Lunar Aurora

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 07, 2005 12:59 pm

Wat mis je dan precies? Want Lunar aurora propt hun muziek zo ongelovelijk vol met nuances dat het bijna belachelijk is. Maar volgens mij ben jij meer iemand van de panfluitjes en andere quasi interessante folk elementjes of niet? Beetje Nokturnal Mortum zeg maar.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma nov 07, 2005 1:01 pm

Hee, dat is niet quasi-interessant. Hap.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

K.

Bericht door K. » ma nov 07, 2005 1:07 pm

XnegativeX schreef:Wat mis je dan precies? Want Lunar aurora propt hun muziek zo ongelovelijk vol met nuances dat het bijna belachelijk is. Maar volgens mij ben jij meer iemand van de panfluitjes en andere quasi interessante folk elementjes of niet? Beetje Nokturnal Mortum zeg maar.
Nee nee, absoluut niet. Er zijn twee releases met panfluitjes en andere quasi interessante folk elementjes die ik eens in de zoveel weken eens opzet en dat zijn "NeChrist" van Nokturnal Mortum en "Horizons..." van Temnozor, en meer ook niet. Dat moet ik ook niet te vaak horen. Ik ben meer van harde, monotone BM, al die atmosferische zweverige BM is niet echt mijn ding. Misschien had ik ook wel net de verkeerde Lunar Aurora release te pakken, dat kan ook. Ik hoor zeker wel goeie ideeen in de muziek maar het grijpt me niet bij de strot.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 07, 2005 1:07 pm

Ars moriendi en Mond zijn echt snoeihard.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Othrys

Bericht door Othrys » ma nov 07, 2005 1:09 pm

Ik heb Elixir of Sorrow nog niet gehoord, maar zowel Zyklus als Mond reken ik tot de beste releases van het jaar.
Wat Funeral Mist betreft geef ik je trouwens gelijk, die weten mij ook voor geen meter te boeien. Maar da's offtopic.
Wat luister jij nou verder eigenlijk K.? Want jij verandert je smaak volgens mij net zo vaak als je onderbroek onderhand.
The True North, Strong and Free

K.

Bericht door K. » ma nov 07, 2005 1:12 pm

XnegativeX schreef:Ars moriendi en Mond zijn echt snoeihard.
Dan ga ik die eens opzoeken, en dan kom ik nog weleens met een nauwkeuriger oordeel.
Othrys schreef:Ik heb Elixir of Sorrow nog niet gehoord, maar zowel Zyklus als Mond reken ik tot de beste releases van het jaar.
Wat Funeral Mist betreft geef ik je trouwens gelijk, die weten mij ook voor geen meter te boeien. Maar da's offtopic.
Wat luister jij nou verder eigenlijk K.? Want jij verandert je smaak volgens mij net zo vaak als je onderbroek onderhand.
In mijn muziekcollectie is niet zoveel veranderd, er is wat meer bijgekomen en ik heb mijn Graveland ceedeetjes (waar ik er toch niet bijster veel van had) weggedaan omdat ik het nooit meer luisterde.

Björn

Bericht door Björn » ma nov 07, 2005 2:05 pm

Ja. 's Graveland is kut. Zeg Plaag, heb je Mond al binnen?

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma nov 07, 2005 2:29 pm

Als ik van Lunar Aurora alleen Elixir Of Sorrow gehoord zou hebben, zou ik ze ook niet zo boeiend vinden, Elixir .. vind ik het minste album van ze wat ik redelijk goed ken.

Mond is erg goed, alleen niet zo pakkend qua sfeer als Zyklus vind ik.

Gangrad

Bericht door Gangrad » ma nov 07, 2005 10:17 pm

Seelenfeuer en Ars Moriendi vind ik de beste. De eerste vanwege de sfeer, de tweede omdat ie de ballen uit je broek blaast.

Plaag

Bericht door Plaag » ma nov 07, 2005 10:21 pm

Björn schreef:Ja. 's Graveland is kut. Zeg Plaag, heb je Mond al binnen?
Allang. Ik vroeg me al af wanneer ik je weer eens zou spreken, qua msn.

