Cryptopsy
- Mr Brownstone
Wat het Lords of metal stuk aangaat, snap ik de commotie niet zo. Cryptopsy is nooit blijven hangen binnen een stijl en de nieuwe plaat heeft een veel beter geluid dan de voorganger. Ik ben juist blij dat er bands bestaan die durven te experimenteren. Ook de opmerking dat Cryptopsy op de commercieele tour gegaan zou zijn, snijdt weinig hout. De band is inderdaad wat toegankelijker gaan klinken, maar ze nog steeds bepaald geen popmuziek. Als je deze plaat geen klap aan vindt, laat je ém toch lekker links liggen en ga je naar een van de ouderere platen luisteren?
The more fuck off the name, the more fuck off the band!
- Soulcollector
- Contacteer:
Controverse alom! Hoogverraad! Ik moet de nieuwe plaat es gaan luisteren dan. Bij dat nummer op myspace herkende ik inderdaad invloeden van drukke mathcore bands, maar dat zat er op de vorige ook al in.
Die column raakt inderdaad kant noch wal. In arrogantie verwacht hij dat bands hem op z'n wenken horen te bedienen.
Die column raakt inderdaad kant noch wal. In arrogantie verwacht hij dat bands hem op z'n wenken horen te bedienen.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- fetuskiller
- Contacteer:
Als ik eerljik ben moest ik na de eerste luisterbeurt wel even hevig slikken, want dit is niet echt wat ik verwacht had. Nadat ik de plaat vaker had gehoord, heb ik mijn menig echter flink bij moeten stellen. Inmiddels ben ik over de drempel heen, en vind ik het een heerlijk en afwisselend album wat ik regelmatig aanzet. Niet zovaak als Once Was Not in het begin, maar ik ben alles behalve teleurgesteld.
Ik kon er wel om lachen:
http://www.myspace.com/craptopsynonesoscene
(dat nieuwe album is inderdaad helemaal niet verkeerd)
http://www.myspace.com/craptopsynonesoscene
(dat nieuwe album is inderdaad helemaal niet verkeerd)
Ik heb de nieuwe nummers nogmaals geluisterd, en ik luister er eerlijk gezegd niet met plezier naar. Worship Your Demons is een nummer waarvan ik de eerste anderhalve minuut afschuwelijk vind, daarna klinkt het wel goed acceptabel, en dan matig eindigt. Anoint The Dead klinkt al wat beter, maar het kan mij toch niet overtuigen.
Ik denk wel dat dit live beter klinkt dan op cd, dus ik ben benieuwd. Maar tot nu toe laat ik deze cd mooi voor wat het is. Ik zet Whisper Supremacy weer even aan.
Ik denk wel dat dit live beter klinkt dan op cd, dus ik ben benieuwd. Maar tot nu toe laat ik deze cd mooi voor wat het is. Ik zet Whisper Supremacy weer even aan.
Heus.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
niet zo slecht, vind het een zeer goed album ,typische cryptopsy in de zin dat ze doen waar ze zin in hebben
jammer dat de conservatieveling zich hier aan stoort, qua super brute metal hebben ze de lat al super hoog gelegd, dus ze zoeken nu nieuwe horizonten op
mooi toch?
jammer dat de conservatieveling zich hier aan stoort, qua super brute metal hebben ze de lat al super hoog gelegd, dus ze zoeken nu nieuwe horizonten op
mooi toch?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Een paar maanden later: Het is uit mijn top 10 verdwenen, maar enkel omdat er betere albums bij zijn gekomen.
Het blijft een erg lekker album, al lijkt Nederland zo een beetje het enige land te zijn waar je dat gewoon mag zeggen.
Het blijft een erg lekker album, al lijkt Nederland zo een beetje het enige land te zijn waar je dat gewoon mag zeggen.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
Bij mij staat 'ie nog steeds behoorlijk hoog in mijn jaarlijst.number_17 schreef:Een paar maanden later: Het is uit mijn top 10 verdwenen, maar enkel omdat er betere albums bij zijn gekomen.
Ennuh.... ik zou dat overal zeggen. Ik ben absoluut niet zo'n oogklep-type waar het bruut-bruter-bruutst moet zijn, hou véél meer van muzikanten die hun eigen ding doen zonder rekening te houden met verwachtingspatronen of verkoopcijfers.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Ik zeg het ook overal, maar wanneer ik tegen een willekeurige Amerikaan vertel dat ik dat album goed vind dan word ik direct uitgemaakt voor scene kid enz..yowannuzz schreef:[..]
Bij mij staat 'ie nog steeds behoorlijk hoog in mijn jaarlijst.
Ennuh.... ik zou dat overal zeggen. Ik ben absoluut niet zo'n oogklep-type waar het bruut-bruter-bruutst moet zijn, hou véél meer van muzikanten die hun eigen ding doen zonder rekening te houden met verwachtingspatronen of verkoopcijfers.
Sterker nog, ik heb laatst wat zitten googlen naar reviews. In Nederland krijgt dat album bijna overal een 8+ (behalve bij ZM, maar zitten er wel vaker naast). En buiten NL kreeg dat ding vrijwel overal een 4-. Vaak zelfs een 1 ofzo.yowannuzz schreef:Als je op een forum als deathmetal.us kijkt, zijn de reacties inderdaad ook onwaarschijnlijk negatief. Dat vind ik jammer.
- Hieronimus
Achja, subjectiviteit, hè jongens? Sommige mensen staan er 'niet open' voor.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Soulcollector
- Contacteer:
Maar daar wordt alles afgezeken als het geen Death Metal is. Ik ben zelf ook niet weg van de nieuwe Cryptopsy maar dat eeuwige negatieve van de mensen op dat forum is echt overdreven.yowannuzz schreef:Als je op een forum als deathmetal.us kijkt, zijn de reacties inderdaad ook onwaarschijnlijk negatief. Dat vind ik jammer.
Het was meer geluk dan mazzel
Re: Cryptopsy
Dankzij de gigantische shitload aan kritiek die The Unspoken King over zich heen kreeg, zitten de heren momenteel zonder label.
De nieuwe plaat, simpelweg Cryptopsy genaamd, is in eigen beheer uitgebracht.
Schadalig en ronduit beledigend voor een band met zo'n naam en catalogus.
Hoe die nieuwe klinkt?
Alsof TUK nooit bestaan heeft, 35 minuten old-school Cryptopsy.
Krankzinnig vette plaat, die laat horen wat een oerkracht de band is en blijft.
Toch vind ik het jammer dat ze de oren zo laten hangen naar "de zeikerds", en dat ze een deel van het geweldige zangtalent dat Matt McGachy heet onbenut laten.
Ja, ik zou een paar stukjes cleane zang best waarderen.
De nieuwe plaat, simpelweg Cryptopsy genaamd, is in eigen beheer uitgebracht.
Schadalig en ronduit beledigend voor een band met zo'n naam en catalogus.
Hoe die nieuwe klinkt?
Alsof TUK nooit bestaan heeft, 35 minuten old-school Cryptopsy.
Krankzinnig vette plaat, die laat horen wat een oerkracht de band is en blijft.
Toch vind ik het jammer dat ze de oren zo laten hangen naar "de zeikerds", en dat ze een deel van het geweldige zangtalent dat Matt McGachy heet onbenut laten.
Ja, ik zou een paar stukjes cleane zang best waarderen.
- Goreaholic
Cleane zang hoort niet thuis in Death metal, daar hoort een smerige grunt in. Als je cleane zang wilt horen luister dan naar pop muziek ofzo.
Snorting The Lines Of Cremated Remains
Je moeder, daar hoort een smerige grunt in.
Maar serieus; Zoals ik al eerder riep in dit topic, vond ik de cleane stukken op TUK zeker niet misstaan en een geslaagd experiment.
Daar komt bij, er zijn gelukkig krankzinnig veel bands met een smerige grunt die erg goed zijn in het neerzetten van een brute bak lawaai.
En gelukkig zijn er ook bands die wat over de horizon durven te kijken, en buiten de lijntjes durven te kleuren.
Ik persoonlijk, ben over het algemeen meer van het laatste, maar das zo subjectief als de hel.
Maar serieus; Zoals ik al eerder riep in dit topic, vond ik de cleane stukken op TUK zeker niet misstaan en een geslaagd experiment.
Daar komt bij, er zijn gelukkig krankzinnig veel bands met een smerige grunt die erg goed zijn in het neerzetten van een brute bak lawaai.
En gelukkig zijn er ook bands die wat over de horizon durven te kijken, en buiten de lijntjes durven te kleuren.
Ik persoonlijk, ben over het algemeen meer van het laatste, maar das zo subjectief als de hel.
yowannuzz schreef:Je moeder, daar hoort een smerige grunt in.

