan zal ik me ogen eens open houden.

Van Leatherwolf heb ik trouwens alleen de s/t. Gave plaat dat zeker en ik vind het ook erg jammer dat ik er aankomende KIT niet bij ben, maar goed je kan ook niet alles.

Metal79

Bericht door Metal79 » di mei 29, 2007 11:29 pm

@ metal79: helaas is KIT 9 uitverkocht, had niet gedacht dat het zo snel ging anders had ik een kaartje op KIT 8 gekocht. Leatherwolf had ik zeker niet willen missen. Ik zet straks nog eens het debuut op, werkelijk topklasse die plaat.
Spijtig! Ik ben meteen na binnenkomst richting merchandisestand gestiefeld om kaarten te halen; na een paar uur waren ze allemaal al vergeven. Goed dat de vrijdag van 't jubileum-KIT in de gewone hal is, daar kunnen drie keer zoveel mensen in.

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr jun 01, 2007 10:56 pm

Had ik ook maar meteen kaarten gehaald verdorie, maar ja, volgende keer beter.

Andere platen/cd's uit de 80's US scene die even onder de aandacht gebracht moeten worden:

OBSESSION: Marshall Law EP: Heerlijk Ep'tje met alleen goeie US krakers
WITCHKILLER: Day Of The Saxons uit Canada: Prachtige plaat met heerlijke epische strijdliederen. OBESSION and WITCHKILLER zijn samen op 1 cd uitgebracht door SPV.

SANCTUARY: Refuge Denied: Hier zingt Warrel Dane de ballen uit zijn broek. Naar mijn mening is dit gewoon samen met Serpent's Knight het beste wat tie ooit heeft gedaan, daar kan geen Nevermore tegenop.

STORMTROOPER: Armies Of The Night: Regelrecht in je gezicht klappende old school US power/thrash metal van het hoogste niveau. De heerlijk ietwat rommelige productie maakt deze EP helemaal af, DIT IS HET GEWOON!!!!! Verkrijgbaar als cd uitgebracht door High Vaultage/METAL FOR MUTHAS. Eveneens verkrijgbaar als LP en picture LP uitgebracht door de rommelfabriek IRON WORKS.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey

Bericht door jeffrey » vr jun 01, 2007 11:02 pm

Witchkiller is poepgaaf. Beg for Mercy is een keigaaf nummer. Hoe is de voorloper van de band, Aceuim ofzoiets. Hoor er positieve dingen over. Maarja alles wat een klein linkje met cult heeft is goed...

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr jun 01, 2007 11:04 pm

Heb je trouwens de laatste plaat van Obsession gehoord? Die was namelijk ook niet mis. Het is alleen jammer dat het hier weer niet zo makkelijk te krijgen is...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr jun 01, 2007 11:16 pm

jeffrey schreef:Witchkiller is poepgaaf. Beg for Mercy is een keigaaf nummer. Hoe is de voorloper van de band, Aceuim ofzoiets. Hoor er positieve dingen over. Maarja alles wat een klein linkje met cult heeft is goed...
ACEIUM is eveneens poepgaaf, heeft de wat meer ouwe US sound maar is wel vergelijkbaar met WITCHKILLER. De productie is alleen niet puntgaaf, maar ja, bij echte metal hoeft dat ook niet zo heel nodig, geeft nou eenmaal dat charismatische gevoel wat je krijgt met deze muziek; het gevoel dat je met een plastic zwaard de hele wereld aankunt. Is alleen als LP uitgebracht door Doomedplanet en zeer zeker het geld waard, is nog wel hier en daar te verkrijgen. Kortom zeer zeker een aanrader...
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr jun 01, 2007 11:17 pm

innuendo schreef:Heb je trouwens de laatste plaat van Obsession gehoord? Die was namelijk ook niet mis. Het is alleen jammer dat het hier weer niet zo makkelijk te krijgen is...
Is die echt goed? Ben normaal niet zo kapot van reunie-albums, maar ik zal hem zeer zeker een luisterbeurt geven, bedankt voor de tip.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey

Bericht door jeffrey » vr jun 01, 2007 11:17 pm

OK, zal ik es kijken van de zomer. God wat het weer duur worden allemaal :lol:. Maar een minder polijste sound heeft iid veel meer charmes, al moet het geen moddergeluid zijn.

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr jun 01, 2007 11:26 pm

Ik ben ook altijd snel blut als ik van de zomer festival afstroop. Het moet idd geen moddergeluid zijn, maar dat heeft die niet, het is net als met die Stormtrooper, die productie doet 't um gewoon, het geeft meer kracht in de muziek en het geeft op een perfecte smerige manier weer hoe deze muziek gewoon moet klinken, geen getriggerde teringzooi of drie miljard pedaaltjes en bewerkingsapparatuur op de gitaar, nee, gewoon gitaar inpluggen en shredden geblazen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » vr jun 01, 2007 11:32 pm

Sentinel schreef:Ik ben ook altijd snel blut als ik van de zomer festival afstroop. Het moet idd geen moddergeluid zijn, maar dat heeft die niet, het is net als met die Stormtrooper, die productie doet 't um gewoon, het geeft meer kracht in de muziek en het geeft op een perfecte smerige manier weer hoe deze muziek gewoon moet klinken, geen getriggerde teringzooi of drie miljard pedaaltjes en bewerkingsapparatuur op de gitaar, nee, gewoon gitaar inpluggen en shredden geblazen.
Ik hou het waarschijnlijk bij 3 festivals. Daarnaast nog wat zomerwerk en ik kom de zomer wel door. En hopelijk vind die vooral aan het strand plaats.

STORMTROOPER kwam ik laatst tegen op zoek naar de Engelse band. Toch maar eens verder onderzoeken.

Sanctuary is natuurlijk allang bekend, een van mijn favoriete albums.
It's the end of time

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr jun 01, 2007 11:37 pm

Over US-metal gesproken, heb gisteren ZIONS ABYSS: Tales op plaat besteld. Heb er zeer lovende woorden over gehoord, schijnt zich in het straatje LETHAL, APOLLO RA, VISITOR en consorten te bevinden, oftewel, dat zal wel weer een regelrechte knaller zijn, ben benieuwd, zal erop terugkomen als ie binnen is.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey

Bericht door jeffrey » vr jun 01, 2007 11:39 pm

Ik geen eentje :p, en toch ben ik keihard blut aan eind van de zomervakantie.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » vr jun 01, 2007 11:40 pm

jeffrey schreef:Ik geen eentje :p, en toch ben ik keihard blut aan eind van de zomervakantie.
Tja, thuis moet er natuurlijk ook genoeg bier zijn.
It's the end of time

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr jun 01, 2007 11:45 pm

jeffrey schreef:Ik geen eentje :p, en toch ben ik keihard blut aan eind van de zomervakantie.
Ik ga misschien naar Wacken, vooral voor Blitzkrieg, Possessed, Sodom, metalbeurs, 4 dagen barbeque, Jim Beam rotzooi, bergen bier en schijten in het veld...Daarnaast hier en daar konzerten, vakantie en aan het eind van de rit kan ik weer op crackers bijten...
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr jun 01, 2007 11:52 pm

Dragonforce schreef:[..]
Tja, thuis moet er natuurlijk ook genoeg bier zijn.
Da's heel belangrijk :D
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Metal79

Bericht door Metal79 » vr jun 01, 2007 11:53 pm

Sentinel schreef:Over US-metal gesproken, heb gisteren ZIONS ABYSS: Tales op plaat besteld. Heb er zeer lovende woorden over gehoord, schijnt zich in het straatje LETHAL, APOLLO RA, VISITOR en consorten te bevinden, oftewel, dat zal wel weer een regelrechte knaller zijn, ben benieuwd, zal erop terugkomen als ie binnen is.
Zoals hier dus. :twisted:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=21808

De vergelijkingen met Apollo Ra en Visitor kloppen vanwege de veel betere zang op 'Tales' in ieder geval nauwelijks. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za jun 02, 2007 12:23 am

Sentinel schreef:[..]

Is die echt goed? Ben normaal niet zo kapot van reunie-albums, maar ik zal hem zeer zeker een luisterbeurt geven, bedankt voor de tip.

Ik ken hun oudere werk niet, al heb ik wel erg positieve verhalen gelezen over Scarred for life. Op de myspace van deze band staan alleen maar nummers van hun laatste album en die vond ik erg goed klinken!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Sentinel

Bericht door Sentinel » zo jun 03, 2007 3:01 pm

Metal79 schreef:[..]

Zoals hier dus. :twisted:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=21808

De vergelijkingen met Apollo Ra en Visitor kloppen vanwege de veel betere zang op 'Tales' in ieder geval nauwelijks. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.
:oops: niet gezien, nu ben ik helemaal nieuwsgierig. Die Screamer: target earth ken ik niet, maar dit soort US-metal gaat er bij mij in als koek. Nu maar wachten tot tie binnen is......
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Sentinel

Bericht door Sentinel » zo jun 03, 2007 3:03 pm

innuendo schreef:[..]

Ik ken hun oudere werk niet, al heb ik wel erg positieve verhalen gelezen over Scarred for life. Op de myspace van deze band staan alleen maar nummers van hun laatste album en die vond ik erg goed klinken!
Scarred for life is wel leuk, maar geen klassieker. Het nummer Scarred for life is misschien wel het beste nummer van ze.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jun 03, 2007 6:10 pm

Onward natuurlijk, fantastische band.
En tevens de nieuwe band waar de voormalig Onward zanger Michael Grant z'n vocalen aan verleent, Cypher Seer.
Misschien niet zo duister als vele andere US bands, maar dit mag absoluut gehoord worden.

Onward natuurlijk sowieso, maar het debuut van Cypher Seer (Awakening Day) gaat gewoon lekker verder op de melodieuze metal tour.

Metal79

Bericht door Metal79 » zo jun 03, 2007 10:49 pm

Jeroen schreef:Onward natuurlijk, fantastische band.
En tevens de nieuwe band waar de voormalig Onward zanger Michael Grant z'n vocalen aan verleent, Cypher Seer.
Misschien niet zo duister als vele andere US bands, maar dit mag absoluut gehoord worden.

Onward natuurlijk sowieso, maar het debuut van Cypher Seer (Awakening Day) gaat gewoon lekker verder op de melodieuze metal tour.
Tot dusver vind ik Awakening day van Cypher Seer (ex-Malakis Reign) okee, maar bijzonder, nou nee. Misschien zijn er een beetje veel Euro-invloeden en keyboards/synths aanwezig voor een US-powerplaat. Prachtig hoesje, dat dan weer wel. Maar ja Sentinel Steel Denis doet wat artwork betreft nooit half werk. Michael Grants werk met Crescent Shield (het superdebuut The last of my kind) ligt duidelijk een etage hoger.
Van de laatste Sentinel Steel-releases prefereer ik Darkness visible van Sacred Oath. Nummers als 'Battle cry' (wat een vocalen van Rob Thorne!), 'Words upon the stone' (riffklassieker), 'Queen of the night' 'Prophecy' en 'Calm before the storm' zijn stuk voor stuk goud.

Gesloten