Death Metal VI

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » ma apr 10, 2006 9:37 pm

fetuskiller schreef:Mucopus nog maar een keer.

[..]

Ik wil toch jullie meningen over deze twee bands graag horen.
Afgaande op dat ene nummer op myspace klinkt Saprogenic zeker niet slecht, lekker vet enz.
Maar zoals Plaag al zegt, het is al zo vaak gedaan en eerlijk gezegd ben ik op deze stijl behoorlijk uitgekeken, de uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Mucopus wordt ik eerlijk gezegd ook niet warm of koud van. Het klinkt allemaal wel oke enzo, maar het gaat het ene oor in en het andere oor weer uit. Leuke ideeen opzich, maar een fatsoenlijke song schrijven lukt niet (ook weer afgaande op deze ene mp3)

NecRobert
Contacteer:

Bericht door NecRobert » di apr 11, 2006 12:19 am

Parabellum schreef:[..]

World without god? Als je hem ooit wegdoet heb ik anders wel interesse.
De plaat heet Reflections.
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 11, 2006 8:55 pm

Waaaaaaaaaaaah! Ik heb vandaag Blod draum en Stormvold van Molested binnen.
Wat ongelovelijk gaaf! Waarom leer ik dit nu pas kennen en waarom heb ik er nog nooit eerder iemand over gehoord?!

Molested komt uit Noorwegen en had (de band bestaat al een tijdje niet meer) Øystein G. Brun (Borknagar) en Erlend Erichsen (ex-Gorgoroth) in de gelederen.

De muziek heeft nog het meest weg van de bruutheid van Deeds of flesh met de duisternis van Aeternus. Het klinkt allemaal wel erg rauw door de wat ouderwetse productie (Blot draum komt uit 1995). Af en toe vervalt men ineens in een soort van sfeervolle chaos die me zelfs een beetje aan Portal doet denken. Zeer aparte muziek die toch veel death metal fans zal aanspreken denk ik.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di apr 11, 2006 8:59 pm

HA!!! Krieg!

Is die van ons ook meegekomen?
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 11, 2006 9:02 pm

Yup, zie uw mail. 8)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaag

Bericht door Plaag » di apr 11, 2006 9:05 pm

XnegativeX schreef:Yup, zie uw mail. 8)
En waar blijft mijn mail? Nou?
Kop dicht, Thorko

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 11, 2006 9:07 pm

Jij krijgt alleen mail als het om black metal gaat.
Taak verdeling heet dat.

Plaag

Bericht door Plaag » di apr 11, 2006 9:08 pm

XnegativeX schreef:Jij krijgt alleen mail als het om black metal gaat.
Taak verdeling heet dat.
Ja, maar ik ben geen BLEKKIE!
Kop dicht, Thorko

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di apr 11, 2006 9:09 pm

XnegativeX schreef:Yup, zie uw mail. 8)
Hail, krieg und infernal darkness.

Thanx mate!

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 11, 2006 9:14 pm

Plaag schreef:[..]

Ja, maar ik ben geen BLEKKIE!
Dat zeg ik ook niet. :roll: :wink:

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 11, 2006 10:31 pm

Hey, d'r zit een nieuwe Misery Index aan te komen.
En dit nieuwe nummer klinkt niet eens zo heel gek.
Op het oudere werk ontbrak het nogal eens aan het "heilig vuur" maar dit nieuwe nummer klinkt lekker agressief en vurig.

http://myspace.com/miseryindex

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di apr 11, 2006 10:35 pm

Is hier al es wat over het Italiaanse Infernal Poetry geplaatst? Hun album Beholding The Unpure brengt een gestoorde mix van death metal, Meshuggah en psycho astma patiënten. De zanger valt nogal op. Hij gebruikt praktisch elk geluid wat hij maar langs z'n stembanden kan persen en geeft de technische, zieke muziek een extra psychotisch randje. Erg gave meuk.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » di apr 11, 2006 11:06 pm

Soulcollector schreef:Is hier al es wat over het Italiaanse Infernal Poetry geplaatst? Hun album Beholding The Unpure brengt een gestoorde mix van death metal, Meshuggah en psycho astma patiënten. De zanger valt nogal op. Hij gebruikt praktisch elk geluid wat hij maar langs z'n stembanden kan persen en geeft de technische, zieke muziek een extra psychotisch randje. Erg gave meuk.
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2291 :)

Zeer toffe cd inderdaad, toevallig vandaag nog geluisterd.