- Goreaholic
Hey ik ben Ellie niet, ik vind het niet cool als je zo over mijn moeder praat, ouwe.
En dat klopt van die bands, die weten hoe je death metal moet maken. Die "death"metal bands die cleane zang in hun "death" metal gebruiken, willen er nog niet voor uitkomen dat ze eigenlijk death metal zat zijn en liever pop maken.
En dat klopt van die bands, die weten hoe je death metal moet maken. Die "death"metal bands die cleane zang in hun "death" metal gebruiken, willen er nog niet voor uitkomen dat ze eigenlijk death metal zat zijn en liever pop maken.
Dat denk ik ook, ja.
Goed verhaal! Zodra je immers alles omver rost maar een verstaanbare zanger hebt ben je een mietje dat liever popmuziek hoort/maakt.
Deathmetal is immers stoer en voor echte mannen. Mannen die vlees eten,roken, bier drinken, stinken en onverstaanbaar reutelen.
Deathmetal is meer dan muziek, het is een manier van leven. Religie is er niks bij.
Stom van me dat ik dacht dat het een vorm van creativiteit was, waarin je best eens iets origineels mag doen.
Het spijt me.
Goed verhaal! Zodra je immers alles omver rost maar een verstaanbare zanger hebt ben je een mietje dat liever popmuziek hoort/maakt.
Deathmetal is immers stoer en voor echte mannen. Mannen die vlees eten,roken, bier drinken, stinken en onverstaanbaar reutelen.
Deathmetal is meer dan muziek, het is een manier van leven. Religie is er niks bij.
Stom van me dat ik dacht dat het een vorm van creativiteit was, waarin je best eens iets origineels mag doen.
Het spijt me.
- Goreaholic
Van mij mag jij best van creatieve en originele bands houden hoor
Maar mijn ding is het niet.

