Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
-
Cjmormon
Bericht
door Cjmormon » vr dec 10, 2010 3:34 pm
ogja sorry dan ga ik nu ff zoeken waar 10 december stond. het heeft in een krant gestaan. in de gelderlander staat inderdaad ergends in december. ff zoeke hoor
Edit: ik kan het zo snel niet vinden
-
ketter
Bericht
door ketter » vr dec 10, 2010 3:37 pm
Zo, bij de Gelderlander terecht gekomen? Doe je goed
Cjmormon schreef:
ogja...heefd...ergends...zoeke ....

-
Sorcha
- Lult over cdtjes
Bericht
door Sorcha » vr dec 10, 2010 3:44 pm
Bart schreef:
Zo, bij de Gelderlander terecht gekomen? Doe je goed
Haha thanks, was destijds stage. Ben nu freelancer
En die 10 december is als het goed is nooit gepubliceerd. Die datum is in het interview wel genoemd en heb ik toen ook hier gepost met het voorbehoud dat het niet op een paar dagen aankwam. Dat heeft Freek Koster in ons gesprek ook duidelijk aangegeven. Maar dat soort info zal ik voortaan niet meer posten. Scheelt een boel verwarring

-
Cjmormon
Bericht
door Cjmormon » vr dec 10, 2010 3:55 pm
naja dan moeten we nog maar een weekje w8ten op naampjes:P wel zwaar kut heb de hele middag achter die laptop gezeten om te kijken wie er nou kwamen maarja iniedergaval zeer binnekort zullen er wel namen bekend gemaakt worden. misschien wel leuk kerst kado:D
-
fetuskiller
-
Contacteer:
Bericht
door fetuskiller » vr dec 10, 2010 5:35 pm
Zeg, heb jij op de namen voor fortarock na, geen leven ofzo?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!
Last.fm
-
Meridian
Bericht
door Meridian » vr dec 10, 2010 5:37 pm
Zover ik begrepen heb was het de bedoeling om rond deze tijd meer namen bekend te maken, maar moest het uitgesteld worden.
-
MetalJan
Bericht
door MetalJan » za dec 11, 2010 12:28 am
Sorcha schreef:Potdikkie, lezen is ook een kunst. Zoals ik al postte: de verwachting was dat op 10 december nieuwe namen bekend gemaakt zouden worden, maar het kon ook een paar dagen schelen.
Ik doelde op de post van Cjmormon (7 dec), die zei dat er 10 december nieuwe bands bekend werden. Heb jouw post over het hoofd gezien
Niet boos worden!

-
Trakadan
Bericht
door Trakadan » za dec 11, 2010 11:42 am
Op de site van Fortarock staat een ding over dat de prijzen gelijk blijven.
Daaronder staat de clip van Breaking The Law van Judas Priest.
Dit kan een hint zijn?
-
Gilbert
- Lult over cdtjes
Bericht
door Gilbert » za dec 11, 2010 12:07 pm
Trakadan schreef:Op de site van Fortarock staat een ding over dat de prijzen gelijk blijven.
Daaronder staat de clip van Breaking The Law van Judas Priest.
Dit kan een hint zijn?
Ik zie dat clipje niet staan, maar bij het nieuwsbericht over o.a. dat de early-bird kaarten op zijn, staat een videoclip van Ministry. En die treden niet meer op. Dus ik zou er niet teveel in lezen. Het gaat er volgens mij meer om dat de schrijver de titel "Breaking The Law" bij het stukje vindt passen dan om de band die het nummer speelt. Judas Priest op Fortarock zou ik echter fantastisch vinden hoor, laat daar geen misverstand over bestaan.
-
ketter
Bericht
door ketter » za dec 11, 2010 12:07 pm
Staat er al een tijdje. Zou wel ontzettend gaaf zijn!
-
Trakadan
Bericht
door Trakadan » za dec 11, 2010 12:57 pm
Het kan kloppen, tussen graspop en high voltage is nog een gat, ik gok dat ze in die tijd in europa gaan touren en misschien fortarock aan zullen doen,
Zou wel heel gaaf zijn idd.
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » za dec 11, 2010 1:02 pm
Doe maar niet.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
-
Cjmormon
Bericht
door Cjmormon » zo dec 12, 2010 10:30 pm
fetuskiller schreef:Zeg, heb jij op de namen voor fortarock na, geen leven ofzo?
Bedankt dat je het zo subtiel vraagt en nee ik heb een leven naast fortarock. Mag een arme student waarvan fortarock waarschijnlijk het enige festival voor word in 2011 niet benieuwd zijn naar wat er gaat spelen? Maar in iedergeval bedankt voor de intresse
-
alicecooper
Bericht
door alicecooper » wo dec 15, 2010 5:11 pm
Velen zitten er waarschijnlijk al een tijdje op te wachten. Aanstaande vrijdag zullen er weer twee nieuwe namen bekend gemaakt worden.
Hieruit zal ik waarschijnlijk gaan bepalen als ik wel of niet ga.
-
Rubicon
Bericht
door Rubicon » wo dec 15, 2010 5:39 pm
Cjmormon schreef:naja dan moeten we nog maar een weekje w8ten op naampjes:P wel zwaar kut heb de hele middag achter die laptop gezeten om te kijken wie er nou kwamen maarja iniedergaval zeer binnekort zullen er wel namen bekend gemaakt worden. misschien wel leuk kerst kado:D
Je kunt ook bier gaan drinken of naar de hoeren gaan ofzo, die namen heb je toch geen invloed op...

