Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
9
50%
Victims Of Deception
4
22%
The Evolution Of Chaos
5
28%

Totaal aantal stemmen: 18

XnegativeX
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door XnegativeX » ma apr 04, 2011 7:04 pm

Fans van Kreator en Sadus moeten het Italiaanse Death mechanism even checken:

Extreem gaaf als je het mij vraagt:
http://www.myspace.com/deathmechanism

Ongecompliceerde, rammelende, high-speed thrash. HEERLIJK!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 04, 2011 8:49 pm

oude-Sadus dus neem ik aan, aangezien ik een woord als ongecompliceerd nou niet echt bij Sadus vind passen :P
Het klinkt wel okay verder, beetje gezichtsloos.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo apr 06, 2011 10:36 pm

Voor de liefhebbers van oldskool thrash is er Prematory. Number17 had het er een tijdje geleden over. Nu heb ik zelf de cd gekregen om te reviewen. Het resultaat staat op de frontpage. In ieder geval is het een lekkere plaat geworden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 11, 2011 4:26 pm

Gisteren op de platenbeurs wel weer een leuke slag kunnen slaan, met als kroonjuweel de cdversie van Deathrow - Deception Ignored. Hinderlijk te krijgen, maar goed. Eveneens Behind My Mask van Poltergeist, de tweede Abattoir en de nieuwe Artillery gescoord (verwacht komende week een review. Tipje van de sluier: werelds en spetterend).

Kwam ik overigens eindelijk Blaze of Obscurity van Pariah tegen, kost dat kreng bijna 70 euro. Goed, hij gaat op eGay wel eens voor meer weg, maar toch, dat vond ik te gortig. Ik baal er wel van, want als er een cd is die ik machtig graag wil hebben, dan is die dat wel. Wereldse plaat, wat mij betreft samen met Sabbat en Onslaught de vetste Engelse thrash/speedband allertijden (op de voet gevolgd door Deathwish).

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma apr 11, 2011 4:39 pm

Toepasselijke titel trouwens, voor die Pariah-plaat! Erg leuk album.

Zaterdagmiddag heb ik op dezelfde beurs tevergeefs gezocht naar de eerste twee While Heaven Wept-albums (niet echt on-topic, maar goed). Zowel de originele als remasters niet te vinden.

Sowieso vond ik de cd's daar vrij duur en ben eigenlijk niet echt bijzondere dingen tegengekomen. Helaas ook weer de nodige bootlegs zien liggen. Ook schandalig dat LP's tegenwoordig weer zo duur zijn. Heb een tijdje gedacht om mee te gaan in de vinyl-hype, maar ik blijf toch liever aan CD's vasthouden vanwege het praktische nut.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 11, 2011 4:46 pm

Advies van een wat meer ervaren bezoeker :P : kijk voor lp's vooral niet in de metalstraat, doorgaans vind je die bij stands die zich niet enkel op metal richten voor veel minder.
WHW ben ik inderdaad ook niet tegen gekomen en kennelijk mogen die Duitsers (die standaard dezelfde hoek hebben) wel weer boots verkopen.

Overigens geldt voor cd's hetzelfde als voor LP's, kijk gewoon even verder. De prijsverschillen zijn soms echt enorm. Zo kwam ik ooit The Indictment van Mystrez tegen daar in het metalstraatje voor 40 euro en even later bij een niet-metal standje voor 5 euro. Er zijn natuurlijk ook titels (zoals die Deathrow) die vrijwel altijd rond de 40 euro kosten (vaak nog wel meer op eGay). Dan is het gewoon maar even slikken, wat mij betreft. In de regel is dat voor mij dan ook de absolute max, 40 euro en alleen als ik het echt beu ben met een zoektocht, zoals nu het geval was. Als ik wat meer te besteden had, dan had ik nog wel een poging gedaan om een beetje af te dingen voor die Pariah cd, maar ik wilde die dikke Duitser simpelweg de lol niet gunnen dat iemand bijna 70 euro betaalt voor een cd.

