Satyricon
Ik vind vooral Volcano en The Shadowthrone de beste albums. Gevolgd door Rebel Extravaganza en het nieuwe album.
Eerlijk gezegd vind ik Nemesis Divina niet zo'n sterk album. Iets te voorspellend en soms té melodieus. Maar wel met ijzersterke momenten.
Eerlijk gezegd vind ik Nemesis Divina niet zo'n sterk album. Iets te voorspellend en soms té melodieus. Maar wel met ijzersterke momenten.
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer
The Shadowthrone is m.i. toch melodieuzer dan Nemesis Divina, wat toch een stap richting een hardere koers was.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
- the true Thorko
Nemesis Divina was voor mij destijds (na The Shadowthrone) een grote tegenvaller - ik kan Rebel Extravaganze meer waarderen.
EDIT: Het einde van 'The Forest is my Throne' is puur kippevelwerk - niets 'stoffigs' aan. En anders schaf je 'm toch aan voor Enslaveds geniale Yggdrasil-demo...
EDIT: Het einde van 'The Forest is my Throne' is puur kippevelwerk - niets 'stoffigs' aan. En anders schaf je 'm toch aan voor Enslaveds geniale Yggdrasil-demo...

I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Het summum heet datAmibor schreef:Nemesis Divina is voor mij het summon van black metal, echt. Weinig BM-albums die dat album kunnen evenaren, in mijn optiek.

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
Het is inderdaad niet echt meer wat je black metal zou noemen, maar ik moet zeggen dat de eerste 6 nummers niet eens zo slecht zijn als je het een paar keer luistertnuberus schreef:Ik vermoed dat de nieuwste Satyricon schijf geen black metal meer mag heten. Ok, ik heb er pas twee nummers van gehoord, maar mensch wat klinkt het vlak en saai. Satyr zal er vast wel weer een fuck you mening over hebben, maar dit is poep.
Ik vind dat KING wel vet, maar dan alleen omdat het me aan een biografie van het Tekken-figuur King doet denken met de tekst en al die logheid in beschouwing. Kijk, dan past het wél. Verder niet persé als gaaf metalnummer, en al helemaal niet Black Metal. De rest lijkt uit een vlugge luisterbeurt even vervelend als Volcano te zijn, saaie geforceerde moderne meuk.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Is niet zo, K.I.N.G. is niet representatief voor het hele album, de rest van het album bevat ook coole sferische elementen, prima album.
Last.fm
Last.fm
- the true Thorko
Bij een willekeurig andere band zou men die moeite niet eens nemen...Dimas schreef:[..]
Het is inderdaad niet echt meer wat je black metal zou noemen, maar ik moet zeggen dat de eerste 6 nummers niet eens zo slecht zijn als je het een paar keer luistert
- the true Thorko
Uiteraard, maar ieder willekeurig (beginnend) bandje dat met dit materiaal naar buiten treedt wordt als middelmatig bestempeld...KoenM schreef:[..]
Bekijk het eens anders: dat men bij deze band de moeite neemt om meerdere keren te luisteren als het niet gelijk aanslaat is toch alleen maar de verdienste van Satyricon?
Dan is Darkthone ook al lang geen black metal mee. Of nee, schrap alle Scandinavische trendies maar! Welke band neigt nog naar de oorspronkelijke black metal zoals Possessed, Venom, Bathory en in mindere mate Blasphemy, Beherit of Sarcofago?nuberus schreef:Ik vermoed dat de nieuwste Satyricon schijf geen black metal meer mag heten. Ok, ik heb er pas twee nummers van gehoord, maar mensch wat klinkt het vlak en saai. Satyr zal er vast wel weer een fuck you mening over hebben, maar dit is poep.
Inderdaad!
- the true Thorko
G.E.L.U.L.the_dying schreef:Dan is Darkthone ook al lang geen black metal mee. Of nee, schrap alle Scandinavische trendies maar! Welke band neigt nog naar de oorspronkelijke black metal zoals Possessed, Venom, Bathory en in mindere mate Blasphemy, Beherit of Sarcofago?
Melodieus in welk opzicht? Gitaren? Pakkende zanglijnen? Op gebied van gitaren klinkt een "Mother North" toch wel extreem melodieus. De vikingzang op "The Shadowthrone" is dan weer een stuk pakkender dan op "ND".MadTinus schreef:The Shadowthrone is m.i. toch melodieuzer dan Nemesis Divina, wat toch een stap richting een hardere koers was.
- the true Thorko
Joepie, een hokje. Welk hokje hoor ik? Dezelfde lichting als Thorko?the_dying schreef:[..]
Dan weet ik wel tot welke "lichting" jij behoort.
Wees kritisch, in de nieuwe Satyricon ontdek je maar weinig black elementen meer terug. En inderdaad schiet al die scandinavisch trendies maar af als ze menen popmuziek te moeten maken en het verkopen als black metal. Reputaties of niet, daar kun je niet op blijven teren natuurlijk.
En de man zal heersen.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
toevallig net met frost gebeld voor interview
over hokjes zei hij het volgende: hij vind de nieuwe plaat hun meest blackmetal-achtige en duisterste plaat ooit, juist het teruggrijpen naar rock and roll en groovy stukken verwijst naar het rebelse van black metal en rock in het algemeen, het grijpt volgens hem terug naar black metal zoals het klonk in 1988 met dan een meer moderne saus eroverheen
over hokjes zei hij het volgende: hij vind de nieuwe plaat hun meest blackmetal-achtige en duisterste plaat ooit, juist het teruggrijpen naar rock and roll en groovy stukken verwijst naar het rebelse van black metal en rock in het algemeen, het grijpt volgens hem terug naar black metal zoals het klonk in 1988 met dan een meer moderne saus eroverheen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- the true Thorko
Kristof schreef:hij vind de nieuwe plaat hun meest blackmetal-achtige en duisterste plaat ooit, juist het teruggrijpen naar rock and roll en groovy stukken verwijst naar het rebelse van black metal en rock in het algemeen, het grijpt volgens hem terug naar black metal zoals het klonk in 1988 met dan een meer moderne saus eroverheen

