Gamma Ray
- Hellhammer
Ik snap meestal niet dat Gamma Ray nooit naar Nederland komt, terwijl Helloween elke toer ons land nooit overslaat. Ik dacht dat die twee bands toch wel ongeveer evenveel fans hebben hier.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Rebellion666
Daar heb je wel een punt ja. Ik denk zelfs dat de meeste Helloweenfans ook warm lopen voor Gamma Ray. Niet alleen vanwege Hansen maar ook vanwege de muziek. Dat ontloopt elkaar ook niet echt. Al is het wel zo dat Gamma Ray een minder rijke voorgeschiedenis heeft. Misschien is dat het?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Hellhammer
- Rebellion666
Wel als dubbele headliner dan! Ik zou niet weten wie dat zou toekomen als Helloween samen met Gamma Ray op tour gaat!:PRene schreef:Ik denk dat de band wel van zichzelf denkt, terwijl dat best wel meevalt. Ach, de twee moeten maar eens samen op pad gaan.
- Hellhammer
- Rebellion666
-
- Contacteer:
- Hellhammer
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Wat zijn overigens jullie favoriete nummers?
Mijn top 10:
Heal me
Anywhere in the galaxy
Rebellion in Dreamland
The Afterlife
Dethrone Tyranny
Into the black hole
Somewhere out in Space
Eagle
Armageddon
Send me a Sign
Mijn top 10:
Heal me
Anywhere in the galaxy
Rebellion in Dreamland
The Afterlife
Dethrone Tyranny
Into the black hole
Somewhere out in Space
Eagle
Armageddon
Send me a Sign
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
ken de nummers van de drie albums die ik ken nog niet zo door en door dat ik al een goeie top kan samenstellen.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]
Top 10 is fucking moeilijk, want veel nummers hebben dezelfde hoge kwaliteit. Maar goed:
Rebellion In Dreamland
Heading For Tomorrow
Beyond The Black Hole
Anywhere In The Galaxy
Valley Of The Kings
Lust For Life
Last before The Storm
Heart Of The Unicorn
Afterlife
Hell Is Thy Home (van de nieuwe, maar die tel ik lekker toch mee)
Rebellion In Dreamland
Heading For Tomorrow
Beyond The Black Hole
Anywhere In The Galaxy
Valley Of The Kings
Lust For Life
Last before The Storm
Heart Of The Unicorn
Afterlife
Hell Is Thy Home (van de nieuwe, maar die tel ik lekker toch mee)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
-
- Contacteer:
- Hellhammer
- Rebellion666
Ik heb maar twee nummers genoemd, hoorarnibes schreef:In de 2 top 10 lijstjes hierboven is somewhere out in space weer goed vertegenwoordig
Mooi album maar het is soms toch iets te veel van hetzelfde.

- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Nou, dat klinkt goed genoeg om tot aanschaf over te gaan lijkt me zo
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
ik heb er vandaag wat nummers van gehoord, klinkt uiterst lekker. Ga em volgende week toevoegen aan m'n collectie.Lennert from hell schreef:Nou, dat klinkt goed genoeg om tot aanschaf over te gaan lijkt me zo
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Hellhammer
- XnegativeX
- Contacteer:
Zo, Majestic is sinds gisteren ook in mijn bezit.
In de eerste instantie lijkt het een redelijk standaard Gamma ray plaat. Geen vernieuwingen maar gewoon snelle heavy metal met sterke melodieen. Maar na een 2e luisterbeurt viel me ineens op dat Gamma ray op deze cd zich hier en daar ineens bedient van een groove die eerder vreemd voor ze was. En deze Black sabbath-achtige invloeden steken op Majestic meer dan eens de kop op.
In de eerste instantie is dat even wennen maar na een tijdje is dat best gaaf. Hierdoor zit er ook meer afwisseling tussen de afzonderlijke songs.
Het komt er op neer dat Majestic weer een stap voorwaards is voor Gamma ray. En ze waren al zo goed.
Na het geweldige debuut van Savage circus en deze nieuwe Gamma ray (en wie weet nog een nieuwe Iron saviour?) mag Blind guardian de broekriem wel erg strak aantrekken willen ze hun toppositie in dit genre behouden.
In de eerste instantie lijkt het een redelijk standaard Gamma ray plaat. Geen vernieuwingen maar gewoon snelle heavy metal met sterke melodieen. Maar na een 2e luisterbeurt viel me ineens op dat Gamma ray op deze cd zich hier en daar ineens bedient van een groove die eerder vreemd voor ze was. En deze Black sabbath-achtige invloeden steken op Majestic meer dan eens de kop op.
In de eerste instantie is dat even wennen maar na een tijdje is dat best gaaf. Hierdoor zit er ook meer afwisseling tussen de afzonderlijke songs.
Het komt er op neer dat Majestic weer een stap voorwaards is voor Gamma ray. En ze waren al zo goed.
Na het geweldige debuut van Savage circus en deze nieuwe Gamma ray (en wie weet nog een nieuwe Iron saviour?) mag Blind guardian de broekriem wel erg strak aantrekken willen ze hun toppositie in dit genre behouden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Vanavond krijg ik Sigh no more, nu ben ik slecht bekend met het Ralf Scheepers tijdperk, kan iemand me iets over het album vertellen?
- Hellhammer
- Hellhammer
- XnegativeX
- Contacteer:
- Hellhammer
- Hellhammer
Daarom is het ook meer een kwestie van smaak welke je nou beter vind. Wat in principe zijn beide cd's evengoed.Hellhammer schreef:Rebellion in Dreamland!
Land of the Free is veel epischer en ietswat softer dan de andere albums.
- Hellhammer
- Rebellion666
LotF is muzikaal gezien de ommezwaai geweest. Het is inderdaad allemaal wat softer maar ook een stuk vrolijker. Misschien wel het meest optimistische album dat ik ken in zowel melodie als tekst. Niet voor niets is Hansen zelf weer de vocalen gaan doen. Deed/ doet'tie overigens helemaal niet slecht. Het past er ook allemaal veel beter bij. Met Scheepers op zang had het nergens naar geklonken.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik luister hem nu voor het eerst, heb er al 5 nummers opzittenKristof schreef:[..]
minste van de drie scheepers albums
draai het nooit meer
en vind het verdomd gaaf, en ik hield hiervoor geeneens van Scheepers
- Rebellion666
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Rebellion in Dreamland is voor velen HET Gamma Ray nummer. Daarnaast heeft het album natuurlijk sentimentele waarde om de reden dat Kai hier zelf weer de vocalen voor zijn rekening nam en dat zeer geslaagd deed. Tekstueel gezien is het inderdaad een album waarin Kai nog hoop lijkt te hebben dat mensheid het wel overleefd. (Rebellion in Dreamland, Land of the Free, Abyss of the Void)XnegativeX schreef:Ik lees overal enorm goede verhalen over Land of the free.
Wat maakt dat album zo goed? En wat heeft dat album wat bijvoorbeeld Somewhere out in space (mijn favoriete album) niet heeft?
Daarnaast waren veel mensen nogal uitzinnig over het feit dat Kiske een nummertje meezingt. Persoonlijk vind ik dat ze dat wel weg hadden kunnen laten, want Kai zingt Kiske er met gemak uit en het nummer is me net iets te poppy. De afsluiter Afterlife is tot slot wel prachtig en emotioneel daar de heren het opdroegen aan Ingo Schwichtenberg, de ex drummer van Helloween die toen overleden was. (Drugs/drank?)
- Sandr
- Contacteer:
hij heeft zich voor de trein gegooid, zelfmoord dusLennert from hell schreef:[..]
De afsluiter Afterlife is tot slot wel prachtig en emotioneel daar de heren het opdroegen aan Ingo Schwichtenberg, de ex drummer van Helloween die toen overleden was. (Drugs/drank?)
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- Lone Starr
- Lone Starr
- XnegativeX
- Contacteer:
Hmmm, als ik dit zo lees is het geen verplichte kost voor mij.Lennert from hell schreef:[..]
Rebellion in Dreamland is voor velen HET Gamma Ray nummer. Daarnaast heeft het album natuurlijk sentimentele waarde om de reden dat Kai hier zelf weer de vocalen voor zijn rekening nam en dat zeer geslaagd deed. Tekstueel gezien is het inderdaad een album waarin Kai nog hoop lijkt te hebben dat mensheid het wel overleefd. (Rebellion in Dreamland, Land of the Free, Abyss of the Void)
Daarnaast waren veel mensen nogal uitzinnig over het feit dat Kiske een nummertje meezingt. Persoonlijk vind ik dat ze dat wel weg hadden kunnen laten, want Kai zingt Kiske er met gemak uit en het nummer is me net iets te poppy. De afsluiter Afterlife is tot slot wel prachtig en emotioneel daar de heren het opdroegen aan Ingo Schwichtenberg, de ex drummer van Helloween die toen overleden was. (Drugs/drank?)
Ik vind Gamma ray geweldig maar eigenlijk pas vanaf Somewhere out in time. En als ik dit zo lees dan is dit album me net iets te poppy en te soft.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- ruben somewhere online
Vanaf 1986 dus?XnegativeX schreef:Hmmm, als ik dit zo lees is het geen verplichte kost voor mij.
Ik vind Gamma ray geweldig maar eigenlijk pas vanaf Somewhere out in time. En als ik dit zo lees dan is dit album me net iets te poppy en te soft.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Nou soft, zou ik het anders zeker niet noemen. Op dit album werd juist de stijl die ze nu spelen voor het eerst goed ontwikkeld. Alleen Time to break free is wat softer, verder nietXnegativeX schreef:[..]
Hmmm, als ik dit zo lees is het geen verplichte kost voor mij.
- ruben somewhere online
Zo, ik vond het wel tijd worden om ook eens naar Gamma Ray te gaan luisteren gezien de reacties. Ben momenteel Heading To Tomorrow aan het luisteren, wat een superplaat, gave meezing refreinen, geweldige riffs, lekker catchy, mooie solo's en de zang is ook prima in orde. Godver, wat is de titelnummer een episch meesterwerk, fantastisch, ik ben verkocht.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- Eru Iluvatar
Zeg, Hansi Ku(puntjes of de 'u')rsch zingt toch ook mee op Land of the Free (de version van het gelijknamige album zelf, niet die van Blast from the Past)?
Ik meende ook dat ik op Somewhere Out In Space die zanger van Grave Digger (nogwat Bohlen?) en Piet Selck heb horen zingen, ik vind die gastzangers op bepaalde stukjes wel gaaf, zoals bij Edguy bijvoorbeeld bij 'Out of Control', die ene zin die Hansi Kursch daar zingt is echt fantastisch.
Ik meende ook dat ik op Somewhere Out In Space die zanger van Grave Digger (nogwat Bohlen?) en Piet Selck heb horen zingen, ik vind die gastzangers op bepaalde stukjes wel gaaf, zoals bij Edguy bijvoorbeeld bij 'Out of Control', die ene zin die Hansi Kursch daar zingt is echt fantastisch.
Laatst gewijzigd door Eru Iluvatar op di okt 04, 2005 8:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.