Iron Maiden V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je van Senjutsu?

De beste Maidenplaat ooit!
0
Geen stemmen
Lekker album hoor
9
64%
Aardig, maar ook weer niet te gek ofzo
5
36%
Tegenvaller
0
Geen stemmen
Christus te paard, wat een kutplaat
0
Geen stemmen
Weet ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door enforcer » wo nov 17, 2010 11:29 am

Gilbert schreef:Het lijkt hier inmiddels wel een Iron Maiden fanboymeeting. Wat een opgefokte, defensieve reacties als iemand het waagt om een kritisch standpunt naar het huidige Maiden in te nemen, zeg. Misschien willen jullie een speciale regel invoeren dat geen enkele andere mening in deze draad is toegestaan dan dat "de nieuwe Maiden op eenzame hoogte staat vergeleken met alle hemeltergende stront wat tegenwoordig het licht ziet"? :?:

Als The Final Frontier echt het beste was wat metal heden ten dage te bieden had, dan zou ik vanaf nu geen enkele nieuwe (metal)cd meer aanschaffen en alleen nog maar naar de klassiekers (van Maiden en andere bands) uit het verleden hoeven te luisteren. Want dan zou er tegenwoordig blijkbaar helemaal niets meer uitgebracht worden dat de middelmaat echt ontstijgt, of op zijn minst vernieuwend is.

Ik vind het daarom ook jammer dat dit album straks ongetwijfeld op de eerste plaats zal eindigen van de Metalfan.nl Top 10 en veel andere eindejaarslijstjes. Daarmee geven we nieuwkomers helaas de boodschap mee dat een nieuwe Maidenplaat nog steeds de absolute top is op metalgebied, terwijl er in werkelijkheid gelukkig (af en toe) heel wat meer opwindende en interessante muziek wordt opgenomen. Daarmee wil ik niet zeggen dat The Final Frontier een slechte plaat is, maar "op eenzame hoogte" ... echt, hoe kan iemand dat nou serieus menen?

Maar goed, André Verhuysens mening (over welke band dan ook) is evenmin serieus te nemen, daar ben ik het dan wel weer mee eens.
mee eens, Maidem fans kunnen nu eenmaal slecht tegen kritriek. Als je objectief bent hoor je natuurlijk dat Maiden al jarenlang niet meer kan aanknopen bij hun classics. Het nieuwe album klinkt IMO zelfs ispiratieloos, langdradig en gezocht. Onderaards slecht is het album natuurlijk ook niet, maar absoluut niet boven de middelmaat. Maar de naar Maiden op de hoes doet sommigen al prematuur ejaculeren. Dickinson heeft zijn beste jaren achter zich, op zich geen schande gezien zijn leeftijd maar geef het gewoon toe. Maar dat de Aardschok niet de maat van alle dingen is, is ook waar.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » wo nov 17, 2010 3:13 pm

Hoe vaak mensen het ook blijven herhalen, objectiviteit is een grote illusie als het op muziek luisteren aankomt. Ik blijf Brave New World en The Final Frontier vele malen interessanter vinden dan een album als Iron Maiden, Number Of The Beast of Piece Of Mind en zal dat ook altijd blijven zeggen. Het heeft geen zin om te roepen dat deze platen objectief beter zouden zijn als ik, als fan, de progressievere kant van IM vele malen interessanter vindt dan de snellere, korte nummers die zij in hun eerdere jaren geschreven hebben. Er is geen wiskundige formule waar een 'goed' nummer aan moet voldoen, het is persoonlijke smaak wat een nummer goed noemt, niks anders.

Ik vind een nummer als Starblind zeer geinspireerd klinken en vind het nog steeds boven de middelmaat staan. Dat de nummers langdradig zijn kan ik me prima voorstellen, ik ben het er afgezien van The Man Who Would Be King na niet mee eens. Dat Bruce zijn beste jaren qua bereik achter zich heeft klopt wat mij betreft wel, al heeft hij het nooit van zijn hoge gillen moeten hebben zoals Halford dat wel moet. Live was Dickinson in de eerste jaren afgrijselijk en dat kun je nu absoluut niet van hem zeggen.

