Neurotic Deathfest 2006, Dynamo Eindhoven.

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Audiophile

Bericht door Audiophile » zo mei 07, 2006 4:14 pm

Gr. Dracula schreef:Nou, voor de ongelovigen weet ik het goed gemaakt.

We hebben zaterdag een interview met Avulsed. Dan zullen we het vragen en het antwoord hier posten.
Dat komt mooi uit! :)
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » zo mei 07, 2006 4:15 pm

Grote kans dat zij dat filmpje nooit gezien hebben.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo mei 07, 2006 4:17 pm

Sander schreef:Grote kans dat zij dat filmpje nooit gezien hebben.
Het filmpje staat ook op hun website.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma mei 08, 2006 12:09 am

grafdelver schreef:Voorproefje: Avulsed live in Moskou. http://www.youtube.com/watch?v=x4VGI3IM4F4
Als dat een studioopname zou zijn, zou het de band weinig goed doen. Kleine foutjes zijn te horen in de drums en dat hoort niet thuis op een plaat.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma mei 08, 2006 2:28 pm

Plaag schreef:[..]

En anders ik wel. Avulsed is gewoon een erg goede liveband.
Luister nog eens, Fetuskiller. En met name wanneer het midtempo gaat. Luister naar de drums.
Ik heb nog twee keer zitten luisteren, waarvan één keer met m'n ogen dicht, nadat ik het album nog een keer had geluisterd, en weer kom ik tot de conclusie dat het niet live is, Het klinkt precies als op cd, dat kán niet, de geluids verhoudingen, en geluid van de instrumenten zelf, het verschilt niks van de cd opnames. Mocht ik er toch naast zitten, geef ik mijn fout toe, maar het klinkt mij echt té perfect, dit.

Ben benieuwd naar het antwoord van de band zelf.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

ruud

Bericht door ruud » ma mei 08, 2006 9:12 pm

Ik heb er in ieder geval erg zin in...
Neurotic Records Forum:
www.smnnews.com/board/forumdisplay.php?s=&forumid=124

grafdelver

Bericht door grafdelver » wo mei 10, 2006 8:04 pm

Anders ik wel.

Dark Angel

Bericht door Dark Angel » do mei 11, 2006 9:28 am

aanwezig!!
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

MetalJan

Bericht door MetalJan » do mei 11, 2006 6:48 pm

ruud schreef:Ik heb er in ieder geval erg zin in...
Ik ook! :D

Plaag

Bericht door Plaag » do mei 11, 2006 6:54 pm

Ik niet.
Kop dicht, Thorko

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mei 12, 2006 12:33 pm

Al die herrie ook, tis niks. Ik ga alleen maar om te doen alsof ik naar metal luister.

Narrative

Bericht door Narrative » vr mei 12, 2006 12:58 pm

;)

Niet vergeten om niet te headbangen.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr mei 12, 2006 1:00 pm

Man, ik heb er zin in! Vooral Vomit The Soul en Infected Malignity ben ik erg beniewd naar. Kan echt niet wachten.

Last.fm

Plaag

Bericht door Plaag » vr mei 12, 2006 1:02 pm

fetuskiller schreef:Man, ik heb er zin in! Vooral Vomit The Soul en Infected Malignity ben ik erg beniewd naar. Kan echt niet wachten.
Dan ga je alvast.
Kop dicht, Thorko

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr mei 12, 2006 1:03 pm

Zat ik aan te denken, ja... Hatesphere speelt vanavond in Dynamo.

Last.fm

Narrative

Bericht door Narrative » vr mei 12, 2006 4:46 pm

Voor de goeie orde:

MAIN STAGE:
23:00 - 24:00 Gorerotted (UK)
21:20 - 22:20 Psycroptic (AUS)
20:10 - 20:50 Disavowed (NL)
19:00 - 19:40 Prostitute Disfigurement (NL)
18:00 - 18:30 Anata (SE)
17:00 - 17:30 Arsebreed (NL)
16:00 - 16:30 Vomit The soul (IT)
15:00 - 15:30 Emeth (BE)

BASEMENT STAGE:
22:20 - 23:00 Avulsed (ES)
20:50 - 21:20 Insidious Decrepancy (US)
19:40 - 20:10 Infected Malignity (JP)
18:30 - 19:00 Sanatorium (SK)
17:30 - 18:00 Godless Truth (CZ)
16:30 - 17:00 Mental Horror (BR)
15:30 - 16:00 Sarpanitum (UK)

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo mei 14, 2006 2:49 am

Godverdomme zeg!