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » di apr 11, 2006 11:48 pm

http://www.myspace.com/auroraborealisofficial

Relinquish, de nieuwe plaat van Aurora Borealis. Op hun MySpace kun je drie nieuwe nummers beluisteren. Tony Laureano zit weer op de drumkruk. Ik moet zeggen dat ik het best wel goed vind! Lekkere vette drums!
Laatst gewijzigd door HellcommandeR op wo apr 12, 2006 2:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo apr 12, 2006 8:37 am

fetuskiller schreef: Zeker doen, wat dit steld echt niet teleur. Geldt ook voor Mucopus overgens. Ik wil toch jullie meningen over deze twee bands graag horen.
Mucopus vind ik kut met peren. Die stem is oké, de rest is niet aan mij besteed. De muziek raakt kant noch wal. Hte is niet bruut of snel genoeg om overweldigend te klinken, het is niet technisch genoeg om interessant over te komen, het is van alles wat, alsof een beginnend bandje van alles aan het uitproberen is. Goed, deze uiteenzetting betreft 1 nummer maar dit nummer nodigt mij totaal niet uit om de cd volledig af te luisteren.

Saprogenic is wat cosequenter in hun aanpak, maar ook weer muziek waar ik totaal niet koud van word. Het is breierig, saai, een aantal riffs wordt constant herhaald om zo tot een nummeropbouw te komen. En ondanks dat de muziek een brute noot tracht aan te slaan, klinkt het iets te ielig wat gecompenseerd wordt door de papvocalen, maar als die knakker z`n strot dichtgooit, staat de muziek als een kaartenhuis. Bovendien is de productie matig.

Het is niet echt slecht, maar ook hier zou ik nooit een cd van kopen. Er is nl zoveel betere shit verkrijgbaar.

Verder heeft Plaag wel degelijk gelijk. Iets hoeft maar een beetje brute death te zijn en je roept al dat het fantastisch, geniaal en geweldig is. Smaken zullen wel weer verschillen maar ik vind wel dat als je zulke bands tot deze hoogte kroont, je inderdaad erg snel tevreden bent.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo apr 12, 2006 12:46 pm

Gr. Dracula schreef:[..]
Verder heeft Plaag wel degelijk gelijk. Iets hoeft maar een beetje brute death te zijn en je roept al dat het fantastisch, geniaal en geweldig is. Smaken zullen wel weer verschillen maar ik vind wel dat als je zulke bands tot deze hoogte kroont, je inderdaad erg snel tevreden bent.
Snel tevreden wil ik niet zeggen. Ik zit de laatste paar maanden vol met m'n bek in de USDM maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik alles in dat genre goed vind. Ik heb in m'n hoofd een knop om weten te zetten, waardoor ik nu naar de band zelf luister, naar de muziek, naar de nummers... En niet hoe vaak ik het al bij een andere band gehoord heb. Het gaat me in die stijl om de muziek en niet om de originaliteit, als het daar wel om zou gaan zou ik er echt niet naar kunnen luisteren, simpelweg omdat er niks nieuws meer valt te doen in dat genre, waardoor alle bands wel op elkaar gaan lijken. Ik probeer daar zoveel mogelijk schijt aan te hebben, en dus gewoon naar de band zelf te luisteren, het maakt het een stuk aangenamer kan ik je vertellen. Het kan mij dus echt niet meer verrotten of een band binnen de Us-Death metal origineel is of niet.

Dus.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo apr 12, 2006 12:49 pm

Als er in plaats van het gebrek aan originaliteit nog wat over zou blijven om geboeid naar te luisteren, had je ergens nog een punt gehad.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo apr 12, 2006 12:52 pm

En daar komt duidelijk de 'smaak' om de hoek kijken.

Last.fm

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo apr 12, 2006 12:53 pm

Goed, je wou meningen van anderen horen, die heb je gekregen. Maar Plaag is er verder goed ingeslaagd om wat te provoceren.

Audiophile

Bericht door Audiophile » wo apr 12, 2006 12:57 pm

Ja maar als je met die instelling blijft zitten en misschien met jou nog een hoop muzikanten, komt er inderdaad niks nieuws en origineels uit de brutal death metal hoek. Beetje jamer. Draai die knop maar weer terug. Als alles het zelfde klinkt moet je je volgens mij juist focussen op datgene wat zich wel onderschijt, zeker omdat jij reviewert ben. Je hoeft niet alles te pikken wat een willekeurige band pikt.
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Johannes de Dopeste

Bericht door Johannes de Dopeste » wo apr 12, 2006 1:24 pm

Wat vindt men hier van Nefas? Een van de weinige death metal bands die ik af en toe luister. Hier en daar heeft het wel wat weg van Nile, vind ik. Wellicht ook niet, ik heb ook 0 verstand van DM.
Nou, wat vinden jullie? NOU?
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Audiophile

Bericht door Audiophile » wo apr 12, 2006 1:36 pm

Johannes de Dopeste schreef:Wat vindt men hier van Nefas? Een van de weinige death metal bands die ik af en toe luister. Hier en daar heeft het wel wat weg van Nile, vind ik. Wellicht ook niet, ik heb ook 0 verstand van DM.
Nou, wat vinden jullie? NOU?
Ja kut natuurlijk...
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Plaag

Bericht door Plaag » wo apr 12, 2006 3:22 pm

HET voorbeeld van hoe je boeiende, brute en angstwekkend goede death metal maakt, is Drawn And Quartered!
Bands als deze maken zoveel shit overbodig en vervelend. En het zit 'm niet zozeer in originaliteit, want dat is een woord wat we maar niet te vaak moeten bezigen, maar simpelweg in vernuft, hersens en gevoel voor kwalitatief hoogstaand beukwerk.
Dit soort death maakt het heel makkelijk om de hierboven genoemde bands/muziek te rangschikken in de grijze middenmoot der saaie fantasieloosheid.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » wo apr 12, 2006 3:36 pm

Plaag schreef:HET voorbeeld van hoe je boeiende, brute en angstwekkend goede death metal maakt, is Drawn And Quartered!
Bands als deze maken zoveel shit overbodig en vervelend. En het zit 'm niet zozeer in originaliteit, want dat is een woord wat we maar niet te vaak moeten bezigen, maar simpelweg in vernuft, hersens en gevoel voor kwalitatief hoogstaand beukwerk.
Dit soort death maakt het heel makkelijk om de hierboven genoemde bands/muziek te rangschikken in de grijze middenmoot der saaie fantasieloosheid.
Vernuft is volgens mij een van de eigenschappen die originaliteit maakt. Maar goed, luisterende naar Drawn and Quartered denk ik ook vaak aan Sadistic Intent.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » wo apr 12, 2006 3:44 pm

nuberus schreef:[..]

Vernuft is volgens mij een van de eigenschappen die originaliteit maakt. Maar goed, luisterende naar Drawn and Quartered denk ik ook vaak aan Sadistic Intent.
Het vernuft om er binnen de geijkte paden iets heel boeiends van te maken.

Heb je de nieuwste Drawn And Quartered gehoord?
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » wo apr 12, 2006 4:11 pm

jep. Het is het soort stroperige death metal waar ik wel van hou.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » wo apr 12, 2006 4:17 pm

De associatie met stroop zie ik wel vaker voorbij komen.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » wo apr 12, 2006 4:25 pm

zo klinkt het ook. Alsof je het graag sneller wil laten klinken, maar de band een pijnigende tergernis tentoonspreidt om dat vooral niet te doen. Ook al gaat het redelijk snel over de hele linie. Dat pakt verdomd goed uit.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » wo apr 12, 2006 5:35 pm

Je moet ook Necrholocaust van Disgorge eens proberen, Nubert.