Edit: een blinde fan genoemd worden, daar kan ik slecht tegen. Ik zeg niet dat jij dat zegt, maar die implicaties worden hier soms gedaan. Ik weet donders goed waarom ik iets goed vind en zal dat dan ook graag verkondigen en verdedigen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Trakadan » wo nov 17, 2010 4:07 pm

Op de site staat: 18 nov, 2 gmt
Vlaggen van Nederland,frankrijk en belgie.
Tourdates ;')?

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door Rene » wo nov 17, 2010 4:13 pm

Nee, waarschijnlijk is dan de pijnlijke mededeling dat juist die landen overgeslagen gaan worden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » wo nov 17, 2010 4:52 pm

Trakadan schreef:Op de site staat: 18 nov, 2 gmt
Vlaggen van Nederland,frankrijk en belgie.
Tourdates ;')?
Dat is een Duitse vlag. Geen Belgische.

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Trakadan » wo nov 17, 2010 5:10 pm

Johan schreef:
Trakadan schreef:Op de site staat: 18 nov, 2 gmt
Vlaggen van Nederland,frankrijk en belgie.
Tourdates ;')?
Dat is een Duitse vlag. Geen Belgische.
Foutje!
Zal die belgische datum Graspop zijn?

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Trakadan » wo nov 17, 2010 5:45 pm

Trakadan schreef:
Johan schreef:
Trakadan schreef:Op de site staat: 18 nov, 2 gmt
Vlaggen van Nederland,frankrijk en belgie.
Tourdates ;')?
Dat is een Duitse vlag. Geen Belgische.
Foutje!
Zal die belgische datum Graspop zijn?
Okee, dit was de domste opmerking ooit(dit zeg ik over mezelf dan)

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door EricMaiden » wo nov 17, 2010 11:01 pm

hahahahahahaha :lolup:

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » di feb 01, 2011 9:12 am

Iron Maiden Get Political On Ticket Touts

Iron Maiden might have criticised the overbearing powers of governments in some of their classic ‘80s hits such as 2 Minutes To Midnight, but this week, the heavy metal legends have announced that they are backing a recent campaign by a UK MP.

BBC News is reporting that Sharon Hodgson has mounted a campaign against ticket touts, gaining support from both Maiden and Sheffield’s Arctic Monkeys in the process. The MP for Washington and Sunderland West has drafted a Private Member’s Bill that will place a system of fines system of fines for anyone caught selling a ticket at more than 110% of its face value. In a statement on her website, Hodgson notes:

"The fact of the matter is that a few people are making large amounts of money by exploiting the hard work of people involved in the live entertainment industry and the passion of fans, whilst contributing nothing to either."

The incident came to light after Sunderland West constitutents complained that tickets to see British boy band Take That had sold out almost instantly at their face value of £55, only to re-appear on tout sites minutes later at £1000 for a pair. Iron Maiden manager Ron Smallwood has said that he is “delighted” that the bill has been tabled:

"Something really has to be done about the plague of secondary ticketing... This is becoming a blight on anything and everything which involves people genuinely wishing to buy tickets at the intended price for popular events, be it music, sport or theatre."

Iron Maiden’s relationship with members of the UK government hasn’t always been so amicable. The original single artwork to the band’s Sanctuary in 1980 featured a picture of mascot Eddie murdering Prime Minister Margaret Thatcher. Thatcher also appeared on the sleeve to the band’s cover of Skyhook’s Women In Uniform, this time with a Sterling submachine gun, preparing to attack Eddie.
http://www.ultimate-guitar.com/news/gen ... touts.html
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » di feb 01, 2011 1:24 pm

Goed initiatief. Daar kunnen ze in dit land ook wel wat aan doen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » di feb 01, 2011 1:31 pm

Ik vind het ook een uitstekend initiatief. We kunnen wel klagen over de BTW verhoging, maar deze plaag vind ik vele malen erger.