-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » wo dec 15, 2010 6:07 pm
Sorcha schreef:
Heb je journalistiek gestudeerd of ben je daar via een andere weg terechtgekomen?
Beetje offtopic, maar even ter interesse

-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » wo dec 15, 2010 6:08 pm
alicecooper schreef:Velen zitten er waarschijnlijk al een tijdje op te wachten. Aanstaande vrijdag zullen er weer twee nieuwe namen bekend gemaakt worden.
Goede zaak! Ben benieuwd !
-
MetalJan
Bericht
door MetalJan » wo dec 15, 2010 7:07 pm
alicecooper schreef:Aanstaande vrijdag zullen er weer twee nieuwe namen bekend gemaakt worden.
Daar hou ik je aan!
-
Trakadan
Bericht
door Trakadan » wo dec 15, 2010 7:12 pm
MetalJan schreef:alicecooper schreef:Aanstaande vrijdag zullen er weer twee nieuwe namen bekend gemaakt worden.
Daar hou ik je aan!
Staat op de fortarock site;)
-
Sorcha
- Lult over cdtjes
Bericht
door Sorcha » wo dec 15, 2010 7:17 pm
Elessar schreef:Sorcha schreef:
Heb je journalistiek gestudeerd of ben je daar via een andere weg terechtgekomen?
Beetje offtopic, maar even ter interesse

Beide, doe de master journalistiek in Grunn en de verplichte stage heb ik bij De Gelderlander gedaan. Zodoende ben ik blijven plakken. Ben ook nog niet helemaal klaar met studeren (scriptie moet ik onder andere nog schrijven). Heb je toevallig ook journalistieke ambities?
-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » wo dec 15, 2010 8:26 pm
Sorcha schreef:
Beide, doe de master journalistiek in Grunn en de verplichte stage heb ik bij De Gelderlander gedaan. Zodoende ben ik blijven plakken. Ben ook nog niet helemaal klaar met studeren (scriptie moet ik onder andere nog schrijven). Heb je toevallig ook journalistieke ambities?
Nee, wel proza ambities.
Het is natuurlijk verdomd moeilijk om in dat wereldje terecht te komen, maar de aanhouder wint (meestal). Ik vroeg me daarom af of jij wellicht dezelfde ambities had

. Met een master in het vak heb je in ieder geval al heel wat meer kansen lijkt me. Of valt dat tegen?
Ik wilde je trouwens een PM sturen ipv dit allemaal hier te plaatsen, maar dat wil niet lukken.
-
innuendo
- Lult over cdtjes
Bericht
door innuendo » wo dec 15, 2010 9:38 pm
Cjmormon schreef:naja dan moeten we nog maar een weekje w8ten op naampjes:P wel zwaar kut heb de hele middag achter die laptop gezeten om te kijken wie er nou kwamen
Och gossie!!

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » wo dec 15, 2010 10:44 pm
-
ketter
Bericht
door ketter » do dec 16, 2010 12:14 am
Elessar schreef:Sorcha schreef:
Het is natuurlijk verdomd moeilijk om in dat wereldje terecht te komen, maar de aanhouder wint (meestal). Ik vroeg me daarom af of jij wellicht dezelfde ambities had

. Met een master in het vak heb je in ieder geval al heel wat meer kansen lijkt me. Of valt dat tegen?
Waarschijnlijk kan Sorcha je hier beter antwoord op geven, maar omdat ik soortgelijke ambities aan beide kanten heb/had kan ik het toch niet laten om er ook mijn licht over te laten schijnen. Als je bij een krant of tijdschrift terecht wilt komen die enigszins van betekenis is, is een master journalistiek (of vakgerelateerd) min of meer een voorwaarde. Verder is, zowel op het gebied van schrijven als journalistiek, ervaring, je netwerk en je vaardigheden met betrekking tot netwerken erg belangrijk. Verwacht in ieder geval niet 's nachts wat geniaals te schrijven en het de week erna verkocht te hebben bij een uitgever

-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » do dec 16, 2010 12:39 am
Bart schreef:Elessar schreef:Sorcha schreef:

Waarschijnlijk kan Sorcha je hier beter antwoord op geven, maar omdat ik soortgelijke ambities aan beide kanten heb/had kan ik het toch niet laten om er ook mijn licht over te laten schijnen. Als je bij een krant of tijdschrift terecht wilt komen die enigszins van betekenis is, is een master journalistiek (of vakgerelateerd) min of meer een voorwaarde. Verder is, zowel op het gebied van schrijven als journalistiek, ervaring, je netwerk en je vaardigheden met betrekking tot netwerken erg belangrijk. Verwacht in ieder geval niet 's nachts wat geniaals te schrijven en het de week erna verkocht te hebben bij een uitgever

Bedankt voor je moeite om te reageren!
Nee, weet ik. Ik ben er zelf al een aantal jaren mee bezig. Ondertussen heb ik nu wel door hoe moeilijk het is om daadwerkelijk iets te bereiken. Heb wel positieve feedback van een eindredacteur en een uitgever gekregen, dus dat is natuurlijk wel vet. "Gewoon door blijven gaan" is mijn motto.
-
ketter
Bericht
door ketter » do dec 16, 2010 12:48 am
Elessar schreef:Bart schreef:Elessar schreef:

Bedankt voor je moeite om te reageren!
Nee, weet ik. Ik ben er zelf al een aantal jaren mee bezig. Ondertussen heb ik nu wel door hoe moeilijk het is om daadwerkelijk iets te bereiken. Heb wel positieve feedback van een eindredacteur en een uitgever gekregen, dus dat is natuurlijk wel vet. "Gewoon door blijven gaan" is mijn motto.
Zeker, stoppen is voor losers.

Wat zijn je plannen? Roman/non-fictie schrijven?
-
Spirit In Black
Bericht
door Spirit In Black » do dec 16, 2010 10:57 am
alicecooper schreef:
Geduld is een schone zaak..

