Klassieke Muziek

Voor alle andere bands

Klassieke muziek?

Nee, absoluut niet
7
8%
Ja, briljant
45
50%
(Heel) soms wel ...
38
42%
 
Totaal aantal stemmen: 90

Gebruikersavatar
Annet
Berichten: 25
Lid geworden op: vr okt 15, 2004 10:36 am
Locatie: ja

Bericht door Annet » vr okt 15, 2004 3:25 pm

Sommige klassieke muziek kan me echt goed boeien,
op radio 4 komt zo nu en dan wel wat moois voorbij

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » vr okt 15, 2004 3:27 pm

Aha! Een kenner!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Annet
Berichten: 25
Lid geworden op: vr okt 15, 2004 10:36 am
Locatie: ja

Bericht door Annet » vr okt 15, 2004 3:33 pm

Fusion schreef:Aha! Een kenner!
nee, vuile sarcast.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » vr okt 15, 2004 3:38 pm

Annet schreef:[..]


nee, vuile sarcast.
Ongesteld ofzo? Laat je niet zo snel opfokken.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Arnold Hammett
Berichten: 121
Lid geworden op: do okt 07, 2004 8:06 pm
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Arnold Hammett » di okt 19, 2004 8:58 pm

phyrexianc schreef:Wat ben jij voor een gare idioot?
k ben arnold, aangenaam... hoe spreek je jouw naam uit?
KIRK HAMMETT = GOD

Speedpiano
Berichten: 654
Lid geworden op: di sep 28, 2004 7:00 pm

Bericht door Speedpiano » di okt 19, 2004 9:05 pm

Chopin 8)

Gebruikersavatar
Omina Mortis
Berichten: 678
Lid geworden op: di dec 09, 2003 1:59 pm
Locatie: Het mortuarium

Bericht door Omina Mortis » di okt 19, 2004 11:24 pm

Arnold Hammett schreef:[..]


Die zang trekt me gewoon niet... voor mij moet zoiets gewoon met een rauwe stem zijn.... maarja, de fans (meerendeels) is gewoon een beetje ziek.. snijden zichzelf, haten zichzelf en denken over zelfmoord enzo (althans, dat is dan het deel wat zich echt gothic noemt, maar dit niet zijn..)
Ok, dat eerste kan ik nog inkomen, hoewel er naar mijn mening zat rauwe vocalen in gothic metal opduiken. In gothic muziek (duidelijk verschil met gothic metal) is dit volgens mij ook het geval, maar daar ben ik niet zo heel erg in thuis. Ik vraag me af hoeveel gothic bands jij sowieso kent, en hoeveel mensen die naar deze muziekstijl luisteren. Want het meerendeel van de gothic (metal) fans die ik ken, snijden zichzelf niet, haten zichzelf niet en hebben zeker geen behoefte aan zelfmoord. Het kan dus aan mij liggen, maar ik vind deze opmerking van jou een beetje smaakloos. Volgens mij heb je nogal wat vooroordelen. Het laatste wat je zegt ben ik het wel mee eens, de kleine huppelgoths voldoen eerder aan de dingen die je plaatste. Maar waarom heb je het dan eerst over de fans in het algemeen, en stel je later dat het de 'nep'goths zijn? En waarom noem je sowieso bands als Metallica, Muse en 'gothic bands in het algemeen' in een topic voor klassieke muziek?

Kruutsridder
Berichten: 28
Lid geworden op: za okt 23, 2004 11:13 am

Bericht door Kruutsridder » za okt 23, 2004 2:00 pm

Ook aanraders: de concerto werken van Deep Purple en Jon Lord.
Laatstgenoemde komt in 013 volgend jaar.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Re: Klassieke Muziek

Bericht door Othrys » za okt 23, 2004 2:32 pm

Mendel schreef:Nog liefhebbers van klassieke muziek?
Ja, briljant.
Dvorcak, Grieg, Bach en dergelijke.
Ik hoorde laatst voor het eerst de derde symphonie van Gustav Mahler, die ga ik maar eens kopen.
The True North, Strong and Free

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » za okt 23, 2004 2:36 pm

Klassieke muziek: Wel om te spelen, niet om naar te luisteren.

