Dat meen je niet? Brrrr, ik moet er niet aan denkenDragonforce schreef:[..]
Het hele concert is te verkrijgen op DVD

Helemaal mee eens ...heb beide albums onlangs op elpee aangeschaft voor een paar euro per stuk ...en het zijn idd pracht albumsZagato schreef:Ik ben weer eens in de greep van de "Dio' albums van Black Sabbath. Naar mijn bescheiden mening zijn dit de beste Sabbath albums die er gemaakt zijn (de puristen zullen dat waarschijnlijk niet mij eens zijn). 'Heaven and Hell' en 'Mob Rules' hebben geen zwakke momenten (misschien Lady Evil en Slipping Away) en staan vol met geweldige hard rock/metal waarbij de zware logheid van Sabbath aan de melodie van Rainbow wordt gekoppeld met een subliem resultaat. Knallers als Children of the Sea, Heaven and Hell, Die Young, Lonely is the Word, The Sign of the Southern Cross, Falling off the Edge of the World en Over and Over doen het dik 20 jaar later nog steeds erg goed. Kandidaten voor de beste albums ooit!
Ik heb het op de dure manier gedaan....eerst het volle pond voor de Lp's betaald in de jaren 80 om 10 jaar later de CD's ook nog eens aan te schaffen.....Stevevaifan schreef:[..]
Helemaal mee eens ...heb beide albums onlangs op elpee aangeschaft voor een paar euro per stuk ...en het zijn idd pracht albums
Sabotage vind ik uiteindelijk ook het meest complete Black Sabbath album met Ozzy.KoenM schreef:Sabotage, zonder meer. De laatste in de rij van Ozzy-klassiekers, maar voor mij absoluut de beste. Een waar riff-festijn, pakkende songstructuren, goede sfeer.
LOL, bijdehandje....KoenM schreef:[..]
+1
en @Zagato: "A national acrobat" vind ik een verschrikkelijk sloom nummer, op het irritante af. Die openingsriff; nekschot.
Helemaal met je eens, ik blijf weinig met de eerdere albums kunnen door de zang van Ozzy. Die versie van Heaven and Hell met Halford is overigens niet slecht, maar ik vind zijn stem absoluut niet bij het nummer passen, hij hoort imo gewoon te gillen bij snelle nummersZagato schreef:Ik ben weer eens in de greep van de "Dio' albums van Black Sabbath. Naar mijn bescheiden mening zijn dit de beste Sabbath albums die er gemaakt zijn (de puristen zullen dat waarschijnlijk niet mij eens zijn). 'Heaven and Hell' en 'Mob Rules' hebben geen zwakke momenten (misschien Lady Evil en Slipping Away) en staan vol met geweldige hard rock/metal waarbij de zware logheid van Sabbath aan de melodie van Rainbow wordt gekoppeld met een subliem resultaat. Knallers als Children of the Sea, Heaven and Hell, Die Young, Lonely is the Word, The Sign of the Southern Cross, Falling off the Edge of the World en Over and Over doen het dik 20 jaar later nog steeds erg goed. Kandidaten voor de beste albums ooit!
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Sterf. Ik vraag niet op welk album hij staat en wat ik daar dan mee moet doen, nee, ik vraag of iemand dat lied toevallig heeft.Dragonforce schreef:[..]
Gewoon Forbidden kopen. Ben je dan zo goedkoop?
Helemaal mee eens, een selectie van song uit het Ozzy tijdperk mogen van mij er ook bij. Ik denk zelf ook dat Dio ook goed nummers uit het tijdperk 'Headless Cross' en omliggende albums goed aankan.....Der Schreckliche schreef:Yep, laat ze maar komen - alles van Mob Rules en Heaven and Hell spelen, en Dehumanizer links laten liggen...die hoeft zo niet voor mij...
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
En een tour met Ian GillanLennert from hell schreef:Ik geloof het pas als ik de cd in mijn handen heb, wat dat betreft heb ik me al te vaak blij gemaakt met een dooie mus.