Verdomme, en of je dat moet.
Kop dicht, Thorko

DORSTIG
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » wo apr 12, 2006 7:11 pm

Plaag schreef:Je moet ook Necrholocaust van Disgorge eens proberen,
dan moet je ook chronic corpora infest van dezelfde disgorge proberen

vind ik persoonlijk veel beter als nechrholocaust
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die

Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Plaag

Bericht door Plaag » wo apr 12, 2006 7:20 pm

DORSTIG schreef:[..]

dan moet je ook chronic corpora infest van dezelfde disgorge proberen

vind ik persoonlijk veel beter als nechrholocaust
Ah, bedankt voor de tip.
Kop dicht, Thorko

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo apr 12, 2006 9:46 pm

nuberus schreef:[..]

Als je Sadistic intent goed vindt moet je zeker The Deviant eens proberen.
En jij moet je ook eens gaan verdiepen in Molested.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo apr 12, 2006 10:51 pm

fetuskiller schreef:[..]

Het kan mij dus echt niet meer verrotten of een band binnen de Us-Death metal origineel is of niet.

Dus.
Ik heb het, geloof ik, ook niet over de originaliteit in mijn beschouwingen gehad.
Het waren de andere die daarover begonnen. En terecht, maar dat terzijde.

Ik vind de bands kwalitatief erg matig.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo apr 12, 2006 10:54 pm

XnegativeX schreef:[..]

En jij je mail lezen. En replyen. Spruit!

Maar ik ben verdomme erg benieuwd naar het cdtje van Molested.

Plaag

Bericht door Plaag » do apr 13, 2006 8:29 pm

XnegativeX schreef:[..]

Ware woorden. Die cds die je ons hebt gestuurd zijn idioot goed. Met name de full length, "Blod-draum". Duistere waanzin.
Kop dicht, Thorko

Plaag

Bericht door Plaag » di apr 18, 2006 6:27 pm

Voor wie het interesseert: hier staat een nieuw Devourment nummer, "Deflesh the Abducted", van een te verschijnen split. http://www.myspace.com/devourment
Split met wie weet ik niet.
Het nummer boeit me eigenlijk geen reet, hoewel het geluid ervan, de productie, leuker lijkt te klinken dan op het laatste album. Minder digitaal, zeg maar.
Kop dicht, Thorko

Jesper

Bericht door Jesper » di apr 18, 2006 10:59 pm

Aeon, dat is pas gaaf!
Lekkere beukende DM, heerlijke niet al te moeilijke meebrul zooi, echt, ros ros ros.
Ik zit nu hun mini cd Dark Order te luisteren en die is wel ongeveer het niveau van de laatste cd (Bleeding The False geloof ik?).
Luisteren dus.
Heus.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di apr 18, 2006 11:04 pm

Bleeding The False is een vette plaat ja. Rost lekker weg, maar er zitten genoeg technische foefjes in om het net wat extra te geven. Dark Order heb ik ook op m'n pc staan, maar die moet ik nog es beter beluisteren dan.

Jesper

Bericht door Jesper » di apr 18, 2006 11:12 pm

Soulcollector schreef:Bleeding The False is een vette plaat ja. Rost lekker weg, maar er zitten genoeg technische foefjes in om het net wat extra te geven. Dark Order heb ik ook op m'n pc staan, maar die moet ik nog es beter beluisteren dan.
Van Bleeding The False ken ik alleen 1 of 2 mp3'tjes die over het internet circuleren en op het eerste gehoor was Dark Order wel vergelijkbaar. Alhoewel ik dat nummer van BTF ook al een tijdje niet meer heb gehoord...
Heus.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di apr 18, 2006 11:16 pm

Je zou er es meer van moeten luisteren dan. Ik vind over de hele cd de kwaliteit best hoog. De nummers blijven tot het einde toe interessant genoeg, met een aantal erg vette ertussen.

Jesper

Bericht door Jesper » wo apr 19, 2006 6:37 am

Ik zal wel op zoek gaan naar Bleeding The False dan.
En jij moet Dark Order maar wat vaker gaan luisteren.
Heus.

