Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » vr dec 03, 2010 1:46 pm

XnegativeX schreef:Hmmm, ik vond The Black house na een tijdje juist saai worden. The Isolationist heeft meer diepgang. Maar dat merk je pas na meerdere luisterbeurten. Ik geef toe, de eerste keer dat ik het album luisterde vond ik het ook niet spectaculair. Maar de sfeer is echt zo waanzinnig duister... En de nummers zijn zeker niet allemaal hetzelfde. Ze zijn duidelijk van elkaar te onderscheiden. Maar daar heb je inderdaad wel meerdere stevige luisterbeurten voor nodig. Het liefst nog op je koptelefoons.
Ik zal het nog wel eens een kans geven (moet de promo ervan nog bespreken), maar ik heb het album al meerdere malen aandachtig mét koptelefoon beluisterd. Maar ik heb het idee dat het heerschap achter Krieg vooral heel boos is en ieder nummer wil rossen. Leuk voor een tijdje, maar ik mis juist echt wel diepgang. Maar goed, ik geef hem nog een kans, want met Twilight doet hij het wél goed (hoewel ik betwijfel of hij veel heeft bijgedragen aan de nummers).
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9585
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » vr dec 03, 2010 1:48 pm

Ik vind het wel een sterk album. Blue Miasma vond ik een leuk experiment, maar ik heb het gevoel dat het op de Isolationist allemaal net even beter in elkaar steekt.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9585
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » vr dec 03, 2010 1:50 pm

Draconian schreef:
Ik zal het nog wel eens een kans geven (moet de promo ervan nog bespreken), maar ik heb het album al meerdere malen aandachtig mét koptelefoon beluisterd. Maar ik heb het idee dat het heerschap achter Krieg vooral heel boos is en ieder nummer wil rossen. Leuk voor een tijdje, maar ik mis juist echt wel diepgang. Maar goed, ik geef hem nog een kans, want met Twilight doet hij het wél goed (hoewel ik betwijfel of hij veel heeft bijgedragen aan de nummers).
Dan heb je het zeker niet over het eerste album van Twilight? Het nieuwe album heb ik nog niet gehoord, maar dat eerste vind ik een onsamenhangend geheel waarbij je precies hoort wie welk nummer heeft gemaakt. Dat had beter een split cd van 4 bands kunnen heten.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » vr dec 03, 2010 3:08 pm

Heyoka schreef: Dan heb je het zeker niet over het eerste album van Twilight? Het nieuwe album heb ik nog niet gehoord, maar dat eerste vind ik een onsamenhangend geheel waarbij je precies hoort wie welk nummer heeft gemaakt. Dat had beter een split cd van 4 bands kunnen heten.
Draconian schreef:Twilight - Monument To Times End

Afbeelding

Yés! Daar waar het gelijknamige debuutalbum van dit black metal 'all star ensemble' alles in huis had om een meesterwerk te worden, bleek dat album een lichte teleurstelling (enkele geweldige nummers, maar bij vlagen onsamenhangend en inconsistent). Maar met Monument To Times End worden de verwachtingen dan eindelijk ingelost! Met in de line-up leden van Nachtmystium, Leviathan, Isis en Minsk is al duidelijk dat dit geen standaard black metal plaat is geworden, maar een album dat alle grenzen ver overschrijdt. Precies zoals ik tegenwoordig mijn portie metal het liefst hoor! Gelukkig is de invloed van Blake Judd duidelijk te horen op dit album, want regelmatig duiken er lekker psychedelische stukken en vage flarden muziek op die aan het latere werk van Nachtmystium doet denken. Ieder nummer op dit album is rijk aan ideeën en klinkt origineel en overdonderend. Daar waar het debuutalbum dus nog wat mankementen vertoonde, is Twilight met dit tweede album op volle sterkte. Dit zou zomaar eens kunnen uitgroeien tot een van mijn favoriete albums van 2010!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za dec 04, 2010 7:53 pm

Op dit soort kille winterse dagen kom ik er nog maar weer eens achter hoe ongelofelijk goed die laatste cd van Nokturnal Mortum toch is. Kippenvel, echt. Geweldige plaat, vooral in de winter (evenals Agalloch :) )
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » za dec 04, 2010 9:17 pm

Ik heb net 2 nummers van Dub Buk's nieuwe album gehoord. Wat hebben ze in godsnaam in die 7 jaar gedaan dat ze met dit op de proppen komen? Niet dat het mijn band was, maar toch....na 7 jaar stilte verwacht je toch enige vooruitgang.......