Overigens heb ik vorige week The Final Frontier aangeschaft. Ben ergens toch wel benieuwd, omdat A, Maiden toch een van mijn favoriete bands is en B, stiekem veel mensen in mijn omgeving toch best te spreken zijn over dit album.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » di feb 01, 2011 6:56 pm

Je had hem nog niet eens gehoord rond de release?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » di feb 01, 2011 7:52 pm

Op wat losse dingen na niet nee. Maiden doet me gewoon weinig op dance of death en TMOLAD. Bovendien zag ik die cd´s 4 maanden na de release al voor 8-9 euro in de schappen. Het heeft iets langer geduurd, maar nu lag de limited edition in de media markt voor 12 euro. Daar kan ik wel mee leven :lol:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » wo feb 02, 2011 3:03 pm

Zo'n half jaar na de release vind ik het album eigenlijk niet beter of slechter dan AMOLAD. Er staan enkele hoogtepunten, enkele redelijke tracks en 2 saaie draken op.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » ma feb 14, 2011 8:08 am

IRON MAIDEN Wins 'Best Metal Performance' GRAMMY For 'El Dorado' - Feb. 13, 2011

IRON MAIDEN was honored with a Grammy in the "Best Metal Performance" category in the pre-telecast ceremony at the 53rd annual Grammy Awards, which are being held tonight (Sunday, February 13) at the Staples Center in Los Angeles. IRON MAIDEN was nominated for the track "El Dorado", from the band's 2010 album "The Final Frontier".

The nominees in this year's "Metal" category were as follows:

* IRON MAIDEN - "El Dorado" (from "The Final Frontier")
* KORN - "Let The Guilt Go" (from "Korn III: Remember Who You Are")
* LAMB OF GOD - "In Your Words" (from "Wrath")
* MEGADETH - "Sudden Death" (from "Guitar Hero: Warriors Of Rock")
* SLAYER - "World Painted Blood" (from "World Painted Blood")


http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door Rene » ma feb 14, 2011 8:59 am

Haha! Onverwachts, maar erg gaaf :D
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » ma feb 14, 2011 2:56 pm

Kijk, dat is nog eens gaaf nieuws! Geen idee of ze al vaker genomineerd waren verder, maar toch leuk dat ze zo'n prijs aan hun kast kunnen toevoegen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Cjmormon » ma feb 14, 2011 5:45 pm

hebben ze goed gedaan. vind het alleen niet z'n goed nummer net als alle andere genomineerde trouwens

Gebruikersavatar
Moredhel
Berichten: 781
Lid geworden op: di apr 01, 2003 11:51 pm
Locatie: Borne

Re: Iron Maiden V

Bericht door Moredhel » ma feb 14, 2011 9:53 pm

Ik ben ook een Maidenfan, maar AMORLAD en TFF vond ik nogal waardeloos vergeleken met het oude werk :( Ik meen me te herinneren dat Bruce of Steve ergens had gezegd dat ze met TFF terug naar de Number of the Beast/Killers/Powerslave-stijl wilden gaan, maar daar hoor je dus helemaal niks van... helaas. Het klinkt mij in de oren alsof ze Dream Theater achterna willen gaan, maar dat is gewoon NIET Maiden...
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » ma feb 14, 2011 10:57 pm

Ik hoor anders geen tonnen keyboards en veel te veel over elkaar tuimelende ritmes en breaks. Ik vond TFF een verademing na het saaie AMOLAD. El Dorado vind ik nog steeds geen bijzonder nummer, maar het is inderdaad leuk dat ze een keer zo'n prijs winnen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Moredhel
Berichten: 781
Lid geworden op: di apr 01, 2003 11:51 pm
Locatie: Borne

Re: Iron Maiden V

Bericht door Moredhel » ma feb 14, 2011 11:33 pm

Jeroen schreef:...maar het is inderdaad leuk dat ze een keer zo'n prijs winnen.
Dat wel ja :)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Gilbert » za feb 26, 2011 6:19 pm

Voor degenen die overwegen voor Iron Maiden naar Rock Werchter te gaan (of al een kaartje hebben gekocht): De grootse hoofdact die na Iron Maiden zal spelen, is niets of niemand minder dan de Black Eyes Peas. :lol:

Gebruikersavatar
velvet-vendetta
Berichten: 119
Lid geworden op: vr sep 24, 2010 6:44 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door velvet-vendetta » zo feb 27, 2011 4:19 pm

Gilbert schreef:Voor degenen die overwegen voor Iron Maiden naar Rock Werchter te gaan (of al een kaartje hebben gekocht): De grootse hoofdact die na Iron Maiden zal spelen, is niets of niemand minder dan de Black Eyes Peas. :lol:
Dat is echt HEEL HEEL HEEL slecht dit haha :P ben ik ff blij dat ik niet naar rock werchter ga xD

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Iron Maiden V

Bericht door Ernst-Jan » za mar 12, 2011 10:27 am

Iron Maiden was op weg om een aantal concerten in Japan te geven, de 1e is al afgelast ivm schade aan het stadion.
Japan Update
Published: March 11, 2011

A short update to answer your questions re: the earthquake in Japan:

Ed Force One, heading to Tokyo for shows this weekend, was diverted to Nagoya and the band and crew are safe. This is all we know right now - we will post an update later when we have more information.

