Gamma Ray
- Hellhammer
Er staat al een recensie van Majestic online; http://www.metalcrypt.com/pages/reviews ... revid=2373.
- arnibes
- Contacteer:
4.25/5.Hellhammer schreef:Er staat al een recensie van Majestic online; http://www.metalcrypt.com/pages/reviews ... revid=2373.
Die buitenlandse e-zine's zijn niet altijd te vertrouwen

- Rebellion666
Al tijden is weer een beetje overdreven. Riggs heeft powerplant en die verzamelbox (6-cdbox) ook geïllustreerd en dat zijn redelijk recente albums...deed'tie niet gek overigensBob schreef:[..]
Derek Riggs tekent al tijden niet meer. Alles computerwerk tegenwoordig.
Ik denk dat deze hoes door dezelfde tekenaar als NWO is gemaakt.

'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Eru Iluvatar
Net de promo-versie gedownload, dus met af en toe ruis tussen de nummers. Natuurlijk koop ik het album zodra deze in de winkel ligt, als Gamma Ray fan. Ik heb net de eerste vier nummers gedownload en moet zeggen dat ik de nummers een stuk origineler vind klinken dat op de twee voorgangers, Powerplant en No World Order. Althans, dat wat ik geluisterd heb, vooral de drie eerste invloeden zijn echte typische Duitse speed-metal nummers, met snelle, klassiek-geinspireerde gitaar-solo's. Een erg origineel geluid. Bij het vierde nummer echter niet 'Hell Is Thy Home''. Met het Judas Priest ripp-off begin (of een 'tribute') die volgens mij rechtstreeks van het nummer Leather Rebel van Painkiller komt en het refrein wat qua melodie verdacht veel weg heeft van 'Sunday Bloody Sunday' of hoe het nummer ook heet van U2. Ik ben nu bij nummer 5, ben benieuwd hoe het album verder klinkt, tot nu toe klinkt het erg goed, wat ik tot nu toe gehoort heb, prefereer ik boven het materiaal op New World Order, maar dit kan natuurlijk veranderen naar meerdere luisterbeurten. In ieder geval op het eerste gehoor een zeer goed speed/powermetal-album. Dit word een leuk najaar voor liefhebbers voor liefhebbers van dit genre, met releases als 'Majesty' van Powerplant, 'Keeper of the Seven Keys - The Legacy' van Helloween, 'Dreamland Manor' van Savage Circus en 'Seven Seals' van Primal Fear. En nu volgend jaar zomer de nieuwe Blind Guardian nog!
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
Is het geen kwestie van de gamma ray kwestie gewoon in de loop van de tijd eens compleet maken? Of zitten er misbaksels tussen?Hellhammer schreef:Ik heb alleen Land of the Free en Skeletons in the Closet (live cd, geweldig!), maar Heading for Tomorrow wil ik ook eens op de kop tikken.Harvester Of Sorrow schreef: en meneer hellhammer, ik heb enkel land of the free, no world order en heading for tomorrow, en die rossen stuk voor stuk.
Sigh no more is ook wel gaaf.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
- Hellhammer
Insanity and Genius vind ik een onindrukwekkend album, met uitzondering van een stel nummers (your turn is over, heal me).
Somewhere out in Space vind ik ook niet geweldig, en Powerplant vind ik iets té gelikt klinken.
Sigh no more is het langzaamste album, maar daar zitten een stel ongelooflijk gave nummers tussen (we won't stop the war, rich and famous, one with the world).
En dat is 't dan zo'n beetje.
Somewhere out in Space vind ik ook niet geweldig, en Powerplant vind ik iets té gelikt klinken.
Sigh no more is het langzaamste album, maar daar zitten een stel ongelooflijk gave nummers tussen (we won't stop the war, rich and famous, one with the world).
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Somewhere out in Space niet geweldig? Niet alles nee, maar Somewhere out in space, into the black hole, valley of the kings, watcher in the sky en nog wat nummers zijn wel gigantische krakers. Powerplant is een ander verhaal, dat vind ik zelf HET album wat compleet 100% ware POWERmetal uitstraalt 