-
Sorcha
- Lult over cdtjes
Bericht
door Sorcha » do dec 16, 2010 1:37 pm
@ Bart/Elessar:
Wat Bart inderdaad zegt. Het is lastig om ertussen te komen. Je kunt geluk hebben. Veel mensen blijven toch bij een stageplek hangen of komen via een netwerk aan de bak. Opleiding zegt niet alles. Bij De Gelderlander werken ook mensen met een hbo-achtergrond en mensen die nooit journalistiek gestudeerd hebben. Hoe dat landelijk is weet ik niet precies, maar je zou van het volgende kunnen uitgaan:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Int ... anen.dhtml. En wat in deze tijd ook niet onbelangrijk is, is dat je multimediaal kunt werken (audio, video, internet en oh ja schrijven).
Overigens is er weer een heel verschil tussen de journalistieke en literaire wereld, iets met appels en peren vergelijken. In de literatuur is het vaak wel handig om goed over te komen in de media en natuurlijk goede boeken te schrijven om zo een naam op te bouwen. En natuurlijk een uitgever hebben die flink in je wil investeren. Of je moet natuurlijk het lef hebben om je boek zelf uit te geven (gebeurt tegenwoordig ook veel).Ik weet niet hoe het in de Randstad zit, maar hier in Nijmegen heb je wel literaire organisaties als Op Ruwe Planken die werk van beginnende schrijvers/dichters in hun tijdschrift publiceren. Daar zullen er vast meer van zijn, dat zou je ook als een opstapje kunnen zien.
-
Oak
Bericht
door Oak » do dec 16, 2010 5:04 pm
Ik ben aanwezig, mijn kaartje is inmiddels al gekocht. Benieuwd welke bands morgen bekend worden gemaakt!
-
alicecooper
Bericht
door alicecooper » vr dec 17, 2010 11:50 am
Paradise Lost en God Dethroned zijn bevestigd.
-
Cjmormon
Bericht
door Cjmormon » vr dec 17, 2010 1:14 pm
Paradise Lost is een erg mooie aanvulling
-
Woutjinho
-
Contacteer:
Bericht
door Woutjinho » vr dec 17, 2010 3:00 pm
Erg jammer... kan er niks mee.
-
Oak
Bericht
door Oak » vr dec 17, 2010 3:51 pm
Hmmmm, beetje slapjes inderdaad. Maar goed, Immortal is het sowieso dubbel en dwars waard, de rest kan ik er alleen maar bij krijgen (hoewel een bevestiging van Volbeat ook wel heel briljant zou zijn).
-
King of Beer
-
Contacteer:
Bericht
door King of Beer » vr dec 17, 2010 4:02 pm
Paradise Lost is een gave toevoeging.
God Dethroned is leuk om mee te pakken als ze er toch staan.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » vr dec 17, 2010 5:37 pm
Toch 2 mooie toevoegingen.
Vooral Paradise Lost; eeuwigheid geleden dat ik die live zag.
-
MetalJan
Bericht
door MetalJan » vr dec 17, 2010 6:21 pm
Hmm, ik wacht nog even met kaarten halen.
-
fetuskiller
-
Contacteer:
Bericht
door fetuskiller » vr dec 17, 2010 9:59 pm
Nou, die twee halen me nog niet over de streep... Paradise Lost kan me gestolen worden en GD heb ik al eerder gezien.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!
Last.fm
-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » za dec 18, 2010 7:55 pm
Sorcha schreef:@ Bart/Elessar:
Wat Bart inderdaad zegt. Het is lastig om ertussen te komen. Je kunt geluk hebben. Veel mensen blijven toch bij een stageplek hangen of komen via een netwerk aan de bak. Opleiding zegt niet alles. Bij De Gelderlander werken ook mensen met een hbo-achtergrond en mensen die nooit journalistiek gestudeerd hebben. Hoe dat landelijk is weet ik niet precies, maar je zou van het volgende kunnen uitgaan:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Int ... anen.dhtml. En wat in deze tijd ook niet onbelangrijk is, is dat je multimediaal kunt werken (audio, video, internet en oh ja schrijven).
Overigens is er weer een heel verschil tussen de journalistieke en literaire wereld, iets met appels en peren vergelijken. In de literatuur is het vaak wel handig om goed over te komen in de media en natuurlijk goede boeken te schrijven om zo een naam op te bouwen. En natuurlijk een uitgever hebben die flink in je wil investeren. Of je moet natuurlijk het lef hebben om je boek zelf uit te geven (gebeurt tegenwoordig ook veel).Ik weet niet hoe het in de Randstad zit, maar hier in Nijmegen heb je wel literaire organisaties als Op Ruwe Planken die werk van beginnende schrijvers/dichters in hun tijdschrift publiceren. Daar zullen er vast meer van zijn, dat zou je ook als een opstapje kunnen zien.
Nog bedankt voor t antwoord

Ben ondertussen inderdaad bezig met literair bladen. Passionate, Lava etc. Maar alsnog bedankt voor the heads up!
-
alicecooper
Bericht
door alicecooper » za dec 18, 2010 8:19 pm
Spirit In Black schreef:alicecooper schreef:
Geduld is een schone zaak..