En dat is dan weer jouw goed recht natuurlijk.
Gelukkig denkt niet iedereen er hetzelfde over, anders zou het maar saai zijn.
En daar houd ik niet van. Maar goed ... dat zei ik al.
Gelukkig denkt niet iedereen er hetzelfde over, anders zou het maar saai zijn.
En daar houd ik niet van. Maar goed ... dat zei ik al.
- Goreaholic
Hahaha, thanx man 
En geld wat je hier zegt : "Deathmetal is immers stoer en voor echte mannen. Mannen die vlees eten,roken, bier drinken, stinken en onverstaanbaar reutelen.Deathmetal is meer dan muziek, het is een manier van leven. Religie is er niks bij.
eigenlijk niet voor het hele metal volk ?

En geld wat je hier zegt : "Deathmetal is immers stoer en voor echte mannen. Mannen die vlees eten,roken, bier drinken, stinken en onverstaanbaar reutelen.Deathmetal is meer dan muziek, het is een manier van leven. Religie is er niks bij.
eigenlijk niet voor het hele metal volk ?

Er zat een zeker sarcastische ondertoon in .
Maar ergens wel, ja, met uitzondering van een genre als powermetal natuurlijk.
Maar ergens wel, ja, met uitzondering van een genre als powermetal natuurlijk.
- Goreaholic
Ja, die had ik niet gemist hoor 
hehe powermetal, verschrikkelijk.
Maar we dwalen af van het onderwerp.
Ik ga die Cryptopsy even downloaden

hehe powermetal, verschrikkelijk.

Maar we dwalen af van het onderwerp.
Ik ga die Cryptopsy even downloaden

Doe dat !! Best kans dat je hem kan waarderen.
- Goreaholic
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Prachtig, hoe stereotiep de typische 'deathmetalboer' zich hier gedraagt.
Niet dat ik heel veel met Cryptopsy heb, maar None So Vile blijft een beest. En ook die vage vorige plaat mag er wezen.
Om Goreaholic niet helemaal af te vallen. Natuurlijk is het fijn als je weet dat je op een band kunt rekenen.
Maar aan de andere kant is het ook leuk als groepen hun vleugels eens uitslaan.
Niet dat ik heel veel met Cryptopsy heb, maar None So Vile blijft een beest. En ook die vage vorige plaat mag er wezen.
Om Goreaholic niet helemaal af te vallen. Natuurlijk is het fijn als je weet dat je op een band kunt rekenen.
Maar aan de andere kant is het ook leuk als groepen hun vleugels eens uitslaan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Goreaholic
Hahaha, ik was niet echt helemaal voor de volle honderd procent serieus, maar wat ik zei over DM meende ik wel, ik vind het maar niks als bands ineens van die rare fratsen uit gaan halen, maar goed dat heb ik niet alleen met Death metal bands, dat had ik bijvoorbeeld ook met een Metallica, hoe dat die hun stijl zo afschuwelijk hebben veranderd, ik wordt er soms nog gillend en zwetend wakker van. Op aanraden van Yowannuz dus Cryptopsy gedownload en ik moet hem wel gelijk geven, het is een beest van een plaat geworden, gisteren voor het eerst helemaal geluisterd, vanavond nog eens een paar keer doen, maar de eerste indruk is : WAT een plaat ! lekker hakken, zo hoort het.
- Jeroen
- Contacteer:
In dat opzicht heb ik eigenlijk wel andere zorgen waar ik zwetend wakker van word 
Maar soms mislukken experimenten of stijlveranderingen. Hoewel dat ook weer smaakgerelateerd is natuurlijk.

Maar soms mislukken experimenten of stijlveranderingen. Hoewel dat ook weer smaakgerelateerd is natuurlijk.
Jij was anders ook lekker bezig over deathcoreJeroen schreef:Prachtig, hoe stereotiep de typische 'deathmetalboer' zich hier gedraagt.

- Jeroen
- Contacteer:
Ik heb recht van spreken, daar ik uit Twente kom 

- Goreaholic
Haha, dat kan. Maar goed wat dit betreft ben ik altijd wel blij dat je altijd wel bands zult blijven houden die wel trouw blijft aan hun eigen stijltje.Jeroen schreef:In dat opzicht heb ik eigenlijk wel andere zorgen waar ik zwetend wakker van word