Onbegrijpelijk trouwens dat Blaze of Obscurity nog niet opnieuw is uitgebracht. The Kindred heeft die eer wel gehad (zij het vrij eenvoudig, maar toch, hij is verkrijgbaar). Dat geldt wat mij betreft ook voor de beide albums van Deathwish, waarvan de eerste naar mijn weten zelfs nog nooit officieel op cd is uitgebracht.
Jammer is dat. Metal Mind of Stormspell lijken me prima kandidaten. De eerste brengt immers ook heel veel bocht uit, naast dat zij Blind Fury en Satan ook opnieuw uitbrachten. Of SPV / Steamhammer moet zelf weer even in de buidel tasten.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di apr 12, 2011 11:15 am

Godver, helemaal vergeten die beurs. Ik zou er ook heen. :head:

Klote dat zo'n oplichter BoO voor 70 euro verkoopt. Maar ja, uiteindelijk zal iemand dat er wel voor betalen ook. Meer dan 30 zou ik er sowieso niet voor betalen, en zelfs dan moet ie in perfecte staat verkeren.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za apr 16, 2011 5:03 pm

Even een nieuwe poll over een wat minder bekende (Duitse) thrashband, Deathrow.
In mijn optiek een erg vermakelijke en veelzijdige thrashband met een viertal albums die qua stijl een behoorlijk eind uit elkaar liggen.
Het eerste album is een vrij rauwe (in de stijl van de oude Kreator en Destruction) plaat met nog niet al te geniale songs, maar wel een fijne spontane en energieke rauwheid die me op momenten best aanspreekt. Raging Steel is de betere van de eerste twee platen, vanwege de consistentie (er staan geen slechte nummers op) en de betere productie. Deze schijf borduurt enerzijds voort op de oude stijl, maar hier en daar duiken ook wat invloeden van Slayer op.

Dan de omslag. Deception Ignored doet in vrijwel niets meer denken aan het ruwe speed metalgeluid van de eerste twee. Zonder echt Amerikaans te klinken, stort de band zich hier op zeer technische thrash in het straatje van Watchtower. Persoonlijk vind ik dit de gaafste en ik snap dan ook niet dat deze niet zoals de eerste twee opnieuw is uitgebracht door Displeased. Hoewel niet elk nummer even sterk is (soms een kwestie van gave ideeën, maar een beetje knip-plak), boeit het totaal toch wel en blijven de meeste songs na een tijdje toch wel hangen, ondanks de grote hoeveelheid breaks en technische capriolen. Liefhebbers van de eerste twee albums moeten vaak niet zoveel hebben van dit album. Ideale productie trouwens van veteraan Harris Johns.

Dat geldt ook voor Life Beyond, een logisch vervolg op de derde schijf en geproduceerd door Andy Classen. Deze cd bevat mijns inziens iets minder gave riffs dan de voorganger, maar als geheel is de plaat wel wat consistenter. Naar mijn weten heeft deze cd het niet best gedaan, maar dat ligt niet echt aan de kwaliteit. Dat zelfs de bootlegversie van de cd een hoop geld opbrengt, zegt genoeg.

Leek me wel weer eens leuk om een wat minder voor de hand liggende groep erbij te halen.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » zo mei 08, 2011 11:58 pm

Evildead heeft een nieuw nummer online gezet: http://soundcloud.com/evildead-1/blasphemy-divine. Het is hun eerste verse compositie in meer dan twintig jaar. Ze zijn momenteel songs aan het schrijven voor een nieuwe langspeler. Bovendien heeft SPV/Steamhammer interesse getoond om hun oude platen opnieuw uit te brengen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mei 09, 2011 4:07 pm

Mooi, vette band is dat, al vind ik annihilation of civilization nog altijd interessanter dan het tweede album. Ben benieuwd.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » ma mei 09, 2011 6:30 pm

Dit nieuwe nummer klinkt al veel beter en overtuigender dan iedere song op The Underworld dan ook.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma mei 09, 2011 11:23 pm

Er zijn zo te zien heel wat leden hier bekend met het werk van Deathrow. :lol:

Als ik zo de beschrijvingen lees van al die platen bij introductie van de poll, moet ik toch ook eens achter de latere albums aan.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mei 09, 2011 11:25 pm

Ja, het is wat heh. Jammer, je probeert een band onder de aandacht te brengen en er gebeurt gewoon geen zak.
Helaas, het was te proberen.
Nu is Deathrow op de laatste twee platen niet de makkelijkste band om doorheen te bijten, maar liefhebbers van het technische thrashwerk moeten dit toch kunnen waarderen.
Al is Raging Steel ook stoer :)

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di mei 10, 2011 3:04 pm

Deathrow is niet echt een band waar een hoop mensen meerdere albums van hebben lijkt me. Ik denk dat je daar een verklaring in kunt vinden waarom niemand stemt.
"Do is die Bahnhof!!"

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di mei 10, 2011 3:38 pm

Ik wil me best in Deathrow verdiepen, maar dan als ik mijn scriptie heb ingeleverd :wink:

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 31, 2011 9:39 pm

Vandaag (met dank aan Oblivion) het debuut van Slammer binnen gekregen. Deze Engelse thrashband klinkt op The Work Of Idle Hands uit '89 enorm Amerikaans, maar daarom niet minder gaaf. Fijne afwisseling tussen stevige Metallica-achtige thrash met melodie en meer technische riffs. Vrij lastig te vinden, dit album. Daarom ben ik dhr. Oblivion ook zeer dankbaar :)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2011 3:30 pm

Nieuwe poll, aangezien Deathrow kennelijk weinig belletjes deed rinkelen.
Maar even een poll met wat Zwitserse bands. Wellicht had het land (evenals Nederland) geen gigantische thrash/speedscene, maar wel een erg invloedrijke. Celtic Frost/Hellhammer (hoewel de stijl per plaat verschilt) en Coroner zijn natuurlijk de bekendste groepen, maar ook een Calhoun Conquer is zo'n typerende vage band met Voivod-achtige riffs, wazige tempowisselingen, techniek en ook veel melodie. Drifter vind ik zelf altijd wel leuk, vanwege de combinatie tussen melodieuze thrash, beukende Exodus-achtige riffs en een zanger die erg z'n best doet om op Eric Adams te lijken. Aangezien die twee full lengths erg lastig te vinden zijn (en vaak erg duur) is de democompilatie van Stormspell zeker een aanrader. Ondanks de wat dunne sound, een fraai werkje met enkele gave thrash en power metalsongs.
Poltergeist is natuurlijk vooral bekend vanwege de rol die zanger André Grieder vervulde op Cracked Brain van Destruction. Zijn eigen band doet eigenlijk sterk aan die cd denken. Enigszins technische thrash met knipogen naar de bay-area, afgewisseld met melodie en wat hardere stukken. Beste plaat is wat mij betreft 'Behind My Mask' omdat alle factoren daar het meest in balans zijn. Vlak ook het debuut niet uit (iets speediër) en de in 1994 verschenen laatste schijf Nothing Lasts Forever, een plaat die wat progressiever is en naast thrashpassages ook wat grooviër (niet als Pantera) en melancholieker is opgezet. Ik lees wel eens dat het allemaal wat gemiddeld is en niet erg memorabel, maar persoonlijk heb ik dat gevoel niet. Enkel een goede band die liefhebbers van melodieuze thrash in het straatje van Destruction (Release from Agony en Cracked Brain periode) en Vendetta zeker zal aanspreken. Bovendien zingt Grieder hier nog een stukje afwisselender en sterker dan op Cracked Brain.
Apocalypse past overigens ook prima in dat straatje. Zeker leuk wanneer je van groepen als Accuser, Pyracanda of Grinder houdt (met andere woorden, de wat melodieuzere Duitse thrashbands).