Avulsed for president.

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

SatanicA
Contacteer:

Bericht door SatanicA » zo mei 14, 2006 3:33 am

Mentel Horror
Zeer verassend en geweldige band!

Arsebreed
Lekker optreden. Leuke band.

Sanatorium
Tweede keer dat ik ze zag. Maar beide keren zeer genoten. Geweldige band en kicke muziek.

Anata
Een van de bands waar ik voor kwam.
Schrok me de tering toen ik Frederick z'n nieuwe look zag.
Maar who gives a fuck... Wat een band, wat een optreden... Fantastiesch !!

Prostitute Disfigurement
Wist me sinds lange tijd weer eens lekker te boeien.
Heerlijk optreden en heb me prima vermaakt.

Disavowed
Nooit live gezien wel op cd gehoord.
Tering wat gaaf... en helemaal te gek om te crowed surfen op het podium :lol:

Insidious Decrepancy
:shock: One man band!
Prachtig gebracht, staat ie daar alleen op het podium met z'n gitaar en drum computer.
Fantastiesch wat ie liet horen.

Psycroptic
Geweldig..
Ik zal dinsdag wel een day off gehad hebben.
Ben blij dat ik ze zo kort erop nog eens heb mogen zien. Alle negatieve woorden neem ik terug. Mega band!

Avulsed
Godgloeiende godver wat een tering brute band is dat.
Echt een enorm gaaf optreden alleen jammer dat ze in de kleine zaal stonden, verder super gaaf.
(zoals Gr. Dracula ook al aangaf... BRUUT)

Gorerotted
Als klap op de vuurpijl nog maar ff Gorerotted over me heen late donderen.
Geweldig optreden met humor (soms tot goor aan toe :D )
Super afsluiter waar ik nog genoeg puf voor op kon brengen..

Lange, geweldige, gezellige dag met alleen maar goede bands...
Wat een leven hebben wij metalheads toch...

:h
Laatst gewijzigd door SatanicA op zo mei 14, 2006 3:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
LIFE SUCKS!! AND THEN YOU DIE !!

fey-metallica

Bericht door fey-metallica » zo mei 14, 2006 10:38 am

dat zei je al ja..
Furious Filming since 2006: http://www.myspace.com/feymetallica

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo mei 14, 2006 12:25 pm

Emeth
Gemist

Sarpanitum
Gemist

Vomit The Soul
Eenmaal binnen gekomen was deze band net begonnen, ik was er erg benieuwd naar omdat ze op cd erg vette muziek produceren, live was het echter verschrikkelijk! De nummers kwamen op zich nog best goed door, de band stond erg enthousiast te spelen, maar kolere, Ontsla die drummer! Hij zat er ontelbaar keer naast, echt heel slecht. jammer.

Mental Horror
Hier was het precies omgekeerd, waar deze band op cd erg tegenvalt bliezen ze de boel live echt omver! Het geluid was wat kaal en zacht maar technisch en muzikaal gezien waren deze Brazilianen zeer goed bezig, goed optreden.

Arsebreed
De welbekende Disavowed/Pyaemia stijl... Maar toch erg lekker. Super technisch, glashelder geluid en lekkere songs. Gewoon een goed optreden.

Godless Truth
Speelde strak en goed, maar ik miste iets. Slecht was het zeker niet maar het weer zo'n bandje dat het nét niet heeft in mijn ogen. En dat terwijl ze mij op cd zeker weten te overtuigen.

Anata
Hier had ik lang naar uit gekeken. En zoals verwacht zette de Zweede een erg lekker en energiek optreden neer. Strak, veel melodie en goede muzikanten. Weer een erg gaaf optreden.

Sanatotium
Vorig jaar wisten ze me al omver te blazen en dat was dit keer niet anders! Guttural death metal wat als een sneltrein over je heen komt denderen. GAAF!

Prostitute Disfigurement
Eten. Ik heb alleen de laatste twee nummers nog gezien en die klonken zoals gewoonlijk weer erg lekker. Maar deze band kan je nog vaak genoeg zien.