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za dec 04, 2010 11:46 pm

Rommeltje zeker? Ik vond vooral Idu Na Wy wel een leuke plaat, vanwege die combinatie van rauwheid en die vage invloeden vanuit techno en industrial. Vanwege de rare productie vond ik de opvolger niet echt geweldig, maar Idu Na Wy draai ik soms nog wel eens. De eerste twee demo's (op 1 cd uitgebracht) zijn afgezien van de kippenhokproductie ook best te pruimen. Maar goed, het verbaast me niet dat die band weinig vooruitgaat. Is vaker met die bands, dat ze opeens weer opduiken, terwijl ze jaren hun instrumenten niet hebben aangeraakt.

Wat ik wel jammer vind, is dat Thunderbolt (de Poolse dus) toen uit elkaar is gegaan. Dat was nou echt een vette black metalband. Gaaf en goed technisch spel, agressief en toch oog voor melodie. The Burning Deed of Deceit vind ik nog steeds een uiterst sterke plaat, hoewel de beide voorgangers en de twee opvolgers er ook zeker mogen zijn. Ik ben trouwens ook wel benieuwd wanneer dat nieuwe werk van Kataxu gaat verschijnen. Die brachten immers ooit nog een split-cd uit met Thunderbolt. Ondanks de wel erg flauwe teksten vond ik Roots Thunder en Hunger Of Elements erg sfeervolle symfonische black metalschijven. Ze zijn hier wel eens omschreven als een band met kermisgeluiden in hun muziek, maar persoonlijk vind ik die overdaad aan keyboards bij die band wel iets toevoegen. Ik hoop wel dat ze op volgend werk eens wat volwassener zijn en niet meer lopen te dwepen met termen als Aryan Strength etc. Leuk detail, zowel de drummer als oud-keyboardspeler van Riverside hebben in Kataxu gespeeld.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » zo dec 05, 2010 12:19 am

Een rommeltje? Ik vind na 7 jaar wachten wel erg saai. Ik ben wellicht bevooroordeeld, want ik heb het nooit gaaf gevonden die band.


Thunderbolt, dat is wel jammer ja. Maar die gingen tenminste met een knal eruit! De helft zit nu in Infernal War, maar die band ken je denk ik al.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » zo dec 05, 2010 10:31 am

Dit is mooi nieuws! Mare komt met nieuw materiaal! Ze zijn te bestellen bij
Terratur Possesssions en Were records:
www.terraturpossessions.com
http://neuntoter.org/

Afbeelding

MARE - Spheres Like Death MCD
-Those who heard the call of the Nidrosian moon sabbath, come forth and wander deep into these spheres like death, mysteries and darkness...
Some call it Black Metal, some call them Nachtmahrwaltzer. but we call it life. A life that that reaches it's worth only when the offerlams blood fills the chalice...
Released by TERRATUR POSSESSIONS in cooperation with WEREWOLF RECORDS
SAMPLE: http://www.terraturpossessions.com/Samples/mare.mp3

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door sanguis » zo dec 05, 2010 6:25 pm

Seventh King of Edom schreef:Dit is mooi nieuws! Mare komt met nieuw materiaal! Ze zijn te bestellen bij
Terratur Possesssions en Were records:
http://www.terraturpossessions.com
http://neuntoter.org/

Afbeelding

MARE - Spheres Like Death MCD
-Those who heard the call of the Nidrosian moon sabbath, come forth and wander deep into these spheres like death, mysteries and darkness...
Some call it Black Metal, some call them Nachtmahrwaltzer. but we call it life. A life that that reaches it's worth only when the offerlams blood fills the chalice...
Released by TERRATUR POSSESSIONS in cooperation with WEREWOLF RECORDS
SAMPLE: http://www.terraturpossessions.com/Samples/mare.mp3
Dit is mooi nieuws. Een van de betere band die vorig jaar op SIG heb gezien. Vond het jammer dat ze toen geen werk hadden om aan te schaffen.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » zo dec 05, 2010 7:09 pm

Dat zeer zeker. Hun 7" is een meesterwerk in mijn ogen, geweldig spul! Ken je Black Majesty uit Noorwegen? Maar er is meer nieuws uiteraard! [headbang]
Liturgie komt met een MLP!

Afbeelding
LITURGIA - Liturgia MLP
-Iridescent, ghostly evil Black Metal carrying the inhalation of forgotten crypts and lore unveiled beyond the dimensions. Necromedieval synthesizers remember the life in the catacombs and the angelic processions of dead souls. Voice from darkness resembling old chants from Gehenna, Strid or Manes.
Four hymns of unholy sermons determined to haunt your inner feelings with an opaque beauty, as nebulous frostlands spirits gather round and suffocate the repenting believer.
Black Metal is not only ugliness... Released by TERRATUR POSSESSIONS, 200 copies only!
SAMPLE: http://www.terraturpossessions.com/Samp ... urgia2.mp3

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » zo dec 05, 2010 7:28 pm

Vraag: Hoe vaak moet Blut aus Nord geluisterd worden voordat het gaaf wordt?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » zo dec 05, 2010 7:38 pm

Krimhild schreef:Vraag: Hoe vaak moet Blut aus Nord geluisterd worden voordat het gaaf wordt?
Welk album heb je het over?

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » zo dec 05, 2010 7:46 pm

The mystical beast. Het is wel leuk, maar nog niet zo geweldig als ik her en der gelezen heb.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door XnegativeX » zo dec 05, 2010 8:00 pm

Persoonlijk vind ik The Mystical beast of rebellion een geweldig album. Helaas wel het enige Blut aus nord album dat ik echt de moeite waard vind.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo dec 05, 2010 8:39 pm

Meen je dat nou? Ik vind de laatste echt een geweldige plaat, vooral als het aankomt op melodieuze gitaarlijnen. Wat ervoor kwam, vind ik allemaal óf te fragmentarisch of net wat te leeg qua klank.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door XnegativeX » zo dec 05, 2010 9:36 pm

Jeroen schreef:Meen je dat nou? Ik vind de laatste echt een geweldige plaat, vooral als het aankomt op melodieuze gitaarlijnen. Wat ervoor kwam, vind ik allemaal óf te fragmentarisch of net wat te leeg qua klank.
Bedoel je What Once Was... Liber I? Of Memoria Vetusta II? Memoria Vetusta II was inderdaad wat melodieuzer terwijl What once was meer in het straatje van The mystical beast lag. Memoria Vetusta II is totaal mijn ding niet. Dat vond ik een enorm zwak album.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » zo dec 05, 2010 10:08 pm

Die vond ik juist briljant, die bedoel ik ja. Op een na laatste dus.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door sanguis » zo dec 05, 2010 11:25 pm

Ik ben niet bekend met het eerdere werk van Blut Aus Nord (vandaar misschien ook wel), maar ik vind Memoria Vetusta II toch ook een sterke plaat.

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Thorvir » do dec 09, 2010 11:01 am

Die nieuwe Twilight klinkt mij ook wel erg goed in de oren moet ik zeggen, tot nu toe vind ik dit ook beter nog dan de bands waar ze vandaan kwamen, en ik kan nachtmystium en Isis ook erg goed waarderen, Krieg en Sunn alleen met vlagen :P

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » zo dec 19, 2010 1:52 am

Tsjuder is dus weer bij elkaar, aangezien ze op Wacken '11 staan. Volgens de site van Wacken komt er ook een nieuw album.

Hopelijk doen ze nog enkele andere zomerfestivals :)
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » zo dec 19, 2010 10:48 am

cataclysm child schreef:Tsjuder is dus weer bij elkaar, aangezien ze op Wacken '11 staan. Volgens de site van Wacken komt er ook een nieuw album.