Persoonlijk vind ik het wel eens wat jammer wanneer de 'overige' bands uit Zwitserland worden doodgezwegen. Ja, misschien springen ze er in algemeen muziekverband niet gigantisch uit, maar voor de echte liefhebbers is er genoeg leuks te ontdekken.

Ik heb zelf maar op Coroner gestemd, aangezien ik dat sowieso een van de beste metalbands vind. Echt een band waar zowel gitaren als basgitaar als drums alle een evengrote rol op zich nemen. En dat verpakt in (vooral vanaf het tweede album, al is R.I.P. ook genieten) sterke songs vol onverwachte wendingen.

Ter ondersteuning de wat minder bekende groepen:

Poltergeist
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BHwsk6PH ... 22F5245EB6[/youtube]

Drifter
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8iQn5GHD ... re=related[/youtube]

Calhoun Conquer
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GFkzm4Gf ... re=related[/youtube]

Apocalypse:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RAl0kXha ... re=related[/youtube]

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » ma jun 06, 2011 4:19 pm

Grappig, ik heb die eerste Apocalypse nog op plaat liggen hier. Best vermakelijke thrash.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2011 6:47 pm

Ik zoek ze beide nog op cd, inderdaad een gave band.

Btw, mensen die stemmen, licht je keuze ook even toe. Dat houdt het topic een beetje levendig, aangezien het allemaal wel erg rustig is op het 'metal van de oude(re) school' front, de laatste tijd.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » wo jun 08, 2011 9:07 pm

Onder de noemer "thrashgerelateerd":

Nieuws over Machine Head: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=10493.
Nieuws over Anthrax: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=10494.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jun 08, 2011 10:08 pm

Zou verdorie tijd worden wat Anthrax betreft. Ik heb er geen grote verwachtingen bij, maar toch ben ik wel benieuwd hoe dat werk nu met Belladonna gaat klinken.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jun 09, 2011 7:56 pm

Dammit, post dat nieuws in het topic, nu moet ik weer klikken :P

Maar gaaf een nieuwe Machine Head plaat! Ben daar wel benieuwd naar. Verder zeer benieuwd naar de nieuwe Anthrax plaat. Dus kom maar op! :P

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jun 11, 2011 7:33 pm

Ik heb gisteren zowel The Sane Asylum van Blind Illusion als Circus Of Death van Quick Change besteld. Albums waarover ik hier eigenlijk maar weinig heb gelezen (terwijl de eerste toch wel vaak wordt aangehaald als Bay Area klassieker). Wat vindt men eigenlijk van deze groepen?

(overigens heeft Blind Illusion een tijdje terug een draak van een nieuwe cd uitgebracht die in NIETS doet denken aan het debuut uit '88)

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo jun 12, 2011 4:28 pm

Circus of Death is wel een aardige plaat. Al een tijdje niet meer beluisterd, ik zal hem weer eens opzetten.
Die andere band ken ik dan weer niet.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 14, 2011 12:15 pm

Vanaf 17 juni eindelijk weer verkrijgbaar, de eerste twee Assassin albums. The Upcoming Terror en Interstellar Experience worden dan als 2CD uitgebracht onder de naam Chronicles Of Resistance door SPV, plus dat er van beide albums LP-versies verschijnen. Eindelijk, want ik zocht er al een tijdje naar.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di jun 14, 2011 4:03 pm

Lastige keuze, die poll. Ik heb gekozen voor Calhoun Conquer. Sowieso een van de meest eigenzinnige thrash metalbands die ik ken. Hun enige album heb ik zowel op cd als lp :mrgreen: Verder alle respect voor Celtic Frost en om heel eerlijk te zijn, ken ik de andere bands alleen van naam.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 14, 2011 4:08 pm