Dan zal ik nog even geduldig gaan afwachten.
-
EricMaiden
Bericht
door EricMaiden » zo dec 19, 2010 3:57 pm
God Dethroned is een hele fijne toevoeging, Under The Sign... heerscht als een malle..
Paradise Lost doet me niks dus kan ik dan mooi wat eten.
-
John Lydon
Bericht
door John Lydon » zo dec 19, 2010 5:36 pm
Paradise Lost,Sacred Reich en God Dethroned is zeker een mooi begin. Helaas heb ik nog geen enkele goeie live show gezien van Immortal. Het kwam nooit goed uit de verf. Vals en afgeraffeld waren de 4,5 keer dat ik ze nu gezien heb. Ach,kan altijd bij het andere podium gaan kijken

Maar wat een gezanik over " ik hoop op die of deze band". Vooral dat gezeik om Volbeat gaat nergens over. Denken jullie dat je hier een verlanglijstje in kan vullen ofzo? Gewoon afwachten en dan wel of niet kaartje kopen. Simpel.
You tell me that I'm a sinner.You say I'm going to hell. So once your judgement condemns You,I shall see you there....
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » zo dec 19, 2010 9:10 pm
Aangezien de bands op Fortarock niet overlappen, zal er tijdens Immortal weinig gebeuren op het andere podium.
-
Oak
Bericht
door Oak » ma dec 20, 2010 4:26 pm
Had ik al gezegd dat ik hoop dat Volbeat komt? Ik hoop dat Volbeat komt!!111!!
-
Cjmormon
Bericht
door Cjmormon » ma dec 20, 2010 6:41 pm
Oak schreef:Had ik al gezegd dat ik hoop dat Volbeat komt? Ik hoop dat Volbeat komt!!111!!
je bent niet de enige haha

-
John Lydon
Bericht
door John Lydon » ma dec 20, 2010 7:58 pm
yowannuzz schreef:Aangezien de bands op Fortarock niet overlappen, zal er tijdens Immortal weinig gebeuren op het andere podium.
Nee,mijn fout. Laat ik dan zeggen: ik kan vast vooraan gaan staan by het andere podium

PS,is er nou al wat bekend rond Volbeat?

You tell me that I'm a sinner.You say I'm going to hell. So once your judgement condemns You,I shall see you there....
-
Took
-
Contacteer:
Bericht
door Took » do jan 06, 2011 2:59 pm
Uitstel hogere btw helpt Fortarock niet
donderdag 06 januari 2011 | 07:30
NIJMEGEN - Poppodium Doornroosje had al aangekondigd de prijs van de kaartjes voor metalfestival Fortarock in 2011 (49,50 euro) niet te verhogen, ondanks de aangekondigde btw-verhoging van 6 naar 19 procent. Het wilde daarmee bezoekers tegemoet komen.
Maar toen de belastingverhoging werd uitgesteld tot 1 juli, sprongen ze bij Roosje een gat in de lucht. Freek Koster: "De kaartjes voor 1 juli verkocht zouden ons dus minder kosten, maar de regeltjes zijn plots aangepast. Nu geldt dat evenementen na 1 juli belast zijn met 19 procent, Fortarock is op 2 juli. Zuur.”
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... k-niet.ece
-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » do jan 06, 2011 3:06 pm
Dat klopt dus niet, de kaarten worden níet duurder ondanks het feit dat er wel 19% afgedragen moet worden.
aldus iemand van Doornroosje. Dus de kaartjes worden niet duurder.
-
Cjmormon
Bericht
door Cjmormon » di jan 11, 2011 9:26 pm
We wachten alweer bijna een maand. laten ze maar weer opschieten met namen. ik wacht nogsteeds op Volbeat hahaha
-
Cjmormon
Bericht
door Cjmormon » ma jan 17, 2011 5:12 pm
Morgen worden er weer 2 nieuwe namen bevestigd. VOLBEATTTTTT:D hoop ik dan he
-
Trakadan
Bericht
door Trakadan » ma jan 17, 2011 5:21 pm
Van mij mag Electric Wizard wel komen!