Mja. Bij beyond fear metk je dat hij een goede zanger is maar niet persé een goede schrijver/componist. Laat hem lekker in dienst andermans nummers zingen….Jeroen schreef: ↑di aug 13, 2024 5:37 pm Prima zanger. Ik luister ook graag naar zijn werk met Winter's Bane, Beyond Fear, Charred Walls Of The Damned en uiteraard Judas Priest en KK's Priest. Kerel staat altijd garant voor lekker agressieve en tegelijkertijd melodieuze power metal. En dan doel ik op echte power metal. Niet dat jolige en te simplistische gehos.
Iced Earth
Re: Iced Earth
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Hier!
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Eens. Dat zeg ik ook altijd. Maar toch vind ik die plaat wel gaaf. Beter dan die latere soloplaat. Die vind ik minder sterk.Joris schreef: ↑di aug 13, 2024 7:20 pmMja. Bij beyond fear metk je dat hij een goede zanger is maar niet persé een goede schrijver/componist. Laat hem lekker in dienst andermans nummers zingen….Jeroen schreef: ↑di aug 13, 2024 5:37 pm Prima zanger. Ik luister ook graag naar zijn werk met Winter's Bane, Beyond Fear, Charred Walls Of The Damned en uiteraard Judas Priest en KK's Priest. Kerel staat altijd garant voor lekker agressieve en tegelijkertijd melodieuze power metal. En dan doel ik op echte power metal. Niet dat jolige en te simplistische gehos.
@Lennert: snap ik niet. Maar ik heb dan ook rekbare (geen) principes :p
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Nooit een fan van Iced Earth geweest. Debuut blijft een klassieker voor me. Ben Incorruptible pas gaan luisteren ná de bestorming en met die context erg vermakelijk. John Schaffer was altijd al een vreemde snuiter. Veel interviews met hem gelezen in Aardschok en Das Rockhard: hij was populair. Zijn eigenwijze karakter was wel de sleutel tot het succes van Iced Earth. Bijzonder hoe bij kunstenaars zaken vaak hand in hand gaan.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik vond (en vind nog steeds) dat ripper en iced earth een slechte match waren
ik heb niets tegen tim in andere bands, maar met iced earth vond ik het niets
ook albums die hij inzong, kan ik niet naar luisteren
gelukkig verschillen meningen, maar ik vond dit de zwakste periode van iced earth
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Voor mij was de zwakste periode de terugkeer van Barlow. Niet alleen is The Crucible Of Man hun slechtste album, het concert dat ik daarna met hen zag was zo matig dat ik Ripper spontaan miste. Het concert met hem ten tijde van Framing Armaggedon in Hof ter Loo is stiekem het beste optreden dat ik met ze heb gezien.
Maar goed, ik ben een van die figuren die de band wel (met pijn in mijn hart) heeft gecanceld. Ik hoor de conspiracy/patriotistische meuk terug in alles vanaf Something Wicked This Way Comes en ik kan er gewoon niet meer van genieten. Er is gelukkig nog genoeg moois om wel van te genieten. Het zou al een stuk makkelijker zijn als de band gewoon non-stop Night Of The Stormrider/Burnt Offerings-achtige muziek zou maken, dan zou ik de artiest nog los van de kunst kunnen zien, maar de waanzin is een te groot onderdeel van de band.
Maar goed, ik ben een van die figuren die de band wel (met pijn in mijn hart) heeft gecanceld. Ik hoor de conspiracy/patriotistische meuk terug in alles vanaf Something Wicked This Way Comes en ik kan er gewoon niet meer van genieten. Er is gelukkig nog genoeg moois om wel van te genieten. Het zou al een stuk makkelijker zijn als de band gewoon non-stop Night Of The Stormrider/Burnt Offerings-achtige muziek zou maken, dan zou ik de artiest nog los van de kunst kunnen zien, maar de waanzin is een te groot onderdeel van de band.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Eens. Ik luister er ook niet meer naar na de bestorming van het capitool.
Ik heb zowel genoten van een aantal keren met Ripper op zang Live (en Framing Armageddon was een heel gaaf album), maar ook nog wel wat goede optredens met Barlow gezien toen hij terugkeerde. Die plaat was inderdaad zeer matig verder.
Ik heb zowel genoten van een aantal keren met Ripper op zang Live (en Framing Armageddon was een heel gaaf album), maar ook nog wel wat goede optredens met Barlow gezien toen hij terugkeerde. Die plaat was inderdaad zeer matig verder.
-
Ik luister nog wel naar IE, ondanks de wappie ideeën van Schaffer. Heb zelfs onslangs nog de EP Jon Schaffer's Purgatory aangeschaft. De man is wellicht een grens over gegaan en heeft politieke ideeën die niet de mijne zijn, maar dat doet wat mij betreft geen afbreuk aan de albums. Wetten en regels gelden voor iedereen en voor de rest moeten mensen vooral zelf weten wat ze doen en vinden.
Overigens is het enig positieve wat hier uit voort is gekomen dat Jake Dreyer mede-oprichter is van Witherfall. Wat een wereldband is dat zeg! Overigens staat op hun laatste album nog een mooie 'ode' aan Jon.
Overigens is het enig positieve wat hier uit voort is gekomen dat Jake Dreyer mede-oprichter is van Witherfall. Wat een wereldband is dat zeg! Overigens staat op hun laatste album nog een mooie 'ode' aan Jon.
Joris schreef: ↑zo jan 10, 2021 3:18 pm uiteindelijk is het met As I lay Dying ook weer goedgekomen. En wat die frontman had gedaan, was toch nog een tikkeltje erger.
Over een tijd gewoon diep door het stof ('ik sta nog achter mijn standpunt dat er dingen moeten veranderen, maar heb me laten meeslepen en had dit nooit mogen doen, blabla.....).
Al valt de geloofwaardigheid van een excuus dan wel te betwijfelen.
Maar zijn politieke voorkeuren interesseren me niet, als hij weer muziek wil maken.
En die overige bandleden (misschien muv Block) zijn toch ook maar hired guns, die niet de sound bepalen... Hij vind wel weer nieuwe bandleden.
En daar is de spijtbetuiging. Jammer van de ‘i found a church….’
Maarja, nu weer riffen. Prrt prrt prrt.
https://blabbermouth.net/news/jon-scha ... le-mistake
Mooi ook in dezelfde week dat bij as i lay dying 3/5 van de band opstapt. Haha
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
tja, dat hij een kerk heeft gevonden, van de ene complottheorie naar de grootste complottheorie uit onze geschiedenis
dat is beiden even geschift
maar een roger stone en een trump die zouden in eerste plaats veroordeeld moeten worden voor capitool debacle
de krachten achter domme volgers als jon shaffer
maar persoonlijk hoop ik dat ie nog wat geweldige riffs voor ons in petto heeft, teksten moet ie niet meer schrijven
dat is beiden even geschift
maar een roger stone en een trump die zouden in eerste plaats veroordeeld moeten worden voor capitool debacle
de krachten achter domme volgers als jon shaffer
maar persoonlijk hoop ik dat ie nog wat geweldige riffs voor ons in petto heeft, teksten moet ie niet meer schrijven
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik hoef hem geen tweede kans te geven omdat ik niet zij zo'n kerk zit, dus hij bekijkt het maar. Er gaat geen cent vanuit mij meer naar hem toe.
Ik ook niet. Waar ik wel benieuwd naar ben, maar waar hij niks over zegt is of hij Trump nog steeds steunt.
- Jeroen
- Contacteer:
Dat zijn er nogal wat.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
dan kan je wellicht ook geen megadeth, metallica, kiss,..enzoverder luisteren, als trump steunen een issue voor iemand is
zoals ik eerder schreef in andere topics, voor mij staat muziek die een artiest maakt volledig los van zijn persoon/geloof/politieke overtuiging/daden/strafblad/...van vegan straigh edge hardcore tot extreem rechtse black metal, van homofobe reggae en hip hop tot non binaire artiesten, van gevangenis artiesten tot christelijke types...het is hier allemaal welkom, verdraagzaam zijn is de boodschap, zelfs naar artiesten en mensen die zelf niet verdraagzaam zijn of wiens ideeën discutabel zijn
maar ik snap ook dat veel mensen dit anders zien en ik snap ook dat een hansi geen nieuwe demons and wizards plaat zal maken met jon
zoals ik eerder schreef in andere topics, voor mij staat muziek die een artiest maakt volledig los van zijn persoon/geloof/politieke overtuiging/daden/strafblad/...van vegan straigh edge hardcore tot extreem rechtse black metal, van homofobe reggae en hip hop tot non binaire artiesten, van gevangenis artiesten tot christelijke types...het is hier allemaal welkom, verdraagzaam zijn is de boodschap, zelfs naar artiesten en mensen die zelf niet verdraagzaam zijn of wiens ideeën discutabel zijn
maar ik snap ook dat veel mensen dit anders zien en ik snap ook dat een hansi geen nieuwe demons and wizards plaat zal maken met jon
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
gisteren nog eens demons and wizards concert van wacken opgezet
jammer dat ik dit project nooit live heb gezien, vond de derde demons and wizards ook best leuk
tour in zaal met demons and wizards, BG en IE songs had me wel wat geleken
moest ook denken aan iced earth in hof ter lo in antwerpen in 99 ofzo, dat was wat zeg, zeer goeie herinneringen aan
jammer dat ik dit project nooit live heb gezien, vond de derde demons and wizards ook best leuk
tour in zaal met demons and wizards, BG en IE songs had me wel wat geleken
moest ook denken aan iced earth in hof ter lo in antwerpen in 99 ofzo, dat was wat zeg, zeer goeie herinneringen aan
Denk je niet dat Hansi hem als goed Christen zal vergeven na zijn boetedoening?
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
hij kan met jon een nieuw christelijk geïnspireerd project starten met songs die gaan over pro life tot de geschiedenis van verschillende pausen, zie veel mogelijkheden, dave mustaine kan tweede gitaar spelen
als ze dan spelen op de EO jongerendag, dan ga ik zelfs daar heen
als ze dan spelen op de EO jongerendag, dan ga ik zelfs daar heen
Is Hansi zo christelijk, ja?
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
https://www.metalcovenant.com/pages/int ... rdian3.htm
Valt dus best mee. Teringslechte interviewer verder wel.MettleAngel: I can understand your fascination. Interestingly enough, I read that you were a practicing Christian.
Hansi: That is not so.
MettleAngel: At Wikipedia there is this direct quote, "I am a faithful but very critical Christian".
Hansi: Hmnn, that is only half true.
MettleAngel: So you are not a Christian?
Hansi: I was raised as a Christian, and I do believe there is tremendous wisdom to be gleaned from the Bible, but I am not a practitioner of the faith. My family and I do not attend any religious service.
MettleAngel: Many famous musicians have admitted that they are Christians, and I respect this. Alice Cooper, Sean Peck of Cage, Tom Araya, Chris Jericho, all are Christians in their personal lives.
Hansi: I just feel that the world needs a strong sense of morality, and social conduct. I am a strong believer in the powerful force of life, a supernatural existence, but I do not adhere to any anthropomorphic deity.
MettleAngel: Neither do I. It seems like you have much more in common with your Gnostic and Pagan ancestors. Personally, I have studied religion all my life, and I am this close to becoming an atheist. I know I never will be, though because like Plato, I believe in Life, Love, Truth, and other higher ideals. The divine elements of light, water, air, earth, and spirit are essential to our existence.
Hansi: I wholeheartedly agree!
MettleAngel: I guess you could say that I am a Monotheist, with Polytheistic and Pantheistic tendencies.
Hansi: (Laughs, and put down the phone briefly) WOW! I could not have said it better, that is exactly it!
MettleAngel: I belive in God, because I love Life, but God is everywhere, and God is everything!
Hansi: I agree! You are the first American to finally understand my spiritual beliefs.
Iemand interviewen en het eigenlijk alleen over jezelf laten gaan is ook best een talent.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
Hahaha.
Ik dacht eerst dat het de kant op ging om Hansi, na ontkenning, te willen laten toegeven dat hij toch echt wel christen is. ‘Mag wel, sean peck en tom araya hebben het ook al toegegeven hoor’.
Ik dacht eerst dat het de kant op ging om Hansi, na ontkenning, te willen laten toegeven dat hij toch echt wel christen is. ‘Mag wel, sean peck en tom araya hebben het ook al toegegeven hoor’.
Van Tom Araya had ik dit ook niet verwacht, met z'n God Hates Us All.
Of is ie later ineens bij de club gegaan?
Of is ie later ineens bij de club gegaan?
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Araya#Personal_life
Ook Araya:
'we want to separate ourselves from the androgynous Sunset Strip metal scene'
'Accept each other for who we are'Araya is a practicing Catholic.[27] In an interview, he expressed his belief that "Christ came and taught us about love, about doing unto others. That was his preach: Accept each other for who we are. Live peacefully, and love one another." When asked if he believed in God, he replied "I believe in a supreme being, yeah. But He's an all-loving God."[28] Araya explained that he has a "really strong belief system", and Slayer's images and words will "never interfere with what I believe and how I feel... People are not in good shape to where they have to question their own belief system because of a book or a story somebody wrote, or a Slayer song."[29]
Araya commented about the misconception of the band labeled as Satan worshippers, "Yeah, yeah I think that's one of the biggest misconceptions towards the band, but next to that just the fact that we're normal." Referencing Kerry King's lyrics, Araya said "I'm not one that's going to go, 'This sucks because it's contrary to my beliefs.' To me it's more like 'This is really good stuff. You're going to piss people off with this.'"[29]
In 2016, Araya further explained that the main reason Slayer used satanic imagery was to scare people, in particular, the "Hollywood people", wanting to separate themselves from the "androgynous Sunset Strip metal scene of the 1980s".[30]
Ook Araya:
- KoenM
- Contacteer:
Hypocrisie en paradoxaal zijn inherent aan de mensheid. Allang omarmd.
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Volgens mij zitten er nogal wat jaren tussen die uitspraken, of heb jij ook nog exact dezelfde denkbeelden als 20 jaar geleden?Lennert schreef: ↑di nov 12, 2024 8:13 am https://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Araya#Personal_life
'Accept each other for who we are'Araya is a practicing Catholic.[27] In an interview, he expressed his belief that "Christ came and taught us about love, about doing unto others. That was his preach: Accept each other for who we are. Live peacefully, and love one another." When asked if he believed in God, he replied "I believe in a supreme being, yeah. But He's an all-loving God."[28] Araya explained that he has a "really strong belief system", and Slayer's images and words will "never interfere with what I believe and how I feel... People are not in good shape to where they have to question their own belief system because of a book or a story somebody wrote, or a Slayer song."[29]
Araya commented about the misconception of the band labeled as Satan worshippers, "Yeah, yeah I think that's one of the biggest misconceptions towards the band, but next to that just the fact that we're normal." Referencing Kerry King's lyrics, Araya said "I'm not one that's going to go, 'This sucks because it's contrary to my beliefs.' To me it's more like 'This is really good stuff. You're going to piss people off with this.'"[29]
In 2016, Araya further explained that the main reason Slayer used satanic imagery was to scare people, in particular, the "Hollywood people", wanting to separate themselves from the "androgynous Sunset Strip metal scene of the 1980s".[30]
Ook Araya:

לֹא אעבוד
Is John al vrij? Dag 1
Nee, hij is net weer opgepakt als collaborateur en klikspaan…
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
komaan jon...make iced earth great again!
Nog niks op Blabbermouth over John. Wel veel andere superboeiende berichten.
Schaffer is nu in de heere…And so whatever I would do going forward, I only wanna do something that's gonna be great. I don't want anything to be forced. And I want it to glorify God. And I think there's just so much, from a creative standpoint… There's actually been some biblical stuff throughout my catalog anyway, but from the eyes of a Christian now, like, man, there's so much inspiration there that hopefully would have a good effect on people.
Pfffff
Hij is Brainwashed en nu een Disciple of the Lie.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik vind het best, mijn Iced Earth spullen gaan weg. Ik vind het nu echt in ieder opzicht een verwerpelijk persoon die echt niets geleerd heeft van zijn achterlijke gedrag en een Burnt Offerings is voorgoed verpest met zijn Christelijke herinterpretatie van 'ja, je zag dat ik toen al Jezus aan het zoeken was'. Laat maar. Ik heb genoeg moois nog te luisteren. Geeft me ook weer wat ruimte in de kast.
- Jeroen
- Contacteer:
Ik zet The Dark Saga maar weer eens op.
Hij doet maar. Beetje sneu hoe sommige lui zo extreem van de ene naar de andere scene hoppen, maar liever dat ie in de here is dan dat ie achter Trump aan loopt.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Hij is pro-Trump en Jezus is zijn homie. 100% mongool.
Ik ben verbaasd dat jullie niet eerder het gevoel bij hem hadden dat hij een christen was. Natuurlijk makkelijk opgeschreven achteraf - snap ik, maar het beeld dat ik van hem had eind jaren '90 en in de jaren '00, toen hij elke maand wel in de Aardschok of Das Rockhard stond, is precies hetzelfde gebleven: trots, autonoom, antiautoritair en Southern/Republikeins, dat enige christelijke basis impliceert. Ik zal Iced Earth niet minder vaak draaien, sterker nog ik heb Incorruptible het meest geluisterd nádat hij was opgepakt
.