Oh, dan kun je de cdversie wel aan mij verpatsen, toch, toch :P lieve Ruud ;)

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di jun 14, 2011 4:47 pm

Maar ik zet zelden vinyl op. Als ik een van de twee weg zou doen, dan waarschijnlijk de LP ;)

Zagato

Bericht door Zagato » di jun 14, 2011 4:50 pm

Jeroen schreef:Ik heb gisteren zowel The Sane Asylum van Blind Illusion als Circus Of Death van Quick Change besteld. Albums waarover ik hier eigenlijk maar weinig heb gelezen (terwijl de eerste toch wel vaak wordt aangehaald als Bay Area klassieker). Wat vindt men eigenlijk van deze groepen?

(overigens heeft Blind Illusion een tijdje terug een draak van een nieuwe cd uitgebracht die in NIETS doet denken aan het debuut uit '88)
The Sane Asylum is een lekker eigenwijs thrash album (kan ook bijna niet anders met Lalonde en Claypool in de gelederen) ik heb overigens wel altijd het idee gehad dat de roem van dit album ook veel te maken heeft met Lalonde's achtergrond bij Possessed.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 14, 2011 5:33 pm

Haha, dat wist ik dan niet. Ik wist wel van de Primus connecties, maar goed, ik heb dan ook maar weinig met Possessed.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » di jun 14, 2011 6:07 pm

ook beyond the gates en (vooral !!!) the eyes of horror ?? Daar zitten wel wat flinke klappers tussen.
Ook goed te merken dat lalonde lessen had gehad van satriani in de solo's te horen ^^
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 14, 2011 6:12 pm

Ook die boeien me niet zo. Hoewel ik wel wat heb met Dark Angel, vind ik Possessed net te veel doorslaan

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di jun 14, 2011 6:13 pm

Tssk Seven Churches idioot! Dat is de plaat!

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do jun 16, 2011 3:16 pm

Seven Churches is een bazenplaat!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » do jun 16, 2011 4:45 pm

Gilbert schreef:Evildead heeft een nieuw nummer online gezet: http://soundcloud.com/evildead-1/blasphemy-divine. Het is hun eerste verse compositie in meer dan twintig jaar. Ze zijn momenteel songs aan het schrijven voor een nieuwe langspeler. Bovendien heeft SPV/Steamhammer interesse getoond om hun oude platen opnieuw uit te brengen.
Klinkt wel vet ja en Annihilation of Civilization is een klassieker.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jun 16, 2011 6:23 pm

enforcer schreef:Seven Churches is een bazenplaat!
godzijdank, je bent er weer.
Liever dit topic vol met Sodompropaganda dan niets ;) (grapje hoor)

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr jun 17, 2011 7:01 am

WE zijn druk bezig met de nieuwe TCF plaat, veel te druk voor forums ;-).

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jun 17, 2011 4:30 pm

Hehe.

@Dragonforce trouwens:
Divebomb Records (onderdeel van Tribunal) is momenteel bezig met de beide Deathwish albums als ik dat zo hoor. Dus die zijn waarschijnlijk binnen bepaalde tijd ook weer verkrijgbaar, opgepoetst en wel. Althans, als ik Matt van het label mag geloven zijn de onderhandelingen al redelijk goed op gang. Staat wel een remastered nummertje op Youtube. Dan hoop ik wel dat ze dat geniale artwork zo laten, want hoewel die nieuwe hoes van Forté - Stranger Than Fiction aardig was, zie ik toch liever origineel artwork bij heruitgaven.

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » vr jun 17, 2011 4:49 pm

innuendo schreef:Tssk Seven Churches idioot! Dat is de plaat!
enforcer schreef:Seven Churches is een bazenplaat!

