Ik luister die nu voor het eerst. Klinkt zo op het eerste gehoor best aardig, maar eerdere albums gingen vrij snel vervelen. ( Het is trouwens Blasphemophagher ) Voor de liefhebbers:
Wat ik een goed recent album vind, is Prime Evil Damnation van Bestial Raids:
Hetroertzen brengt Exaltation of Wisdom uit op cd! Voorheen was deze alleen op vinyl verkrijgbaar, maar spoedig ook op cd! Gedigitaliseerd, remixt en remastered! Een nummer van de cd versie is hier te beluisteren: http://hetroertzen.bandcamp.com/
Zojuist een oude koe uit de sloot gehaald.
Belenos - Chants de Bataille
Wat een heerlijke plaat. Ik ben echt compleet verliefd (op zn satans) of dit album.
Wat een meester werk. Wat een...Argh!!! Geil album.
Wat is de nieuwe Absu een geweldig ding. Een dolk van dynamiet. Mystiek vuur en verbrokkelende donder. Ik kende vroeger wel het één en ander, zoals Tara en The Sun Of Huppelepup, maar die spraken mij nooit zo aan. Misschien toch nog maar een kansje geven, want dit tweekoppige blackthrashmonster raast de pan uit. Damn.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Ik denk dat Abzu hier nog wat moet groeien en anders... jammer. Voorlopig vind ik de voorganger "Absu" nog heel wat sterker, iets spontaner ook. De oude albums zullen ze voor mij ook niet zo makkelijk kunnen overtreffen denk ik.
Mare is inderdaad een enorm geniale band.
van mij mogen ze dan ook wel z.s.m. een full-length uitbrengen!
Ga ze 3 december aanschouwen in Brussel bij de release van The Devil's Blood.
"Das neue Album hat noch keinen Titel und auch keine Texte, aber stilistisch wird es weniger an die letzten beiden Alben anschließen. Eher an die Zeit um "Elixir of Sorrow“ und "Zyklus“. Also wieder etwas schmutziger."
Hmm, in de trant van Andacht had ik helemaal niet erg gevonden, maar Zyklus was ook großartig, dus dat komt waarschijnlijk wel goed.
Dan lees ik het liever zo: 'in de stijl van Elixir of Sorrow', want Zyklus vond ik echt helemaal niks. Ook het enige werk van Lunar waar ik absoluut niks mee kan. Elixir of Sorrow daarentegen... geweldige plaat.
EricMaiden schreef:Mare is inderdaad een enorm geniale band.
van mij mogen ze dan ook wel z.s.m. een full-length uitbrengen!
Ga ze 3 december aanschouwen in Brussel bij de release van The Devil's Blood.
Ik was niet bekend met Mare, maar sodeju, voor mij de verrassing van de avond!
Hier ga ik meer van horen.
Ook Alcest is inmiddels aangekomen, maar Amesoeurs vind ik net iets gaver. Echt zuur dat ze maar een enkel albumpje hebben opgenomen. Als je trouwens eenmaal Neige bent tegengekomen, dan kom je hem vervolgens ook overal tegen. Zo gaat het altijd: Nooit zie je ergens zwangere vrouwen en dan is je schoonzus zwanger en ineens zie je ze overal. Hoe dan ook, ik zal vaker naar je proberen te luisteren Crises ^^ (Al vind ik Wolves nog steeds niet heel erg boeiend... )
Recyclen, dan kun je wel aan de Fransen over laten. Ik vind het altijd verbazingwekkend hoeveel bands er uit Bergen komen met bandleden die niet in een andere band uit Bergen zitten. Minder mensen uit een kleiner gebied en dan toch meer diversiteit.
Krimhild schreef:Dank! Ook Lantlos hadden we hier al ontdekt ondertussen =) Mooie review. Jammer dat er niets is wat meer lijkt op Amesoeurs.
M'n geheugen laat me een beetje in de steek betreffende de gelijkenis tussen Amesoeurs en deze band, maar misschien heb je aan Les Discrets wat? Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Les_Discrets.
Hieronimus schreef:M'n geheugen laat me een beetje in de steek betreffende de gelijkenis tussen Amesoeurs en deze band, maar misschien heb je aan Les Discrets wat? Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Les_Discrets.
Hihi, ook al ontdekt. Maar ik vind die vrouwelijke zang in black metal zo gaaf, en ook de combinatie van zwevende riffs en shoegaze. En Les Discrets is wel tof, maar heeft dat niet. Als dit zo door gaat moet ik straks zelfs de microfoon maar oppakken ^^
Mooi dat jij hier weer opduikt trouwens. Zodra het over manlove gaat weet Hiero het black metal topic natuurlijk meteen weer te vinden =;')
Crises schreef:
Hmmm, ik ben nu wel ernstig onder de indruk van Lutomysl, uit de Oekraïne. De laatste van deze eenmansband is echt geweldig. Wat een gave CD.
Danku voor de tip, dat klinkt inderdaad wel goed. I
Crises schreef:In de Franse scene is Neige inderdaad wel veel te vinden...
Hmmm, ik ben nu wel ernstig onder de indruk van Lutomysl, uit de Oekraïne. De laatste van deze eenmansband is echt geweldig. Wat een gave CD.
Ik heb een paar oudere platen (I'm Quintessence, Winter Of Humanity en The Challenge) en die klinken best lekker inderdaad. Lekker rauw en primitief, met een typische 'Oost-Europese' manier van componeren zo lijkt het wel. Vooral The Challenge is een aanrader! De laatste paar albums heb ik overigens niet meer gehoord, ben de band een beetje uit het oog verloren.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Ik heb een paar oudere platen (I'm Quintessence, Winter Of Humanity en The Challenge) en die klinken best lekker inderdaad. Lekker rauw en primitief, met een typische 'Oost-Europese' manier van componeren zo lijkt het wel. Vooral The Challenge is een aanrader! De laatste paar albums heb ik overigens niet meer gehoord, ben de band een beetje uit het oog verloren.
Ik heb een aantal cd's van hem:
Вызов 2002
Зима людства 2003
I(')MQUI(nt)ESs/cENCE 2004
Decadence 2005
Lutomysl 2010
Ik mis zelf Catharsis en De profundis.
The Challenge? Die ken ik niet, of was dat de allereerste full length onder de naam Profane Solitude?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
AmnesJAn schreef:Nou, volgend jaar maar black metal bootje op de gay pride dan maar.
Hoeveel black metallers zouden openlijk homoseksueel zijn?
Jan, ga jij ook op de boot? Ik zie het helemaal voor me: Met corpsepaint en alles op de boot, terwijl de mannen en vrouwen op de boot met de homovlag paraderen.
Ik heb een aantal cd's van hem:
Вызов 2002
Зима людства 2003
I(')MQUI(nt)ESs/cENCE 2004
Decadence 2005
Lutomysl 2010
Ik mis zelf Catharsis en De profundis.
The Challenge? Die ken ik niet, of was dat de allereerste full length onder de naam Profane Solitude?
Nou, dan heb je hem toch wel?
Вызов Full-length 2002 (The Challenge).
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Ik maar denken dat de eerste zoveel is als noemen in het Russisch en roepen in het Oekraïens. Dus als zelfstandig gebruikt misschien de schreeuw of de uitroep. Een wat vrijere vertaling denk ik, maar ik vraag het wel na bij mijn vriendin...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
Ze staan wel op Hellfest aankomend jaar, dus dat is misschien wel een voorbode dat ze weer wat actiever aan de bak gaan, en hopelijk rolt daar inderdaad eens een nummer IV uit.