Our thoughts are with everyone affected.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » za mar 12, 2011 1:02 pm

Jeroen, nog bedankt voor het uitlenen van de Run To The Hills biografie, ik heb enkele albums als Fear Of The Dark en The X-Factor dankzij de verhalen nu weer eens de extra aandacht gegeven die ze verdienen. Ik kan iedereen het boek aanraden, informatief, grappig en leest erg vlot weg (ondanks de gigantische hoeveelheid nummers en namen die je om de oren vliegen). Enige minpunt is voor mij de dubieuze smaak van de schrijver af en toe, want hij geeft zijn mening over alle nummers die de cd's sieren, maar ik ben het er niet mee eens dat nummers als Flash Of The Blade slecht zijn of het titelnummer van SSOASS een van de beste epics is die de band ooit gemaakt heeft.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » za mar 12, 2011 1:58 pm

Graag gedaan :)
Wat dat laatste betreft, welja, ik vind het juist wel leuk dat de schrijver er een subjectieve kijk op los laat. Bovendien komen ook de minder leuke zaken ter sprake, dat vond ik wel interessant. Ik lees persoonlijk liever eens over opnameprocessen en tourzaken rond albums als No Prayer, Fear of the Dark en de Blaze albums dan de bekende klassiekers.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » zo mar 13, 2011 2:02 am

Vooral het stuk over de laatste tours met Bruce voor hij weg ging zijn erg interessant (helemaal als Bruce zelf ontkent dat hij geen moeite deed om goed te zingen en Steve wel zegt dat hij afgrijselijk was als er geen pers of camera's bij waren :mrgreen:).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » di mar 15, 2011 6:22 pm

Jawel, nieuw jaar, nieuwe verzamelaar.

Onder de titel 'From Fear to Eternity' komt er een nieuw verzamelalbum van Iron Maiden. Het gaat dan over de periode 1990-2010. De tracklist:

DISC 1
1. The Wicker Man 4.36
2. Holy Smoke 3.49
3. El Dorado 6:49
4. Paschendale 8.28
5. Different World 4.19
6. Man On The Edge (LIVE) 4.40
7. The Reincarnation of Benjamin Breeg 7.22
8. Blood Brothers 7.14
9. Rainmaker 3.49
10. Sign of the Cross (LIVE) 10.49
11. Brave New World 6.19
12. Fear Of The Dark (LIVE) 7.41

DISC 2
1. Be Quick Or Be Dead 3.24
2. Tailgunner 4.15
3. No More Lies 7.22
4. Coming Home 5.52
5. The Clansman (LIVE) 9.06
6. For the Greater Good of God 9.25
7. These Colours Don't Run) 6.52
8. Bring Your Daughter... To The Slaughter 4.44
9. Afraid to Shoot Strangers 6.57
10. Dance of Death 8.36
11. When the Wild Wind Blows 11.02

Afbeelding

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door EricMaiden » di mar 15, 2011 6:32 pm

beetje overbodig dat er nu alweer een verzamelalbum uitkomt..
Niet dat hij niet aangeschaft wordt maar toch.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dufniall » di mar 15, 2011 6:33 pm

Zo, die komt opeens out of the blue. Normaal kondigen ze dit soort dingen altijd aan met spannende teasers op de site. ;) Voor mij iig oninteressant, omdat ik me liever bezig houd met de studio albums bij elkaar te krijgen. Daarnaast zijn het juist vooral de latere albums die ik al heb, daar ik ook pas vanaf Dance Of Death Maiden (en metal an sich) ben gaan luisteren. Wel leuk om te melden dat, volgens de site, de prijs die wordt van een enkele cd, ondanks dat het een dubbel cd is.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » di mar 15, 2011 6:36 pm