QFT

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jun 17, 2011 5:56 pm

Ik ben enorm in mijn nopjes met Pariah - Blaze Of Obscurity. Kreeg de cd vandaag binnen. Niet al te goedkoop, maar gezien de prijzen waar ie voor gaat, valt het nog wel mee. Absoluut één van de beste metalplaten van Britse bodem. Prachtige mix tussen speed metal / thrash metal / nwobhm en power metal-achtig werk. Vooral dat gitaarwerk is echt briljant. De ene riff is nog gaver dan de andere en de solo's knallen ook de pan uit. Bovendien zitten de songs lekker vernuftig in elkaar, zodat het niet gaat vervelen. Geweldige aanrader die schreeuwt om een re-release zodat iedereen hier van kan genieten. (The Kindred is ook te gek trouwens en Unity is een leuke heavy metal cd)

Drifter - Nowhere To Hide mag er overigens ook zeker zijn. Een stuk thrashiër en steviger dan het sterke Reality Turns To Dust, maar dat maakt het gitaarwerk wel wat vetter en flitsender. Mooie combinatie, die vrij rauwe (doch melodische) thrash/power metal met epische hoge vocalen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jun 25, 2011 4:47 pm

Jeroen schreef:Vanaf 17 juni eindelijk weer verkrijgbaar, de eerste twee Assassin albums. The Upcoming Terror en Interstellar Experience worden dan als 2CD uitgebracht onder de naam Chronicles Of Resistance door SPV, plus dat er van beide albums LP-versies verschijnen. Eindelijk, want ik zocht er al een tijdje naar.
Gisteren de dubbelaar binnen gekregen. Mooie uitgave met eenvoudig en effectief artwork (hoewel in de hoes wel het oude artwork staat) en een degelijke remaster. Prima thrash van de oude Duitse school. Qua strakheid laat het debuut wellicht wat te wensen over, maar goede songs als 'Assassin' (Ass Essen) en het woeste 'Forbidden Reality' maken het hoop goed. De tweede langspeler is qua songs wat minder, maar die cd heeft speltechnisch weer wat meer te bieden. Prima band en het werd tijd voor een nette re-release, helemaal na de zeker niet onaardige laatste cd.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » za jun 25, 2011 8:52 pm

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jun 26, 2011 12:35 am

Hallo riff van Gridlock (in het begin)

It's a long time...long time coming

Verder best een stoer nummer eigenlijk

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo jun 26, 2011 10:19 am

Tis geen tweede "Among The Living", maar tis beter dan ik verwcacht had, na een paar keer luisteren zit het al helemaal vast in de gehoorgang

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 28, 2011 10:04 pm

En nu is het even Vendetta dat hier de speakers beheerst. Geweldige band, althans, de eerste twee platen. De comebackplaat is niet meer dan aardig. Heerlijke band uit de wat meer technische stroming uit Duitsland (met de nodige Metallica-invloeden)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jul 13, 2011 2:45 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6882

Voor de liefhebbers, retro-recensie van Deathrow - Deception Ignored.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jul 15, 2011 3:33 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6886

Recensie van de Assassin dubbelaar Chronicles Of Resistance, met daarin de eerste twee albums.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » zo jul 17, 2011 6:13 pm

Cool Anthrax nummer. Wel eeuwig zonde van de Gridlock riff recylcing. Die riff is zo herkenbaar dat je je af gaat vragen of het niet een wanhoopsdaad is geweest. Zouden ze het thrashriffen verleerd zijn?
"Do is die Bahnhof!!"

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » zo jul 17, 2011 6:50 pm

Jeroen schreef:Vandaag (met dank aan Oblivion) het debuut van Slammer binnen gekregen. Deze Engelse thrashband klinkt op The Work Of Idle Hands uit '89 enorm Amerikaans, maar daarom niet minder gaaf. Fijne afwisseling tussen stevige Metallica-achtige thrash met melodie en meer technische riffs. Vrij lastig te vinden, dit album. Daarom ben ik dhr. Oblivion ook zeer dankbaar :)
Astu !!
mij deed t ook meteen aan metallica denken :mrgreen:
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jul 17, 2011 7:45 pm

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaats reactie