Hopelijk doen ze nog enkele andere zomerfestivals :)
Tsjuder? :shock:
Wat een prachtig nieuws deze zondagmorgen! [headbang]
Ik hoop dat ze weer zo goed zullen spelen als tijdens de tour met Carpatian Forest .

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » zo dec 19, 2010 4:23 pm

cataclysm child schreef:Tsjuder is dus weer bij elkaar, aangezien ze op Wacken '11 staan. Volgens de site van Wacken komt er ook een nieuw album.

Hopelijk doen ze nog enkele andere zomerfestivals :)
Beter! Ik hoop eigenlijk meer op clubshows.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door sanguis » zo dec 19, 2010 6:33 pm

Ik las het al in het Wacken topic, maar dit is inderdaad erg goed nieuws. Nou vond ik Krypt een waardige vervanger, maar Tsjuder was natuurlijk beter. Ik hoop inderdaad ook op wat clubshows, want ik heb ze helaas moeten missen op hun tour met Carpathian Forest. Owja en Desert Northern Hell verdient ook wel een opvolger natuurlijk.

Weet iemand of het nu ook afgelopen is met Krypt?

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » zo dec 19, 2010 7:43 pm

sanguis schreef:Ik las het al in het Wacken topic, maar dit is inderdaad erg goed nieuws. Nou vond ik Krypt een waardige vervanger, maar Tsjuder was natuurlijk beter. Ik hoop inderdaad ook op wat clubshows, want ik heb ze helaas moeten missen op hun tour met Carpathian Forest. Owja en Desert Northern Hell verdient ook wel een opvolger natuurlijk.

Weet iemand of het nu ook afgelopen is met Krypt?
Niet dat ik weet, maar om de Tsjuder sfeer erin te houden:


Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » ma dec 20, 2010 10:59 pm

Zijn er hier nog meer mensen die uitkijken naar Slayer magazine XX of ben ik de enige? De foto's zagen er in ieder geval al erg goed. Ik ben ook zeer benieuwd naar de Morbid 12'' EP die erbij zit!!! Hij zou deze week nog uit moeten komen :D .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door puist » di dec 21, 2010 10:58 am

Samen met ISTEN toch 1 van de betere underground magazines.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Gilbert » do dec 23, 2010 7:44 pm

Er staat een nieuwe poll op de frontpage: Wat is je favoriete black metal gerelateerde album uit 2010?

Stemmen (en zeuren dat Cradle Of Filth en Dimmu Borgir geen black metal zijn) kan hier:
http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=161.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » vr dec 24, 2010 12:08 am

Aha, een black metal-gerelateerde jaarlijst zou hier dit opleveren:

1. Negura Bunget - Virstele Pamintului
2. Burzum - Belus
3. Nachtmystium - Addicts
4. Dimmu Borgir - Abrahadabra
5. Aborym - Psychogrotesque
6. Limbonic Art - Phantasmagoria
7. Deathspell Omega - Paracletus
8. Dark Fortress - Ylem
9. Melechesh - The Epigenesis
10. 1349 - Demonoir

Triptykon reken ik zelf niet echt bij black metal gerelateerde muziek.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » vr dec 24, 2010 2:39 pm

Alcest wel dan?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » vr dec 24, 2010 2:54 pm

Gilbert heeft volgens mij duidelijk aangegeven dat het Gerelateerd is aan black metal en niet zozeer pure black metal. Bands als Alcest en Agalloch gebruiken immers regelmatig een black metalriff of zoeken extremen op zanggebied op.

Mijn BM (gerelateerd) top 10 zou er zo uitzien:

1. Enslaved - Axioma Ethica Odini
2. Agalloch - Marrow Of The Spirit
3. Dimmu Borgir - Abrahadabra
4. Watain - Lawless Darkness
5. Borknagar - Universal
6. Drudkh - Handful Of Stars
7. Burzum - Belus
8. Negura Bunget - Virstele Pamintului
9. Ragnarok - Collectors Of The King
10. Dark Fortress - Ylem
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » ma dec 27, 2010 11:14 am

Er is weer nieuws uit Finland!

CLANDESTINE BLAZE - Falling monuments is uit!

Uiteraard bij Northern Heritage te bestellen.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door XnegativeX » vr dec 31, 2010 11:51 am

Mijn black metal lijstje van dit jaar:

1- Deathspell omega - Paracletus
2- Burzum - Belus
3- Blood revolt - Indoctrine
4- Abigor - Time is the sulphur in the veins of the saint
5- Aborym - Psychogrotesque
6- Negura bunget - Virsetele pamintului
7- Ondskapt - Arisen from the ashes
8- Krieg - The isolationist
9- 1349 - Demonoir
10- Otargos - No god, no satan
11- Drapsnatt - Hymner till undergangen
12- Limbonic art - Phantasmagoria
13- Gorath - MXCII
14- Non opus dei - Eternal circle
15- Terzij de horde - A Rage of Rapture Against the Dying of Light
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za jan 01, 2011 5:53 pm

Oh ja, Abigor moet ik ook nog steeds hebben. Goede reminder.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » za jan 01, 2011 6:36 pm

XnegativeX schreef:Mijn black metal lijstje van dit jaar:

1- Deathspell omega - Paracletus
Ik heb hem nu een keer of drie geluisterd en ik vind hem een beetje tegenvallen. Ik moet zelfs nog beslissen of ik hem uberhaupt wel goed vind. Maar goed, nog een luisterbeurt of 20 te gaan voordat ik die plaat helemaal door heb.

Ohja, de laatste Truppensturm is een knaller van jewelste. Dat wordt de nummer 1 qua black metal op mijn lijst.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » wo jan 05, 2011 1:01 am

Hou toch op. Dat vind ik de wanprestatie van het jaar! Ik ben het niet vaak eens met de Aardschok, maar dit keer wel. Een drama tot en met. Wat mij betreft pakken ze de instrumenten af en steken ze de oefenruimte in de fik (al zullen ze wel niet veel oefenen), want meer plaatwerk van die troep zou een ramp zijn. Smaken verschillen, mij best, maar Truppensturm vind ik toch echt de grootste boutband van de afgelopen tien jaar, als het om black metal gaat. Samen met Akitsa ja.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » wo jan 05, 2011 12:40 pm

Het knalt wel, maar na 2 nummers weet je het wel. Die eerste cd was helemaal erg, dat was echt allemaal hetzelfde.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » wo jan 05, 2011 5:32 pm

Jeroen schreef:Hou toch op. Dat vind ik de wanprestatie van het jaar! Ik ben het niet vaak eens met de Aardschok, maar dit keer wel. Een drama tot en met. Wat mij betreft pakken ze de instrumenten af en steken ze de oefenruimte in de fik (al zullen ze wel niet veel oefenen), want meer plaatwerk van die troep zou een ramp zijn. Smaken verschillen, mij best, maar Truppensturm vind ik toch echt de grootste boutband van de afgelopen tien jaar, als het om black metal gaat. Samen met Akitsa ja.
Nummer een op de jaarlijst was iets overdreven maar ik vind het een heel erg vette plaat. En ja, als je niet van Blasphemy e.d. bands houd dan vind je Truppensturm automatisch ook niet gaaf ;) .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » wo jan 05, 2011 7:31 pm

Bwa, Blasphemy is niks voor mij maar Truppensturm kan ik dan wel weer appreciëren :mrgreen:
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8458
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door AmnesJAn » wo jan 05, 2011 8:58 pm

@Jeroen en Satyr; jullie zouden het eens live moeten meemaken. Een van de weinige keren dat ik bij live optredens het gevoel had dat de wereld verging. Geniaal.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » wo jan 05, 2011 9:37 pm

In zo'n geval zou ik me waarschijnlijk snel uit de voeten maken.
Ik heb sowieso maar weinig bm gerelateerde groepen gezien die ik live echt goed vond. Dimmu Borgir, Immortal, Agalloch en Negura Bunget maakten nog de beste indruk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » wo jan 05, 2011 10:07 pm

