Dour 2007

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jul 11, 2007 11:03 am

Alwin schreef:[..]

NInja..? Ik weet van niks. Maargoed, ik zie wel of dat er van komt, donderdag is echt wel dè avond dat ik dingen wil zien zeg maar. Vind drum n bass erg relaxt.
ninja tune label is allemaal super relaxte ambient chill muziek! moet je zeker eens binnenstappen, komen ook de meest leipe lui merk ik altijd
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » do jul 12, 2007 5:13 pm

Have all fun voor diegene die gaan naar een van de gezelligste festivals van Belgie waar alles kan en mag!
www.musketeerofdeath.nl

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jul 16, 2007 11:59 am

ja, het is een topfestival

stonk wel niet normaal, was erg heet en heel vermoeiend

maar wel zeer geode of interessante muziek en een leuke sfeer? ik heb elke dag van 12.00 uur s middags tot een gat in de nacht bands en acts gekeken.

even over de muziek
DONDERDAG:
Ik ben begonnen met THE SLACKERS, skabandje, wel leuk begin. Daarna naar het eerste deel van DJ HYPE gaan kijken, dat is wel leuke drum and bass, maar geen materiaal dat mij wild maakt. THE EXPERIMENTAL TROPIC BLUES BAND klonk ook aangenaam bij dit weertje. Veel mensen kwamen voor THE SKATALITES, maar ik vond hun ska maar voorspelbaar. De vlaamse popmuziek van FIXKES bleek nergens naar te klinken. Dan waren els en danny van VIVA LA FETE beter, lekker energieke dance disco pop glam optreden! Daarna was BONOBO het hoogtepunt van de eerste dag. Zeer chill optreden met geweldige liveband en ik was volledigig in hogere sferen. Ook CINEMATIC ORCHESTRA was gewoon bloedmooi. En WU TANG CLAN? Mijn oma is meer angstaanjagend, elke song is hetzelfde en al dat gepose en gelul gaat zelfs deze manowar fan te ver.

VRIJDAG:
Ben ik al heel vroeg begonnen met REPULSION (saaie metalcore) en een wat tegenvallende set van RISE AND FALL. Deze heren moeten beter kunnen. Vedere metalcore bands die ik deze dag zag, waren TERROR (derde keer op paar maand dat ik ze zie, en het gaat nog niet vervelen. Dat geldt ook voor WALLS OF JERICHO met de immer stoere Candice. ANIMOSITY vond ik saai en in CONVERGE had ik deze keer geen zin. Te vermoeiend. SICK OF IT ALL bljift natuurlijk een geweldige liveband, niet hun beste concert dat ik van ze zag, maar wel gewoon ouderwets goed.
FOXYLANE swingde er lekker op los en daarna viel ik in slaap van het gezwijwel van Sean 'zoon van' Lennon. De sprookjeswereld van A HAWK AND HAWKSAW was even fascinerend, maar werd al snel saai. Het hippe HOT CHIP kreeg mij in beweging en THE HORRORS vind ik een erg overhypte band. GABRIEL RIOS was niet speciaal, maar wel mooie achtergrondmuziek en daarna was ik totaal van de wereld. Heb nog wat staan dansen op dubstep, dat is al dat ik weet.

ZATERDAG:
Was ik terug levend en ready to go. Ondanks hitte en stank. De dag begon weer met saaie metalcore, deze keer van REPULSION. Dan was het Brugse THE SETUP toch veel beter. SWORN ENEMY was redelijk goed, wat niet kan gezegd worden over de bagger van FINAL FIGHT. 'Do you love us?' en het bleef dus stil in de tent. LENGTH OF TIME heeft niets meer met 'core' te maken en is gewoon een saaie metalband. De Gentenaar SIOEN zette een van de mooiste concerten van het weekend neer. Ease the pain! Hellyeah. De Ierse rockband THE FRAMES speelt u2 altijd met gemak naar huis en ook deze keer was dat zo. De reaggea van ISRAEL VIBRATION was oersaai, de muziek was te relaxt zelfs voor een apestoned publiek. THE YOUNG GODS FEAT DALEK was daarna best speciaal, maar er had meer ingezeten. De 'mexicanen' van BRUJERIA kunnen er beter mee stoppen. Daarna was het elektronica time! LUKE VIBERT speelde een mooie set en de IDM van AUTECHRE was daarna meesterlijk. Daarna werd het wat wilder want het was weer VENETIAN SNARES time. 60 minuten liggen freaken dus. Daarna bleek het veel te druk op het terrein te zijn dat ik VITALIC en co maar links heb laten liggen.