Deze keer wel een gave hoes. Ik wacht wel op de dvd met het volgende deel van de Maiden History. Dit cd'tje laat ik lekker in de schappen staan. Weer geen credits voor Blaze zie ik.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » di mar 15, 2011 6:58 pm

de live versies van de Blaze-nummers zijn waarschijnlijk van Rock In Rio, dus met Bruce. Op de vorige verzamelaar Somewhere Back In Time stonden ook toevallig geen nummers met Di'Anno op zang.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » di mar 15, 2011 7:17 pm

En het is inderdaad een verzamelaar en geen 'best of...'. Dan hadden ze wel andere nummers gekozen.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Gilbert » di mar 15, 2011 7:53 pm

Iron Maiden schreef:En het is inderdaad een verzamelaar en geen 'best of...'. Dan hadden ze wel andere nummers gekozen.
Het is wel degelijk een "best of". Dat staat namelijk expliciet op de cover. Al gaat het, op een enkel nummer na, natuurlijk wel om een "best of" van de relatief zwakke jaren van Iron Maiden. :P

Richard666
Berichten: 296
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 6:14 pm
Locatie: Ergens in zuid-west Nederland.

Re: Iron Maiden V

Bericht door Richard666 » di mar 15, 2011 8:57 pm

Volgens de manager is deze verzamelaar, net zoals zijn voorganger, bedoelt voor nieuwe fans. Dan begrijp ik wel waarom ze alleen maar nummers met Bruce op zang erop zetten. De nieuwe fans kennen niks anders.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di mar 15, 2011 9:04 pm

Eigenlijk vind ik dit dan wel weer een verzamelaar die de moeite waard is, jammer alleen dat de live tracks al heel erg bekend zijn, ik had dan liever wat live nummers gehoord van de laatste twee albums.

Pure geldklopperij nog steeds, maar toch koop ik liever dit dan die laatste met hits uit de jaren 80 of Edward The Great.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » di mar 15, 2011 10:15 pm

Ik snap niet waarom de nieuwe fans niet vooruit kunnen met de studio albums. Best of's laat ik zoals altijd lekker in de schappen staan. Ook van bands die ik niet of nauwelijks ken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » wo mar 16, 2011 12:46 pm

Ja, het blijft vreemd, maar ik koop toch af en toe verzamelaars van bands als ik ze goedkoop zie liggen om vervolgens te besluiten welke albums ik daarna zal kopen als ik de nummers beluisterd heb. Een goeie verzamelaar (zoals Hymns To Victory van Virgin Steele bijvoorbeeld) hoort echter wel meer te hebben dan alleen de studiotracks, dan wil ik graag ook andere mixen, nieuwe nummers of opnieuw opgenomen dingen erbij.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » wo mar 16, 2011 9:20 pm

Ik vind het een grof schandaal dat de Blaze nummers allemaal live versies zijn. Even die man wegpoetsen uit de geschiedenis. Niet erg sympathiek. Het kan wel zijn dat veel fans die zang wat minder vonden, maar zo ga je niet met je (ex)bandleden om. Die periode hoort ook gewoon bij de geschiedenis. Maar goed, Di'Anno nummers worden ook bijna nooit meer met de oorspronkelijke zang tevoorschijn gehaald.

@Gilbert, zwakke jaren, dat vind ik niet. Wellicht dat het meer aan de periode lag, die sowieso niet heel gunstig was voor metalbands. Vooral NPFTD en The X Factor vind ik wereldse schijven die ik nog altijd graag draai.

Ik vind de hoes trouwens geen zak aan. Vieze chemische en onnatuurlijke kleurenmengeling, waarin het Eddie mannetje wel een verkapt CGI figuurtje lijkt. Nah, niet mijn ding. Evenals deze release trouwens, die ik net als de vorige verzamelaar niet zal kopen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » ma mar 21, 2011 3:44 pm

Ik zou het normaal gesproken met Jeroen eens zijn, maar in dit geval vind ik de Blaze nummers live met Bruce zo veel beter dat ik het prima vindt, niet dat ik de verzamelaar zal aanschaffen. Vrij nutteloos als je alle studioalbums hebt (behalve de Blaze albums nog steeds).

