fetuskiller schreef:
Zeker doen, wat dit steld echt niet teleur. Geldt ook voor Mucopus overgens. Ik wil toch jullie meningen over deze twee bands graag horen.
Mucopus vind ik kut met peren. Die stem is oké, de rest is niet aan mij besteed. De muziek raakt kant noch wal. Hte is niet bruut of snel genoeg om overweldigend te klinken, het is niet technisch genoeg om interessant over te komen, het is van alles wat, alsof een beginnend bandje van alles aan het uitproberen is. Goed, deze uiteenzetting betreft 1 nummer maar dit nummer nodigt mij totaal niet uit om de cd volledig af te luisteren.
Saprogenic is wat cosequenter in hun aanpak, maar ook weer muziek waar ik totaal niet koud van word. Het is breierig, saai, een aantal riffs wordt constant herhaald om zo tot een nummeropbouw te komen. En ondanks dat de muziek een brute noot tracht aan te slaan, klinkt het iets te ielig wat gecompenseerd wordt door de papvocalen, maar als die knakker z`n strot dichtgooit, staat de muziek als een kaartenhuis. Bovendien is de productie matig.
Het is niet echt slecht, maar ook hier zou ik nooit een cd van kopen. Er is nl zoveel betere shit verkrijgbaar.
Verder heeft Plaag wel degelijk gelijk. Iets hoeft maar een beetje brute death te zijn en je roept al dat het fantastisch, geniaal en geweldig is. Smaken zullen wel weer verschillen maar ik vind wel dat als je zulke bands tot deze hoogte kroont, je inderdaad erg snel tevreden bent.