Ik trek de ebay-veiling wel in.
Kop dicht, Thorko

Björn

Bericht door Björn » di nov 08, 2005 2:24 pm

Plaag schreef:[..]

Allang. Ik vroeg me al af wanneer ik je weer eens zou spreken, qua msn.

Ik trek de ebay-veiling wel in.
Oke mooi. Kom dan eens online piemel. Is het een mooie release of niet?

Deugniet.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » wo nov 09, 2005 7:00 am

Zo, ik heb nu Mond toch maar eens besteld. Ik was voorheen alleen bekend met Zyklus, maar die heeft mij nog steeds niet weten te boeien. De lovende reacties over Mond maakten mij toch nieuwsgierig, maar de eerste luisterbeurt wist mij niet te overrompelen of wat dan ook. Ik wist niet zo goed waar de fascinatie voor deze band nou vandaan kwam, maar intussen was er onbewust toch iets gebeurd. Ik had steeds de neiging om Mond toch weer even aan te zetten. Gelukkig. Want het kwartje is gevallen. Boem. Hoe meer de gitaarpartijen en de tegendraadse maar tegelijkertijd perfect passende keyboardpartijen zich in mijn hoofd nestelen, hoe prachtiger ik het vind. Het duurt even, maar dan heb je ook wat. In mijn geval dan. Het album is in ieder geval onderweg.

nuberus

Bericht door nuberus » wo nov 09, 2005 9:22 am

mooi.
En de man zal heersen.

Meltdown

Bericht door Meltdown » wo nov 09, 2005 5:51 pm

Ah, Mond is vandaag binnen komen rollen in gezelschap van nog veel meer gaafs (Todestoss, Deathgate Arkanum, dat soort. Allemaal Duits. Tevens twee mooie compilaties.). Dat klinkt verduveld goed, zo op elpee.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » wo nov 09, 2005 7:37 pm

Rastlos ja, leuk liedje.

Meltdown

Bericht door Meltdown » wo nov 09, 2005 7:39 pm

Liedje.

Heidens Hart

Bericht door Heidens Hart » do nov 10, 2005 1:41 am

Meltdown schreef:Ah, Mond is vandaag binnen komen rollen in gezelschap van nog veel meer gaafs (Todestoss, Deathgate Arkanum, dat soort. Allemaal Duits. Tevens twee mooie compilaties.). Dat klinkt verduveld goed, zo op elpee.
Obviously sponsored by http://go.to/heidenshart 8)

Plaag

Bericht door Plaag » do nov 10, 2005 8:27 am

Meltdown schreef:Deathgate Arkanum
Mooi werk. Vinyl of cd?
Kop dicht, Thorko

Meltdown

Bericht door Meltdown » do nov 10, 2005 10:59 am

Heidens Hart schreef:[..]
Obviously sponsored by http://go.to/heidenshart 8)
Inderdaad ja. Het ging weer vlot, bedankt nog.

Die Deathgate is een 7" splijt met Todestoss. Van die laatste heb ik nu ook twee cd's. Ik denk dat ik Totenwerke ook nog wel een keer op vinyl zal halen, moordschijf dat ding!

Plaag

Bericht door Plaag » do nov 10, 2005 11:44 am

Ik vond net dit interview.
Interessant en goed voor het ophalen van Duits.
Kop dicht, Thorko

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma nov 14, 2005 2:18 pm

ik ben nu Mond aan het luisteren
hoewel ik geen expert ben en ik tegelijk niet mee wil doen aan allerlei hypes, klinkt dit wel erg goed.
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Plaag

Bericht door Plaag » ma nov 14, 2005 7:35 pm

Sandr schreef:ik ben nu Mond aan het luisteren
hoewel ik geen expert ben en ik tegelijk niet mee wil doen aan allerlei hypes, klinkt dit wel erg goed.
Niks hype. Wees blij dat er straks een aantal lui is met wie je over Lunar Aurora kan lullen.
Kop dicht, Thorko

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma nov 14, 2005 8:43 pm

hype zou idd een belediging zijn, maar dat ik er nu naar luister heeft echter wel degelijk te maken met bijna iedereen erover te spreken is
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Plaag

Bericht door Plaag » ma nov 14, 2005 8:57 pm

Sandr schreef:hype zou idd een belediging zijn, maar dat ik er nu naar luister heeft echter wel degelijk te maken met bijna iedereen erover te spreken is
En terecht.