ZONDAG:
Eerst gaan zwemmen in oude mijnputten met heel veel anderen. Lekker! Daarna wel MERZBOW gemist, maar je kunt niet alles willen. Ik ben begonnen met het gekke THE TOKYO SKA PARADISE ORCHESTRA en dat was wel energiek. THE VAN JETS rockte er aardig op los en BEENIE MAN was de enige reagge artiest die er dit weekend nog wat van maakte. SUN O))) was gewoon griezelig. Zeker omdat het superheet was en heel de tent duister was door overdosis rook van rookmachines. Aparte belevenis. THE BLACK MOTORCYCLE CLUB was te braaf, KATERINE te homo en 65DAYSOFSTATIC verveelt niet met hun instrumentale rock/metal. THE JASON FORREST BAND was daarna totaal fasicenered. Een droge Amerikaan die woont in Berlijn en een soort van samplerockmetalbreakcorehiphopfunk brengt met als toetje the final countdown van europe. De dj set van AMON TOBIN bracht een mooi eind aan een fascinerend festival.

Zo, nu ben ik officieel totaal gesloopt!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma jul 16, 2007 12:12 pm

Vrijdag en zaterdag openden toch niet beiden met Repulsion ?!
Verder cool verslag !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jul 16, 2007 12:16 pm

owneen, tweede keer was het Resistance, geloof ik, al die namen van die franse hardcorebands ook!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » ma jul 16, 2007 3:45 pm

Damn, had graag gegaan - maar helaas. En zo'n reviewke wrijft dat er nog eens lekker dik in.

Hopelijk volgend jaar weer.
www.musketeerofdeath.nl

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma jul 16, 2007 5:25 pm

Woensdag:
File in Antwerpen (wat de neuk we daar deden weten we nog niet) gevolgd door wachten voor de ingang bij Dour (4 km, 3,5 uur werk).
Alle auto's over 1 kutweggetje met kinderkopjes naar de camping.
Dat systeem kon niet slechter.
Eveneens als een bandje halen bij punt 1 en dicht laten knippen bij punt 2.
Wordt er bij punt 2 ook nog een wijf helemaal lijp waardoor het nog slomer gaat.
8 uur voor Dour, 3 uur stond de tent.
En jonkel en slapen, tot hier toe moest het voor mij nooit meer.

Echter de komende 4 dagen maakten het wel goed.

Donderdag:
12 uur uit bed, eerste band die dag:
-Year of No Light, koude doomachtige muziek, met continu eentonige krijsen. Opzich een dikke sfeer die het achterliet, zelfs om x uur in de middag. Helaas, mijn gezelschap was er minder van gediend en ik heb het na een minuutje of 10 met rust moeten laten.
-Dj Hype, lekkere drum n bass met een of andere vage MC erbij. Goed dansbaar. De MC werd soms wat eentonig, maar opzich, was hij verder ook wel gezellig.
-Murdock: Drum n bass maar saaier, we hebben het hier afgetrapt om naar:
-Viva la Fete te gaan. Gezellige vage muziek die ik niet kan labelen bij een gebrek aan kennis erover. dus ^. Vermakelijk en strak, ik heb me geamuseerd. Meer contact met het publiek mocht, maar het was zo ook spaight. (op de myspace vind ik er overigens geen donder aan)
-Wu Tang Clan: ongeveer wat je van zulke mannen verwacht: Luie negers die te laat aankomen, voor tijd vertrokken zijn en hip hop brengen.
Leuk, voor een keer.
-Andy C: Drum n Bass waar ik goede dingen over had gehoord. Inderdaad, vette stukje muziek daar, alleen moeten ze niet na 30 tot 60 seconden weer stilvallen voor wat slap geouwehoer dat verre van meerwaarde had. De irritaties liepen hoog op en we smeerden hem maar snel. Jammer, had hij zijn nummers langer gemaakt in plaats van die karige korte kankerstukjes had ik er best nog een uur willen staan. (of hoe lang hij er ook had mogen blijven)
-Sickboy. We verwachten breakcore, krijgen een of andere happy house act ofzo. Laters he.

Vrijdag: hier stond niks gepland, en ik heb me redelijk aan die planning gehouden.
Maffen tot een uur of 1, vervolgens de berg naast het terrein eens beklimmen om dara te wandelen en verder te jonkelen.
Erg genoten daarboven, betere lucht en temperatuur dan beneden.
Afbeelding
groetjeskusjes.

-Goose: geinig. Ik had naar aanleiding van de soundcheck spacyer verwacht, dus eigenlijk een tegenvaller. Wel leuk verder hoor.
Erna weer ik niet precies meer, wel een aantal tenten afgeweest geloof ik.

Zaterdag: Na een vrijdagje rusten waren we wel redelijk ontspannen, en dat hadden we weer vrij lang volgehouden op camping terrein. Schaduw, jonkels, poker en Fransen dissen waren weer aan de orde van de dag.
Een of andere beue franse rotzak had zijn tent midden in het gangpad gezet met nog wat homies van hem. Samen 2 tenten, en uiteindleijk moest men tussen de zijne en de mijne doorlopen, wat toch wat schade ging oplevere.
Enkele lintjes en omleidingbortjes in 3 talen deden wonderen en in no time was zijn tent vrij platgewalst door diverse groepjes van 4 tot 10.
Jammer man. Echt zonde.

Rond 8-9 richting festivalterrein gegaan:
-Israel Vibration: ik had me miskeken blijbaar, na 10 seconden was het ruim genoeg.
-Opgezwolle: jeweettoch.
-Brujeria: Geen idee wat die gast lulde en wat ze poogden te spelen. Cola was lekker de hamburger ook.
-Dropkick Murphys. Nog steeds flink aan de Cola en Hamburger.
-Autechre: Ik ben in de tent geweest heb ik vernomen, volgens mij was het vaag.
-Venetian Snares: Hier kwamen we dan toch voor, geflipte shite tot en met, flink los, laatste 10-15 minuten van de set waren quite much teh flipage.
GEWELDIG!
-Vitalic: Ik meende een Tiga Covertje te horen? Verder wel leutig.
-Dr. Elektroluv: Electro, wel weer fijn. Alleen optijd naar de tent gegaan, geen idee meer waarom.

Onderweg nog even vrienden gemaakt met wat rare Fransen. Foto volgt. (althans, ik hoop dat hij ze niet gaat vergeten mailen)

Zondag:
-Merboz begon om half 3



en ik was weer aan de poker.
Jammer man.

Sunn o))).
De tent ongeventileerd vol met rook. Dit in combinatie met verhalen over kotsende en flauwvallende mensen hebben mij zachtjes aan maar naar buiten doen lopen. Heb een evenwichtsstoornis wel eens gehad en dat merk ik bij lokale concerten soms nog.
Ik had het idee dat 1 slide en een hoger volume op zo een bass funest had kunnen zijn, en daar voelde ik weinig voor.
Verder was het me toch tè traag.
een 10 voor sfeer overigens, dat wel.
Enge meuk.

-Black Rebel Motorcycle Club : nee.
-Dj Shadow : Ja, wel leuk.
En toen zijn we maar eens door gegaan naar de tenten, we waren het wel beu.

Mensen op de camping die perfect dieren nadoen en 400 keer "bonsoir"naar elkaar roepen: JA!
Fransman die nederlands leert "ik zoek vrienden"
JA!
KAKAFRAU!: Ja!
DOUREEEEEEEEEH: nee.
De berg naast het festival: Ja!
The Chosen en Avalon en compagnons: Ja!
(ohja, en The_Chosen heeft een woeste staart :D )
Mannen in jurken, mannen in boxers die dansen bij black rebel dinges, mannen die, etc. JA!
Te grappig wat er rond liep.
Zatte fransen die na een jonkel instorten: JA! (foto's volgens hoop ik)
5 dagen niet kakken: nee.
VENETIAN SNARES JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJ
JAAAAAAAAAAAAA!




De hele ervaring was eigenlijk wel gaaf. Ik vergeet ook een stuk dingen te melden, en ook wel een aantal bands, maar het totaal vond ik gaaf.
Eten en drinken was ok.
Alles wat met het festival te maken had vond ik wel ok.

Maar alles wat met de camping te maken had, kreeg ongeveer wel een dikke min van mij.
Alles wat op de site stond dat er was was er inderdaad, maar de mate waarin, de effectiviteit ervan of de moeite die je ervoor moest doen was meer uber fokking karig kankersuua.
+te weinig plaats.

http://www.youtube.com/watch?v=b0iBhZS-a-0
Op de berg.




Zoiets.
Laatst gewijzigd door Alwin op ma jul 16, 2007 5:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jul 16, 2007 5:35 pm

ja, woensdagavond was het een ramp bij aankomst, ik kreeg sms'je en ben dan maar thuis gebleven en donderdagochtend vertrokken, en ik heb bijna geen problemen gehad met de 'organisatie'

probleem was gewoon dat er te veel mensen waren voor de plaats dat er overal was

overigens ben ik ook zondagnacht naar huis gereden! dat is perfect, geen file en lekker doorvlammen en in no time was ik thuis
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » ma jul 16, 2007 5:39 pm

Woensdagmiddag rond een uur of half 2 vertrokken vanuit Sneek, om zo rond een uurtje of 6/7 in Dour aan te komen. De reis liep zoals gepland en we waren rond 7 uur op het parkeer terrein aangekomen. Vanaf hier liepen we richting de camping met de positieve instelling dat we rond een uurtje of half 10 voor de tent zaten met een biertje in de hand. Helaas liep dit niet helemaal als gepland en hadden we te maken met een immense drukte waarbij het pas half 3 ’s nachts werd toen we eindelijk de tent op hadden gezet. Toen ben ik eigenlijk maar direct gaan slapen om de volgende dag een beetje fit te zijn.

De volgende dag hebben we het dorp verkent, supermarkt geplunderd en zijn we nog verdwaald geraakt in het dorp zelf.
’s Avond zijn we naar het festival terrein gelopen om daar Vive la Fete te aanschouwen. Deze Franse band maakte er een leuk feestje van met hun rock / disco muziek. Toen even wat eten gehaald om daarna te genieten van de Wu Tang Clan. Deze heren kwamen een half uur te laat op maar het optreden was het waard. Erg geslaagde hip hop, alleen jammer van het lage volume.
Na dit optreden ben ik teruggegaan naar de camping wegens het feit dat ik me niet helemaal goed voelde, dus de eerste dag erg weinig gezien.

De vrijdags zijn we vroeg naar het festival terrein gegaan om daar wakker te worden met de Sigur Rós achtige muziek van Bambi Kramer. We zijn vanwege de relaxte sfeer bij dit podium hier maar blijven hangen en hebben daarna Sean Lennon gezien dat ook weer een zeer ontspannend muziekje teweeg bracht.
Vervolgend even bij Animosity, maar hardcore is toch niet echt mijn ding, vooral niet in een snikhete tent.
De volgende act die we keken was zZz en wat een act. Deze 2 Nederlanders met hun orgel en drumstel wisten voor psychedelica liefhebber er een waar feestje van te maken. Nummer over drugs en sex gingen er goed in bij menig lsd gebruiker in het publiek. Maar ook zonder invloed van verdovende middelen was dit een zeer optreden.
Vervolgens gaan kijken bij Jimi Tenor & Kabu Kabu. Dit was niet helemaal mijn ding maar een maat van me wilde deze jazz-achtige? band wel eens live zien, vandaar.
Dave Clark, wat een geweldige muziek, keiharde psytrance kwam er uit de tent, maar helaas was deze tent veel te vol, dus op naar Motor. Hiervan even 2 nummertjes gezien om daarna richting tent te gaan.

Zaterdag begon met een heerlijke frisse duik in de oude mijnafgraving vlakbij het festivalterrein om daarna lekker fris en fruitig het festival terrein te bezoeken voor Two Gallants. Deze 2 heren maakten echt geweldige country achtige postrock. Hierna volgde voor mij HET optreden van Dour: Griots and Gods (the young gods vs. Dälek). De sfeer die bereikt werd ging ver boven alles wat ik hier had gezien. Deze experimentele hiphoppers en krautrockers combineerden hun stijlen op een unieke wijze. GENIAAL!
Tijd om te chillen op de camping om ’s avond fit te zijn voor Autechre. Een zeer duistere set van deze dj’s, maar erg te genieten. Venetian Snares kwam vervolgens hetzelfde podium op om de zaal even laten te genieten van een keiharde breakcore set die eindigde met wat “winnipeg is a frozen shithole” nummers. Erg geweldige set en tijdens deze 2 acts wel een liter zweet kwijtgeraakt door de immense warmte in de tent.
Toen Otto Von Schirach het podium betrede had ik geen idee idee wat ik van deze maskerdragende artiesten moest verwachten, maar het sprak me niet erg aan.

Zondags eerst even een stukje van een franse zigeunerband gekeken om daarna even flink wakker te worden met Merzbow. Godver, wat een harde set speelde hij, maar het was wel een zeer vermakelijk optreden, maar dat waren niet veel mensen met eens, aangezien de tent niet erg vol bleef. Hierna even een middagdutje bij het meer gedaan om vervolgens de drone goden van Sunn O))) te gaan kijken. Geweldige set hebben ze gespeeld en ik was zwaar onder de indruk van de sfeer die ze wisten neer te zetten ondanks de enorme hitte.
Na Sunn zijn we naar de tent gegaan, spullen ingepakt en naar huis gescheurd om vervolgens vanochtend om half 5 weer in het hoge noorden van Friesland aan te komen.


Pluspunten:

+ mooi weer
+ mooie omgeving
+ goed voedsel
+ redelijke prijzen
+ aardige mensen
+ relaxte sfeer
+ geweldige optredens
+ Young Gods vs. Dälek
+ Douwe Egberts koffie service
+ mijnafgraving om te zwemmen
+ ouwehoeren met Alwin :P


Minpunten:

- soms te warm
- dronken franse lui
- water was op!!
- Enorm lange wachrij bij aankomst
- Te druk
- Franstaligen die vertikken om een woord engels te spreken

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » ma jul 16, 2007 5:47 pm

Lijkt me een mooi feestje nô.
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma jul 16, 2007 6:17 pm

Kriestof schreef:ja, woensdagavond was het een ramp bij aankomst, ik kreeg sms'je en ben dan maar thuis gebleven en donderdagochtend vertrokken, en ik heb bijna geen problemen gehad met de 'organisatie'
Enorme ramp dat het was.
Het duurde niet alleen fokking lang, we siten ook NIKS!
Alles in het Frans, niemand die Nederlands of Engels wil klappen daar, alleen dat kankerfrans.
Tenzij zo een lijphoofd drugs wil, dan ineens kunnen ze vrij goed Engels.
Kriestof schreef: probleem was gewoon dat er te veel mensen waren voor de plaats dat er overal was
Duidelijk het geval ja. Dit paste gewoon ECHT NIET.
Kriestof schreef: overigens ben ik ook zondagnacht naar huis gereden! dat is perfect, geen file en lekker doorvlammen en in no time was ik thuis
Wij zijn vanochtend rond 7 uur in de de auto gestapt. Even wc's en drinken gebruiken bij de 1e benzinepomp en erna aan 1 stuk naar huis kachelen.
The Chosen schreef:alleen jammer van het lage volume.
De zang mocht wel harder ja. De beats waren prima. Fokking schokgolven man, nog nooit zo meegmaakt, dat was wel cool dan weer. :) .
The Chosen schreef: - dronken franse lui
- Franstaligen die vertikken om een woord engels te spreken
Dit waren inderdaad wel topirritaties hoor.
Die zingende lawaaierige lui kan ik wel mee leven, maar het steroetype "ik-ben-naast-dronken-hier-ook-al-5-jaar-te-oud-voor-en-heb-kort-rost-haar-en-loop-agressief-met-mijn-zatte-kop-door-alles-en-iedereen-heen-te-rammen"-fransoos is wel erg irritant.
+Taalbarière suckt keihard, die lui doen gewoon GEEN moeite.
en kùnnen? ECHT WEL!
Wacht maar tot je jonkel zit te roken of dat ze iets anders van drugs van je proberen te scoren, dan ineens kunnen ze het wel.
Stomme kutten dat het zijn.



