Bericht
door Jeroen » za nov 24, 2007 6:30 pm
Ik weet niet wat het is de laatste tijd. Volgens mij raak ik een beetje uitgekeken op de meeste black metal. Er zijn nog maar een paar bands die me echt weten te raken en dat zijn vrijwel allemaal oudere albums.
Bands als Drudkh, Graveland, Nokturnal Mortum, Leviathan, Burzum, Abigor , Emperor en een aantal andere bands (vooral het Van spul) zullen waarschijnlijk nooit verdwijnen uit de cdspeler, maar ik merk wel dat ik de laatste tijd meer en meer techniek in muziek ga zoeken. Bepaalde bands weten bij me nog dat oude vertrouwde duistere sfeertje op te roepen, maar meestal hoor ik toch gewoon vrij simpele (doch lekker razende) muziek die voorspelbaar klinkt en de cd's zijn dan ook niet vaak te vinden in m'n speler. Ik kan me nog herinneren dat ik laatst een keer een cd van Astrofaes draaide en dat ik het opeens gewoon totaal kutmuziek vond, vanwege het gebrek aan goede riffs, sfeer en compositorisch inzicht.
Nu moet ik toegeven dat ik me er ook niet meer zo in verdiep zoals ik eerder deed. Dus zijn er nog echt absolute aanraders in het black metal straatje die mij absoluut gaan overtuigen van de kracht van het genre?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!