Het was iig niet zo extreem. En hij zegt zelf dat hij Jezus in de bak pas echt gevonden heeft (omdat de bijbel het enige boek was dat hij kreeg in solitary).
En het wordt nu extreem als hij nu zegt dat hij nieuw werk gaat schrijven ‘to glorify God’.
Ik las dat hij Jezus had gevonden, dus ik verwachtte een hele schuldbekentenis en dat hij zo dom was geweest door met de verkeerde mensen om te gaan.
Maar niets is minder waar. Hij praatte de bestorming bijna goed (bewakers deden de deuren zelf open en het had mee de sfeer van een gezinsuitje met je geliefden) en Trump is nog steeds wat amerika nodig heeft.
Maarja, zijn plaatjes blijf ik lekker draaien.
Zijn volgende plaat zien we nog wel…
Mustaine had ook opeens god gevonden en had ook opeens een bizarre uitleg van oude teksten.
En het wordt nu extreem als hij nu zegt dat hij nieuw werk gaat schrijven ‘to glorify God’.
Ik las dat hij Jezus had gevonden, dus ik verwachtte een hele schuldbekentenis en dat hij zo dom was geweest door met de verkeerde mensen om te gaan.
Maar niets is minder waar. Hij praatte de bestorming bijna goed (bewakers deden de deuren zelf open en het had mee de sfeer van een gezinsuitje met je geliefden) en Trump is nog steeds wat amerika nodig heeft.
Maarja, zijn plaatjes blijf ik lekker draaien.
Zijn volgende plaat zien we nog wel…
Mustaine had ook opeens god gevonden en had ook opeens een bizarre uitleg van oude teksten.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ja, ik had dit dus niet op basis van veel anti-religieuze teksten (Disciple Of The Lie, heel Burnt Offerings als album). Ik dacht eerder een doorgeslagen 'patriot'/libertariër die religies als een bron van het kwaad zag qua insteek. Maar meneer praat er weer heel makkelijk overheen dat hij met fucking bear mace het Capitol heeft bestormt. Als het een gezellig uitje is, dan kom je niet met dat aanzetten Jon, botmongool die je er bent. Ik kan tevens die DON'T THREAD ON ME van veel van die Amerikaanse rednecks ook gewoon niet koppelen aan het jezelf christelijk noemen. Maar goed, het is prima zo. Als ze op een festival komen waar ik zou zijn, mijd ik ze gewoon. Iced Earth is voor mij dood (en gecanceld). Alle tolerantie naar mensen die het wel gewoon willen blijven luisteren.bakvet schreef: ↑di apr 08, 2025 12:18 pm Ik ben verbaasd dat jullie niet eerder het gevoel bij hem hadden dat hij een christen was. Natuurlijk makkelijk opgeschreven achteraf - snap ik, maar het beeld dat ik van hem had eind jaren '90 en in de jaren '00, toen hij elke maand wel in de Aardschok of Das Rockhard stond, is precies hetzelfde gebleven: trots, autonoom, antiautoritair en Southern/Republikeins, dat enige christelijke basis impliceert. Ik zal Iced Earth niet minder vaak draaien, sterker nog ik heb Incorruptible het meest geluisterd nádat hij was opgepakt.
- Jeroen
- Contacteer:
@bakvet: als jij al die interviews hebt gelezen, dan heb je ook gelezen dat hij expliciet vermeldde geen christen te zijn.
Verder leven en laten leven. Cancelen vind ik kul. Je kunt toch prima naar die platen tot nu luisteren? Zelf weten verder.
Verder leven en laten leven. Cancelen vind ik kul. Je kunt toch prima naar die platen tot nu luisteren? Zelf weten verder.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Nee, ik heb actief problemen met luisteren naar muziek van mensen die ik oprecht tyfusmongolen vind. Daar zitten nuances binnen en ongetwijfeld zal ik daar ergens hypocriet zijn, maar Iced Earth is voor mij voorgoed rot.
- Jeroen
- Contacteer:
Hehe, ik kan me daar echt niets bij voorstellen, maar ik sta ook niet bekend om mijn rotsvaste principes 

Volgens mij is er sprake van een nieuwe vorm van Christendom, waarbij wat jij bedoelt hierboven wordt gekoppeld aan het Christendom. Liet iemand hier op het forum niet een foto zien van Pete Hegseth?
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b97b126d/