Infected Malignity
DE BAND VAN DE DAG!!!!!! Godverdomme, heb er de hele nacht over liggen dromen! Wat een godvergeten gaaf optreden was dat zeg! Drie kleine kut japannertjes die ons kaaskoppen even helemaal naar de hel bliezen! Uber strak, heerlijk geluid en de perfecte omgeving voor een band als dit, de kelder ontplofte bijna, super gaaf!

Disavowed
Zelfde verhaal als bij PD, je kan ze nog vaak genoeg zien. Ik ben even over de metalmarkt wezen strompelen en heb hier en daar nog wat nummer meegepakt. Vooral het laatste deel was geinig met al die mensen op het podium.

Insidious Decrepancy
Wilde ik voor geen goud missen, en terecht! één mannetje dat een gruwelijke bak brute death metal over het publiek roste. De nummers kwamen erg goed door en het geluid was behoolijk helder. Gaafheid dus!

Psycroptic
Was ik ook erg benieuwd naar en beviel me boven alle verwachtingen goed! Zo technisch en strak als deze band speeld, geweldig gewoon. Alle sterke nummer kwamen voorbij en ik heb gewoon een ruim half uur staan genieten.

Avulsed
Tja... Wat een band! Infected Malignity konden ze naar mijn mening niet meer overtreffn maar gaaf was het zondermeer! Goed geluid, erg vette setlist en een relaxte pit. Vette show en ik ben blij ze eens gezien te hebben.

Gorerotted
Aanvankelijk dacht ik hier geen zin meer in te hebben na al het andere geweld, maar eenmaal in de zaal kon ik het toch niet laten om me hoofd in beweging te brengen. Heb me dan ook nog één keer goed laten gaan. Voor de verandering klonk het allemaal helder en zowaar strak, de band was dronken, had weer van die typisch Engelse humor en ik heb me krom staan lachen, al was dat piemel-incident niet echt smakelijk. Leuke afsluiter, dat wél!

Al met al dus een enorm gave en vooral gezellig dag gehad, tering veel mensen gezien/gesproken/leren kennen, enorm veel gave bands en optredens gezien en weer de nodige gave merch gekocht!

VOLGEND JAAR WEER!
Laatst gewijzigd door fetuskiller op ma mei 15, 2006 7:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Last.fm

SatanicA
Contacteer:

Bericht door SatanicA » zo mei 14, 2006 1:01 pm

Ik was nog even vergeten te melden dat ik het in begin niet echt zag zitten..

Wat een gaos om van zaal naar zaal te rennen.
Het tijden schema klopte in het begin niet echt meer, waardoor je niet alles van elke band kon zien.
Kom je in de kleine zaal, zijn ze al vet begonnen.

Pik je net steeds nog wat nummers mee :(
Aan het end liep het gelukkig wel beter, maar juist die bandjes die je niet elke maand kan zien moest je je voor haasten.

Volgend jaar iets meer speling mischien?
bv. 1 band schrappen en iets meer tijd tussen de bands zodat je tijd hebt om naar de andere zaal te lopen.
LIFE SUCKS!! AND THEN YOU DIE !!

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo mei 14, 2006 1:19 pm

Een uurtje eerder laten beginnen en dan overal 5 min tussen proppen... Maar goed, ik heb me meer dan genoeg vermaakt, zeker weten!

Last.fm

Jesper

Bericht door Jesper » zo mei 14, 2006 1:24 pm

Yeah, geslaagd dagje, dat zeker!

Emeth
Gemist

Sarpanitum
Gemist

Vomit The Soul
Heerlijk begin van de dag. Aangename verrassing, aangezien ik er helemaal niks van kende.

Mental Horror
Geweldige band! Op cd vind ik er geen flikker aan, eentonig, saai etc. maar live kwam de muziek geweldig uit de verf. Wel jammer dat ze het van covertjes moeten hebben (Sepultura - Arise, Morbid Angel - Blasphemy (?) en Where The Slimes Live). Ze speelden volgens mij een kwartier te lang maar mij hoor je niet klagen.

Arsebreed
Maar 2 nummers gezien maar volgens mij heb ik er verder niet veel gaan gemist.

Godless Truth
Etenstijd!

Anata
Speelden ze nou zo kort of lag het aan mij? Die zanger weer met zn Lemmy/Motorhead houding, haha wel lachen om te zien. Verder vond ik hier weinig aan. Vrij saai.