Dus wordt er niet voor niets over geluld, dus wordt er niet voor niets een aparte verheerlijkingstopic voor geopend, dus luister jij niet voor niets nu naar Lunar Aurora, dus ga je dadelijk niet voor niets op zoek naar meer! meer! meer!

Dat is allemaal de bedoeling.

Anders kunnen we net zo goed allemaal zwijgen over wat we vinden heersen en dan ook maar meteen forums als deze stoppen.

Als er één schaap over de dam is, volgen er meer. Maar dat maakt iets nog geen hype.

Het woord 'hype' te pas en te onpas gebruiken, dàt is pas een hype.

En neuken is cliché. De peuk erna al helemaal.
Kop dicht, Thorko

Gangrad

Bericht door Gangrad » di nov 15, 2005 12:43 am

En neuken is cliché. De peuk erna al helemaal.

Maar die peuk, smaakt zo....lekker :lol:

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di nov 15, 2005 12:48 am

Plaag schreef:En neuken is cliché. De peuk erna al helemaal.
Sex is overrated...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di nov 15, 2005 3:08 pm

Maar wel lekker. Schijnt. :lol:

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » ma nov 21, 2005 9:54 pm

Voor wie 'm nog niet heeft:
Upcoming on Cold Dimensions:

Lunar Aurora - "SEELENFEUER" Album

Re-release of Lunar Aurora's 2nd album.
Remastered and with BONUS - TRACK.

http://cold-dimensions.de/

Plaag

Bericht door Plaag » zo nov 27, 2005 3:15 pm

Nu "Mond" bij sommige lui wat bezonken zal zijn; wat is heden de opvatting erover?

Ik begin mijn eerste bedenkingen te krijgen, met name over het tekstuele vlak. Alsof ze de boel iets te simpel, bijna oppervlakkig hebben aangepakt.
Van de week zat ik naar de lp te luisteren en ik had het gevoel dat ik naar blekkie aftelrijmpjes luisterde.

Maar misschien was het niet het moment om naar "Mond" te luisteren. Eén dezer dagen zet ik hem nog een keer op en ik hoop dat ik er dan anders over denk.
Kop dicht, Thorko

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » zo nov 27, 2005 6:04 pm

Plaag schreef:Nu "Mond" bij sommige lui wat bezonken zal zijn; wat is heden de opvatting erover?

Ik begin mijn eerste bedenkingen te krijgen, met name over het tekstuele vlak. Alsof ze de boel iets te simpel, bijna oppervlakkig hebben aangepakt.
Van de week zat ik naar de lp te luisteren en ik had het gevoel dat ik naar blekkie aftelrijmpjes luisterde.

Maar misschien was het niet het moment om naar "Mond" te luisteren. Eén dezer dagen zet ik hem nog een keer op en ik hoop dat ik er dan anders over denk.
Binnen afzienbare tijd ga je beamen dat Zyklus de betere plaat is... :mrgreen:

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo nov 27, 2005 9:28 pm

Ik vind Mond nog steeds een top album. Maar toch vind ik Ars Moriendi en Zyklus beter. Daar zit gewoon meer sfeer in.
Mond gaat meer richting hun oude werk.

Plaag

Bericht door Plaag » zo nov 27, 2005 11:25 pm

the true Thorko schreef:[..]

