Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhoven
Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov
Wat een klotezaal! Ik kon met m'n 1 meter 79 vaker niets dan iets zien van wat er op het podium gebeurde. Ik vond het ook behoorlijk vol, trouwens. Ik vraag me af waar Metaljur stond? WC's belachelijk ver weg en dan 2,50 voor een minibekertje bier, waarvan ze bekertjes misschien nog hadden liggen van Fields of Rock 2007. Ook mocht je niet meer naar buiten als je eenmaal binnen was en gooiden ze het bonnenhok in de hal gewoon dicht toen Megadeth speelde. Verder ook vrij belachelijk dat ze geen garderobe hadden, alleen stomme kleine kluisjes waar je 5 euro + 5 euro borg voor betaalde. Met de bands zelf heb ik me goed vermaakt. Megadeth speelden niet slecht, maar helaas wat te kort. Ik denk zelf dat ze wel degelijk een toegift hadden gepland, maar dat de organisatie hen verzocht om er mee te kappen om zo het flink uitgelopen tijdschema enigzins recht te trekken. Je kunt me niet wijsmaken dat er niet nog Holy Wars op het programma stond.
Na wat nummers van World Painted Blood die ik eigenlijk wel vaak genoeg live heb gehoord speelde Slayer gelukkig ook nog wat echt goede nummers. Ik was persoonlijk vooral blij met de volledige versie van Seasons in the Abyss en Postmortem. Af en toe sloeg bij mij toch wat verveling toe, waarschijnlijk omdat ik de band al zo vaak heb gezien in de afgelopen jaren.
Na wat nummers van World Painted Blood die ik eigenlijk wel vaak genoeg live heb gehoord speelde Slayer gelukkig ook nog wat echt goede nummers. Ik was persoonlijk vooral blij met de volledige versie van Seasons in the Abyss en Postmortem. Af en toe sloeg bij mij toch wat verveling toe, waarschijnlijk omdat ik de band al zo vaak heb gezien in de afgelopen jaren.
- fetuskiller
- Contacteer:
Hmm, zo te lezen heb ik dus niet echt iets gemist. Geen Holy Wars bij Megadeth? Dat is wel erg jammer inderdaad.
- Latebloomer
dat ligt er aan. Ik had beide bands nog nooit eerder gezien (vandaar mijn nickname ...), en ben erg blij dat ik geweest ben. Overweeg nu om ook naar de Effenaar te gaan.fetuskiller schreef:Hmm, zo te lezen heb ik dus niet echt iets gemist. Geen Holy Wars bij Megadeth? Dat is wel erg jammer inderdaad.
Overigens kon je de zaal ook tijdens de concerten gewoon in- en uitlopen - dus die opmerking snap ik niet.
- fetuskiller
- Contacteer:
Die negatieve reacties op het Klokgebouw snap ik sowieso niet helemaal. Ik ben er nu drie keer geweest (2x Persistence Tour en 1x Speedfest) en ik heb het altijd zwaar naar m'n zin gehad daar... Wc's genoeg, je kon altijd naar buiten, en die kluisjes vind ik handig ivm met gekochte merch die je dan niet steeds naar de garderobe hoeft te brengen. Maar goed, smaken verschillen gelukkig.
Ik bedoel het hele Klokgebouw, niet de concertzaal. Een niet bepaald aardige vrouw aan de deur zei: Eruit is niet meer terug naar binnen komen.Latebloomer schreef:dat ligt er aan. Ik had beide bands nog nooit eerder gezien (vandaar mijn nickname ...), en ben erg blij dat ik geweest ben. Overweeg nu om ook naar de Effenaar te gaan.fetuskiller schreef:Hmm, zo te lezen heb ik dus niet echt iets gemist. Geen Holy Wars bij Megadeth? Dat is wel erg jammer inderdaad.
Overigens kon je de zaal ook tijdens de concerten gewoon in- en uitlopen - dus die opmerking snap ik niet.
- Latebloomer
Klokgebouw is op zich prima mits het niet al te druk is (d'r vanuit gaande dat de temperatuur dan niet oploopt tot 30 graden). Bovendien moet er natuurlijk minimaal een garderobe zijn. En geen sletjes die al bellend met hun mobiel de muntverkoop menen te kunnen regelen...fetuskiller schreef:Die negatieve reacties op het Klokgebouw snap ik sowieso niet helemaal. Ik ben er nu drie keer geweest (2x Persistence Tour en 1x Speedfest) en ik heb het altijd zwaar naar m'n zin gehad daar... Wc's genoeg, je kon altijd naar buiten, en die kluisjes vind ik handig ivm met gekochte merch die je dan niet steeds naar de garderobe hoeft te brengen. Maar goed, smaken verschillen gelukkig.
- velvet-vendetta
Diggeth: Ik was er toen niet, mijn excuses
Megadeth: Strak gespeelt, matige setlist. Vooral met Slayer haddik minder softe nummers verwacht en meer hardere. Zowiezo vet om ze gezien te hebben aangezien het 1 van de favoriete bands is, maar had er meer verwacht. Ik hoop maar dat het aan de organisatie lag dat ze geen toegift weg gaven. Geen holy wars pffffffff.
Slayer: Boven alle verwachtingen!! Dave is altijd goed bezig. Pat of Brien is een goede vervanger. (Leken wel 2 Kerry Kings met 2 BC Rich Jr.V gitaren) maar het allervetste vond ik toch om Tom weer eens te horen screamen. Dat kon hij toch niet meer. Maar hij deed hett!! zelfs bij Angel of Death. En er was spraken van een goede setlist. Gaaf dat ze The Antichrist hebben gedaan.
Megadeth: Strak gespeelt, matige setlist. Vooral met Slayer haddik minder softe nummers verwacht en meer hardere. Zowiezo vet om ze gezien te hebben aangezien het 1 van de favoriete bands is, maar had er meer verwacht. Ik hoop maar dat het aan de organisatie lag dat ze geen toegift weg gaven. Geen holy wars pffffffff.
Slayer: Boven alle verwachtingen!! Dave is altijd goed bezig. Pat of Brien is een goede vervanger. (Leken wel 2 Kerry Kings met 2 BC Rich Jr.V gitaren) maar het allervetste vond ik toch om Tom weer eens te horen screamen. Dat kon hij toch niet meer. Maar hij deed hett!! zelfs bij Angel of Death. En er was spraken van een goede setlist. Gaaf dat ze The Antichrist hebben gedaan.
Ja, wie was het nou?velvet-vendetta schreef: Pat of Brien is een goede vervanger

- velvet-vendetta
MetalJan schreef:Ja, wie was het nou?velvet-vendetta schreef: Pat of Brien is een goede vervanger![]()
o' Brien

En volkomen terecht.Latebloomer schreef: - wel behoorlijk arrogant die Mustaine.
Met zo'n discografie.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- velvet-vendetta
Ik heb zo het idee dat t te maken kan hebben met het uitlopen van de voorprogramma of zo? En dat ze Slayer op tijd wilden laten spelen? Lijkt me waarschijnlijker na het niet gedag zeggen en het extra lang laten wachten....Geen afscheid nemen, gewoon weglopen en doen alsof er mss nog een toegift inzit (die er vervolgens niet komt)... Overigens had ik de indruk dat Megadeth minder nummers speelden dan normaal tijdens deze tour!? Geluid was idd ook niet slecht.
-
- Contacteer:
Was gaaf, maar ik heb beide bands wel eens in betere doen gezien. Vooral jammer van het abrupte einde van Megadeth. En was de gemiddelde lengte in het publiek zo extreem of loopt de vloer daar bol? We konden van waar wij stonden echt heel weinig van het podium zien.
inderdaad zeg! ik vroeg me echt af of ik nou zo klein ben( 1.80) of iedereen heel erg groot daar. ( die gast van 2 meter twintig even niet meegerekend)
maar wel een top avond gehad! twee bands die allebei goed in vorm waren!
Dat wordt weer slobberen!innuendo schreef:Elessar schreef:WAT?!alicecooper schreef:Wegens groot succes heeft Slayer vandaag in de vooravond van hun uitverkochte Klokgebouw show een extra show bevestigd in de Effenaar. De mannen staan dinsdag 12 juli in de concertzaal.
Kaarten gaan vanaf zaterdag 16 april in de voorverkoop voor 46 euro. Eerder werd bekend dat de Amerikanen op zondag 10 juli een concert geven in de Amsterdamse Paradiso.
Te gek!
46 euro. Dat kun je zelfs niet meer verdienen wanneer jij je moeke uitleent aan Kerry King. Je zult echt zelf aan de bak moeten.
:' )
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Ik denk dat vooral het podium net te laag was voor zo'n grote zaal. Ik ben bij megadeth na het eerste nummer maar op de rand van de pit gaan staan en dan heb je altijd open zicht over het podium. Dat vind ik vaak de ideale plaats als je alles goed wilt zien, en het niet erg te vinden dat je af en toe iemand tegen je aan gegooid krijgt.scorpion schreef:inderdaad zeg! ik vroeg me echt af of ik nou zo klein ben( 1.80) of iedereen heel erg groot daar. ( die gast van 2 meter twintig even niet meegerekend)
Of je staat helemaal vooraan, zoals ik
Ik stond rechts vooraan bij de boxen, en daar was het geluid niet echt optimaal, voornamelijk bij Slayer. Bas klonk als een brok, en ik hoorde vooral kerry King in de mix (ik stond ok aan zijn kant).
Maar ik vond beide bands zeker echt een goed optreden hebben verzorgd.
Diggeth vond ik ook best wel een leuk support.

Ik stond rechts vooraan bij de boxen, en daar was het geluid niet echt optimaal, voornamelijk bij Slayer. Bas klonk als een brok, en ik hoorde vooral kerry King in de mix (ik stond ok aan zijn kant).
Maar ik vond beide bands zeker echt een goed optreden hebben verzorgd.
Diggeth vond ik ook best wel een leuk support.
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting