Ja herkenbaar, gisteravond kreeg ik de link net voordat ik de deur uit ging. Vriend van me stapt bij me in de auto: zit je lekker naar jezelf te luisteren?

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
O. Vind jij dat?
Ik weet niet in hoeverre dit serieus is, maar Power Trip is één van de weinige crossoverbands die hier wel de juiste snaar weet te raken. Verder kunnen alleen S.O.D., M.O.D. (eerste twee platen) Nuclear Assault (al is dat wat meer thrash) en Cro-Mags (en dan alleen op Alpha Omega) dat hier. Power Trip is het muzikale equivalent van de gebalde vuist die een kaak raakt. Een explosie van energie, gevangen in van die typische stuiterriffs, heerlijke tempo's en over het algemeen goede songs. De wat blafferige zang vind ik niet echt bijzonder, maar storen doet hij me ook niet. En dat vind ik van belang bij crossover. Ik kan namelijk helemaal niets met dat echte hardcore geschreeuw of dat onzuivere bijna-rappen (Mike Muir).
Hehe, volgens mij zag ik jou wel in een flits voorbijkomen. Bekend gezicht enzo
Naar aanleiding van deze post de setlists opgezocht van exhorder en overkill. Erg goed, geen verassing dus dat het zo leuk was live !Metalheank schreef: ↑za apr 15, 2023 1:16 pm Fantastisch gisteravond met Heathen, Exhorder en Overkill.
Exhorder pas vorige week serieus beluisterd en wat is dat goed! Ik hoopte al dat ze gisteren zouden uitblinken, en dat was het geval. Echt wel één van de gavere liveoptredens die ik heb gezien![]()
En ze benadrukten telkens dat ze zichzelf not too seriously namen, maar ondertussen wel brute riffs spelen die niet onderdoen voor Pantera en Slayer.
Overkill was ook weer geweldig. Ze weten het toch zo te brengen dat ik het hele optreden met een dikke grijns stond.
Compilatiefilmpie met een cameo:
Ja jammer, ik had je nog wel verwacht! Maarja, hoe dan ook weinig tijd gehad om sociaal te babbelen met zulke gave bands.Jeroen schreef: ↑zo apr 16, 2023 5:14 pm Goed om te lezen, Teun. Wilde zelf ook graag, maar was geveld door een griepje.
Exhorder is wel aardig ja. Het debuut vind ik wat standaard, maar de opvolger is beter. De comebackplaat is ook niet verkeerd.
Wist je trouwens dat de zanger van Exhorder ook het laatste studioalbum van Trouble heeft ingezongen? Alleraardigst album.
Power Trip was een prachtig vervolg op de sound van het album Alpha & Omega van Cro-Mags (er bestaat wat mij betreft geen betere crossover van hardcore en thrash), gekruid met wat Nuclear Assault en SOD/MOD. Power Trip heeft op die twee platen een berg megavette riffs vastgelegd, gekoppeld aan goede, logische songstructuren. Songs die blijven hangen.KoenM schreef: ↑do aug 03, 2023 10:05 am Echt een post-2000 band hoor dat Gama Bomb.
Ik vind zelf Toxic Holocaust 1 van de betere exponenten van die new wave of thrash. En Hexen. En uiteraard Power Trip. En High Command. En op feestjes doen Municipal Waste en Iron Reagan het uiteraard nog steeds goed. Verder is Warbringer ook wel een consistente band gebleken.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Die ga ik komend weekend live zien. Ben erg benieuwd. Vind ze op plaat erg leuk, maar toch luister ik het dan weer bekant nooit. Net teveel herrie, denk ik.
Toch al 1 band die we allebei gaan checken. Ik luister het weinig, maar als ik het luister, vind ik het wel altijd tof.
Ik wil Amorphis ook nog wel eens een kans geven. En jou zie ik ook wel naar Blind Guardian gaan. Sowieso ook Sacred Reich, Sodom en Forbidden, gok ik. En Jag Panzer?KoenM schreef: ↑ma aug 07, 2023 5:16 pmToch al 1 band die we allebei gaan checken. Ik luister het weinig, maar als ik het luister, vind ik het wel altijd tof.
Stake speelt tijdens Blind Guardian. Ik trek die stem ook niet zo. Forbidden is 1 van de belangrijkste bands voor mij komend weekend net als Amorphis. Sodom ga ik ook kijken. Sacred Reich moet het afleggen tegenover Psychonaut vrees ik. Die laatste heb ik nog niet gezien met hun nieuwe plaat.dako schreef: ↑ma aug 07, 2023 5:20 pmIk wil Amorphis ook nog wel eens een kans geven. En jou zie ik ook wel naar Blind Guardian gaan. Sowieso ook Sacred Reich, Sodom en Forbidden, gok ik. En Jag Panzer?