Binnen afzienbare tijd ga je beamen dat Zyklus de betere plaat is... :mrgreen:
Heb jij de split lp met Paysage d'Hiver?
Kop dicht, Thorko

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » ma nov 28, 2005 12:06 am

Plaag schreef:[..]Heb jij de split lp met Paysage d'Hiver?
Nee...

nuberus

Bericht door nuberus » ma nov 28, 2005 9:29 am

Plaag schreef:Nu "Mond" bij sommige lui wat bezonken zal zijn; wat is heden de opvatting erover?

Wat een gelul. Die teksten zijn heel goed, ook al zijn ze eenvoudiger qua zinsopbouw. Het mooie is juist dat het Duits zich voor het onderwerp dat ze bezingen uitstekend leent. Allicht moet je dat interview nog maar 'ns lezen dat je zelf hier heb gepost. Om dat af te doen als blekkie aftelrijmpjes is werkelijk een grote misvatting. Neen, zelfs Duitsers zijn onder de indruk van de teksten zo heb ik direct vernomen, dus kun je als Hollander daar weinig tegenin brengen lijkt me. Gauw nog een keer draaien zou ik zo zeggen.

Qua muziek blijf ik erbij. Mond is een optelsom van alle goede dingen van Lunar Aurora. De diepte is er nog steeds, alleen is het gruisgordijn opengetrokken. Daardoor kan ik me wel voorstellen dat er lui zijn die daar van schrikken. Die denken dat Zyklus een stuk "mystieker" is. Welnu, ik vind de sferen van de LA albums die ik ken, allemaal geweldig. Maar Mond is voor mij het ultieme LA album. Een album met Ballen. Een soort krijg het schijt LA album. En gelijk hebben ze.

Maar goed, boeien eigenlijk.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » ma nov 28, 2005 12:53 pm

nuberus schreef:[..]

Wat een gelul. Die teksten zijn heel goed, ook al zijn ze eenvoudiger qua zinsopbouw. Het mooie is juist dat het Duits zich voor het onderwerp dat ze bezingen uitstekend leent. Allicht moet je dat interview nog maar 'ns lezen dat je zelf hier heb gepost. Om dat af te doen als blekkie aftelrijmpjes is werkelijk een grote misvatting. Neen, zelfs Duitsers zijn onder de indruk van de teksten zo heb ik direct vernomen, dus kun je als Hollander daar weinig tegenin brengen lijkt me. Gauw nog een keer draaien zou ik zo zeggen.

Qua muziek blijf ik erbij. Mond is een optelsom van alle goede dingen van Lunar Aurora. De diepte is er nog steeds, alleen is het gruisgordijn opengetrokken. Daardoor kan ik me wel voorstellen dat er lui zijn die daar van schrikken. Die denken dat Zyklus een stuk "mystieker" is. Welnu, ik vind de sferen van de LA albums die ik ken, allemaal geweldig. Maar Mond is voor mij het ultieme LA album. Een album met Ballen. Een soort krijg het schijt LA album. En gelijk hebben ze.

Maar goed, boeien eigenlijk.
Ja, ik kan er ook niks aan doen, Nuub. Toen ik hem laatst weer hoorde, bekroop mij een raar gevoel, van 'er zit iets niet helemaal lekker'. En daarom ook: ik geloof er geen zak van en ik ga er vanuit dat alles bij een volgende luisterbeurt weer netjes op zijn plaats valt.
Zo gaan die dingen met releases die niet in een keer te vatten zijn. Alsof zoiets een eigen leven leidt.

@ TTT: Als ik jou was zou ik maken dat ik die split lp in handen krijg. Daarop staat één van de beste dingen die Lunar Aurora gemaakt heeft. En daarop laten ze weer een andere kant zien.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » ma nov 28, 2005 5:20 pm

Ja, ik kan er ook niks aan doen, Nuub. Toen ik hem laatst weer hoorde, bekroop mij een raar gevoel, van 'er zit iets niet helemaal lekker'. En daarom ook: ik geloof er geen zak van en ik ga er vanuit dat alles bij een volgende luisterbeurt weer netjes op zijn plaats valt.
Zo gaan die dingen met releases die niet in een keer te vatten zijn. Alsof zoiets een eigen leven leidt.

