Het Grote black metal topic..
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb Humanracist als promo. Wel aardig en zelfs redelijk origineel. Maar toch weet het mij niet helemaal te pakken.Plaag schreef:[..]
Over Brittannië gesproken: Reign of Erebus is m.i. ook een band die het checken waard is.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Kent iemand hier Grimnir uit Oostenrijk?
Ik ken zelf de demo uit 2003, maar voor die demo brachten ze nog een EP uit.
Best gave band, de demo begint met een luchtalarm, wat toch vrij origineel is. Verder vrij rustige (qua tempo dan) Black Metal, met gave harde, krachtige screams.
Ik ken zelf de demo uit 2003, maar voor die demo brachten ze nog een EP uit.
Best gave band, de demo begint met een luchtalarm, wat toch vrij origineel is. Verder vrij rustige (qua tempo dan) Black Metal, met gave harde, krachtige screams.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- XnegativeX
- Contacteer:
Dit lees ik net in een ander topic. Heeft iemand hier al wat van gehoord. Ik ben er wel erg benieuwd naar.Rascul_Waznagga schreef:Vandaag ontvangen:
Sarcoma Inc, bandje van Daemon (Limbonic Art)
Ik heb de nieuwe Furze ook gedownload maar daar ben ik toch nog niet echt wild van. Ik denk dat ik die cd niet ga aanschaffen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Van Sarcoma Inc. had ik nog nooit gehoord, zat er wel aan te komen natuurlijk dat Daemon ook weer van zich zou laten horen. Dimension F3H vind ik overigens best een geslaagd project van Morpheus. Toch jammer dat ze met Limbonic Art gekapt zijn, hoewel ze het fantastische debuut naar mijn mening toch niet meer konden overtreffen.
Ik luister momenteel naar Arma Christi van Urgehal, lekkere CD. Het is wel duidelijk waar deze jongens de mosterd halen. Het nummer The eternal eclipse lijkt me trouwens een eerbetoon aan Carpathian Forest; het had zo op "Through chasm..." kunnen staan.
Ik luister momenteel naar Arma Christi van Urgehal, lekkere CD. Het is wel duidelijk waar deze jongens de mosterd halen. Het nummer The eternal eclipse lijkt me trouwens een eerbetoon aan Carpathian Forest; het had zo op "Through chasm..." kunnen staan.
The True North, Strong and Free
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik heb de laatste demo, de nummers zijn wel aardig, maar tevens zo onorigineel dat ze eigenlijk nauwelijks de moeite waard zijn om regelmatig te draaien. Wel leuk voor een paar keer dus, maar zeker geen topalbumOorspronkelijk gepost door Robgoroth:
Kent iemand hier Grimnir uit Oostenrijk?
Ik ken zelf de demo uit 2003, maar voor die demo brachten ze nog een EP uit. Best gave band, de demo begint met een luchtalarm, wat toch vrij origineel is. Verder vrij rustige (qua tempo dan) Black Metal, met gave harde, krachtige screams.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Het is dan ook geen album, maar een demo, zoals je zelf al zegt.
Als je het beoordeeld op "demo-niveau", dan hij zeker behoorlijk gaaf.
Ga even na wat je eigen favoriete band is, neem daar de eerste demo van.
Is die net zo goed als de full-length albums die daarop volgden?
Als je het beoordeeld op "demo-niveau", dan hij zeker behoorlijk gaaf.
Ga even na wat je eigen favoriete band is, neem daar de eerste demo van.
Is die net zo goed als de full-length albums die daarop volgden?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Ben het roerend met je eens.nuberus schreef:KVIST groeit na 20 luisterbeurten nog....Uitermate sterk album. Godver he, die sfeer die me omringt bij het beluisteren..UberHeersch.
En ja, ik blijf het voorlopig nog zo af en toe wel ff roepen.
Het nummer "Min Lekam er meg Blott en Byrde" had destijds al een klassieker moeten zijn.
Ik luister nu Forbannet Vaere Iorden Ieg Gar Pa. Totaal wegblazend rosnummer!
En dan Svartedal, heerlijk onheilspellend, met name dat griezelige keyboardriedeltje op de achtergrond.
Stuk voor stuk heerlijke nummers, klasseband.
Alleen jammer dat op het album de ambient outro met ravengeluiden (die je wel op de demo hoorde bij Vettenetter) is weggelaten. Dat was erg sfeervol als afsluiting, en het album had een nog hogere graad van perfectie in mijn ogen bereikt als dat erin was gelaten en het laatste nummer dus niet zo abrupt eindigt.