Sanatorium
Yeah! Vette heersch! Het geluid stond wel snoeihard maar het was wel duidelijk dat de mannen er zin in hadden! Ze zijn stukken vooruit gegaan sinds ik ze de vorige keer zag. Mooi!

Prostitute Disfigurement
Even 2 of 3 nummers gekeken en toen maar weggegaan omdat de Japanners begonnen. PD heb ik al vaak genoeg gezien en dit was niet hun beste optreden.

Infected Malignity
Toen ze begonnen leken ze wat onprofessioneel maar op een of andere manier kregen ze wel het hele publiek mee! Tering, wat kwam er een bak herrie uit die drie kleine mannetjes! Geniaal! Een van de beste bands van de dag, maar dat had ik ook wel verwacht/gehoopt.

Disavowed
Geweldige show, zo zie ik een optreden graag! Maar na een kwartiertje vond ik het wel mooi geweest eigenlijk.

Insidious Decrepancy
Ik dacht dat Shawn een live drummer had? Maar niet dus. Hij stond wat ongeduldig op het podium te wachten tot hij kon beginnen. En toen het begon, begon het ook echt goed! Die kerel is echt gaaf, in zn eentje het geluid van een brute DM band imiteren. Maar omdat hij maar alleen was was er niet echt een soort van podiumprestatie, waardoor het publiek niet echt mee ging.

Psycroptic
De verwachtingen waren hoog, en ze maakten ze waar! Heerlijke setlist, al had ik zelf liever iets meer oude nummers voorbij horen komen. Vooraan was het geluid verre van geweldig maar ik heb begrepen dat het geluid achteraan/bovenaan wel zeer goed was. Wel jammer dat ze vrij kort speelden.

Avulsed
De vorige keer dat ik ze zag speelden ze de sterren van de hemel maar alleen was er niet echt publiek. Dit keer was het wel anders! In het begin zei ik tegen een vriend van me: 'Ze kunnen stukken beter'. Haha, en dat deden ze dan ook maar! Te-ring! Wat een geweldige live band! Lekker meebrullen met Dave in de microfoon! Gorespattered Suicide! Devourer Of The Dead! Burnt, But Not Carbonized! Heerlijk! Als afsluiter nog een covertje van Exodus (Piranha). Ja, de band van de dag!

Gorerotted
Toen Gorerotted begon was de energie een beetje op eigenlijk dus deze heb ik maar van een afstandje bekeken. Ze waren headliner, en terecht! Mooie afsluiting van de dag!

Over het algemeen heb ik me zeer goed vermaakt. Uitspringers waren vooral de bands in de kelder, plus Psycroptic.
Ideale locatie vond ik ook, alleen jammer dat het zo een tering eind treinen is. Bier was 1.50, mooie prijs vond ik zelf.
Ja, volgend jaar weer!
Heus.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo mei 14, 2006 1:41 pm

Emeth: vond ik geen kut aan. Onzuiver, oninspirerend en rommelig.

Sarpanitum: ongeveer hetzelfde verhaal. Overigens was dat de eerste keer dat ik in de basement kwam en ik schrok mij werkelijk een ongeluk. Moet Avulsed hier vanavond staan?

Vomit the Soul: kutdrums. Maar verder begon het alweer ergens op te lijken.

Mental Horror en Arsebreed heb ik gemist i.v.m. met een interview met Dave Rotten.

Anata: op cd vond ik het geweldig maar live wisten ze het niet echt op mij over te brengen. Het klonk oké, maar lang niet zo pakkend en bruut als op de schijf. Dat vond ik erg jammer want ik had er bijzonder naar uitgekeken.

Sanatarium: Ja, dat was wel weer erg leuk. Het was erg goed gevuld *zweet* in de kleine zaal en de stemming zat er goed in. Dus dat was weer bangen geblazen.

Prosti: gaaf as usual.

Infected Malignity: de verrassing van de dag. Nu weet ik dat Jappen killer zijn live ( vorig jaar op `t deathfest ook al) en dit bevestigde dit maar nog eens, dubbel en dwars. Gruwels, waanzinnig optreden.

Disavowed: Ook erg aangenaam. Ik was alleen nog een beetje gaar van Infected Malignity dus heb weinig uitgevoerd, en dat is jammer, want Disavowed verdient absoluut een uitzinnig publiek.

Insidious Decrepancy: Mmm, we zijn er wel even gaan kijken ja, maar toen we die knakkert ontdekten zijn we maar gaan eten. De inwendige mens wil ook wat en met alle respect voor de uitvoerende en zijn muziek, hier kan ik live niet naar kijken.

Psycroptic: deels gemist door het eten, maar wat ik gezien heb wist mij nog niet echt weg te blazen. Op No Mercy vond ik hun optreden ronduit slecht, maar dat kwam hoofdzakelijk door het geluid. Nu was het geluid veel beter en klonk de band dus beter maar toch is dit mijn liveband niet. Geef mij de schijven maar.

Und dan, the mighty Avulsed! De band waar ik voor kwam en de band die voor mij de avond kroonde. Gopdverdomme in die kutbasement, maar wat een band, wat een optreden, wat een toewijding, enthousiasme, inzet, geluid en voorkomen. Dit was genieten, bangen, rammen, meebleren, tot de stembanden knappen.
Geweldig ook dat ze nog voor een toegift terugkwamen, terwijl hun tijd er al lang en breed op zat.

Gorerotted hebben we gemist omdat we direct na Avulsed de laatste trein moesten halen, maar dat vind ik niet zo erg. De dag was mooi geweest zo.

Nou, qua deathmetal heb ik mijn hart flink kunnen ophalen.

De organisatie en de opzet vond ik verder mager. Schone plees en betaalde garderobe waren de pluspunten van Dynamo, verder vind ik het een ballentent voor dit soort evenementen. De sfeer was totally lost, de 2 zalen die qua speelschema geen ademruimte hadden voor het publiek, geen eten in Dynamo ( of heb ik iets gemist?) waardoor je wel buiten de deur moest eten en bands moest missen...

Ik ga verder niet al te gedetailleerd zeiken, want dan zou men denken dat ik geen leuke dag had. En die had ik wel degelijk. Maar puur muzikaal, welteverstaan.

Maar volgend jaar hoop ik weer op Baroeg, of iig 1 zaal met minder bands en voldoende pauze`s.

Judge M.
Contacteer:

Bericht door Judge M. » zo mei 14, 2006 2:46 pm

Zojuist weer tot leven gekomen. Een zeer geslaagd feestje mag ik wel zeggen.
Gr. Dracula schreef:De sfeer was totally lost
Dan mag jij mij jou definitie van sfeer wel eens geven. Ik vond het verdomd gezellig gisteren ondanks dat ik bijna continu aan het werk geweest ben.
geen eten in Dynamo ( of heb ik iets gemist?) waardoor je wel buiten de deur moest eten en bands moest missen...
Je hebt niks gemist. Geloof maar gerust dat we vooraf die optie uitgebreid de revue hebben laten passeren maar je wilt niet weten in wat voor oerwoud van regels en vergunningen te verstrikt raakt als je je bezoekers een warme hap wilt serveren. Dat hadden we zelf ook liever anders gezien.
Ik ga verder niet al te gedetailleerd zeiken, want dan zou men denken dat ik geen leuke dag had.
Van (opbouwende) kritiek kan men alleen maar leren. Voor de draad ermee zou ik zeggen. Ben best benieuwd eigenlijk.
Maar volgend jaar hoop ik weer op Baroeg, of iig 1 zaal met minder bands en voldoende pauze`s.
Hoe had jij dat hele circus, en dan heb ik het dus niet alleen over bands en publiek maar ook over de spullen die ze bijhebben e.d. en de merchandise, van gisteren in Baroeg willen proppen? Dat had je niet voor elkaar gekregen. Sowieso loop je met 2 podia altijd het risico van uitloop. Dat was ook zo bij de laatste No Mercy.
[url=http://www.dynamo666.nl]Dynamo - the home of METAL[/url] | [url=http://www.lordsofmetal.nl]Lords of Metal - monthly metal e-zine[/url]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo mei 14, 2006 4:19 pm

Judge M. schreef: Hoe had jij dat hele circus, en dan heb ik het dus niet alleen over bands en publiek maar ook over de spullen die ze bijhebben e.d. en de merchandise, van gisteren in Baroeg willen proppen?
Niet.

Maar je hebt mijn bla dan ook niet goed gelezen.

Van mij hoeft het deathfest helemaal niet zo groot. Als er dit jaar een bandje of 9-10 op de bill had gestaan had ik het net zo leuk gevonden. Net zoals voorgaande jaren.

Geen overkill aan bands waardoor het op een marathon gaat lijken, 1 podium waardoor er tussen de bands door genoeg ruimte is om te relaxen/eten/socializen/op `t gemakje een biertje drinken en tussen de cd`s rondneuzen, een vreettent naast de deur...

Dat JIJ hebt gezellig hebt gehad, gisteren, daar twijfel ik niet aan. Jij bent van de organisatie dus was je druk in de weer met de bands, je maten, zo nu en dan een muziekje vatten... Tuurlijk is dat gezellig, dat geloof ik erg graag.

Ik was gisteren een simpele bezoeker die liever metal ziet dan wat anders doet. Voor mij was het gisteren racen tussen de bands, balen dat als ik de ene band heb afgezien de andere al lang en breed is begonnen. In het voorbijgaan zie ik wat vrienden en bekenden waar ik slechts "hoi" tegen zeg en doorloop omdat er weer een band aan het spelen die ik wil zien. De metalmarket heb ik toevallig wel op `t gemakje kunnen doorlopen omdat we er om 2 uur al waren.

Kortom, voor iemand die in de eerste instantie voor de muziek komt is zo`n dag weinig gezellig. Kijk, begrijp mij niet verkeerd, ik heb een hartstikke leuke dag gehad, maar qua opzet vond ik de relaxtere planning in Baroeg gewoonweg beter, de afgelopen 2 jaar. En dat er minder bands staan en minder shirts verkocht worden ( overigens werd de metalmarket buiten opgesteld waardoor deze toch best omvangrijk was) zal mij een worst wezen. Want zeg nou eerlijk, als je van 2 tot 12 van band naar band sjeest, zie je bepaalde bands op de automatische piloot. Wat de bands die goed spelen bepaald geen recht doet.

Dat de No Mercy`s groot zijn is best, dat is voor een veel breder publiek bedoeld. Maar houd zo`n deathfest klein en relaxed. Dat is eigenlijk wat ik wil zeggen. Mijn relaas is verder ook geen persoonlijke aanval op de organisatie, want tuurlijk weet ik dat jullie je best gedaan hebben en meer dan dat. Het is slechts mijn persoonlijke observatie ten opzichte van de vorige keren.

En nogmaals, verder heb ik het echt echt wel naar mijn zin gehad.

dako

Bericht door dako » zo mei 14, 2006 4:28 pm

Gods Puke schreef:In het begin zei ik tegen een vriend van me: 'Ze kunnen stukken beter'. Haha, en dat deden ze dan ook maar!
Fijn man, dat die lui zo goed naar je luisteren.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » zo mei 14, 2006 11:30 pm

Dat was een gave dag. Uitschieters waren voor mij Arsebreed, Insidious Decrepancy, Psycroptic en Gorerotted. Al met al een leuke beleving, zo'n hele dag en nog wat cd's op de kop getikt. Hoewel er inderdaad wat meer adempauze tussen de bands mocht, vond ik het vrij geslaagd.

puist

Bericht door puist » ma mei 15, 2006 8:36 am

Mijn band van de dag was Infected Malignity. Ik weet niet wat het is met Japanners maar het is altijd een feest om die live te zien. Vorig jaar Vomit Remnants en nu deze band. Volgend jaar weer Japanners?

Verder heb ik nog wat van Avulsed en wat van Insidious Decrepancy gezien.

Het was een gezellige dag in Eindhoven.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

ruud

Bericht door ruud » ma mei 15, 2006 11:26 pm

Erg fijn feestje was het. De hele opzet van het deathfest, en ook van het rotterdam deathfest in het verleden is om een totale overkill te bieden, en dat zal het ook blijven. Tuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, bijvoorbeeld inderdaad misschien net iets meer adempauze tussen de bands, echter het grote aantal bands, de keuze tussen bekendere favorieten en exclusief underground werk, de metal markt, het hangen, het rondlopen, nieuwe dingen ontdekken, etc. dat is waar het om gaat.

Ik kan je op dit moment al beloven dat dit volgend jaar niet in de Baroeg gaat gebeuren, Dynamo beviel erg goed... en alle partijen welke bij de organisatie betrokken waren vonden het een succes!

Bij deze dus nog bedankt aan allen hier die er ook waren, erg tof.
Neurotic Records Forum:

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma mei 15, 2006 11:30 pm

Als het volgend jaar dan wel wat eerder zijn afgelopen en eerder beginnen?
Want als ik dit jaar zou zijn gegaan had ik al om 11 uur weg gemoeten.

ruud

Bericht door ruud » ma mei 15, 2006 11:42 pm

Tjah, dat soort afwegingen zijn allemaal moeilijk. Het begon al vrij vroeg, dus het is maar de vraag of we daar nog wat aan kunnen veranderen. Alle suggesties die we toegestuurd krijgen, op fora lezen, etc. zullen bekeken en besproken worden... met het een doen we wat meer als met het ander natuurlijk.
Neurotic Records Forum:

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mei 16, 2006 9:05 am

Toch mooi dat het een geslaagde dag is geworden. Mooi gebouw ook, dat Dynamo... Als moest ik even wennen aan de kleine zaal (is wel erg klein), maar na dat Infected Malignity daar gespeeld had waren mijn twijfels weg, een pracht zaal voor zo'n bandje.

Volgend jaar maar eens bands booken als;
Devourment
Brodequin
Abysmal Torment
Immersed In Blood
Guttural Secrete
Lividity
Fleshless
Degrade
Kataplexia
Human Mincer

Dat zou wel vet zijn :wink:

Last.fm

ruud

Bericht door ruud » di mei 16, 2006 9:46 am

Fleshless stond op het verlanglijstje voor dit jaar, echter die gaven aan dat ze niet konden. Wie weet, misschien boeken we ze volgend jaar wel, of 1 of meer van die andere bands.
Neurotic Records Forum:

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mei 16, 2006 9:52 am

Devourment zou echt helemaal geweldig zijn voor een festival als dit. Het is alleen jammer dat veel toppers uit het genre uit Amerika komen en er hier te weinig animo is voor een tour van die bands. Om ze voor 1 optreden hier heen te halen kost klauwen met geld.

Bands als Lust Of Decay, Guttural Secrete, Degested Flesh, Deaden, Putrid Pile en Vitality zullen voor het optreden zelf niet veel vragen maar die vliegreis is zo verdomde duur! Beetje jammer is dat.

Een band als Humen Mincer uit Spanje zou dan wel erg gaaf zijn, of Sceptical Gorge uit Italië. Maar goed, het duurt nog een jaar :lol: Heb er nu al weer zin in, haha!

Last.fm

EmptySkies
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » di mei 16, 2006 9:54 am

of Cadaverizer uit Nederland.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mei 16, 2006 9:55 am

:lol:
Voor twee kratten bier, ja.

Last.fm

EmptySkies
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » di mei 16, 2006 9:56 am

haha, alles beter dan dat hondsrock, wat een grap is dat!
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

MetalJan

Bericht door MetalJan » di mei 16, 2006 5:05 pm

Ik was nog nooit in Dynamo geweest, dus wist niet echt waar het was. Samen met 2 andere metalgasten meegelopen, maar die wisten het ook niet. Toen maar het zwarte, langharig tuig gevolgd :D

Bij binnenkomst viel me gelijk al één ding op. Het was veel groter dan ik had verwacht. Grote ontvangsthal, en mooie grote zaal. Ook veel barretjes zeg! :P

Opener Emeth klonk wel goed, alleen was in het begin het geluid wat onduidelijk. Later werd het allemaal beter. Toch maar eens een cd aanschaffen van deze Belgen. Vond het geluid gewoon heel de dag uitstekend, en zeker niet té hard.

Toen naar de kelder voor Sarpanitum. Echt een klein hol zeg, maar wel gezellig. De (jonge) band deed me nog het meest denken aan Hate Eternal. Klonk wel lekker.

Vomit the Soul had te kampen met een erg vaag drumgeluid. Lijkt me niet dat dat hoort. Verder was het wel okee, ken ze ook niet heel goed. Wel lekkere gutteral zang!

Weer naar de kleine zaal voor Mental Horror, wat veel weg had van Krisiun. Tja, ze komen dan ook hetzelfde land. Was goed, al heb ik niet helemaal afgekeken. Ben nog even over de metalmarket gelopen.

Arsebreed was gaaf! Kwam denk ook door de 2 zangers. Lekker geluid, gewoon gaaf dus! :D

Anata en Godless Truth gemist wegens eetpauze. Shoarma!!!

Sanatorium was wel aardig, maar op één of andere manier deed het me toch niet veel. Na een kwartier maar naar de grote zaal gelopen.

Daar was het wachten op Prostitute Disfigurement. Ze speelden zeker goed en zeer strak. Jammer dat Niels niet als een wild zwijn over het podium rende. Vond dat altijd wel geinig om te zien. Was gaaf toen Wilson nog ff meedeed.

Daarna weer naar de kleine zaal voor Infected Malignity. Alleen was het stervensdruk en warrrm! Maar een glimp op kunnen vangen, maar het klonk wel bruut zeg. Toen werd ik bijna omver gelopen door 2 gasten die een gozer (flauw gevallen ofzo) naar buiten droegen, die 5 minuten later door één van die gasten de pit weer in werd gedragen :D

Disavowed vond ik denk de beste band van de dag. Klonk errug vet, terwijl ik ze amper ken.

Insidious Decrepancy vond ik de vreemdste 'band' van de dag. Vond het al raar dat er geen bassist en drummer waren. Toch klonk het vrij bruut wat die gast uit z'n gitaar en drumcomputer toverde.

Psycroptic was erg bruut, maar ik vond het wat te druk. Spelen kunnen ze wel, maar ik had het na een kwartier eigenlijk wel gezien.

Toen was ik het opeens zat en ben toen maar naar huis gegaan. Gorerotted en Avulsed dus gemist. Van Gorerotted vind ik het nietzo erg, die heb ik immers al vaker gezien. Avulsed krijgt nog wel een herkansing.

Heb me zeker wel vermaakt in Dynamo. Mooi gebouw :T Maar volgend jaar liever iets dichter bij huis ;) O13? :P

grafdelver

Bericht door grafdelver » di mei 16, 2006 7:11 pm

Neen. Dynamo is Ruud en mij erg goed bevallen, het ligt voor de hand om het daar volgend jaar weer te doen. Het is een erg vet feestje geworden, precies wat we ons er van tevoren van voorgesteld hadden. Iets meer ruimte tussen de bands door is inderdaad wel handig, al moet ik zeggen dat er maar bij een paar bands achterstand op het tijdschema is opgelopen.
Volgens het entreepersoneel van Dynamo kwam minimaal de helft van de bezoekers uit het buitenland trouwens, best bizar weer.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mei 16, 2006 7:37 pm

Alleen het barpersoneel mag es een schop onder de kont krijgen. Wat konden die traag tappen, de tering. Dat was overigens niet alleen zaterdag zo, dat heb ik vaker gehad daar.

MetalJan

Bericht door MetalJan » di mei 16, 2006 7:58 pm

Men heeft daar ook zo'n 'photo player' achtige kassa, dat duurde ook soms wel ff, voordat je je geld terugkreeg.

ruud

Bericht door ruud » wo mei 17, 2006 1:29 am

Videootje van Disavowed's laatste nummer:
http://www.smnnews.com/board/showthread.php?t=120742

40 man publiek op het podium. Geeft de sfeer van die dag aardig weer naar mijn mening....
Neurotic Records Forum:

ouwe

Bericht door ouwe » wo mei 17, 2006 1:37 am

leuk sfeertje zo te zien inderdaad.
maar wat een godsgruwelijke teringherrie zeg

Jesper

Bericht door Jesper » wo mei 17, 2006 9:22 am

Haha mooi feestje daar bij Disavowed. Waarom heb ik dat gemist?
Heus.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo mei 17, 2006 9:34 am

Ghaaaf! Was een leuk feesje bij Disavowed, ja! Heb me kapot gelachen, crowdsurfen op het podium, dat verzin je niet, hahaha!

Last.fm

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di jun 27, 2006 6:27 pm

Wat mij opvalt is dat ik nergens foto's of reviews tegen kom... Hoe kan dat? Aangezien het toch wel een populair festival is/was...

Weet iemand hier meer van?

Last.fm

Stevevaifan

Bericht door Stevevaifan » di jun 27, 2006 7:55 pm

fetuskiller schreef:Wat mij opvalt is dat ik nergens foto's of reviews tegen kom... Hoe kan dat? Aangezien het toch wel een populair festival is/was...

Weet iemand hier meer van?
misschien heb je het hele festival gedroomd? :wink:
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di jun 27, 2006 8:00 pm

De reviewers wilden zuipen, niet opletten.

MetalJan

Bericht door MetalJan » di jun 27, 2006 10:09 pm

Idd, ik had ook wel een review in de Aardschok verwacht, maar helaas.

Plaats reactie