Gebruikersavatar
Arnold Hammett
Berichten: 121
Lid geworden op: do okt 07, 2004 8:06 pm
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Arnold Hammett » za okt 23, 2004 2:42 pm

Omina Mortis schreef:[..]


Ok, dat eerste kan ik nog inkomen, hoewel er naar mijn mening zat rauwe vocalen in gothic metal opduiken. In gothic muziek (duidelijk verschil met gothic metal) is dit volgens mij ook het geval, maar daar ben ik niet zo heel erg in thuis. Ik vraag me af hoeveel gothic bands jij sowieso kent, en hoeveel mensen die naar deze muziekstijl luisteren. Want het meerendeel van de gothic (metal) fans die ik ken, snijden zichzelf niet, haten zichzelf niet en hebben zeker geen behoefte aan zelfmoord. Het kan dus aan mij liggen, maar ik vind deze opmerking van jou een beetje smaakloos. Volgens mij heb je nogal wat vooroordelen. Het laatste wat je zegt ben ik het wel mee eens, de kleine huppelgoths voldoen eerder aan de dingen die je plaatste. Maar waarom heb je het dan eerst over de fans in het algemeen, en stel je later dat het de 'nep'goths zijn? En waarom noem je sowieso bands als Metallica, Muse en 'gothic bands in het algemeen' in een topic voor klassieke muziek?
Metallica heeft wel klassiek soort dingetjes erin... luister eens naar Battery, Fight Fire With Fire of To Live Is To Die... Muse - In Your World... heeft ook wel iets klassieks....
KIRK HAMMETT = GOD

Gebruikersavatar
Thaumaturgy
Berichten: 3676
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 2:22 pm

Bericht door Thaumaturgy » za okt 23, 2004 5:41 pm

Arnold Hammett schreef:[..]


Metallica heeft wel klassiek soort dingetjes erin... luister eens naar Battery, Fight Fire With Fire of To Live Is To Die... Muse - In Your World... heeft ook wel iets klassieks....
Wat ben jij dom zeg....

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » zo okt 24, 2004 4:28 pm

Net een ontzettend gaaf stuk op tv gezien:

C-Majeur Zondag 24 oktober

Gilles Apap – Renegade Fiddler (de afvallige violist)

Vioolvirtuoos Gilles Apap is allesbehalve een doorsnee-violist. Nadat hij in 1985 tijdens de Menuhin Competition de eerste prijs won in de categorie 'Hedendaagse Muziek', was het najagen van een concertcarrière niet zijn ambitie, omdat zijn interesse groter is dan alleen klassieke muziek. Hij wil zo veel mogelijk verschillende soorten muziek spelen: van Bach tot Bluegrass. Daarnaast heeft hij grote belangstelling voor Indiase muziek. In deze film wordt hij gevolgd op zijn reis naar Benares, voor velen het spirituele centrum van India, waar hij klassieke muziek en bluegrass doceert en zelf Indiase muziek leert spelen.


op een gegeven moment een hele groep op de viool met elkaar te improviseren, en wat klonk dat mooi!

hier kan je wat muziek luisteren:
http://www.fanfaire.com/mp3/apapmp3.html
en dit is zn officiele website:
http://www.gillesapap.com/

Rhijnauwe
Berichten: 12
Lid geworden op: za nov 06, 2004 4:31 am
Locatie: Bunnik

Bericht door Rhijnauwe » wo nov 10, 2004 7:33 pm

Eigenlijk is de term klassieke muziek een verkeerde term, omdat deze alleen slaat op de tijd waarin componisten als Mozart, Beethoven en Haydn leefden. Normaal wordt er onderscheid gemaakt tussen zogenaamde Kunstmuziek en Populaire Muziek (of vroeger: Kitschmuziek). De grens tussen deze twee is heel vaag en het is moeilijk om een sluitende definitie voor deze termen te geven, maar ik denk dat je er zelf wel iets bij kunt voorstellen. Metal wordt gezien als een voortvloeisel en subgenre van de populaire muziek; hoewel dit natuurlijk voor sommige vormen nog wel te bevechten valt (bij black metal wordt er nog steeds om gevochten: is het nou kunst en schept het zijn eigen esthetica of is het alleen maar een subgenre in de populaire muziek?). Maar goed, ik dwaal een beetje af en het boeit waarschijnlijk toch niemand. Dan maar een lijstje:


Bach - prechtig!
Bartok -met name de Roemeense dansen (geweldig!!) en andere op folklore geinspireerde composities
Beethoven - alle symphonieën, Mondscheinsonate
Gluck - o.a. Orpheus et Euridice
Mussorsky - Night on the Bare Mountain (over een berg vol heidense rituelen)
Pergolesi - Stabat Mater
Rameau - Hippolyte et Aricie
Schönberg - atonaliteit
Richard Strauss - o.a. Also Sprach Zarathustra, Metamorphosen
Wagner - o.a. Tristan und Isolde

en ook veel componisten voor gitaar, maar dat is meestal leuker om te spelen dan te horen: Giuliani, Sor, Carcassi, Albeniz, Carulli, Tarrega

ook zeer aan te raden voor metalluisteraars....de requiems van o.a. Mozart, Cherubini en Brahms

grafzerk
Berichten: 4217
Lid geworden op: za okt 30, 2004 1:03 pm

Bericht door grafzerk » wo nov 10, 2004 7:39 pm

ik zou zo geen namen kunnen noemen maar als ik klassieke muziek zouik het ook niet afzetten, zitten ook best mooie stukken bij

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » wo nov 10, 2004 7:42 pm

Rhijnauwe schreef:Eigenlijk is de term klassieke muziek een verkeerde term
ik snap je punt, maar de term ''klassiek'' slaat ook op de instrumenten die gebruikt worden
Rhijnauwe schreef:en ook veel componisten voor gitaar, maar dat is meestal leuker om te spelen dan te horen: Giuliani, Sor, Carcassi, Albeniz, Carulli, Tarrega
ja! speel je zelf ook gitaar????

Rhijnauwe
Berichten: 12
Lid geworden op: za nov 06, 2004 4:31 am
Locatie: Bunnik

Bericht door Rhijnauwe » do nov 11, 2004 8:39 am

Mendel schreef:[..]

ja! speel je zelf ook gitaar????
ja zowel akoestisch als elektrisch...
gitaarspelen heerscht als de moederpaarden!

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » za nov 13, 2004 8:58 am

Rhijnauwe schreef:[..]


ja zowel akoestisch als elektrisch...
noem s een paar klassieke gitaarstukken die je onder de knie hebt

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2341
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk

Bericht door Edwynn » za nov 13, 2004 10:17 am

Het sprak mij alijd wel aan. Maar sinds kort ben ik me er echt een beetje in gaan verdiepen. Ik ben nog niet verder gekomen dan Wagner, Grieg en Bach. Maar het is echt een fantastische nieuwe ontdekking.
Ik heb hier ook al weer genoeg namen gezien, die ik zou kunnen gaan beluisteren.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » za nov 13, 2004 11:30 am

De term klassieke muziek komt uit het classicisme, een kunstperiode, waarin componisten als Mozart en Beethoven tot bloei kwamen.

Verder kan ik klassieke muziek zéér goed waarderen, heb er dan niet zoveel van.
Enkel deze:
Bach, Beethoven, Wolfgang Amadeus Mozart, Vladimir Horowitz, Bizet.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Plaats reactie