Zou kunnen inderdaad. Maar ja, Zyklus, Mond of A Haudige Fluag of alle andere nummers van LA er zijn liefhebbers van het een en er zijn liefhebbers van het ander.
En de man zal heersen.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » di dec 06, 2005 3:24 pm

Laatste dagen me verder aan het verdiepen in Mond, raak er steeds meer in verzwolgen. Ik blijf het zeggen, wat rost die plaat alles omver, niet te geloven, zwaar onder de indruk van de drums, machtig. Mond doet me erg veel denken aan Emperor, verschil is dat de keyboards wat minder 'prominent' aanwezig zijn. Favoriete nummer van Mond is voor mij Rastlos, in mijn oren klinken daar de keyboards op hun best en wordt er een sfeer gecreërd dat je persoonlijk wordt opgewacht door het welkomscomité van de hel, het album begint steeds meer zijn yzingwekkende schoonheid te laten zien, mooi.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

nuberus

Bericht door nuberus » wo dec 07, 2005 8:55 pm

true.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » wo dec 07, 2005 10:30 pm

nuberus schreef:true.
Ja.
Kop dicht, Thorko

Meltdown

Bericht door Meltdown » wo dec 07, 2005 10:34 pm

Toch wel, Plaag?

Plaag

Bericht door Plaag » wo dec 07, 2005 10:36 pm

Meltdown schreef:Toch wel, Plaag?
Goed opgemerkt. Dat album kent vele gezichten. Het kreng speelt met je.
Op een avond kan je op het verkeerde been gezet worden.
Kop dicht, Thorko

Meltdown

Bericht door Meltdown » wo dec 07, 2005 10:44 pm

Je bedoelt: "Ik was toen niet in een bui voor Black Metal".

Klopt. Ik vind 'm ook heel gaaf. Maar, zoals gezegd, wat minder speciaal dan zijn voorganger. Normaler, wat meer standaard, met de nadruk op wat, maar wel erg sterk. En dat is het belangrijkste.

Plaag

Bericht door Plaag » wo dec 07, 2005 10:57 pm

Een gekke vraag misschien, nu zomaar ineens, maar is er iemand die de cd uitvoering van "Mond" heeft en die hem wil ruilen voor "Zyklus"?
Kop dicht, Thorko

Plaag

Bericht door Plaag » do dec 08, 2005 9:07 pm

NOU?!
Kop dicht, Thorko

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do dec 08, 2005 9:09 pm

Plaag schreef:NOU?!
Conclusie: Niemand koopt Mond en iedereen heeft Zyklus al? :D

Plaag

Bericht door Plaag » do dec 08, 2005 9:17 pm

Conclusie: Niemand koopt Mond en iedereen heeft Zyklus al? :D
Het is nog te vroeg om conclusies te trekken.

"Mond" moet hier op cd komen wegens het niet passen van de lp in een discman. Vandaar dat ik het even zo probeer. "Zyklus" is hier dubbel.
Kop dicht, Thorko

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do dec 08, 2005 9:20 pm

Het is nog te vroeg om conclusies te trekken.

"Mond" moet hier op cd komen wegens het niet passen van de lp in een discman. Vandaar dat ik het even zo probeer. "Zyklus" is hier dubbel.
Ik heb Mond wel op mp3... die wil ik best ruilen tegen een origineel exemplaar van Zyklus. :mrgreen:

Plaag

Bericht door Plaag » do dec 08, 2005 9:23 pm

Ik heb Mond wel op mp3... die wil ik best ruilen tegen een origineel exemplaar van Zyklus. :mrgreen:
Jij lolbroek.
Kop dicht, Thorko

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do dec 08, 2005 9:26 pm

Jij lolbroek.
't Was een serieuze poging... ;)

Plaag

Bericht door Plaag » do dec 08, 2005 9:30 pm

Tokus, wil je alsjeblieft het gebruik van smileys onmogelijk maken?
Kop dicht, Thorko

Plaats reactie