Wel leuk trouwens: (het schiet me net te binnen^^)
We stonden bij Goose en naast ons stonden wat Fransjes, waaronder een of andere Aziatisch achtige chika, die niet bekend leek met blunts. Dus mijn maat liet haar 2 hijsen nemen (en ze nam niet te zuinige ook!)
Hehe, daarna zo verdoofd als wat, prachtig!
(Verdomd straf poeier trouwens ook, Silver Pearl ofzo, ergens uit Eindhoven en nog geeneens duur ook. Absurd spul)
Anyways, met een hand voor haar gezicht zwaaien, reactie: 0
tegen haar gezicht aanprikken met vingers, na dat een tel of 20 met zijn 3en te doen kwam er eindelijk beweging in :mrgreen: .
Het was zo schattig.



Wat mij trouwens erg verbaasde:
GEEN MUZIEK TE KOOP?!
200 bands en vrijwel niks te koop op 2 kraampjes na ofzo maar. Echt raar.


Merzbow liep trouwens los rond, ik zag hem bij Sunn(((O))) lopen. Het leek erop alsof hij wel wat stevigs op had.

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma jul 16, 2007 6:35 pm

Trouwens, Kriestof, had jij donderdag een Iron Maiden shirt aan?
Ik zag namelijk iemand lopen waarvan ik dacht dat jij het was.

(Ik had overigens ook wel geroepen, maar shit ging snel, en misschien was je het gewoon ook wel niet :P )

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jul 16, 2007 6:37 pm

Alwin schreef:Trouwens, Kriestof, had jij donderdag een Iron Maiden shirt aan?
Ik zag namelijk iemand lopen waarvan ik dacht dat jij het was.

(Ik had overigens ook wel geroepen, maar shit ging snel, en misschien was je het gewoon ook wel niet :P )
ik had donderdag wel een iron maiden pullover aan, maar geen tshirt, voor de rest heb ik geen bandshirts aan gehad
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma jul 16, 2007 6:42 pm

Kriestof schreef:[..]


ik had donderdag wel een iron maiden pullover aan, maar geen tshirt, voor de rest heb ik geen bandshirts aan gehad
Ja, kan ook ik weet het niet zeker.

Hij/jij liep op dat moment in ieder geval tussen het terrein en de parking(richting de parking) en ik denk dat het ergens tussen 11 en 3 was.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma jul 16, 2007 6:52 pm

Het was ontzettend vet!! Verslag volgt.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma jul 16, 2007 7:57 pm

Godverdomme, wat was het vet. Ten eerste subliem weer, en natuurlijk geweldige acts.
Mijn hoogtepunten:

Venetian Snares (breakcore, altijd een hoogtepunt)
65daysofstatic (postrock, briljant en sfeervol)
Autechre (echt, briljante IDM, geen lichtshow, hele aparte sfeer dus)
Converge (heule logge post-hardcore, met van die dissonante stukken erin, heerlijk!)
Luke Vibert (acid god, maar speelde nu ook van alles wat, zelfs drum n bass)
Amon Tobin (vreselijk goeie set, heerlijke idm-jazz-breakbeat whoeatever, erg goed gewoon)
DJ Hype (dikke drum n bass, het ging meteen flink los donderdag)
Jason Forrest Band (een mengeling van alles en nog wat, afwijkend van zijn breakcore als soloartiest, wat een feestje, en tevens de dunstbezochte act ooit op Dour denk ik, maar voor feest heb je nog altijd maar een paar man nodig, en een geweldige Europe cover)
Vive La Vete (dikke synthpop en bloedgeil wof, hehe)
Goose (evenzo dikke synthpop met een Depeche Mode randje, heerlijk genieten)

Verder waren Walls of Jericho, Terror en Sick of it all weer lekker hardcore bezig, met circlepits en walls of death tot en met, en was het lekker dansen met acts als Digitalism en Dave Clarke.

Minpunten vielen eigelijk naderhand wel mee, maar ik heb nog nooit zoveel mensen totaal van de kaart op een festival meegemaakt, echt, die gasten kunnen nergens tegen. Vanochtend nog bijna een vervelende Ghanees op zn brede neus geslagen omdat ie ons niet met rust wilde laten. En dan was er nog de ontzettende stank van een verpauperd terrein.
Ook nog een dagje Brussel eraan geplakt vandaag, en een hoop cds gekocht, maar die vertoon ik wel in het daartoe bevoegde topic.
Al met al behoorlijk geslaagd voor een festivalweekend.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » wo jul 18, 2007 9:54 pm

Ook even een klein verslagje van Dour:

Het begon allemaal goed toen we de luxe volvo station mochten lenen van de pa van mijn vriendin, omdat onzelfs opgevouwen en al de andere auto propvol was. Maar goed, daar vrij vroeg aangekomen relaxte sfeer en mooi weer. Helaas hebben we daar nog 7,5 uur bepakt moeten wachten op een campingbandje, erg slecht geregeld dus. Op een veel te klein terein veel te veel mensen die niet wisten waar ze heen moesten, en dat zorgde voor een giga choas. Het was inmiddels al donker geworden en het campingterrein stond ook al vrij vol, dus nog lang moeten sjokken voor een plaatsje. Eerst zouden we bij een pisplaats staan maar gelukkig wist een dronken frans met poepoe en plaplaah ons uit te leggen dat daar gepist werd:P
De donderdag gelijk even het campingterein verkend en een dik uur gelopen naar de lidl, waar natuurlijk weer een fikse rij stond. Het terein was inmiddels een dikke blups bende geworden (niet zo erg als op waldrock) en de fransen waren drunk as shit(Kunnen ook nergens over)
Die avond Vive La Vete en Wu Tang gekeken, en het festival terein even verkend. Vrijdag kwamen we er achter dat er nog meer podia's waren, o.a. een chill out podia met Sigur Ros achtige muziek. Lekker wakker worden om daarna klaar gestoomd te worden voor ZZZ(!).
Het publiek bestond uit 90% lsd/lsa gebruikers, ondertussen nog met veel van die bizarre lui gesproken/gegebarentaalt. Het werd voor mij helaas veel te druk en overweldigend, daardoor heb ik weinig meegekregen. Gelukkig wel Autechre en Venetian Snares, OMG!
Autechre was heerlijk duister, alleen daarvoor was het voor mij de moeite waard. Venetian Snares eveneens, ik ben helemaal uit mijn dak gegaan, hij sloot het ook gepast af met een keihard hardcorenummer om vervolgens het publiek verdwaasd en euforisch
achter te laten. Helaas geen foto's gemaakt, enkel brakke foto's.

Plus en minpunten:

+ Voedsel
+ Vlamingen Fries leren spreken
+ Griots & Gods feat, indrukwekkend zelfs na 1 uur had ik nog een magisch gevoel
+ Mijnafgraving met tropischblauw water om in te zwemmen
+ Merzbow, het voelde alsof mijn hart uit mijn borstkas werd gerukt
+ Geluid, je hoefde niet te schreeuwen om elkaar te verstaan
+ Dave Clark, say OMFG helaas was de tent zo stampvol
+ Weer
+ Britten
+ Gratis zonnebrand
+ Camping
+ Luxe tent waarin je kan staan, en kan lopen.

