als ik moet kiezen tussen folk of complexiteit, ga ik zeker voor dat laatste...Jeroen schreef:van Nokturnal Mortum zou je vooral "To the Gates of Blasphemous Fire" moeten checken.. één van hun meest complexe albums, heeft zeker raakvlakken met Emperor en Limbonic Art.
"Ne-Christ" is dan weer wat primitiever en bevat een meer folky sfeer..
Black Metal Topic
Limbonic Art noch Emperor nóch Nokturnal Mortum heeft ooit in mijn top10 gestaan. Daar de muziek wel degelijk erg complex en tevens mooi is, is het toch niets voor mij. Alledrie de bands maken veelvuldig gebruik van instrumenten die het melodisch maken, waar ik in de meeste gevallen geen fan van ben. Wat ik overigens wel goed vind is dat ze er doch een goede Black Metal-sfeer aan geven, iets wat een band als Dimmu Borgir heden ten dage niet meer presteert.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Jeroen schreef:ik kan zowel complexe technische black metal, melodische black metal, depressieve trage black metal en underground rauwe black metal wel waarderen..
het is allemaal gewoon gave muziek
Mits er nog enige structuur in te vinden is. Hersenloos gerag op oude gitaren en rammelend drumwerk met een kut productie vind ik nooit om aan te horen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
No Colours heeft ze allemaal en nog een paar obscure Oost Europese labels..TELEPETHERION schreef:Weet je trouwens een goede zaak waar al hun albums te vinden zijn ? No colours records had ik al gezien maar die heeft ze niet allemaal, toch ?
het word niet echt regulier meer verkocht vanwege de nazistische invloeden die in de latere muziek zijn gekropen
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- XnegativeX
- Contacteer:
dat trekt mij JUIST aan,Robgoroth schreef:Limbonic Art noch Emperor nóch Nokturnal Mortum heeft ooit in mijn top10 gestaan. Daar de muziek wel degelijk erg complex en tevens mooi is, is het toch niets voor mij. Alledrie de bands maken veelvuldig gebruik van instrumenten die het melodisch maken, waar ik in de meeste gevallen geen fan van ben. Wat ik overigens wel goed vind is dat ze er doch een goede Black Metal-sfeer aan geven, iets wat een band als Dimmu Borgir heden ten dage niet meer presteert.
valt me op dat dat eigenlijk ook de enige bm is die ik kan waarderen.
dis-order.com wel gewoon volgens mij...TELEPETHERION schreef:Weet je trouwens een goede zaak waar al hun albums te vinden zijn ? No colours records had ik al gezien maar die heeft ze niet allemaal, toch ?
Laatst gewijzigd door Mendel op wo aug 11, 2004 4:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen
- Contacteer:
het moet niet te erg zijn natuurlijk, maar de sfeer vind ik ook een belangrijke factor.. sferen zijn natuurlijk voor iedereen anders..Robgoroth schreef:[..]
Mits er nog enige structuur in te vinden is. Hersenloos gerag op oude gitaren en rammelend drumwerk met een kut productie vind ik nooit om aan te horen.
rommelige shit als Wolfnacht, de oudere platen van Absurd vind ik verschrikkelijk en zo zijn er nog veel meer
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Er zijn wat mijn betreft wel een paar uitzonderingen. Wyrd en Graveland staan in m'n top3, maar die zijn verre van rauw. Graveland misschien op Carpathian Wolves, maar middels te gitaren was het destijds ook al niet écht rauw. Zeker op een album als The Fire Of Awakening wordt er veel gebruik gemaakt van keyboards, wat het in haar geval een prachtige melancholische sfeer geeft. Wyrd is uiteraard een verhaal apart.Mendel schreef: dat trekt mij JUIST aan,
valt me op dat dat eigenlijk ook de enige bm is die ik kan waarderen.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Jeroen
- Contacteer:
ik heb wel eens bij Old Legend besteld..gegarandeerd binnen een week binnen en het is ook niet een van de duurste labelsRobgoroth schreef:[..]
Juist, óf je moet 10 weken wachten voordat het binnen is, óf je wordt genaaid.
- Hieronimus
Mendel ik stuur je wel een nummer van Oathean, gave melodische Black Metal uit Korea. Rost menig andere melodische band eruit
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Draconian
- Lult over cdtjes
Wolfnacht ís gewoon een van de meest zaaddodende bands aller tijden. Heb zelden zo'n onsamenhangende, slecht klinkende kankerherrie mogen aanhorenJeroen schreef:[..]
het moet niet te erg zijn natuurlijk, maar de sfeer vind ik ook een belangrijke factor.. sferen zijn natuurlijk voor iedereen anders..
rommelige shit als Wolfnacht, de oudere platen van Absurd vind ik verschrikkelijk en zo zijn er nog veel meer

We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Mis je niets mee, geen bijster interessante band. Heb beide cd's gehad en het boeide me niet lang.Mendel schreef:[..]
dan hoef ik er niets meer mee te maken te hebben inderdaad
Zyklon B - Blood must be shed daarentegen is wel gaaf. Maar de band moet niet gelinkt worden aan een politieke of raciale voorkeur.

[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
Muziek is inderdaad niet onderscheidend goed, maar toch leuk om te hebben.XnegativeX schreef:Zyklon-B vind ik ook niet zo interessant eigenlijk. Die band heeft zijn bekendheid meer te danken aan zijn bekende leden dan aan de muziek.
- XnegativeX
- Contacteer:
Daar ben ik het dan wel weer met je eens. Ik heb ook zat muziek in huis die totaal niets zeggend is maar toch heerlijk klinkt.Aeolus schreef:[..]
Muziek is inderdaad niet onderscheidend goed, maar toch leuk om te hebben.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Sandr
- Contacteer:
ik denk deels om te shockeren (ze waren nog behoorlijk jong), en de reden dat zijn huidige band Zyklon heet heeft eerder te maken met dat Zyklon(-B ) staat voor de wreedheden waartoe de mens in staat isRobgoroth schreef:Ik wil nog steeds weten wat er nou écht achter die naam zit.
De Noorse scene staat nou niet echt bekend om haar grote NS-gehalte, zeker de bandleden niet.
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
Zo zit het denk ik, zamoth heeft ook weleens in een interview over Zyklon gezegd dat ze die naam alleen hebben omdat het zo een gave gruwelijke en shocekerende naam is.Sandr schreef:[..]
ik denk deels om te shockeren (ze waren nog behoorlijk jong), en de reden dat zijn huidige band Zyklon heet heeft eerder te maken met dat Zyklon(-B ) staat voor de wreedheden waartoe de mens in staat is
- Hieronimus
Zyklon is een verbastering van Cyclone, het geweld en de furie van Moeder Natuur. Zo is die naam ontstaan meen ik te hebben gelezen
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Oja, dit is ook wel gaaf:
http://www.blackthrone.tk/
Een songtekst van hun:
COLD WINTER (HARD PENIS)
I have powers of fullmoon
and I know everything that is
Because I can jerk off
while taking a piss
This is the final winter
Because it lasts forever
And now it's colder
It's colder than ever
But inside
The coldness of winter
My penis is in ice
It's hard, hard penis
http://www.blackthrone.tk/

Een songtekst van hun:
COLD WINTER (HARD PENIS)
I have powers of fullmoon
and I know everything that is
Because I can jerk off
while taking a piss
This is the final winter
Because it lasts forever
And now it's colder
It's colder than ever
But inside
The coldness of winter
My penis is in ice
It's hard, hard penis
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Soulcollector
- Contacteer:
fout. ze heetten eerst Zyklon-B, naar het goedje wat de moffen gebruikten. dat hebben ze waarschijnlijk daarna veranderd naar Zyklon uit commercieel oogpunt. de reden is verder ook weinig belangrijk.Hieronimus schreef:Zyklon is een verbastering van Cyclone, het geweld en de furie van Moeder Natuur. Zo is die naam ontstaan meen ik te hebben gelezen
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- Hieronimus
Neen, mijn verklaring klopt, rechtstreeks uit de mond van Zamoth. Ze willen niet meer geassocieerd worden met hun Zyklon-B verleden
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Soulcollector
- Contacteer:
- Hieronimus
Maar de Zyklon van tegenwoordig is ook geen Black Metal meer, dus waar hebben we het over!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
- XnegativeX
- Contacteer:
Even deze discussie uit het "Wat we nu weer hebben gekocht" topic halen.
Ik ben het met hem eens hoor. Bjoergvin vind ik nog wel een aardig album maar ik verder vind ik ze gewoon niet echt speciaal. Het grootste probleem met Nattestid is nog wel dat de melodie-lijnen er door de slechte productie totaal niet uit komen.NIBDEM schreef:[..]
heb je ooit de moeite genomen om taake eens goed te beluisteren????
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Die productie komt Nattestid juist ten goede. De riffs klinken veel killer en gemener, omdat ze zo schel zijn.XnegativeX schreef:Even deze discussie uit het "Wat we nu weer hebben gekocht" topic halen.
[..]
Ik ben het met hem eens hoor. Bjoergvin vind ik nog wel een aardig album maar ik verder vind ik ze gewoon niet echt speciaal. Het grootste probleem met Nattestid is nog wel dat de melodie-lijnen er door de slechte productie totaal niet uit komen.
Bjoergvin vind ik ook een erg goed album, maar Nattestid is op elk front toch net wat beter. Zou ermee te maken kunnen hebben dat Hoest jaren de tijd had om aan Nattestid te werken, terwijl Bjoergvin als tweede album logischerwijs redelijk snel in mekaar geflanst moest worden. Een beetje het Carpathian Forest verhaal.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- zwarte krijser
- XnegativeX
- Contacteer:
Absoluut niet mee eens. Ik ben niet vies van een lekker rauwe productie. Maar op Nattestid kun je de riffs en melodie lijnen gewoon bijna niet horen. Misschien is Taake op Bjoergvin wel iets te clean geworden maar daar kun je de nuances in ieder geval horen.Meltdown schreef:[..]
Die productie komt Nattestid juist ten goede. De riffs klinken veel killer en gemener, omdat ze zo schel zijn.
Bjoergvin vind ik ook een erg goed album, maar Nattestid is op elk front toch net wat beter. Zou ermee te maken kunnen hebben dat Hoest jaren de tijd had om aan Nattestid te werken, terwijl Bjoergvin als tweede album logischerwijs redelijk snel in mekaar geflanst moest worden. Een beetje het Carpathian Forest verhaal.
Apart... had deze mening mbt Taake niet van jou verwacht. Verder ben ik het met Meltdown eens. Ik vond Bjoergvin, hoewel niet slecht, toch tegenvallen na Nattestid.XnegativeX schreef:Even deze discussie uit het "Wat we nu weer hebben gekocht" topic halen.
[..]
Ik ben het met hem eens hoor. Bjoergvin vind ik nog wel een aardig album maar ik verder vind ik ze gewoon niet echt speciaal. Het grootste probleem met Nattestid is nog wel dat de melodie-lijnen er door de slechte productie totaal niet uit komen.
The True North, Strong and Free
- XnegativeX
- Contacteer:
Hey! Ik vat dat op als een belediging.Meltdown schreef:Dat moet het toch echt aan jou liggen want ik versta en onderscheid alles prima.
Heb veel slechtere producties gehoord.
Ik ben inderdaad ook slechtere producties gewend. Maar ik vind Taake gewoon teveel melodieuse kenmerken hebben voor zo'n rauwe productie. Die melodieen moeten gewoon meer naar voren komen.
Maar goed, ik vind Taake sowieso niet zo'n heel speciale band. Goed maar niet alle poeha waard.
Laatst gewijzigd door XnegativeX op do aug 12, 2004 9:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat ik vooral op Bjoergvin mis zijn de zieke krijsen.
Op het eerste gezicht zou het je niet opvallen, maar als je beide platen meerdere malen geluisterd hebt ga je merken dat de zanglijnen op Bjoergvin redelijk straightforward blackmetalvocalen zijn, en dat die op Nattestid veel zieker en aparter klinken.
Jammer, want die vocalen vind ik juist zo gaaf.
Op het eerste gezicht zou het je niet opvallen, maar als je beide platen meerdere malen geluisterd hebt ga je merken dat de zanglijnen op Bjoergvin redelijk straightforward blackmetalvocalen zijn, en dat die op Nattestid veel zieker en aparter klinken.
Jammer, want die vocalen vind ik juist zo gaaf.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- XnegativeX
- Contacteer: