Tof schijfje inderdaad. Moet wel toegeven dat het m'n aandacht niet echt kan vasthouden, maar er staan echt wel wat vette nummers op. Goeie zangert ook.Jeroen schreef:Hoe bevalt Zions Abyss trouwens? Ook zo'n pareltje van Steel Legacy.
Tsja, ik vind het eigenlijk wel raar waarom Omega Point en Scarlet Rayne niet opgepikt werden door Intense of R.E.X. Records. Die tekenden zowat alles wat christelijke teksten had, dus ook heel wat rotzooi.Sentinel schreef:Dead Calm begint echt ontzettend sterk maar weet bij mij naarmate de plaat vordert niet de aandacht vast te houden. Afgeschreven heb ik dat album allerminst. Het is een lastig album.
Scarlet Rayne is idd goed maar ik vind het geen topper. Ik vind de zanger helaas middelmatig.
Al die bands die jullie noemen zijn geen hapklare brokken (Dead Calm, Cauldron Born, Chozzen Phate, Syrus). Erg progressief maar wel met gevoel gespeeld. Dat zal waarschijnlijk ook een reden zijn dat die bands nooit zijn doorgebroken. Men aasde als label natuurlijk op makkelijk te verteren spul. Maar naarmate je deze bands gaat ontdekken besef je wat voor een ongelofelijk talent destijds aanwezig was. En er zijn ontelbaar veel andere bands die de moeite waard zijn en ze zullen in de toekomst allemaal gehoord worden want liefhebbers zijn er genoeg.
Alle Cult Metal Classics releases zijn legaal ja, bovendien zitten ze super goed in elkaar. Liner notes, dik boekje, prima artwork, you name it. Sommige dingen die moederlabel Sonic Age in de webshop verkoopt zijn dan weer wel bootlegs, maar alles van CMC zelf is 100% legaal. Die hebben met de Death Dealer en Black Knight rereleases twee zeer fijne albumpjes uitgebracht.