Jeroen schreef:In zo'n geval zou ik me waarschijnlijk snel uit de voeten maken.
Ik heb sowieso maar weinig bm gerelateerde groepen gezien die ik live echt goed vond. Dimmu Borgir, Immortal, Agalloch en Negura Bunget maakten nog de beste indruk.
Weinig? Wat vind je weinig dan? Ik heb in al die jaren genoeg gezien. [headbang]
Het mag altijd wel meer zijn.
Laatst gewijzigd door Seventh King of Edom op wo jan 05, 2011 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » wo jan 05, 2011 10:08 pm

AmnesJAn schreef:@Jeroen en Satyr; jullie zouden het eens live moeten meemaken. Een van de weinige keren dat ik bij live optredens het gevoel had dat de wereld verging. Geniaal.
Hebben ze wel eens in NL opgetreden? De meeste optreden waar ik wat van meekreeg waren in mofrika dus daar heb ik niet zo heel veel aan.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » wo jan 05, 2011 10:10 pm

Nielsch schreef:
AmnesJAn schreef:@Jeroen en Satyr; jullie zouden het eens live moeten meemaken. Een van de weinige keren dat ik bij live optredens het gevoel had dat de wereld verging. Geniaal.
Hebben ze wel eens in NL opgetreden? De meeste optreden waar ik wat van meekreeg waren in mofrika dus daar heb ik niet zo heel veel aan.
2x in Arnhem.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » wo jan 05, 2011 10:13 pm

Nynke schreef:
Nielsch schreef:
AmnesJAn schreef:@Jeroen en Satyr; jullie zouden het eens live moeten meemaken. Een van de weinige keren dat ik bij live optredens het gevoel had dat de wereld verging. Geniaal.
Hebben ze wel eens in NL opgetreden? De meeste optreden waar ik wat van meekreeg waren in mofrika dus daar heb ik niet zo heel veel aan.
2x in Arnhem.
Ah ok. Nouja, als ze nog eens naar de NL komen en het is redelijk in de buurt (Arnhem dus bijv.) dan zal ik er zeker bij zijn 8) .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door scorpion » do jan 06, 2011 10:22 pm

de eerste 2 black metal toppers van het jaar zijn inmiddels binnen!

Belphegor- Blood Magick Necromance
veel beter dan de laatste 2 albums, de nadruk ligt weer meer op black metal, maar dan een stuk voller trager en met meer sfeer. Jammer dat het artwork er zo crappy uitziet, daardoor neem je ze een stuk minder serieus, terwijl ze echt een super goede cd hebben gemaakt.

Helrunar- Sol
maar liefst 2 cd's heeft deze nieuwe uitgave van Helrunar. In totaal klokt dit album op meer dan anderhalf uur. En geen 1 minuut verveelt hiervan. Vooral het titelnummer is echt prachtig.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » do jan 06, 2011 10:26 pm

scorpion schreef:de eerste 2 black metal toppers van het jaar zijn inmiddels binnen!

Belphegor- Blood Magick Necromance
veel beter dan de laatste 2 albums, de nadruk ligt weer meer op black metal, maar dan een stuk voller trager en met meer sfeer. Jammer dat het artwork er zo crappy uitziet, daardoor neem je ze een stuk minder serieus, terwijl ze echt een super goede cd hebben gemaakt.

Helrunar- Sol
maar liefst 2 cd's heeft deze nieuwe uitgave van Helrunar. In totaal klokt dit album op meer dan anderhalf uur. En geen 1 minuut verveelt hiervan. Vooral het titelnummer is echt prachtig.
Wat betreft Belphegor ben ik het met je eens. Maar ze nemen het al een lange tijd niet zo nauw met hun voorkantjes. Tot nu toe vind ik het album zeker niet slecht.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » vr jan 07, 2011 12:05 am

Die Helrunar ga ik hopelijk morgen halen, Belphegor wss volgende week.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » vr jan 07, 2011 2:46 pm

De nieuwe Belphegor klinkt geweldig!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za jan 08, 2011 12:27 am

Toch vind ik het weer net wat te gladjes, wat ik zo hoor. Nee, dan toch nog steeds liever Necrodaemon Terrorsathan, puur en alleen al om die brute titel en die vage afbeeldingen op de hoes en in het boekje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie