Nu-metal top 3
- MindlessMayo
- MindlessMayo
Gaaf! HahaCoenV schreef:Murderdollstopic door forumheld Iscariah
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.
See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl
See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl
- MindlessMayo
-
- Contacteer:
- Thaumaturgy
Ik vind Nickelback geen hardrock, bij hardrock denk ik aan bands als Dokken enzo.Thaumaturgy schreef:99% van de nu-metal is eigenlijk geen nu-metal.Nickelback is idd hardrock.Maar staind heeft toch een harder en zwaarder geluid.
Ik vind Nickelback 'stevige rock', hoe infantiel het ook mag klinken.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
-
- Contacteer:
Klopt, maar kenmerken van nu-metal zijn bv. schreeuwende stemmen, scratches en rap (hoeft er niet per defenitie allemaal in te zitten natuurlijk)Thaumaturgy schreef:99% van de nu-metal is eigenlijk geen nu-metal.Nickelback is idd hardrock.Maar staind heeft toch een harder en zwaarder geluid.
Een band als Staind maakt gewone stevige rock en heeft deze kenmerken allemaal niet. Om het onder nu-metal te plaatsen is dan een beetje beledigend lijkt mij (niet dat ze daar erg mee zullen zitten als ze Fred Durst bij een nummer laten meekreunen

- Thaumaturgy
Ik meer aan bands als led z. deep purple en ac/dc maar goed.Nickelback is gewoon een modernere versie er van.Al die moderne thrash metal bands bv zijn ook niet zo heel erg te vergelijken met de oudere garde.In ieder (sub) genre is dat wel.CoenV schreef:[..]
Ik vind Nickelback geen hardrock, bij hardrock denk ik aan bands als Dokken enzo.
Ik vind Nickelback 'stevige rock', hoe infantiel het ook mag klinken.
- Thaumaturgy
Kenmerken van nu-metal zijn zwaar gestemde gitaren,vrij simpel gitaarspel en enigsinds "aanstellerige" zang.Er zijn maar weinig van de genoemde "nu-metal" bands die daadwerkelijk rap en scratches bevatten.MetalTuupLimburg schreef:[..]
Klopt, maar kenmerken van nu-metal zijn bv. schreeuwende stemmen, scratches en rap (hoeft er niet per defenitie allemaal in te zitten natuurlijk)
Een band als Staind maakt gewone stevige rock en heeft deze kenmerken allemaal niet. Om het onder nu-metal te plaatsen is dan een beetje beledigend lijkt mij (niet dat ze daar erg mee zullen zitten als ze Fred Durst bij een nummer laten meekreunen)
- Thaumaturgy
Het is voornamelijk als een band simpele zware groovende gitaarrifffs heeft,in de coupletten rustiger en het enigsinds afwijkend is.Bennie schreef:wat me opvalt is, als de de band populair is, en een ergens in de top 40 staat, dat het meestal gelijk word afgeschilderd als nu - metal.
Dat is wel vervelend als je zomaar als rock band een naam krijgt dat je een nu-metal band bent.
-
- Contacteer:
Klopt, zeker voor een heerschende rockband als NickelbackBennie schreef:wat me opvalt is, als de de band populair is, en een ergens in de top 40 staat, dat het meestal gelijk word afgeschilderd als nu - metal.
Dat is wel vervelend als je zomaar als rock band een naam krijgt dat je een nu-metal band bent.
Evanescence vind ik ook geen nu-metal, maar de meeste mensen op dit forum schijnen daar anders over te denken

- metal_rose
Ik ben het met je eens dat evanescene geen nu-metal is. Ik vind dat zelf ook niet.MetalTuupLimburg schreef:[..]
Klopt, zeker voor een heerschende rockband als Nickelback
Evanescence vind ik ook geen nu-metal, maar de meeste mensen op dit forum schijnen daar anders over te denken
[url=http://www.imageshack.us][img]http://img76.imageshack.us/img76/295/ledzeppelinbanner8wn.jpg[/img][/url]
"we are two lost souls swimming in a fish bowl"
"we are two lost souls swimming in a fish bowl"
- Thaumaturgy
- Thaumaturgy
- metal-willem
-
eigenlijk is nu metal gewoon nu metal wat gewoon de oude wat in de nieuwe stijl brengt.Thaumaturgy schreef:Nu-metal is voor grotendeels toch wel degelijk metal.
[img]http://www.icedtears.com/musica/logos/97.gif[/img]
!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!
!! Maar ik heb besloten om niet meer te posten op metalfan, heel mischien soms nog maar mij zul je hier niet echt meer treffen. !!
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
dat is dan weer kortzichtig geleuter, onderbouw het dan met argumenten
Van mij mag elke band de muziek maken die die wil, maar smaken verschillen nou eenmaal..
Modernere bands die ik altijd goed vond en soms zelfs nog vind zijn wel Slipknot (nieuwe album is best verrassend en beter dan dat klote-album Iowa), Chimaira (over de stijl valt te discussieren, maar moderne metal was toch ooit het vertrekpunt van deze lui) en Killswitch Engage (misschien niet echt metal, maar toch wel lekker zo op z'n tijd)
bij gebrek aan beter zitten er best wel aardige nummers tussen
Van mij mag elke band de muziek maken die die wil, maar smaken verschillen nou eenmaal..
Modernere bands die ik altijd goed vond en soms zelfs nog vind zijn wel Slipknot (nieuwe album is best verrassend en beter dan dat klote-album Iowa), Chimaira (over de stijl valt te discussieren, maar moderne metal was toch ooit het vertrekpunt van deze lui) en Killswitch Engage (misschien niet echt metal, maar toch wel lekker zo op z'n tijd)
bij gebrek aan beter zitten er best wel aardige nummers tussen
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Daisycutter
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
op een keer raak je uitgekeken op die muziek omdat het nogal leeg is, er lijkt veel emotie en gevoel in te zitten, maar het is meestal hersenloos geram..en dat staat me dus vaak niet aan bij dit soort bands.
Gewoon altijd lijkt het een wedstrijd wie het hardst is en dat is dan weer ff cool..het valt steeds vaker op dat nu-metal fans overstappen naar hardere genres, dus op zich is dat een positieve ontwikkeling
en dat domme gezeik van , jij mag niet naar metal luisteren want je vind Slipknot gaaf is ook driedubbele onzin, muziek is voor iedereen en dat is niet aan een bepaald genre gebonden
Gewoon altijd lijkt het een wedstrijd wie het hardst is en dat is dan weer ff cool..het valt steeds vaker op dat nu-metal fans overstappen naar hardere genres, dus op zich is dat een positieve ontwikkeling
en dat domme gezeik van , jij mag niet naar metal luisteren want je vind Slipknot gaaf is ook driedubbele onzin, muziek is voor iedereen en dat is niet aan een bepaald genre gebonden
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
- disgorged-foetus
- Contacteer:
- Thaumaturgy
Probeer het de volgende keer iets beter te formuleren d.m.v. interpunctie en dergerlijke a.u.b.sicness0317 schreef:[..]
eigenlijk is nu metal gewoon nu metal wat gewoon de oude wat in de nieuwe stijl brengt.
Verder is nu-metal voornamelijk een verzamelterm voor bands die sterk beinvloed zijn door cross-over,funkmetal en hardcore (plus de latere .....core zoals emo enz.).Bands die het oude in een nieuwere stijl doen zijn bands als The Haunted enz.Maar dat is natuurlijk geen nu-metal.
Wanneer valt een band in het metalgenre dan? Bepaalde sound? Bepaalde tekstuele ontwikkeling?nuberus schreef:Nu metal is geen metal en dat was het ook niet.
Nu-metal is niet bepaald rockachtig, maar beukt stevig. Tekstueel ligt het vaak op popniveau, maar ook lang niet altijd, simpel voorbeeld: Korn.
Maar bij de term 'metalhead' reken ik iemand die nu-metal weer niet mee.
Moeilijk gebeuren allemaal.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Thaumaturgy
Je kunt het natuurlijk ook niks aan vinden,ikzelf vind het ook bar weinig aan, maar waarom steeds de neiging het af te kraken?(niet alleen tegen jou bedoeld). Iedereen mag er natuurlijk een mening hebben maar het elitaire zelfingenomen arrogante houding tegenover nu-metal en nu-metal fans is behoorlijk irritant.Je zou er eerder blij mee moeten zijn dat het zo populair is.De meelopers verdwijnen vanzelf en de anderen zulllen vanzelf ook de rest van de metal ontdekken.nuberus schreef:mja.. ik luister er idd ook niet naar, maar af en toe valt er wat ter ore. En onderbouwen waarom ik het troep vind? Pff, da's puur subjectief afgezien van de doorgaans puber of onzinnige onderwerpen die de nu metal bezingt en dat vind ik echt niet meer interessant.
het ook nooit nu metal moeten heten. Veel te veel verwarring.CoenV schreef:[..]
Wanneer valt een band in het metalgenre dan? Bepaalde sound? Bepaalde tekstuele ontwikkeling?
Nu-metal is niet bepaald rockachtig, maar beukt stevig. Tekstueel ligt het vaak op popniveau, maar ook lang niet altijd, simpel voorbeeld: Korn.
Maar bij de term 'metalhead' reken ik iemand die nu-metal weer niet mee.
Moeilijk gebeuren allemaal.
En de man zal heersen.
Thaumaturgy schreef:[..]
Je kunt het natuurlijk ook niks aan vinden,ikzelf vind het ook bar weinig aan, maar waarom steeds de neiging het af te kraken?(niet alleen tegen jou bedoeld). Iedereen mag er natuurlijk een mening hebben maar het elitaire zelfingenomen arrogante houding tegenover nu-metal en nu-metal fans is behoorlijk irritant.Je zou er eerder blij mee moeten zijn dat het zo populair is.De meelopers verdwijnen vanzelf en de anderen zulllen vanzelf ook de rest van de metal ontdekken.
Afkraken? Altijd he, ik vind er niks aan. En dat is subjectief natuurlijk, er is zoveel beters dan nu metal. Maar vort, als een soort sprinkplank bezie ik het maar.
En de man zal heersen.
- Thaumaturgy
In jouw geval was het idd niet echt afkraken(althans in je eerste post in dit topic).Maar het was meer een algemene post die inhaakte op jouw post.
Maar zoiets als "nu-metal is geen metal" vind ik enigsinds kortzichtig.Want er zijn veel bands die idd geen metal zijn maar ook veel uit de "nu-metal" stroming die WEL metal zijn.
Maar zoiets als "nu-metal is geen metal" vind ik enigsinds kortzichtig.Want er zijn veel bands die idd geen metal zijn maar ook veel uit de "nu-metal" stroming die WEL metal zijn.
De term new-metal is een stuk duidelijk.nuberus schreef:[..]
het ook nooit nu metal moeten heten. Veel te veel verwarring.
Helaas zijn nu-metalluisteraars bar slecht op de hoogte van welk genre ze luisteren. Irritant dat sommigen alles onder heavymetal scharen, oa.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
identiteitscrisis treft veler bands.Thaumaturgy schreef:In jouw geval was het idd niet echt afkraken(althans in je eerste post in dit topic).Maar het was meer een algemene post die inhaakte op jouw post.
En de man zal heersen.
- disgorged-foetus
- Contacteer:
Sick schreef:[..]
burn your eyes eikel![]()
![]()
weet je dat zeker??
http://www.machinehead1.com/discography.html en scroll ff naar beneden!!

Burn My Eyes
01. Davidian
02. Old
03. A Thousand Lies
04. None But My Own
05. The Rage To Overcome
06. Death Church
07. A Nation On Fire
08. Blood For Blood
09. I'm Your God Now
10. Real Eyes, Realize, Real Lies
11. Block
Produced by Colin Richardson
Mixed by Colin Richardson and Vincent Wojno
Released on August 9, 1994

[img]http://home.wanadoo.nl/ericjanvisser/prop/propbanner.jpg[/img]
- disgorged-foetus
- Contacteer:
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Thaumaturgy
ja die ken ik...heb 'm uiteraard ook,en ik weet ook wel dat íe burn my eyes heetdisgorged-foetus schreef:Sick schreef:[..]
burn your eyes eikel![]()
![]()
weet je dat zeker??
http://www.machinehead1.com/discography.html en scroll ff naar beneden!!
Burn My Eyes
01. Davidian
02. Old
03. A Thousand Lies
04. None But My Own
05. The Rage To Overcome
06. Death Church
07. A Nation On Fire
08. Blood For Blood
09. I'm Your God Now
10. Real Eyes, Realize, Real Lies
11. Block