En nee, geen nummers uit de Ozzy era! Ik wil een mooie selectie van nummers als Falling Of The Edge Of The World, Children Of The Sea, Sign Of The Southern Cross, Die Young, TV-crimes, Heaven And Hell, Lonely Is The Word en Mob Rules.
En laat ze hierna dan ook maar meteen een tour doen met Tony Martin
Die verzamel-cd komt er gewoon aan. Ze hebben er immers al aan gewerkt.Lennert from hell schreef:Ik geloof het pas als ik de cd in mijn handen heb, wat dat betreft heb ik me al te vaak blij gemaakt met een dooie mus.
Al noemen ze zichzelf de Wuppies, de line-up met Dio heeft in de jaren 80 2 wereldalbums uitgebracht. Black Sabbath of niet.....metalfreak_87 schreef:Zonder Ozzy is Black Sabbath geen Black Sabbath. IMO
Iommi is dan ook Black Sabbath.Edwynn schreef:[..]
Jawel, dat stelt Iommi ook zelf in de liner notes. Maar als je het album goed luistert, moet je concluderen dat het wel degelijk om een Black Sabbath album gaat.
Mwoah. Er staan wat meer blues-achtige nummers op en ietsjes meer experiment.Edwynn schreef:[..]
Jawel, dat stelt Iommi ook zelf in de liner notes. Maar als je het album goed luistert, moet je concluderen dat het wel degelijk om een Black Sabbath album gaat.
Hij zegt dat hij er al vanaf wist en dat er meer goed nieuws te vertellen is, dat lees ik als een bevestigingRene schreef:Ze bevestigen niks. Ze laten alleen maar weten dat ze op de hoogte zijn van de geruchten.
Ok, daar had ik overheen gelezen. Toch mooi, nu eens een dinosaurus van een band op de festivals dat écht een verassing is. Ik had dit nooit verwacht.Djaser schreef:[..]
Hij zegt dat hij er al vanaf wist en dat er meer goed nieuws te vertellen is, dat lees ik als een bevestiging
Jawel, maar op Seventh Star meer en is die invloed stukken duidelijker merkbaar. Maar dat komt gedeeltelijk ook door Glenn Hughes.Edwynn schreef:[..]
En op het allereerste Black Sabbath album staan geen blues-achtige nummers?
Totaal mee oneens. Black Sabbath is Iommi en Butler, de rest is bijzaak.metalfreak_87 schreef:Zonder Ozzy is Black Sabbath geen Black Sabbath. IMO
Hoera!It's Official: DIO, IOMMI, BUTLER And WARD To Reunite As HEAVEN AND HELL - Oct. 25, 2006
A representative for BLACK SABBATH guitarist Tony Iommi has confirmed that the highly anticipated and much-rumored reunion of Iommi, Ronnie James Dio, Geezer Butler, and Bill Ward appears to be shaping up and taking a new form. After various promoters have approached the former SABBATH bandmates' respective representatives, the guys have started taking all of this very seriously, as they have aparently wanted to reunite for some time now. It looks as if the new shape may be that of HEAVEN AND HELL — that is the moniker that the band is likely to use on their new venture. If all goes well, HEAVEN AND HELL should be hitting the road in early 2007.
Djaser schreef:Hoera!It's Official: DIO, IOMMI, BUTLER And WARD To Reunite As HEAVEN AND HELL - Oct. 25, 2006
A representative for BLACK SABBATH guitarist Tony Iommi has confirmed that the highly anticipated and much-rumored reunion of Iommi, Ronnie James Dio, Geezer Butler, and Bill Ward appears to be shaping up and taking a new form. After various promoters have approached the former SABBATH bandmates' respective representatives, the guys have started taking all of this very seriously, as they have aparently wanted to reunite for some time now. It looks as if the new shape may be that of HEAVEN AND HELL — that is the moniker that the band is likely to use on their new venture. If all goes well, HEAVEN AND HELL should be hitting the road in early 2007.