Maar verder niet dan lof. =)
Ik hoorde vandaag trouwens voor het eerst Sargeist (voor velen onder ons vast een bekende naam, ik ben echter een bm-n00b).
Klinkt muzikaal gezien zeer oké, ik moest alleen even aan de redelijk aparte vocalen wennen. Zo krijsend heb ik ze nog niet eerder gehoord. Onverstaanbaar ook eigenlijk, maar toch heeft het wel iets.
Ik blijf echter de 'krijsgrunt' van bands als Taake en Burzum het meest waarderen, daar ben ik altijd wel voor te porren.
Maar wat vinden jullie nou van Sargeist?
Laatst gewijzigd door Meltdown op za mar 06, 2004 7:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- BlizzardBeast
dat lijkt mij echt een meesterijk album! maar displeased heeft ehm helaas niet in stockXnegativeX schreef:[..]
Dit lees ik net in een ander topic. Heeft iemand hier al wat van gehoord. Ik ben er wel erg benieuwd naar.
Ik heb de nieuwe Furze ook gedownload maar daar ben ik toch nog niet echt wild van. Ik denk dat ik die cd niet ga aanschaffen.
[img]http://www.theendrecords.com/label/images/stories/logos/estradasphere_logo.jpg[/img]
www.recordnerd.com/lists/blizzardbeast
www.recordnerd.com/lists/blizzardbeast
Ja, Sargesit is een gave band. Snel, doch technisch en afwisselend.Meltdown schreef:[..]
Ik hoorde vandaag trouwens voor het eerst Sargeist (voor velen onder ons vast een bekende naam, ik ben echter een bm-n00b).
Klinkt muzikaal gezien zeer oké, ik moest alleen even aan de redelijk aparte vocalen wennen. Zo krijsend heb ik ze nog niet eerder gehoord. Onverstaanbaar ook eigenlijk, maar toch heeft het wel iets.
Ik blijf echter de 'krijsgrunt' van bands als Taake en Burzum het meest waarderen, daar ben ik altijd wel voor te porren.
Het enige minpunt bij Satanic Black Devotion (het album dat ik ken) is niet zozeer de (zieke, brute) screams zélf, maar de wijze waarop het in de muziek is opgenomen.
Als je luistert naar het album Burzum/Aske, van Burzum, is de screams ontzettend ver op de voorgrond geplaatst. Dat is vele malen gaver dan het meer naar voren laten komen van vooral de gitaren.
Iets harder had van mij wel gemogen. De tekst had ook wel wat duidelijker uitgekraamd mogen worden, zoals Varg dat doet bij het nummer "War", van bovenstaand album.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Sargeist heerscht behoorlijk, goed sfeertje ook. Ben benieuwd naar de nieuwe! Allicht een shirtje ervan aanschaffen.Meltdown schreef:[..]
Ben het roerend met je eens.
Ik luister nu Forbannet Vaere Iorden Ieg Gar Pa. Totaal wegblazend rosnummer!
En dan Svartedal, heerlijk onheilspellend, met name dat griezelige keyboardriedeltje op de achtergrond.
Stuk voor stuk heerlijke nummers, klasseband.
Alleen jammer dat op het album de ambient outro met ravengeluiden (die je wel op de demo hoorde bij Vettenetter) is weggelaten. Dat was erg sfeervol als afsluiting, en het album had een nog hogere graad van perfectie in mijn ogen bereikt als dat erin was gelaten en het laatste nummer dus niet zo abrupt eindigt.
Maar verder niet dan lof. =)
En de man zal heersen.
Verder ben ik de laatste tijd weer een beetje bandjes gaan downloaden (hehe, ja, om later wellicht tot aanschaf over te gaan, inkoppertje) en ik heb mogen concluderen dat er toch nog aardig wat gave (underground) bandjes rondlopen.
Zo ontdekte ik een band Grålysning, een band die op metal-archives niet bekend is.
Im Zwielicht Der Götterdämmerung is het album waar het om gaat.
Toen ik de naam Grålysning las, ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat het om een Noorse band gaat, gezien de bandnaam. De albumtitel (Im Zwielicht Der Götterdämmerung) doet je weer naar Zweden of Oostenrijk neigen, maar goed.
Over de muziek die deze mannen maken, ben ik wel te spreken. Hele gave screams, middelmatige productie, maar niet heel erg afwisselende riffs, dat is jammer. Het is een onverstaanbare tekst die de beste man uitkraamt, maar dat doet de mysterie er wel vanaf druipen, evenals de sfeer. Best een aanrader. Oh, ik heb de site van ze gevonden; http://people.freenet.de/gralysning-germania/home.html
Duits dus, haha.
