Pantera
- sodomy and lust
Ik vind Power Metal wel gaaf, maar lang niet zo bruut als de laatste, die Kissinvloeden zijn wel gaaf. Dan is Power Metal wel de beste van de eerste vier.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- heavy metal hanzel
- heavy metal hanzel
van de 1e 4 is power metal verruit de beste ja! Darrel speelt hier gewoon het beste, en de thrash begint echt in ze op te komen op dit album, ook word phil zijn stem hier natuurlijk geintroduceerd. Hij is idd niet zo bruut (als in hard) als de laatste, die is inderdaad ook best goed zeker vergeleken met het matige far beyond driven en vervelende great southern trendkillCoenV schreef:Ik vind Power Metal wel gaaf, maar lang niet zo bruut als de laatste, die Kissinvloeden zijn wel gaaf. Dan is Power Metal wel de beste van de eerste vier.
Metal is dead so I've heard
But not while I'm still above ground
But not while I'm still above ground
Doe nou niet zo wijs, je weet blijkbaar niet waar je het over hebt.heavy metal hanzel schreef:power metal vind ik het gaafste album van pantera, geweldige gitarist die Dimebag Darrell. Phil zijn stem vind ik ook het tofst op het power metal album. daarna komt cowboys from hell en daarna vulgar. de rest is veel minder dan deze 3.
Phil Anselmo is pas bij Pantera gekomen bij Cowboys from Hell.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot
- heavy metal hanzel
Woops, je hebt inderdaad gelijk, ik haalde powermetal even door de war met die daarvoor. Toen die nicht van een Terry Glaze nog zong.
Je hebt gelijk
Je hebt gelijk

Laatst gewijzigd door Svenson op do nov 13, 2003 5:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- heavy metal hanzel
- heavy metal hanzel
Ze zijn kankerbruut, ik heb ze vandaag gekocht, inderdaad erg vet.Demorpheus schreef:gave band
wat ook enorm heerscht:
de vulgar video's van Pantera. de beste band video's/dvd's die ik ken.
Ze zitten een beetje rommelig in elkaar, maar dat is juist wel gaaf.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Ze hebben twee nummers gemaakt maar zijn nu geloof ik gestopt. Mirrorsouljesus en nog eentje, weet niet hoe die heet.Amibor schreef:Domination!
Wat mij betreft is Pantera de enige band die gewoon Metal maakt, zonder bijvoegingen. En dat klinkt erg lekker. Heb alle albums, vind ze allen even hard heerschen.
Maar Eibon? Satyr en Anselmo? Daar ga ik wat van zoeken, dat lijkt me erg geschikt..
Is wel gave shit, beetje trage dissection riffjes met phil's stem, goede combi!
Zag vandaag in een obscuur zaakje Pantera - Far Beyond Driven liggen. Nou is dat natuurlijk niet zo vreemd, alleen dit is de banned versie met op de cover een schroef die in een anus wordt gedraaid (
), en de cover is niet zoals normaal blauw, maar een soort van oranje/bruine tint. Er schijnen er niet zoveel van te zijn... prijs: € 25 euro
Als iemand m wilt, Music 4 U in Bussum!

- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
- ruben somewhere online
Dan jat ik het hoesje wel en kanker de normale cd erin.telluriet schreef:Zag vandaag in een obscuur zaakje Pantera - Far Beyond Driven liggen. Nou is dat natuurlijk niet zo vreemd, alleen dit is de banned versie met op de cover een schroef die in een anus wordt gedraaid (), en de cover is niet zoals normaal blauw, maar een soort van oranje/bruine tint. Er schijnen er niet zoveel van te zijn... prijs: € 25 euro
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Even een geschiedenis les:
1983 Metal Magic
1984 Projects in the Jungle
1985 I am The NIght
1988 POwer metal
1990 Cowboys from hell
1992 Vulgar Display of POwer
etc etc
Iedereen vergeet de eerste 4 albums, waarvan power metal OOK met Phil Anselmo op zang was en wel degelijk een heel goed album, en niet een zooo verweg vande stijl die ze op CFH geadiopteerd hebben (feiteljik gejat van Exhorder waar phil een jaartje zong na de power metal plaat ontevreden met de richting van de panteriaanse muziek!)