- Wachten op alles, van een half uur tot 7 uren
- LSD gebruikers die aan je likken
- Stank op het festival terein
- Op de warmste dag was het water op
- Slechte organisatie
- Merendeel van de Fransen, nee ik wil geen amour
- Drukte

Al met al, helaas heb ik weinig meegekregen ivm de drukte maar voor Autechre en Venetian Snares was het wel waard! Voorlopig geen grote festivals meer voor mij, ik weet nu wel dat ik geen festivalliefhebber ben. Jammer.
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo jul 18, 2007 9:56 pm

Avalon schreef: - LSD gebruikers die aan je likken
:silly:

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » wo jul 18, 2007 10:02 pm

iscariah schreef:[..]
:silly:
Don't ask me why, eentje had zichzelfs bij mijn heupen vastgeklampt om mijn buik te likken. En maar op zijn tong wijzen. Ik vraag me ook af waarom iemand in godsnaam op zo'n druk festival LSD wil gebruiken, er werden ook flink wat mensen afgevoerd.
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo jul 18, 2007 10:10 pm

Avalon schreef:[..]


Don't ask me why, eentje had zichzelfs bij mijn heupen vastgeklampt om mijn buik te likken. En maar op zijn tong wijzen. Ik vraag me ook af waarom iemand in godsnaam op zo'n druk festival LSD wil gebruiken, er werden ook flink wat mensen afgevoerd.
Ah, ik doe dat zonder de LSD.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo jul 18, 2007 10:13 pm

Gekke jongens, die Belgen. Al waren de harddrugsgebruikers meer frans heb ik t idee.
O, ik zag nog een knaap tijdens Snares naar voren lopen, met ietwat lang haar en een Darkthrone hempie. Was jij dat, TheChosen?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » wo jul 18, 2007 10:21 pm

Dat kan niet missen, met zijn ''vintage'' darkthrone hemd.
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » do jul 19, 2007 3:45 pm

Avalon schreef: eentje had zichzelfs bij mijn heupen vastgeklampt om mijn buik te likken.
Post eens hoe je van die gast af raakte, gewoon, om Iscariah even in overdrive te krijgen :P .

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » do jul 19, 2007 3:47 pm

Trouwens, Amibor, ik heb maar 1 iemand gespot volgens mij die ik enigzins"AMibor" vond lijken (met de nieuwe look) Nederlands praten gast met een zwart petje? (En redelijk geschoren :o )
Bij Dr. Lektroluv denk ik. OF Dj Shadow.
Of in ieder geval, bij die Dance Arena net buiten.

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » do jul 19, 2007 4:23 pm

Alwin schreef:[..]

Post eens hoe je van die gast af raakte, gewoon, om Iscariah even in overdrive te krijgen :P .
:lol: Door te doen alsof ik een tuinbroekendraagster was.
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do jul 19, 2007 8:26 pm

Alwin schreef:Trouwens, Amibor, ik heb maar 1 iemand gespot volgens mij die ik enigzins"AMibor" vond lijken (met de nieuwe look) Nederlands praten gast met een zwart petje? (En redelijk geschoren :o )
Bij Dr. Lektroluv denk ik. OF Dj Shadow.
Of in ieder geval, bij die Dance Arena net buiten.

Hm, nee, ik had een groen petje, en bij Lektroluv lag ik al te ronken, hehe. En DJ Shadow heb ik al helemaal niet gezien, hehe.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do jul 19, 2007 8:28 pm

O, en ik ben sinds een jaar of 5 nimmer meer ´redelijk geschoren´ geweest, dus ik kon het onmogelijk zijn, hehe.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » do jul 19, 2007 10:53 pm

Zwart/groen, dat kon alle twee wel een beetje. Het was donker.
Maar het was ERG geschoren. Zowaar glad.
Dus je was het niet.

Aight.

EDIT:
Check Doursite, je kan er een beetje feedback geven, wel mooi.
Beetje zeuren of veren in hun reet steken, wat je wilt.

Plaats reactie