Verder kwam ik nog bij de Noorse band Grimm. Een band die in 1993 is opgericht, en waarschijnlijk in hetzelfde jaar er alweer mee gekapt is. Het enige wat ze aan ons hebben achtergelaten, is een demo die de naam Nordisk Vinter draagt. Een erg cliché titel, inderdaad, en de muziek is ook niet echt geweldig. Ze beginnen met een crappy en saaie intro, met wat brullende stoere Noormannen die een onverstaanbare tekst aan het mekkeren zijn. In de nummers die volgen gebeurt er eigenlijk weinig spectaculairs op muzikaal gebied. Zeer, zeer cliché riffs, screams en drums.
Nee, geen aanrader.
Wat wel de moeite waard is, is de Franse (NS)BM band Hexenkreis.
Ik meen dat deze band ergens rond 2000, of '99 is opgericht, en heeft volgens mij nog maar 1 duistere demo uitgebracht.
De naam van die demo is L'Effondrement die begint met een onheilspellende intro genaamd Europa.
Het tweede nummer Décadence is al even onheilspellend. De screams is zover op de achtergrond gelaten, dat hij amper hoorbaar is. Meestal ben ik er niet zo'n fan van, wanneer dit op deze wijze is aangepakt, maar dit is wel zo overdreven gedaan, dat het juist mysterie en duister uitstraalt.
De drie andere nummers zijn al net zo duister, erg afwisselend qua gitaar- en drumgebruik.
Een band om in de gaten te houden. De demo is trouwens Arisk Tr00 gelimiteerd tot 88 stuks.
Zo, wel weer genoeg geschreven voor vanavond, gaan jullie maar lekker babbelen over bovenstaande bands.
Zo ontdekte ik een band Grålysning, een band die op metal-archives niet bekend is.
Im Zwielicht Der Götterdämmerung is het album waar het om gaat.
Toen ik de naam Grålysning las, ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat het om een Noorse band gaat, gezien de bandnaam. De albumtitel (Im Zwielicht Der Götterdämmerung) doet je weer naar Zweden of Oostenrijk neigen, maar goed.
Over de muziek die deze mannen maken, ben ik wel te spreken. Hele gave screams, middelmatige productie, maar niet heel erg afwisselende riffs, dat is jammer. Het is een onverstaanbare tekst die de beste man uitkraamt, maar dat doet de mysterie er wel vanaf druipen, evenals de sfeer. Best een aanrader. Oh, ik heb de site van ze gevonden; http://people.freenet.de/gralysning-germania/home.html
Duits dus, haha.
Verder kwam ik nog bij de Noorse band Grimm. Een band die in 1993 is opgericht, en waarschijnlijk in hetzelfde jaar er alweer mee gekapt is. Het enige wat ze aan ons hebben achtergelaten, is een demo die de naam Nordisk Vinter draagt. Een erg cliché titel, inderdaad, en de muziek is ook niet echt geweldig. Ze beginnen met een crappy en saaie intro, met wat brullende stoere Noormannen die een onverstaanbare tekst aan het mekkeren zijn. In de nummers die volgen gebeurt er eigenlijk weinig spectaculairs op muzikaal gebied. Zeer, zeer cliché riffs, screams en drums.
Nee, geen aanrader.
Wat wel de moeite waard is, is de Franse (NS)BM band Hexenkreis.
Ik meen dat deze band ergens rond 2000, of '99 is opgericht, en heeft volgens mij nog maar 1 duistere demo uitgebracht.
De naam van die demo is L'Effondrement die begint met een onheilspellende intro genaamd Europa.
Het tweede nummer Décadence is al even onheilspellend. De screams is zover op de achtergrond gelaten, dat hij amper hoorbaar is. Meestal ben ik er niet zo'n fan van, wanneer dit op deze wijze is aangepakt, maar dit is wel zo overdreven gedaan, dat het juist mysterie en duister uitstraalt.
De drie andere nummers zijn al net zo duister, erg afwisselend qua gitaar- en drumgebruik.
Een band om in de gaten te houden. De demo is trouwens Arisk Tr00 gelimiteerd tot 88 stuks.
Zo, wel weer genoeg geschreven voor vanavond, gaan jullie maar lekker babbelen over bovenstaande bands.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
What the fuck is er gebeurd met Dodheimsgard?
Na twee geniale albums, Kronet Till Konge en het werkelijk magistraal bezeten Monumental Posession ging het roer om, na een deal met Moonfog. Ligt het aan het label of is al wat tegenwoordig uitkomt aldaar totaal ruk? Of iig behoorlijk ruk, niet alles maar toch.