Ja, en corpsepaint grijpt terug naar Bassie en Adriaan...
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik kan wel voor een deel in frost zijn standpunt komen, black metal is toch ook een genre van rebellie en tegendraads zijn en flirten met diabolische symboliek?the true Thorko schreef:[..]
Ja, en corpsepaint grijpt terug naar Bassie en Adriaan...
- the true Thorko
Oh, maar ik begrijp zijn intentie wel... het komt er op dat nieuwe schijfje alleen niet uit.Kristof schreef:ik kan wel voor een deel in frost zijn standpunt komen, black metal is toch ook een genre van rebellie en tegendraads zijn en flirten met diabolische symboliek?
- the true Thorko
Ik ook... alleen behoort Satyricon daar niet meer toe. Rebel Extravaganza is vele malen innovatiever dan deze slappe hap. En teruggrijpen naar 'de BM uit 1988'? Iedere schijf uit die tijd overklast dit moeiteloos...the_dying schreef:Ik ben blij dat sommige bands nog innovatieve muziek kunnen maken in een voorbestemd genre.
Rebel Extravaganze is idd stukken innovatiever. Die plaat is misschien wel de eerste in de moderne Moonfog huisstijl. Maar je kan toch niet verwachten dat iedere band telkens opnieuw een volledig innoverende plaat maakt? Ken jij bands die steeds anders klinken?
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
binnenkort ligt er een single van satyricon in de winkel, met op de b-kant een extreem blackmetal nummer dat niet op het album is gezet omdat het er niet bij hoordethe true Thorko schreef:[..]
Ik ook... alleen behoort Satyricon daar niet meer toe. Rebel Extravaganza is vele malen innovatiever dan deze slappe hap. En teruggrijpen naar 'de BM uit 1988'? Iedere schijf uit die tijd overklast dit moeiteloos...
misschien dat je daar blijer van wordt
- the true Thorko
- the true Thorko
- ruben somewhere online
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
neen, ze hebben volledig getekend bij roadrunner, niet enkel voor distributieSander schreef:Moonfog is van Satyr zelf als ik het goed heb, dus lijkt me dat RR vooral voor de distributie zorgt.
het album wordt wel voor een deel mede-uitgebracht door kaleidoscope records, maar de naam moonfog staat nergens op de cd
voordeel van roadrunner records is dat ze nu wel meer gaan optreden, en dat is mooi
- the true Thorko
Ik haak af, dat moge duidelijk zijn. Satyricon is voor mij teveel afgeweken van het extreme pad in de breedste zin des woords. Daar waar in o.a. Duitsland en Frankrijk de meest diverse black metal bands werkelijk evolueren en met een pot uit de voegen barstende bak van donkere emoties op het strijdtoneel verschijnen, kan ik met Satyricon niet meer volstaan. Het lest de dorst niet, het is net cola zonder prik.
En de man zal heersen.
-
- Contacteer:
Wel raar dan, want onder de artistlink op de roadrunner site wordt geen Satyricon genoemd.Kristof schreef:[..]
neen, ze hebben volledig getekend bij roadrunner, niet enkel voor distributie
het album wordt wel voor een deel mede-uitgebracht door kaleidoscope records, maar de naam moonfog staat nergens op de cd
voordeel van roadrunner records is dat ze nu wel meer gaan optreden, en dat is mooi
Ook op de satyricon website wordt daar niets over gerept.
not all those who wander are lost!
- the true Thorko