Ik vind het een super band met een hele unieke sound, ok een beetje van Exhorder gejat, maar die hebben het nooit gemaakt.
Dime is een wereld gistarist die eens echt vernieuwend bezig was...helaasch zijn niet alle latere Pantera albums even sterk vind persoonljik far beyond driven en great southern trendkill een beetje over the top...reinventing the steel was een goeed plaat een return to form zeg maar!
Persoonlijk prefereer ik POwer Metal, CFH en VDOP
1983 Metal Magic
1984 Projects in the Jungle
1985 I am The NIght
1988 POwer metal
1990 Cowboys from hell
1992 Vulgar Display of POwer
etc etc
Iedereen vergeet de eerste 4 albums, waarvan power metal OOK met Phil Anselmo op zang was en wel degelijk een heel goed album, en niet een zooo verweg vande stijl die ze op CFH geadiopteerd hebben (feiteljik gejat van Exhorder waar phil een jaartje zong na de power metal plaat ontevreden met de richting van de panteriaanse muziek!)
Ik vind het een super band met een hele unieke sound, ok een beetje van Exhorder gejat, maar die hebben het nooit gemaakt.
Dime is een wereld gistarist die eens echt vernieuwend bezig was...helaasch zijn niet alle latere Pantera albums even sterk vind persoonljik far beyond driven en great southern trendkill een beetje over the top...reinventing the steel was een goeed plaat een return to form zeg maar!
Persoonlijk prefereer ik POwer Metal, CFH en VDOP
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
- Heer Petomaan
- ruben somewhere online
- Heer Petomaan
Nee, deze keer niet
http://www.google.nl/search?q=pantera+s ... zoeken&lr=
En dan de tweede site, die er nogal betrouwbaar uitziet.
http://www.google.nl/search?q=pantera+s ... zoeken&lr=
En dan de tweede site, die er nogal betrouwbaar uitziet.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Voor geïnteresseerde homoseksuelen: http://members.lycos.nl/sterfmaar/mp3/P ... nation.mp3
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- The Horseman
Ik heb nu alle albums vanaf Cowboys From Hell gehoord en moet zeggen dat ik die ook het beste blijf vinden.
De gaafste riffs en een Anselmo in topvorm.
Vulgar Display Of Power is een hele goede tweede.
Hollow en This Love zijn echt grote favorieten nummers van me en Fucking Hostile niet te vergeten.
De combinatie van gevoel en bruutheid vind ik gewoon heerlijk.
Far Beyond Driven is ook prima te doen al is het een beetje 'some killer, some filler'.
voorbeeld:
Killer: 5 Minutes Alone, Strenght Beyond Strenght, Planet Caravan.
Filler: Good Friends and a Bottle of Pills.
The Great Southern Trendkill is de bruutste van Pantera maar mist daarom ook een beetje het Pantera gevoel in mijn ogen.
Suicide Note part 1 is trouwens kippevel !
Reinventing the Steel doet het bij mij ook gewoon niet.
De minste in dit rijtje daar doet Goddamn Electric niks aan af.
En nu ik zo de DVD van Pantera bekijk is het een groot verlies dat Dimebag er niet meer is.
Hollow en This Love zijn echt grote favorieten nummers van me en Fucking Hostile niet te vergeten.
Far Beyond Driven is ook prima te doen al is het een beetje 'some killer, some filler'.
voorbeeld:
The Great Southern Trendkill is de bruutste van Pantera maar mist daarom ook een beetje het Pantera gevoel in mijn ogen.
En nu ik zo de DVD van Pantera bekijk is het een groot verlies dat Dimebag er niet meer is.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
- toffe_ellende
ben het wel eens met horseman. Al is Vulgar mijn favoriete cd van Pantera omdat de productie en nummers net iets beter is dan Cowboys from Hell. De productie is trouwens nog beter op de laatste drie cd's maar die herbergen vaak te veel slechte songs. Zelf geef het al aan met Far Beyond Driven. Bij Killers zou ik nog Shedding Skin toevoegen maar dan heb je het ook al gehad. TGSTK komt voor mij na Vulgar. Songs als Floods, 10's en Drag the Waters gaan er in als coke.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- toffe_ellende
Ik heb cowboys from hell officieel, de andere albums op m'n pc staan. en cowboys is samen met vulgar display of power geweldig, daarna wordt het iets minder maar nog steeds erg goed. Ook het Pantera voor dat Phil er bij kwam is best vet, niet zo goed als met Phil maar mag er best wezen. Alleen Dimebag wou met het oudere werk niks meer mee te maken hebbe.
[img]http://www.freewebs.com/fubartheband/metalfansig.jpg[/img]
Je bent Official Live 101 Proof vergeten, dat live album. Ook erg gaaf in ieder geval.The Horseman schreef:Ik heb nu alle albums vanaf Cowboys From Hell gehoord en moet zeggen dat ik die ook het beste blijf vinden.
voorbeeld:
Vind "reinventing the steel" 100X beter dan "far beyond driven" en "trendkill" waarop voor het grootste gedeelte alleen vullers staan...
RTS is echt een kikke album met pakkende nummers een een moorddadig vette productie!
RTS is echt een kikke album met pakkende nummers een een moorddadig vette productie!
- toffe_ellende
Of TGSTK staan 3 vullers ongeveer. De twee afsluitende nummers en suicide note prt2. Op RTS staan 9 vullers ongeveer. Ik kan er echt heel weinig mee. Anselmo zingt nergens een normale zanglijn zoals ie dat daarvoor wel deed. De meeste riffs zijn afgezaagd (voor Panterabegrippen, er zijn duizenden metalbands die ze graag zouden willen kunnen schrijven) er is geen afwisseling en er zijn nauwelijks songs. Misschien is de productie nog het enige wat goed is.. maar wat heb je daaraan als de rest niet voldoet.enforcer schreef:Vind "reinventing the steel" 100X beter dan "far beyond driven" en "trendkill" waarop voor het grootste gedeelte alleen vullers staan...
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
Groot gelijk. Zoals ik al zei: Cowboys From Hell is het beste, samen met Vulgar Display Of Power en Far Beyond Driven.toffe_ellende schreef:[..]
Of TGSTK staan 3 vullers ongeveer. De twee afsluitende nummers en suicide note prt2. Op RTS staan 9 vullers ongeveer. Ik kan er echt heel weinig mee. Anselmo zingt nergens een normale zanglijn zoals ie dat daarvoor wel deed. De meeste riffs zijn afgezaagd (voor Panterabegrippen, er zijn duizenden metalbands die ze graag zouden willen kunnen schrijven) er is geen afwisseling en er zijn nauwelijks songs. Misschien is de productie nog het enige wat goed is.. maar wat heb je daaraan als de rest niet voldoet.
www.myspace.com/thenewdominion
- The Horseman
Fear_Of_The_Dark schreef:[..]
Je bent Official Live 101 Proof vergeten, dat live album. Ook erg gaaf in ieder geval.
Die heb ik nog niet gehoord.
Ik heb me dan ook meer op de studio albums gespitst.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
toffe_ellende schreef:[..]
Of TGSTK staan 3 vullers ongeveer. De twee afsluitende nummers en suicide note prt2. Op RTS staan 9 vullers ongeveer. Ik kan er echt heel weinig mee. Anselmo zingt nergens een normale zanglijn zoals ie dat daarvoor wel deed. De meeste riffs zijn afgezaagd (voor Panterabegrippen, er zijn duizenden metalbands die ze graag zouden willen kunnen schrijven) er is geen afwisseling en er zijn nauwelijks songs. Misschien is de productie nog het enige wat goed is.. maar wat heb je daaraan als de rest niet voldoet.
Bullshit er staan ecxht gave nummers op die plaat alleen een goede semi ballad had niet misstaan...revolution is my name is ook een killer song van dat album en uplift supergroovy nummer!
Dat Anselmo minder is gaan zingen ben ik met je eens, maar dat is al vanaf "far beyond driven" het geval vanaf daar begint ie meer te schreeuwen dan te zingen.....
het beste ALbum blijft IMO inderdaad "cowboys from hell" als tweede "vulgar" maar "reinventing" is mijn derde als de eerste 4 albums niet meetellen want "power metal" vind ik ook super!
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
far beyond driven kan ik nog niet waarderen.Metallist schreef:[..]
Groot gelijk. Zoals ik al zei: Cowboys From Hell is het beste, samen met Vulgar Display Of Power en Far Beyond Driven.
heb dat ding 3 keer opgezet maar blijf hem zwakjes vinden.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]