Spoedig komt er een nieuwe dhg uit. Ben benieuwd, maar Monumental Posession (de titel zeg het al) wordt nimmer meer ubertroffen.
Na twee geniale albums, Kronet Till Konge en het werkelijk magistraal bezeten Monumental Posession ging het roer om, na een deal met Moonfog. Ligt het aan het label of is al wat tegenwoordig uitkomt aldaar totaal ruk? Of iig behoorlijk ruk, niet alles maar toch.
Spoedig komt er een nieuwe dhg uit. Ben benieuwd, maar Monumental Posession (de titel zeg het al) wordt nimmer meer ubertroffen.
En de man zal heersen.
Als je daar nu al achter komt heb je de laatste 5 jaar onder een steen gezeten. 666 International is inmiddels alweer jaren geleden.
Idu na wy! van Dub Buk heeft vandaag vele rondjes in mijn speler gedraaid, wat een heerschende heerschplaat is het toch! Van razende keyboard-gedragen Black Metal a la Lunar Aurora gaat het over in Nokturnal Mortum-esque folky BM om het volgende moment met naar Fintroll/Moonsorrow neigende aanstekelijke folkdeuntjes op de proppen te komen. Oost-Europa is de laatste jaren duidelijk een van de rijkste voedingsbodems voor nieuw black- pagan- en folkmetal talent. Slava!!!
Idu na wy! van Dub Buk heeft vandaag vele rondjes in mijn speler gedraaid, wat een heerschende heerschplaat is het toch! Van razende keyboard-gedragen Black Metal a la Lunar Aurora gaat het over in Nokturnal Mortum-esque folky BM om het volgende moment met naar Fintroll/Moonsorrow neigende aanstekelijke folkdeuntjes op de proppen te komen. Oost-Europa is de laatste jaren duidelijk een van de rijkste voedingsbodems voor nieuw black- pagan- en folkmetal talent. Slava!!!
The True North, Strong and Free
- Forseti's Justice
Toen mamma jou de stront uit den naad waste heb ik deze cd vlak na hét concert van Dissection/Satyricon/Gorgoroth in Tagrijn te Hilversum gekocht. Edoch is dat al langer dan 5 jaar terug, enkel vermeld deze site weinig over deze band en ik heb het nu opstaan. Onder een steen....haha. Laat me niet lachen jochie.Othrys schreef:Als je daar nu al achter komt heb je de laatste 5 jaar onder een steen gezeten. 666 International is inmiddels alweer jaren geleden.
En de man zal heersen.
Maar telkens als je Monumental Possession draait, vraag je je af hoe het in godsnaam komt dat zo'n hemeltergende ende moorddadige black metal band met electronica-onzin komt.Othrys schreef:Waarom dan nu geklaagd over DHG? Iedereen weet al dat ze het na Monumental Possession over een andere boeg gegooid hebben. Dus da's ouwe koeien uit de sloot halen. En van het nieuwe album verwacht ik weinig tot niets.
Kop dicht, Thorko
- the true Thorko
Ga eerst die plaat luisteren en maak dan je mening op... Die gasten hebben geniaal werk afgeleverd in het verleden, dat jij ze bij voorbaat afschrijft zal ze aan hun reet roesten.Othrys schreef:... En van het nieuwe album verwacht ik weinig tot niets.
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
Kent iemand de duitse band secrets of the moon?
Ik heb de cd 'Stronghold of the Inviolables' van de band gekocht vandaag en de cd is zeker niet slecht.
http://www.sotm.de/
Ik heb de cd 'Stronghold of the Inviolables' van de band gekocht vandaag en de cd is zeker niet slecht.
-
- the true Thorko
Normaal kom ik daar mee af, werd er ook geen reclame voor gemaakt op het forum van www.blackmetal.co.uk ?
Toffe band, ik hou wel van tempowisselingen.iscariah schreef:Kent iemand de duitse band secrets of the moon?
- Draconian
- Lult over cdtjes
Een erg goede band als je t mij vraagt. Hoewel die gasten met hun Troll-syndicate theorieën een beetje in hun eigen wereldje lijken te leven, is de muziek zeker aan te raden. Goed geproduceerde, industrieel aandoende black metal, die enige raakvlakken vertoont met een band als Thorns. Vooral t laatste album, Bloodsoaked & Ill-Fated is erg goed.Oorspronkelijk gepost door Nynke:
Kent iemand de band Trollheims Grott? Las net een goede review over hen bij Lords Of Metal.
We're particles in motion, we can't accept we've no control