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Rebellion666 » wo mar 23, 2011 9:20 pm

Johan schreef:Ik zou het normaal gesproken met Jeroen eens zijn, maar in dit geval vind ik de Blaze nummers live met Bruce zo veel beter dat ik het prima vindt, niet dat ik de verzamelaar zal aanschaffen. Vrij nutteloos als je alle studioalbums hebt (behalve de Blaze albums nog steeds).
Mee eens. De Blaze-nummers die op dit zoveelste verzamelgedrocht staan worden door Bruce vele malen beter uitgevoerd. Echter, ik vind dat Maiden met Blaze, zeker op The X-factor veel betere nummers heeft gemaakt dan wat er op dit album staat. Zo vind ik persoonlijk 'The edge of Darkness' en 'Lord of the Flies' veel beter dan bijvoorbeeld 'Man on the Edge'. Dit is trouwens een persoonlijke mening. Waar ik me wel erg aan stoor is dat er op dit album Blaze totaal genegeerd wordt. Okee, de man heeft niet de stem en uitstraling van Dickinson maar hij maakt toch een slordige 5 jaar deel uit van de Maiden geschiedenis. Harris heeft die pipo toch zelf aangenomen??? Zo bagger was het trouwens ook allemaal niet. Het concert in Ahoy' in 1998 was een prima Maidenconcert met een Blaze die naar zijn mogelijkheden een uitstekende show neerzette. De man verdiend meer en dit album zou ik als ik hem was als een belediging opvatten.

De hoes is inderdaad spuuglelijk.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » wo mar 23, 2011 10:52 pm

Exact mijn punt
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » do mar 24, 2011 2:22 pm

Maar op Rock in Rio speelde Maiden Man on the Edge helemaal niet. Is het dan een andere liveversie met Bruce (misschien uit 1999?) of wel degelijk een liveversie met Blaze?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » do mar 24, 2011 2:28 pm

Als b-kant van de Wickerman single waren er liveopnames uit 1999 van Man On The Edge en Futureal.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » do mar 24, 2011 3:56 pm

Dan hadden ze van afraid to shoot strangers wel de live versie met blaze mogen gebruiken. Die vind ik dan weer een stuk donkerder en sfeervoller dan de studioversie met bruce
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Crises » do mar 24, 2011 4:17 pm

Jeroen schreef:Dan hadden ze van afraid to shoot strangers wel de live versie met blaze mogen gebruiken. Die vind ik dan weer een stuk donkerder en sfeervoller dan de studioversie met bruce
Inderdaad, dat is echt een nummer dat geschreven lijkt te zijn voor de stem van Blaze.
Ik heb ergens nog een single-tje met daarop een computertrack met een live versie met Blaze, het rost de pan uit. (Al is de kwaliteit natuurlijk een stuk minder dan dat je tegenwoordig vindt op de computer; het singletje komt ook uit 1996 of zo).
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door Rene » wo mei 04, 2011 5:33 pm

Hun vliegtuig is weer terug gegeven aan de maatschappij, maar vliegt nu wel even tijdelijk met logo erop:

http://news.scotsman.com/edinburgh/Iron ... 6762237.jp
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » wo jul 13, 2011 5:13 pm

Iron Maiden-zanger wees The Voice af

Laatste update: 12 juli 2011 22:46 info
AMSTERDAM - Bruce Dickinson twijfelde geen moment toen hij als jurylid voor de Britse versie van The Voice werd gevraagd. De Iron Maiden-zanger was naar eigen zeggen blij dat hij de BBC, die de talentenjacht uitzendt, kon afwijzen. Die show klinkt echt verschrikkelijk en vernederend voor iedereen die eraan meedoet", vindt Dickinson.

"Het deed mij een groot genoegen de BBC te kunnen afwijzen", zegt de 52-jarige zanger tegen het Britse tabloid The Sun. "X Factor is al erg genoeg." Naar verluidt zijn zangeressen Cheryl Cole en Adele nog wel in de race voor een plekje in de jury van de zangshow. BBC brengt het programma, dat werd bedacht door John de Mol, volgend jaar op de buis.




Yeah, zo doe je dat!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » wo jul 13, 2011 5:56 pm

Inderdaad, goed gedaan van Bruce. Wel opvallend dat ze bij hem uitkomen, er zijn toch genoeg Britse popzangers die daar kunnen gaan zitten.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Cjmormon » wo jul 13, 2011 6:21 pm

Goed gedaan! Maar hoe komen ze dan bij Bruce eigenlijk? Er zijn zoveel britse zangers die ze konden vragen en dan uitgerekend Bruce vragen ze. Hadden ze natuurlijk wel kunnen verwachten dat hij nee zou zeggen

Plaats reactie