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » do apr 20, 2006 10:02 pm

Binnenkort komt het nieuwe album van Dim Mak uit "Knives Of Ice". De drummer op het album in niemand minder dan John Longstreth bekend van Angelcorpse, Origin en Skinless.

Voor meer informatie en wat mp3`s de volgende link.

http://www.willowtip.com/store/product_ ... spx?id=659

edit: meningen graag!
Laatst gewijzigd door HellcommandeR op do apr 20, 2006 10:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » do apr 20, 2006 10:36 pm

de laatste 2 week bijna alleen maar Obituary geluisterd jemig ik blijf het goede shit vinden hoewel ik in het begin wle ontzettend moest wennen..

welke bands qua stijl lijken hier op?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do apr 20, 2006 10:44 pm

METALLICAn schreef:de laatste 2 week bijna alleen maar Obituary geluisterd jemig ik blijf het goede shit vinden hoewel ik in het begin wle ontzettend moest wennen..

welke bands qua stijl lijken hier op?
(oude) Six Feet Under, Low Brow, Catastrophic... Zitten/zaten ook allemaal Obituary leden in. Verder zou je Jungle Rot een keer kunnen proberen.

Last.fm

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » do apr 20, 2006 11:01 pm

(oude) Six Feet Under, Low Brow, Catastrophic... Zitten/zaten ook allemaal Obituary leden in. Verder zou je Jungle Rot een keer kunnen proberen.
tnx

is SFU dan erg veranderd van stijl?

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do apr 20, 2006 11:04 pm

METALLICAn schreef:[..]

tnx

is SFU dan erg veranderd van stijl?
Vind ik persoonlijk wel. De eerste drie zijn goed te doen, de rest vind ik veel minder. Maar vooral Haunted en Warpath doen erg aan Obituary denken (komt ook door Allen West natuurlijk).

Last.fm

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » do apr 20, 2006 11:06 pm

Imperial Crystalline Entombment

Deze band uit de USA doet er zoveel mogelijk aan om hun identiteit geheim te houden. Met interviews kun je ook niet veel wijzer worden. De drummer is waarschijnlijk Tim Yeung Het is razende death/black metal die goed geproduceerd is en heel de cd lang interessant blijft. De cd van deze band genaamd "Apocalyptic End In White" is heel moeilijk te verkrijgen, zelfs op het internet ben ik lang bezig geweest om hem te kunnen vinden. Vandaag dan uiteindelijk gelukt, en het is werkelijkwaar een aanrader voor liefhebbers van extreme death/black met de thematiek van de pandabeertjes uit Noorwegen, oftewel Immortal.

voor meer info: http://www.imperialice.com/

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » do apr 20, 2006 11:17 pm

Vind ik persoonlijk wel. De eerste drie zijn goed te doen, de rest vind ik veel minder. Maar vooral Haunted en Warpath doen erg aan Obituary denken (komt ook door Allen West natuurlijk).
is het na de eerste drie commerciele geworden?

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do apr 20, 2006 11:18 pm

METALLICAn schreef:[..]

is het na de eerste drie commerciele geworden?
Ook dat, en wat minder intresant. Het rolt niet meer zoals het dat vroeger deed. Maar probeer het eens zou ik zeggen.

Last.fm

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do apr 20, 2006 11:46 pm

HellcommandeR schreef:Imperial Crystalline Entombment

Deze band uit de USA doet er zoveel mogelijk aan om hun identiteit geheim te houden. Met interviews kun je ook niet veel wijzer worden. De drummer is waarschijnlijk Tim Yeung Het is razende death/black metal die goed geproduceerd is en heel de cd lang interessant blijft. De cd van deze band genaamd "Apocalyptic End In White" is heel moeilijk te verkrijgen, zelfs op het internet ben ik lang bezig geweest om hem te kunnen vinden. Vandaag dan uiteindelijk gelukt, en het is werkelijkwaar een aanrader voor liefhebbers van extreme death/black met de thematiek van de pandabeertjes uit Noorwegen, oftewel Immortal.

voor meer info: http://www.imperialice.com/
Gaaf logo en gave cover van dat album. Ik ga 't eens checken! :D
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gesloten