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Hellhammer
- Hellhammer
- Hellhammer
- Rebellion666
Kan me hier eigenlijk wel in vinden. Sigh No More vind ik een wat mindere produktie hebben en de arrangementen van de nummers zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven ondanks het allemaal goed in elkaar zit. Luister eens naar 'Sigh No More' en 'One With The World' op "Blast To The Past", ik vind dat kippenvelversies, zo goed! Die hebben net dat extra meer dan de orginele versies. Dit geldt trouwens ook voor de opnieuw opgenomen nummers die van 'Heading For Tomorrow' afkomstig zijn.Hellhammer schreef:Insanity and Genius vind ik een onindrukwekkend album, met uitzondering van een stel nummers (your turn is over, heal me).
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik ken van Insanity and Genius alleen Heal me, en dat vind ik 1 van de mooiste nummers ooit. Hoe zingt Schlachter eigenlijk, ik heb weinig idee hoe zijn stem klinkt
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
- Rebellion666
Wel een leuk nummer. Al doet het wel héél érg aan Queen denken, op z'n minst dubieus.Lennert from hell schreef:Ik ken van Insanity and Genius alleen Heal me, en dat vind ik 1 van de mooiste nummers ooit. Hoe zingt Schlachter eigenlijk, ik heb weinig idee hoe zijn stem klinkt
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Heb je het nu over Heal me of over Your turn is over?Rebellion666 schreef:[..]
Wel een leuk nummer. Al doet het wel héél érg aan Queen denken, op z'n minst dubieus.
- Rebellion666
- Hellhammer
- Rebellion666
De paar jaar rust heeft Kai en co. behoorlijk goed gedaan. Een keer géén herkauwde riffs en melodiën is, zeker in dit geval, een verademing.Rene schreef:Ik heb nu de neie opstaan en hoera, ik heb nog niks gehoord dat als klakkeloze kopie bestempeld kan worden!
Dé hamvraag: kan dit album de concurrentie aan met 'Keeper Of The 7 Keys- The Legacy'?
- Hellhammer
- Rebellion666
Niet echt. Ik vind het alleen interessant om te weten hoe anderen dat zien en óf er überhaubt al sprake is van een bepaalde (wellicht gezonde) concurrentie...Bob schreef:[..]
Doet dat er iets toe dan?
Beide bands hebben gedaan wat ze moesten doen, een goed album uitbrengen. Ik vind de titel van het nieuwe album van Helloween alleen wat ongelukkig gekozen maar mij zul je nooit horen zeggen dat het een slecht album is.
- Rebellion666
Goed nieuws! Eindelijk eens een releasedatum die naar voren is getrokken!
Majestic Release re-scheduled
the release of GammaRay's new album Majestic was re-scheduled for an earlier date. Now you will find the CD in your local record stores on September 23rd. So, three days less to suffer
Bron: www.gamma-ray.com
Majestic Release re-scheduled
the release of GammaRay's new album Majestic was re-scheduled for an earlier date. Now you will find the CD in your local record stores on September 23rd. So, three days less to suffer

Bron: www.gamma-ray.com
- Hellhammer
- Rebellion666
Tsja, 3 dagen is misschien niet veel maar het is tenminste íets. Ik was ook erg aangenaam verrast bij het nieuwe album. Het klinkt allemaal veel orgineler dan de laatste 3 albums zonder dat Gamma Ray zichzelf verloochend. Fijne plaat!Hellhammer schreef:Nounou, 3 dagen eerder, daar word je vrolijk van.
Ik heb overigens wel zin in dat plaatje, die promo heb ik niet helemaal beluisterd dus het is gedeeltelijk een verassing.
- Hellhammer
- Hellhammer
- Rebellion666
Ik denk dat de band ná 'Land Of The Free' wel in positieve zin gegroeid is. Die trend zette zich al een beetje in bij 'Insanity & Genius'. Tweede LotF zullen we nooit meer krijgen denk ik. Al ben ik met je eens dat dat album dé Gamma Ray-klassieker bij uitstek is!
- Hellhammer
- Rebellion666
- Hellhammer
- Rebellion666
- Hellhammer
- Rebellion666
Die tijd heb ik idd een beetje gehad om bands kosten wat het kost te willen zien. Maar ik denk zelf dat het wel goed komt alleen moeten ze wat centraler spelen. Neem bijvoorbeeld 'Het Podium', leuke zaal niets op af te dingen maar het ligt in de grootste uithoek van Nederland die je je maar kan bedenken! Als ik zie dat bands daar optreden heb ik zoiets van 'laat ook maar'.Hellhammer schreef:Precies, en niet iedereen heeft zin om naar Keulen te rijden/treinen voor een concert.