Van welke bands verwacht je veel in de toekomst?

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo aug 28, 2005 9:18 pm

XnegativeX schreef:[..]


Ik gok dat ik eerder bekend was met Neurosis EN Blut aus nord dan jij. En Blut aus nord klinkt natuurlijk niet als een complete rip-off want daar zijn de muzikanten zelf ook te getalenteerd voor. Maar ik vind ze hun "edge" tegenwoordig wel een beetje kwijt ja. D'r zijn al veel meer bands die tegenwoordig dit soort soundscape/noisecore achtige muziek gaan maken. En de black metal invalshoek gaf ze net dat beetje extra's dat ze zo interessant maakte.
Hm, maarre, ik herken echt bijna niets meer van Neurosis op de Thematic Emanation Of Archetypal Multiplicity EP hoor.
Vergeleken met de vorige werken zijn de Neurosis-invloeden miniem, bijna onbestaand.


Enne ik heb de vraag: in hoeverre ben jij bekend met Neurosis? Want soms krijg ik de indruk dat je die band alleen beoordeelt op The Eye Of Every Storm.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo aug 28, 2005 9:26 pm

Ik heb meerdere cd's van Neurosis gehoord, o.a. A Sun That Never Sets, Times Of Grace en Through Silver In Blood. Maar alleen The Eye of the storm wist me echt te grijpen. En die cd vind ik dan ook heel gaaf.

Toegegeven, de laatste mini van Blut aus nord mijn oren nooit lang geteisterd. En de Neurosis invloeden liggen er inderdaad dikker bovenop op The work which transformed god. Ik weet het niet...ik kan alleen maar zeggen dat de laatste mini van Blut aus nord me met een leeg gevoel achter liet. Het deed me niet veel meer. En dan kunnen we er lang en kort over ouwehoeren maar ik zet liever The Mystical beast even weer op.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Absorbastard
Berichten: 39
Lid geworden op: wo mei 04, 2005 7:31 pm

Bericht door Absorbastard » ma aug 29, 2005 6:17 pm

dan zou ik zeker "Souls at Zero" eens checken, mijn favoriet. Zeer episch en muzikaal.

Plaats reactie